Transfers 2016-2017

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door Dabo »

KSK Heist versterkt zich met Coly Badiane. (19/04/1988)

Coly is een centrale verdediger/defensieve middenvelder die vorig seizoen actief was bij Berchem. Daarvoor voetbalde hij bij Oosterzonen, Diegem, Ternat en Bleid.

Hiermee is de kern voltallig.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door DAVILA »

Coly Badiane, 19/4/88, 1.88m, Senegalees maar mogelijk ook de Belgische nationaliteit want verblijft reeds lang in ons land.
Speelde bij Bleid, Willebroek en Ternat (waar hij 7 keer scoorde) in vierde klasse, ook één jaar bij Etoile Brussel in provinciale.
Was titularis bij Diegem in derde waar hij ook 7 goals maakte, bij Oosterzonen in derde speelde hij slechts 6 keer (reden ?).
Verleden jaar bij Berchem was hij een onbetwiste titularis, de onderhandelingen voor een contractverlenging sleepten lang aan zodat Berchem Joachim De Wilde aantrok als vervanger, een 1.93m grote verdediger die verleden jaar bij Zele speelde en in het verleden in tweede klasse bij Hamme en Wetteren. Ik citeer de krant: 'Met deze transfer lijkt meteen een contractverlenging van Coly Badiane van de baan. Diens financiële voorwaarden wegen te zwaar door en er is geen toenadering in de maak'.

Dat hij echt polyvalent is bewijst volgend krantenartikel uit de tijd dat hij voor Ternat actief was:

'Om de onbeschikbaarheid van een rits geschorsten en evenveel geblesseerden op te vangen, trok de Ternatse coach niet meteen aan de alarmbel en posteerde hij resoluut Amadou Coly Badiane op Kampenhout als diepe spits. Een meesterzet, naar achteraf bleek, want de Brusselaar zorgde niet alleen voor twee assists, hij maakte zelf de derde treffer, waarmee hij 25 minuten voor het einde het doodvonnis voor Kampenhout voltrok.

Badiane werd dit jaar op vraag van de Ternatse coach bij eersteprovincialer Etoile Brussel weggehaald.

‘Het voetbal dat we op Kampenhout brachten, was echt om duimen en vingers af te likken', vond Badiane. ‘Mijn eerste assist werd door Di Micelle prachtig binnengeknald. De bezoekers appelleerden voor buitenspel maar daar was geen sprake van. Bij het tweede doelpunt mikte ik binnen het kader maar een verdediger raakte nog de bal, die logischerwijze tegen de netten verdween. Uiteindelijk zette ik nog een penalty om en miste in extremis nog een tweede strafschop.'

‘Dit was mijn derde treffer van het seizoen, bovendien gaf ik dit seizoen al vier assists. Vorig seizoen scoorde ik 13 doelpunten voor Etoile. Op aangeven van onze coach werd ik dit jaar als aanvallende middenvelder naar Ternat getransfereerd. Op Kampenhout werd ik als diepe spits geposteerd en dat leverde ons geen windeieren'.

Spits, aanvallende middenvelder, centrale verdediger, links, rechts: het maakt hem niks uit.

Tot slot nog eens gepolst bij enkele Berchemse vrienden: het zou echt een versterking moeten zijn voor ons ! Bovendien zou het ook nog een zeer sympathieke kerel zijn.




Voilà, onze gebeden zijn verhoord, op naar een formidabel 2016-17 :D
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door DAVILA »

Badiane is ook een sfeermaker in de kleedkamer, hij lanceerde bij Berchem het 'Wolof', concurentie voor de schlagers van Bart :D

http://www.gva.be/cnt/dmf20160418_02243 ... -het-wolof
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door DAVILA »

VOETBALINFO
OPLEIDING / JEUGD: Bleid-Gaume
SEIZOEN 2008/2010: Bleid-Gaume
SEIZOEN 2010/2011: Willebroek/Meerhof
SEIZOEN 2011/2012: Etoile Brussels
SEIZOEN 2012/2013: Ternat
SEIZOEN 2013/2014: Diegem (3e nationale)
SEIZOEN 2014/2015: Oosterzonen (3e nationale)
VOORKEURSPOSITIE: Verdedigende middenvelder (pos. 6)
OPTIONELE POSITIE: Centrale verdediger
TYPE: Technisch vaardige spelverdeler. Kopbalsterk. Groot
loopvermogen.

PROFIEL
GEBOORTEDATUM: 19-04-1988
WOONPLAATS: LAKEN (BRUSSEL)
GROOTTE: 193 cm
GEWICHT: 79 kg
TAAL: FRANS / NEDERLANDS / ENGELS

Bron: site van zijn makelaar

PS: die is ineens 5cm groter... ;)
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door klenne »

Lijken mij nog 2 mooie transfers die laatste !! En ge weet ma nooit da er toch nog iemand bijkomt he op de laatste dag van de transferperiode :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door Dabo »

KSK Heist versterkt zich met Dries Ventose (3/12/1989). Ventose is een aanvaller, een echte kilometervreter! Hij voetbalde voordien bij Lierse, Rupel Boom en Beerschot.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door DAVILA »

KFCO Beerschot wil volgend seizoen een gooi doen naar promotie richting de profcompetities, maar dan zal het wel aan de strenge licentievoorwaarden moeten voldoen. Zo zullen onder andere 17 profspelers deel uit moeten maken van de kern. Bovendien wordt er vanaf de voorbereiding opnieuw overdag getraind en dat is niet voor iedereen mogelijk.

Hierdoor moeten zelfs een aantal spelers vertrekken, daarbij ook sterkhouder Dries Ventôse. Al is dat met gemengde gevoelens. "Ik had er straks nog graag bijgelopen. Te meer omdat ik meen dat ik ook in de Super Amateur Liga mijn plaats in de kern, en misschien zelfs in het type-elftal, mag opeisen. Maar ik kan met de beste wil van de wereld niet mee in het professionele verhaal van de club stappen ... en dat zorgt toch voor ontgoocheling en teleurstelling", verklaart hij op de webstek van de club.

Vooral de combinatie met zijn vaste job maakte het voor Ventôse onmogelijk. "Ik geef voltijds les bij Don Bosco in Haacht, dagelijks van acht tot kwart voor vijf, waarbij ik sport en secretariaatswerk combineer. Jammer genoeg ben ik niet vast benoemd, zodat ik geen loopbaanonderbreking kan opnemen. Was dat wel mogelijk geweest, dan had ik ook het derde en laatste seizoen van mijn contract op het Kiel uitgedaan. Maar zowel in de voor- als de namiddag trainen is voor mij simpelweg onmogelijk. En dan houdt het op. Spijtig."
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door DAVILA »

DRIES VENTÔSE, LAATSTE IN DE RIJ VERTREKKERS


DRIE LONGEN MINDER OP HET KIEL VOLGEND SEIZOEN

Voor wie er nog moest aan twijfelen, de A-kern waarmee KFCO Beerschot Wilrijk half juli aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen begint zal er helemaal anders uitzien dan de spelersgroep die vorige maand de titel in derde B won. Zoveel is na de extreem grote exodus van de voorbije weken en dagen nu wel duidelijk.

De laatste in de rij die de Kielse deur achter zich toetrekt, is Dries Ventôse. De reden? U hoorde dat refreintje allicht ook al een paar keer voorbijkomen: de onmogelijkheid om mee te draaien in het profstatuut met dagtrainingen dat onze club straks hanteert.

Op die manier komt er voor de 26-jarige Dries Ventôse na twee seizoenen een eerder abrupt einde aan "het hoofdstuk KFCO Beerschot Wilrijk". De van Rupel Boom overgenomen kilometervreter werkte zich met zijn rushes over de flanken, zijn onwaarschijnlijk loopvermogen én zijn doelpunten op tot een titularis in de kampioenenploegen van de seizoenen 2014-2015 en 2015-2016. Zesenvijftig competitiewedstrijden speelde hij in de paars-witte kleuren, die hij opfleurde met zeventien goals, Met zijn vertrek verliest onze club niet alleen ineens drie longen, maar wordt ook een supportersfavoriet uitgewuifd.

Dries Ventôse zelf zit een beetje met een dubbel gevoel. "Enerzijds fier en tevreden over de voorbije twee seizoenen. Dat jaar in bevordering was magnifiek, ronduit fantastisch. En laat het vorig jaar bij momenten iets minder vlot gedraaid hebben, dat episch seizoenseinde met die kampioenschapsgoal in de allerlaatste seconde tegen Bocholt maakt het onvergetelijk. Ik had er straks nog graag bijgelopen, te meer omdat ik meen dat ik ook in de Super Amateur Liga bij KFCO Beerschot Wilrijk mijn plaats in de kern, en misschien zelfs in het type-elftal mag opeisen. Maar ik kan met de beste wil van de wereld niet mee in het professionele verhaal van de club stappen... en dat zorgt toch voor ontgoocheling en teleurstelling. Ik geef voltijds les bij Don Bosco in Haacht, dagelijks van acht tot kwart voor vijf, waarbij ik sport en secretariaatswerk combineer. Jammer genoeg ben ik niet vast benoemd, zodat ik geen loopbaanonderbreking kan opnemen. Was dat wel mogelijk geweest, dan had ik ook het derde en laatste seizoen van mijn contract op het Kiel uitgedaan. Maar zowel in de voor- als de namiddag trainen is voor mij simpelweg onmogelijk. En dan houdt het op. Spijtig."

"Ik kan niks negatiefs bedenken als ik aan de voorbije twee seizoenen terugdenk. Zowel collectief als individueel was het top. Zelf eindigde ik in m'n eerste seizoen bij Beerschot-Wilrijk tweede in het referendum van "Manneke van het Seizoen", en in de net afgesloten jaargang derde. Ik was klaar en lag er op gebrand om volgend seizoen de trofee in de wacht te slepen", lacht Dries. "Ik wil langs deze weg iedereen in deze club bedanken voor de steun die ik heb gekregen. Zelfs van de kritiek van de supporters heb ik geleerd en ben ik feitelijk beter geworden. Voor de fans heb ik dan ook maar één goede raad: blijf zoals je bent: eerlijk in alle omstandigheden. Uitbundig als het goed loopt en gezond kritisch als het iets minder draait."

"Mijn toekomst? Daar kan ik nog niks over zeggen. Iets concreet is er nog niet, daarvoor is het allemaal nog te vers. Maar ik hoop toch ergens in de Super Amateur Liga aan de slag te kunnen, want dat lijkt me een leuke competitie te gaan worden. De eerste vier die op het einde van de rit in een eindronde beslissen wie promoveert, en de drie laatste ploegen die zakken. Het belooft spannend te worden. Ik wens KFCO Beerschot Wilrijk alle succes in zijn rush naar 1B."



Tekst: Danny Geerts

Bron: site Beerschot
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door DAVILA »

Ventose is rechtsvoetig, naar gelang de bron 1.75 of 1.79m voor 69kg
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door Dabo »

Dries Ventose verlaat Beerschot Wilrijk voor Heist

Zaterdagochtend werkte Dries Ventose bij Heist zijn eerste training af. Na twee jaar Beerschot Wilrijk start hij met Heist in de Super Liga. Dat is ook de reeks waar Beerschot Wilrijk in gaat spelen, maar die club zette hem voor de keuze. En de 26-jarige Ventose koos voor zijn job als leraar.
Het werd bij Beerschot Wilrijk nog een abrupt einde van het verhaal?


Dries Ventose: “Dat verhaal is gekend. De club wil in het nieuwe seizoen ook tijdens de dag trainen. En aan die vraag kon ik niet voldoen. Ik had nog een overeenkomst van één seizoen, maar ik wilde mijn job als leraar in Don Bosco in Haacht niet opgeven. Ik heb daar geen vastbenoemd statuut. Dan was ik er voor mezelf snel uit. Ik behoud mijn job en blijf die combineren met het voetbal.”

Je beleefde twee mooie jaren op het Kiel?

“Absoluut. Ik speelde twee jaar kampioen en toen ik er tekende, wilde ik op termijn tweede klasse spelen. Dat doel is nu bereikt, ook al krijgt de reeks een andere naam. Het zal nu niet met Beerschot Wilrijk, maar met Heist zijn dat ik de Super Liga ga spelen. Het lot heeft er dus anders over beslist. Twee jaar op het Kiel was twee jaar een unieke belevenis. Telkens voor een vol stadion voetballen, veel volk ook op verplaatsing. Ik speelde veel, scoorde als aanvaller mijn doelpunten en het publiek had me graag. Echt iets aparts, ook die Antwerpse mentaliteit. Je moest er met de druk en de verwachtingen kunnen omgaan. Ik had zoiets graag: ik werd een keer tweede en een keer derde in de verkiezing van ‘Manneke van het seizoen’. Toch een mooi bewijs dat de supporters mijn prestaties waardeerden.”

Heist wordt een ander verhaal?

“We zullen niet voor 8000 man spelen, nee (lacht). Maar er waait hier een frisse wind zonder uitgesproken ambities. Ik verwacht wel wat van dit seizoen. Kijk, ik kreeg twee concrete aanbiedingen van clubs uit de Super Liga. Heist kon me het meest overtuigen. En ja, ik kijk uit naar de match tegen Beerschot Wilrijk. Daarvoor hoef ik niet echt lang te wachten. Op zaterdag 1 oktober is het al zover.”(gf)

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door Dabo »

Het bestuur van K.SK Heist deelt mee dat Jaan Larivière de club verlaat. Jaan had moeite om zich aan te passen aan het hogere trainingsritme en de grotere verwachtingen die spelen op dit niveau met zich meebrengen. Hij keert terug naar KAC Betekom.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:Het bestuur van K.SK Heist deelt mee dat Jaan Larivière de club verlaat. Jaan had moeite om zich aan te passen aan het hogere trainingsritme en de grotere verwachtingen die spelen op dit niveau met zich meebrengen. Hij keert terug naar KAC Betekom.
Respect voor iemand die eerlijk is met zichzelf.
Jaan liet wel zien dat hij kan voetballen en een mooie trap in de benen heeft: remember Wijgmaal (als ik mij niet vergis).
Er is inderdaad meer nodig dan puur voetbaltalent, laat ons dat maar de randomstandigheden noemen.
Succes bij Betekom !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door Dabo »

K.SK Heist heeft de samenwerking beëindigd met doelman Damien Lahaye omwille van privéproblemen bij de speler en disciplinaire redenen volgens de club.

Het bestuur
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door klenne »

Dabo schreef:K.SK Heist heeft de samenwerking beëindigd met doelman Damien Lahaye omwille van privéproblemen bij de speler en disciplinaire redenen volgens de club.

Het bestuur
Amai men kl*t*n :? :? :? :? :? :? :? En vind nog maar ne nieuwe keeper in de winterstop..
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers 2016-2017

Bericht door Dabo »

KSK Heist heeft de sa­men­wer­king met doel­man Da­mien La­haye be­ëin­digd. Spor­tief ver­ant­woor­de­lij­ke Mi­chel Wijns: “De spe­ler heeft pri­vé­pro­ble­men. Daar­naast lig­gen dis­ci­pli­nai­re re­de­nen aan de ba­sis van deze be­slis­sing, geen en­ke­le spe­ler staat bo­ven de groep.” La­haye was de eer­ste acht mat­chen van het sei­zoen ti­tu­la­ris, tot vo­ri­ge za­ter­dag in Eis­den de bij­na 26-ja­ri­ge Niels Stroo­bants ver­ras­send in doel stond, met de 18-ja­ri­ge Fré Van Aer­schot als dou­blu­re.

Bron: GVA
Plaats reactie