1e Amateur (seizoen 17-18)

eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door eSKaa »

Boom en Thes voor de afstand, RWDM voor de supporters. Mandel, neen... Als het nu nog OMS Ingelmunster had geweest...

Geen idee hoe het zit met de supportersaantallen van Boom en Thes, maar aangezien ze bovenaan meedraaien, zal dat bij beiden best meevallen zeker?
Nu die van ons nog :twisted: :twisted:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door DAVILA »

Naar ik hoor en lees, is het in Boom niet veel beter dan bij ons.
Die gevulde uitvakken behoren sinds de splitsing prof/amateur tot het verleden vrees ik...
Stel u echter eens voor: 1B Heist-KVM ! Dan moeten we vakken bijmaken...
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door eSKaa »

Me een beke sjans hebben we Westerlo er nog bij, want van Tubize of Roeselare gaan we't ni moeten hebben. En Union, kweet ni, die hype van vorig seizoen is precies over.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door hesteneer »

dat is hetgeen ik al een tijd zeg hé. Supportersaantallen vallen of staan niet met de prestaties op het veld (want dan moesten wij wekelijks voor een uitverkocht stadion spelen), maar wel met de inzet van de wedstrijden. Straks spelen we een mooie wedstrijd, een rasechte topper waar de play offs van afhangen, 2 ploegen die mooi aanvallend voetbal trachten te spelen...maar ik weet nu al dat er geen volk gaat zijn. Waarom niet? Omdat we voor niks spelen. Dat is met andere clubs ook zo...Boom, Aalst, RWDM, Lierse,...clubs met traditie, clubs met een mooie achterban zien die allemaal verdwijnen omdat er simpelweg niks van afhangt

8 jaar geleden speelden we thuis tegen Rupel Boom voor 2.200 toeschouwers. Een bomvol stadion. Dat gaat nooit meer gebeuren zolang wij niet spelen voor promotie naar 1B...zo simpel is het. En ja, ik weet dat dat niet gaat maar dan moet je de gevolgen aanvaarden hé.

I rest my case en ga straks kijken :evil: :evil:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door DAVILA »

Ik vrees dat je gelijk hebt...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door Dabo »

Slechts twee teams uit hoogste amateurliga krijgen licentie voor het profvoetbal

Van de vier teams uit de hoogste amateurliga die oorspronkelijk een licentie aanvroegen voor het profvoetbal, zijn er slechts twee die effectief een proflicentie gekregen hebben.

Competitieleider Lommel SK en middenmotor Seraing kregen positief nieuws van de licentiecommissie terwijl Dessel een negatief advies kreeg en KMSK Deinze (volgens Belga) de licentieaanvraag in extremis weer had ingetrokken omdat de kans op promotie bijzonder klein was geworden door de suprematie van Lommel.

Door deze beslissing lijkt Lommel nu al zeker van de promotie. Met Seraing als enige overgebleven concurrent lijkt de eindronde tussen de vier beste teams immers overbodig geworden. De Luikenaars staan momenteel 7e in het klassement en moeten in drie duels nog zeven punten goedmaken op het nummer vier - Deinze - om zelfs maar in de eindronde te geraken.

Dessel kan nog wel naar het BAS stappen om de licentie aan te vechten, maar het is nog onduidelijk of de Kempenaars dat ook effectief gaan doen.
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door Raul »

In onze reeks voorlopig geen licentie voor Virton (tal van ontbrekende documenten) en Patro (die hadden hun vraag ingetrokken)

In tweede amateur van de clubs die één hadden aangevraagd geen licentie voor Rupel Boom (bij gebrek aan gediplomeerde trainer :lol: ), Hoogstraten (verzaakt) en Spouwen-Mopertingen (hele waslijst...); deze clubs kunnen dus voorlopig niet promoveren.


Uiteraard een dikke pluim voor onze club!


Dessel heeft een probleem met verlichting (428,85 lux ipv 800) en zitplaatsen (746 zitplaatsen ipv 1500).

Lierse heeft nog héél veel werk...
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door eSKaa »

Binnenkort moeten ze nog een reeks bij verzinnen om alle ploegen op te vangen die aan geen licentie komen. Als niemand zijn licentie krijgt in de 2e AMA reeksen, en er kunnen maar 2 ploegen opgaan, én er zakken er 1 of 2 van ons reeks omdat ze niet in orde zijn, dan blijft er ni veel over he. 2e AMA wordt dan overbevolkt peis ik
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door eSKaa »

RWDM speelde vorige week kampioen, en dit weekend zakte Tubize naar 1e Amateur. Dit onder voorbehoud, als Lierse voor het BAS ongelijk krijgt, zakken zij.

In 2A staan Mandel United en St. Eloois Winkel er goed op. Zij kregen hun licentie. Rupel-Boom gaat nog in beroep tegen het niet verkrijgen van de licentie. In 2B heeft Hoogstraten (13e!!) zijn aanvraag ingetrokken, Spouwen-Mopertingen's aanvraag werd afgewezen. Enkel Thes en Hasselt (12e!!) komen in aanmerking. Dus: de kampioenen gaan rechtstreeks, en de anderen (zijnde St. Eloois/Boom of Thes/Hasselt en de 4e laatste uit onze reeks Dender/Hamme) spelen dan een eindronde met 3 ploegen? Wat een lachertje!
En dan spreken we nog niet over het feit dat Virton nog geen licentie heeft gekregen (ze gaan in beroep). Misschien vallen zij wel uit de boot, en is Berchem de eindronde-kandidaat..

Aaaahhh, het einde van het seizoen, de moeilijkste periode in het Belgisch voetbal 8-)

Vraag: Hasselt staat op de 12e plaats in het klassement, maar haalt wel zijn licentie. Mogen zij, bij gebrek aan andere ploegen, dan eindronde spelen? En wat als ze die zouden winnen? Niet dat het mij een zorg is, maar dan werk je jezelf als club toch gewoon serieus in de problemen?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door DAVILA »

Boom wint na een thriller met 4-3 tegen Londerzeel en stijgt naar eerste amateur !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door DAVILA »

Scoreverloop: 2-0 2-1 rust 2-2 en dan scoort onze Adesanya twee keer 4-2 uiteindelijk 4-3
Adesanya verlaat Boom langs de grote poort !
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door eSKaa »

Vanavond in match vd maandag: een terugblik op de competitie, met de 4 trainers van de Kempense ploegen. Lijkt me een interessant gesprek te worden.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door Dabo »

Lierse of Virton, 1 van de 2 clubs krijgt hoogst waarschijnlijk GEEN licentie. Dat heeft de voetbalbond laten weten aan Hamme, die dan niet rechtstreeks zou degraderen, maar eindronde zal spelen.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door eSKaa »

In principe moet dat Lierse zijn. Als het BAS hen een licentie toekent, zonder dat er een garantie is op continuïteit, is heel het systeem van licenties op losse schroeven gezet, en zullen er nog vele rechtszaken volgen, en terecht!
De overnemer van Lierse wil enkel toehappen bij het verkrijgen van een licentie, wel, de regel is: je krijgt pas een licentie als je voldoende geld hebt. Lierse heeft op dit eigenste moment enkel een voorstel, en dat zou niet voldoende mogen zijn om de licentie te verkrijgen.

--> Even dit erbij: ik ben niet 'tegen' Lierse. Ik ben van mening dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn, traditieclub met grote aanhang, of klein clubke uit de middle of nowhere. We zullen zien welke weg het BAS inslaat.

En ALS Lierse geen licentie krijgt? Wat is dan het scenario?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 1e Amateur (seizoen 17-18)

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef:In principe moet dat Lierse zijn. Als het BAS hen een licentie toekent, zonder dat er een garantie is op continuïteit, is heel het systeem van licenties op losse schroeven gezet, en zullen er nog vele rechtszaken volgen, en terecht!
De overnemer van Lierse wil enkel toehappen bij het verkrijgen van een licentie, wel, de regel is: je krijgt pas een licentie als je voldoende geld hebt. Lierse heeft op dit eigenste moment enkel een voorstel, en dat zou niet voldoende mogen zijn om de licentie te verkrijgen.

--> Even dit erbij: ik ben niet 'tegen' Lierse. Ik ben van mening dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn, traditieclub met grote aanhang, of klein clubke uit de middle of nowhere. We zullen zien welke weg het BAS inslaat.

En ALS Lierse geen licentie krijgt? Wat is dan het scenario?
Kunnen terecht in 2de amateur als ze de nodige middelen hebben.
Plaats reactie