VIRTON - KSK HEIST 2-0

Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door DAVILA »

Virton staat blijkbaar op scherp na de nederlaag op Patro.
Hun trainer was absoluut niet tevreden en wil een snel antwoord van zijn ploeg. Vooral aanvaller Okitokandjo moest het ontgelden. Hij zou het Virton-blok te lang uitrekken, hun wapen is snelheid, hij moest dus afhaken zodat er ruimte ontstaat in de rug van de verdediging van de tegenstander... KK weet dat vermoedelijk al maar het kan geen kwaad er nog eens op te wijzen ;)

' Frank Defays, l’entraîneur de Virton, a égratigné certains joueurs offensifs samedi soir après la défaite 2-0 concédée au Patro Eisden Maasmechelen. « J’attends une remise en question rapide de tout le monde, moi y compris, car j’ai été déçu par certains joueurs sur ce match. Je pense que pendant 15 jours, je me suis laissé endormir par le bon sentiment que j’avais à l’entraînement. J’ai voulu croire aux choses que j’ai vu et, au final, cela n’a semblé être que de la poudre aux yeux. Je suis quelqu’un qui n’aime pas perdre mais je peux concevoir une défaite si l’adversaire est plus fort, si tu as tout donné, si tu es battu par des conditions externes. Mais je n’accepte pas de perdre comme ça. Certains ont pensé qu’il leur suffirait de paraître pour gagner et il n’y a pas eu de réaction. Prenons l’exemple de Stevy (Okitokandjo) devant. A la pause, je lui dis qu’il étirait trop le bloc sur la longueur, qu’il devait jouer moins haut. Notre point fort, c’est notre vitesse, il devait donc décrocher pour créer de l’espace dans le dos de la défense et il a fait tout le contraire, même après la pause alors qu’on lui avait fait la remarque…'
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: VIRTON - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

KSK HEIST
Traner Karel Keleman kon woensdagavond op Van Heer (knieoperatie) na over al zijn spelers beschikken. Marchoul (enkel) traint weer mee en ook Badiane pikte na ziekte weer aan. Voor de trip naar Virton is Dethier geschorst. Kabeya keert terg uit schorsing. (gf)

Bron: HNB
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: VIRTON - KSK HEIST

Bericht door eSKaa »

Met hoeveel gaan we zijn in het verre Virton? Wij komen met 2 met de auto alvast..
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: VIRTON - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Met hoeveel gaan we zijn in het verre Virton? Wij komen met 2 met de auto alvast..
Straffe prestatie !

Meteen ook al een verslaggever ter plaatse gevonden ;)
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: VIRTON - KSK HEIST

Bericht door eSKaa »

Met verwachte temperaturen tot -10 in Virton, ga ik met een verslag wachten tot mijn handen ontdooid zijn. Eventueel op terugweg een korte samenvatting :-). Wie de 'Whatsapp' groep volgt, krijgt uiteraard 'live' updates... ;-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: VIRTON - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door eSKaa »

Tenen terug bij elkaar gezocht, en dan een klein verslag:

De eerste helft was voor Heist. Gretiger, en het betere van het spel, op een onvoorspelbaar veld. In Virton lag ongeveer evenveel sneeuw als in Heist, dus voetballen was geen probleem. Het terrein lag hard, enkel, een correcte schoenkeuze leek er niet te zijn.
Zoals ik zei: eerste helft baas, zonder grote kansen aan beide kanten. Virton krijgt dan een penalty (vermeende trekfout), of dat effectief zo was, moeten we toch eens bekijken, en de 11meter gaat binnen.
Op slag van rust doelpunt Heist, afgekeurd voor buitenspel. Ook hier een uiterst discutabele fase leek me, ik wacht wederom op de beelden. Wat wel zonder beelden duidelijk was, is dat de spelleiding het spelletje 'voetbal' op een andere manier interpreteerde dan de doorsnee mentaal gezonde mens, en dus beslissingen nam die kant noch wal raakten.
1-0 achter halfweg, en nog een pak werk voor de boeg.

De 2e helft lukte niets meer. KSK kwam amper over de middellijn, terwijl Virton bloed had geroken. Enkele hete standjes voor ons doel, de 2e tegentreffer hing in de lucht. Ook dankzij de medewerking van de heer Arbiter, die ondoordacht met kaarten zwaaide, en andere, zwaardere fouten onbestraft liet. Na een zoveelste discutabele fase volgt een hoekschop, die door de Virtonnese Buffel 'Okitokandjo' (of zo) wel mooi binnen gekopt wordt. 2-0 en eigenlijk hebben we ons in de 2e helft te weinig verweerd om aanspraak te maken op iets.
Er zit nog een mini slot-offensief in, waarbij we nog een mooie aanval opzetten, maar Ventose trapt ver over. Geen spektakel, geen inhaalrace, wel een jammere nederlaag.

Na het fluitsignaal even de afgevroren ledematen bij elkaar zoeken, en de auto in, om 2u15 min. later in ons vertrouwde Heist aan te komen. In Virton stond de thermometer dan 'maar' op -4, gevoelsmatig leek het Siberië. Net buiten de dorpskern zakte het kwik tot een lekkere -10.


Conclusie: terug op een grote afstand van de top 4, en eerlijk, het zal nu niet simpel meer zijn om daarin terecht te komen...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door DAVILA »

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door DAVILA »

Tja, penalty... altijd voer voor discussie, tegen Koksyde 'krijgen' wij er één, nu 'krijgt' Virton er één...
Vierde plaats ? Snel vergeten, gewoon de drie punten pakken tegen Sprimont en dan... naar Beerschot !
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door eSKaa »

Als ik de beelden zie, is er zelfs geen discussie. Speler glijdt weg, en doet dat theatraal. Fout voor Heist en gele kaart voor schwalbe.

Soit, zoals ik eerder zei: de ref was weer van een bedenkelijk niveau, net als zijn kaalhoofdige vlaggeman. Die praatte meer met reservespelers, bestuursleden en agenten van Virton, dan het spel in't oog te houden. Soit, we moeten ook kansen krijgen en afwerken. Dat waren er te weinig deze wedstrijd.
Ook gezien: Stroobants leek zeer onzeker te spelen. Enkele interventies die hij maakte waar ik me vragen bij stelde.. Na al zijn goede wedstrijden mag er eens een mindere tussen zitten, misschien lag het wel deels aan het veld? In ieder geval, Niels, herpakken man, tegen Sprimont houdt ge uw kot wel terug proper!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef:Als ik de beelden zie, is er zelfs geen discussie. Speler glijdt weg, en doet dat theatraal. Fout voor Heist en gele kaart voor schwalbe.

Soit, zoals ik eerder zei: de ref was weer van een bedenkelijk niveau, net als zijn kaalhoofdige vlaggeman. Die praatte meer met reservespelers, bestuursleden en agenten van Virton, dan het spel in't oog te houden. Soit, we moeten ook kansen krijgen en afwerken. Dat waren er te weinig deze wedstrijd.
Ook gezien: Stroobants leek zeer onzeker te spelen. Enkele interventies die hij maakte waar ik me vragen bij stelde.. Na al zijn goede wedstrijden mag er eens een mindere tussen zitten, misschien lag het wel deels aan het veld? In ieder geval, Niels, herpakken man, tegen Sprimont houdt ge uw kot wel terug proper!
Belachelijke penalty. De beelden bewijzen dat.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door DAVILA »

HEIST-OP-DEN-BERG - Heist verloor in het verre Virton een belangrijke match met het oog op de vierde plaats. Het had voor de Heistenaren ook anders kunnen lopen.


Er was onder meer een niet gefloten strafschop op Challouk en een afgekeurde goal van Deflem.
In de eerste helft speelden de bezoekers een prima partij. Een fase op Challouk werd beoordeeld als een fout buiten de grote rechthoek. Tambeur beging dan een lichte fout en bij die actie werd de bal wel op de stip gelegd. Day scoorde. Net voor de rust kopte Tambeur na een vrije trap de bal door tot bij Deflem, die scoorde maar zijn goal werd afgekeurd. Na de pauze lag de match meer in balans. De tweede treffer werd na een hoekschop door de vrijstaande Okitokandjo in de bovenhoek gekopt.


Heist: Stroobants, Wijns, Webers, Grant (77' Badiane), Deflem (71' Troonbeeckx), Challouk, Merckx (71' Kabeya), Tambeur, Nwadikwa, Regnier, Ventose.

Doelpunten: 39' Day (strafschop), 65' Okitokandjo 2-0.
Gele kaarten (Heist): 38' Tambeur, 62' Stroobants, 79' Badiane.
Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: VIRTON - KSK HEIST 2-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

Bron: GVA
Plaats reactie