Lierse Failliet !!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Lierse Failliet !!!

Bericht door Dabo »

Drama voor Lierse: club verdwijnt nadat overname mislukt

Het is over en uit voor voetbalclub Lierse. De overname is niet rond geraakt, waardoor de club zijn licentie niet haalt en verdwijnt. De training van maandagochtend werd afgelast in afwachting van een officiële mededeling. Een schrijnend einde voor een club die deel uitmaakte van het Belgisch voetbalpatrimonium. Lierse werd vier keer Belgisch kampioen, de laatste keer in 1997.

Gisteravond al viel te horen dat er wrijvingen zouden zijn ontstaan tussen overlater Maged Samy en overnemer David Nakhid. Die overname was cruciaal voor het voortbestaan van Lierse. Nakhid zou zo immers ook de schulden van de Pallieters overnemen met de garantie orde op zaken te stellen.

Maar zover komt het dus niet. De overname raakt niet rond, waardoor het meteen over en uit is voor de club. Vanochtend kregen de spelers telefoon met de melding dat de training van negen uur geannuleerd werd. Om tien uur was iedereen wel aanwezig op de club, van de COO tot de koffiedame. De spelers kwamen aan met bedrukte gezichten, bij het personeel vloeiden tranen.

Het is voorlopig nog wachten op CEO Jan Van Elst, die het slechte nieuws zal brengen. “Ik ga nu nog geen uitspraken doen, het is wachten tot iedereen wordt toegesproken voor ik reageer”, aldus manager Roel Rymen.

Stamnummer verdwijnt, club kan enkel nog blijven voortbestaan door fusie

Dit betekent dat de club Lierse en bijhorend het stamnummer dertig verdwijnt uit het Belgische voetbal. Een scenario zoals bij KV Mechelen met een vereffening en degradatie van twee reeksen is niet meer mogelijk. De deadline voor het overhevelen van een stamnummer naar een nieuwe vereniging - zoals KV Mechelen vijftien jaar geleden deed - is al op 31 maart verstreken.

Er zijn twee manieren waarop de club alsnog een beetje zou kunnen voortbestaan. De eerste is een ‘Beerschot-scenario’: een samensmelting met een club binnen de straal van dertig kilometer om dan te starten in de reeks van die club. In die optiek voerde supporterscollectief Lierse voor Altijd al gesprekken met Nijlen en Oosterzonen.

De tweede optie is het oprichten van een nieuwe club, onder een nieuw stamnummer en met een (lichtjes) andere naam. Die zou dan wel weer helemaal onderaan, in vierde provinciale, moeten beginnen.

Tubeke mag in 1B blijven

Lierse is momenteel nog actief in Play-Off 2A. Normaal gezien speelt het dinsdagavond op het veld van Moeskroen, maar of de Pallieters effectief in actie zullen komen is koffiedik kijken. Voor de wedstrijd tegen OH Leuven twijfelden de spelers al om nog in actie te komen. Ook de thuismatch tegen Waasland-Beveren en de verplaatsing naar Zulte Waregem staan nu op de helling. De kans is groot dat het 2-2 gelijkspel tegen OH Leuven van afgelopen weekend de laatste wedstrijd in de geschiedenis van de club was.

Het verdwijnen van Lierse is wel goed nieuws voor Tubeke. De club eindigde laatste in Play-off 3 en had om die reden moeten degraderen naar de amateurklasse. Zij nemen nu het vrijgekomen plekje in 1B weer in.

Lierse werd vier keer Belgisch landskampioen, won twee keer de beker en twee keer de Supercup. Op Twitter reageerden voetbalfans vol ongeloof op het verdwijnen van één van de monument uit het Belgische voetbal.

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door Johan Gazon »

Dabo schreef:
"Er zijn twee manieren waarop de club alsnog een beetje zou kunnen voortbestaan. De eerste is een ‘Beerschot-scenario’: een samensmelting met een club binnen de straal van dertig kilometer om dan te starten in de reeks van die club. In die optiek voerde supporterscollectief Lierse voor Altijd al gesprekken met Nijlen en Oosterzonen."


En ? Nog geen gesprekken met KSK Heist ? Een "beerschotteke" doen !? :roll:

Ik ben al verder aan het denken ! Op de locatie van Van Hool (Koningshooikt zit juist tussen Heist op den berg en Lier ! ) wordt een nieuw stadion gebouwd, daar Van Hool toch minder en minder activiteiten in Koningshooikt (België) zal aanhouden, zodat er genoeg plaats voorhanden is ! Tegelijkertijd een nieuwe sponsor met Van Hool ! Supportersbussen en spelersbussen van Van Hool !

Nu hoor ik al verschillende forumleden al afkomen: " in your dreams" baby !!!!
Was maar om te lachen he mannen !!! :lol:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door Dabo »

Johan Gazon schreef:Dabo schreef:
"Er zijn twee manieren waarop de club alsnog een beetje zou kunnen voortbestaan. De eerste is een ‘Beerschot-scenario’: een samensmelting met een club binnen de straal van dertig kilometer om dan te starten in de reeks van die club. In die optiek voerde supporterscollectief Lierse voor Altijd al gesprekken met Nijlen en Oosterzonen."


En ? Nog geen gesprekken met KSK Heist ? Een "beerschotteke" doen !? :roll:

Ik ben al verder aan het denken ! Op de locatie van Van Hool (Koningshooikt zit juist tussen Heist op den berg en Lier ! ) wordt een nieuw stadion gebouwd, daar Van Hool toch minder en minder activiteiten in Koningshooikt (België) zal aanhouden, zodat er genoeg plaats voorhanden is ! Tegelijkertijd een nieuwe sponsor met Van Hool ! Supportersbussen en spelersbussen van Van Hool !

Nu hoor ik al verschillende forumleden al afkomen: " in your dreams" baby !!!!
Was maar om te lachen he mannen !!! :lol:
Als men in Lier geloofwaardig wil overkomen is er maar 1 mogelijkheid. Terug beginnen in 4de provinciale. Als Lyra of een andere club de naam 'Lierse' zou toevoegen is er van de originele club binnen de kortste keer geen sprake meer. Als Lyra supporter ben je nu toch al razend kwaad dat hun bestuur er nog maar aan denkt om hierover te willen praten.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door eSKaa »

Inderdaad. Begin van op 0, of word supporter van Lyra. Volledig akkoord. Ik neem aan dat er mensen lessen getrokken hebben uit bijvoorbeeld Beerschot-Wilrijk (waar originele club Wilrijk voorlopig nog wel in de naam staat), of Moeskroen (Waar Péruwelz, de redder van Moeskroen, nergens meer te bespeuren is). Er zullen zo nog wel voorbeelden zijn. En daarbij, ze kunnen de reeks van Wilrijk verbeteren he. Er zijn meer opeenvolgende titels te winnen ;)
Enkel nog een stadion zoeken om in te sjotten, want het Lisp is van Wadi Degla naart schijnt
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door DAVILA »

Geel-Meerhout is nog zo'n voorbeeld, ik denk trouwens dat Meerhout terug op zijn eigen begonnen is.
Het blijft natuurlijk wel een trieste zaak voor de Lierse supporters.
Hulde aan ons bestuur dat onze club ver van zulke toestanden houdt, zelfs als wij ooit terugzakken naar 2de of 3de amateur blijft Heist ONZE ploeg !
Verpletterende verantwoordelijkheid in alle bizarre constructies met vreemde 'overnemers' en 'investeerders' ligt hier bij de KBVB maar dat is een ander verhaal...
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door Raul »

heel spijtige zaak! niet de eerste, waarschijnlijk ook niet de laatste...
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door eSKaa »

Wat nog erger is dan failliet gaan, is een stamnummer overkopen. Je verloochent ineens je identiteit, je afkomst,... om zo hoog mogelijk te kunnen blijven spelen. Lierse had in 4e prov kunnen herbeginnen, en een reeks neerzetten waar Wilrijk een puntje aan kon zuigen, maar neen. Als ze de stamnummer van Oosterzonen overnemen, gaat het om niet meer dan commerce. Wat een schandalen!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door DAVILA »

Wat nog erger is:
Wees dan eens al 65 jaar supporter van Oosterzonen zoals ik van Heist...
Euh, bestaat Oosterzonen al wel zolang ? :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef:Wat nog erger is dan failliet gaan, is een stamnummer overkopen. Je verloochent ineens je identiteit, je afkomst,... om zo hoog mogelijk te kunnen blijven spelen. Lierse had in 4e prov kunnen herbeginnen, en een reeks neerzetten waar Wilrijk een puntje aan kon zuigen, maar neen. Als ze de stamnummer van Oosterzonen overnemen, gaat het om niet meer dan commerce. Wat een schandalen!
De meesten lijken voor dit idee gewonnen. Geen haar beter dan Wilrijk Beerschot. Totaal ongeloofwaardige club.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door eSKaa »

Lierse zou dan toch fuseren met Lyra, in plaats van Oosterzonen. Met de prachtige naam 'K. Lyra-Lierse SK' tot gevolg. Hopelijk is het een werknaam, want ik moest al bijna kotsen toen ik het las. De eerste supportersprotesten steken dus ook al de kop op. 'Lierse Voor Altijd' was vragende partij, maar sommige supporters vinden dat alles achter hun rug geregeld is, en aanvaarden de fusie niet. 'Fusie? Niet in mijn naam!' is pas begonnen met een protestactie en bijhorende facebook-pagina. Dit wordt ongetwijfeld vervolgd.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door DAVILA »

Na Lierse-Kempenzonen binnenkort Mechelen-Muizen of Mechelen-Walem ? :D

En neen, bij ons moeten ze niet afkomen !!!
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:Na Lierse-Kempenzonen binnenkort Mechelen-Muizen of Mechelen-Walem ? :D

En neen, bij ons moeten ze niet afkomen !!
!
Mechelen-op-den-Berg klinkt nochtans goed !!! :lol:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door DAVILA »

Johan Gazon schreef: Mechelen-op-den-Berg klinkt nochtans goed !!! :lol:
Ze kunnen ook Putte eens polsen, toepasselijker 'Mechelen-Indeput' :roll:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Lierse Failliet !!!

Bericht door hesteneer »

ik zou naar racing gaan....dan kan ten minste 1 naam blijven: Racing - Mechelen …
Plaats reactie