interview Jonas Vandermarliere

de greize
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

interview Jonas Vandermarliere

Bericht door de greize »

Volgend weekend trekt de Belgacom League zich opnieuw op gang. Wie zal er uiteindelijk promoveren en wat zijn de verwachtingen nog? Voetbalkrant.com liet Jonas Vandermarliere (KSK Heist) aan het woord.

"Op mij persoonlijk maakte Moeskroen het meeste indruk voor Nieuwjaar. we hebben daar met 5-0 verloren en hadden niks in de pap te brokken. Vooral technisch vond ik ze superieur. Het was wel in het begin van het seizoen en toen waren wij nog niet de ploeg die we nu zijn."



Voor de verrassing van de heenronde moeten we in het Brusselse zijn volgens Vandermarliere. "RWDM brussels, op sportief vlak dan toch want extra-sportief loopt daar heel wat verkeerd. Ik denk dat niemand deze ploeg voor het seizoen in de subtop had verwacht maar ze hebben wel degelijk heel wat talentvolle spelers rondlopen. Daarnaast denk ik dat wij (KSK heist) ook heel wat mensen in de positieve zin hebben verrast, zeker na onze dramatische start. We spelen bij momenten heel mooi voetbal. We moeten enkel nog efficiënter worden."



"Westerlo is grootste titelfavoriet, Moeskroen uitdager"



"Voor de titel zet Vandermarliere in op Westerlo. "Ze hebben de meeste ervaring en een goed uitgebalanceerde kern. Met MacDonald hebben ze bovendien een eerste klassespits in huis. Veel zal afhangen welke spelers van Rijsel tijdens de winterstop naar Moeskroen zullen afzakken. Indien er enkele toppers bijzitten zijn zij de grootste concurrent."



Met Heist hangt Vandermarliere maar net boven de degradatiekandidaten. Wat verwacht hij nog dit seizoen? "We zitten op schema maar gezien het verloop van de eerste ronde had het beter gemoeten. Indien we op cruciale momenten nog net iets meer gefocust waren geweest hadden we zeker 4 tot 6 punten meer. Hieruit moeten we lessen trekken."



"De ambitie is om zo snel mogelijk het behoud veilig te stellen. Daarvoor zijn onze eerste 2 matchen op Geel en Hoogstraten meteen cruciaal. In die wedstrijden moeten we eigenlijk voor een 4 op 6 gaan maar dan zal iedereen bij ons meer dan 100% procent moeten zijn. Op het einde van de rit zou het mooi zijn moesten we op een 12de plaats kunnen stranden."
Plaats reactie