BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

ksk4ever
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 aug 2016, 08:54

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door ksk4ever »

30' goal van Dries : geen buitenspel !!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door DAVILA »

REACTIES NA ONZE 12DE ZEGE OP RIJ


zondag, 5 februari, 2017 - 18:32
Fessou Placca:"Lang geleden nog 90 minuten volgemaakt"

Fessou Placca kwam voor de eerste maal deze competitie aan de aftrap. De Togolees bedankte zijn coach Marc Brys meteen met twee mooie doelpunten. "Op de laatste training vroeg de coach me of ik voldoende fris zat om tegen Heist te starten", zei Fessou Placca. "Zenuwen waren me vreemd. Ik ben immers onder alle omstandigheden steeds kalm. Het was alleszins al lang geleden dat ik nog eens de volle 90 minuten kon spelen. Op het einde begon de vermoeidheid een beetje toe te slaan. Het vroege doelpunt gaf me wel veel vertrouwen. Ik speel graag diep in de spits. Op de flanken kan ik me echter eveneens uitstekend uitleven. Op dat vlak ben ik polyvalent.

Hernan Losada:”In geen 100 jaar rood”

Hernan Losada toonde tegen Heist opnieuw zijn uitzonderlijke traptechniek bij het tweede doelpunt. “Eigenlijk was die bal als voorzet bedoeld”, zei Hernan Losada. “Hij ging echter meteen aan de tweede paal binnen. Daarom ook dat ik het doelpunt niet uitbundig vierde. We gingen daarna nog met een ruime 3-0 voorsprong de rust in. Heist had in die eerste 45 minuten bijna geen kansen kunnen creëren. Toch komen ze terug tot 3-2 en verdween de rust uit ons spel. Gelukkig duurde het niet lang voor Jan van den Bergh de 4-2 binnenkopte. Zege meteen binnen. Nadien kregen we zelfs nog enkele kansen om verder uit te diepen naar 5-2.”

De goal van Hernan Losada:

Consternatie in de slotfase toen Hernan met rood het veld moest verlaten. “Ik ging gewoon in een duel voor de bal. Mogelijk was ik iets te laat. Maar echt ongelooflijk dat de scheidsrechter voor die actie me van het veld stuurt. Dit was geen rood waard. In geen 100 jaar. Volgens de ref ging ik met de voet vooruit. Maar dat kan niet. Bovendien was de match al gespeeld. Andere fouten tijdens de match verdienden anderzijds veel strenger bestraft te worden. Nauwelijks tien minuten voordien kwam een speler van Heist met gestrekt been op mijn kuit af. Indien ik geen beenbeschermers zou gedragen hebben, was mijn been gebroken. De scheidsrechter vond het misschien belangrijk voor zijn palmares dat hij Hernan Losada rood heeft kunnen geven. Hopelijk wordt die eventuele schorsing zo snel mogelijk uitgesproken.”

Een reactie van Arjan Swinkels voor de micro:

Jan van den Bergh:”Bevrijdend gevoel na mijn doelpunt”

Verdediger Jan van den Bergh scoorde met het hoofd de bevrijdende vierde treffer tegen zijn ex-club. “Indien je met 3-0 kunt gaan rusten, dan verwacht je dat toch dat de boeken dicht kunnen”, stelde Jan van den Bergh. “Maar plots vielen in de tweede helft twee tegendoelpunten volledig uit de lucht. Ons vertrouwen verminderde hierdoor. Er werd te weinig vooruit gevoetbald. Op het moment dat ik onze vierde goal binnenkopte, gaf dit toch meteen een bevrijdend gevoel. In die fase had de doelman wellicht iets vroeger mogen uitkomen. Gelukkig voor mij deed hij dit niet. Achteraf bekeken toch een belangrijk doelpunt al was het niet meteen cruciaal voor de winst.”

Van den Bergh was ook voor de rust bijna succesvol. “Ja, ook toen had ik die bal moeten binnenkoppen. Hij eindigde maar nipt naast de paal. Ik ben de laatste tijd meer gefocust op dit soort spelsituaties. Dit seizoen had ik al twee doelpunten gemaakt. Echter nog geen enkel met het hoofd.”

Mika Clepkens:”Verwachtte een hoofd tegen die bal”

KSK Heist kwam in het eerste kwartier na de rust terug in de wedstrijd met twee doelpunten via onder andere een vrijschop waarop Mika Clepkens zich liet verrassen. “Die vrije trap werd alleszins zeer goed genomen”, stelde Clepkens. “De bal kreeg op het laatste nog een bots mee. Ik verwachtte echter dat er minstens een hoofd zou tegen geplaatst worden van ofwel onze verdediging of van een speler van Heist. Bij het eerste tegendoelpunt, op een corner, veranderde de bal van richting. Jammer, twee tegengoals op twee stilstaande fases. Na die 3-2 kwam er dan plots even druk omdat we te veel balverlies leden. Heist had op dat moment ook niets meer te verliezen. We waren nochtans riant gaan rusten met 3 doelpunten uit evenveel uitstekende aanvallen. Na ons vierde doelpunt was de wedstrijd evenwel gespeeld. Het belangrijkste blijft hoe dan ook dat opnieuw drie punten binnen zijn.”

Marc Brys:”Foute beoordeling van de ref“

“Ik heb net de wedstrijdbeelden nog eens bekeken en die rode kaart voor Hernan Losada was echt van de pot gerukt”, vond coach Marc Brys. “De ref, nochtans voordien prima bezig, voelt de wedstrijd op dat moment niet meer aan. We waren immers al in de 88ste minuut. Voordien werden twee veel zwaardere fouten op Hernan minder streng beoordeeld. Het was inderdaad een late tackle maar geel zou beter op zijn plaats geweest zijn. Indien een speler bewust een tegenstander wil blesseren, ben ik de eerste om rood te rechtvaardigen. Echt dom van de ref om hier rood voor te trekken.”

Tekst: Patrick Bijnens

Bron: site Wilrijk ;)

Brys en Losada moeten eens naar de foto op ons forum kijken...
Komisch: '... de uitzonderlijke traptechniek van Losada... ' terwijl hij zelf toegeeft dat een voorzet bedoeld was... wat is er dan zo uitzonderlijk aan die traptechniek ? uitzonderlijk slecht ? :D
Dat Losada een goeie speler is staat boven kijf, dat hij een slecht karakter is ook. Ik herinner mij de woorden van materiaalman Joske van Beerschot na het failliet over Losada nog en die waren niet lovend.

De link naar ATV bespaar ik jullie:
- Kabeya scoorde met wat geluk
- een stug Heist enz.

Wat nederigheid zou een club die failliet ging (en niet voor de eerste keer) en slechts overleeft dank zij Wilrijk, niet misstaan.
Maar ja de woorden 'Sinjoor' en 'bescheidenheid' in één zin vinden... ;)

Op naar zaterdag.
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door KSKH »

Dus onze goede vriend Marc Brys wilt eigenlijk zeggen da de ref de match niet aanvoelt omdat de match bijna gedaan was? Sorry, maar zo een overtreding
moet op elke moment bestraft worden. Of dees nu in de laatste of in de eerste min. is, of da ge nu Messi bent of Jan van den Bakker dieje bij FC de post speelt.
Dit is ALTIJD rood en minsten 3 speeldagen schorsing. Ik kan begrijpen da ge vlak na die kaart kwaad bent en deze in twijfelt trekt. Maar als ge zelfs na de
beelden ni kunt toegeven dat dit zuiver rood is. Nja, dan bende zeer laag gevallen.

Misschien een idee voor den bond: Gelieve deze speler zeer lang te schorsen. Want als dieje dees ne normale tackle vindt, dan doet dieje da gewoon
volgende week opnieuw.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door klenne »

Losada gaat toch duidelek voor de bal ?! Heeft in geen enkel geval de intensie santoro te blesseren en heeft gwn pech .. Dus geel had de enigste juiste beslissing geweest
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door klenne »

Voorde rest moge wij fier zijn op ons team !! Zelfs na een 3-0 achterstand ons toch nog terug in de match knokken op den beerschot , da zulle er ni veel ons nadoen 8-)
Jammer van die eerste 6 minuten.. Ma tis ne rappe he dieje placca :D
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door hesteneer »

klenne schreef:Losada gaat toch duidelek voor de bal ?! Heeft in geen enkel geval de intensie santoro te blesseren en heeft gwn pech .. Dus geel had de enigste juiste beslissing geweest
voor het zelfde geld breekt fausto zijnen enkel. altijd rood op die fase...De bedoeling of ni. soit de match is gespeeld en we hemme ons geamuseerd!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door DAVILA »

klenne schreef:Losada gaat toch duidelek voor de bal ?! Heeft in geen enkel geval de intensie santoro te blesseren en heeft gwn pech .. Dus geel had de enigste juiste beslissing geweest
Rood voor klenne !!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door klenne »

hesteneer schreef:
klenne schreef:Losada gaat toch duidelek voor de bal ?! Heeft in geen enkel geval de intensie santoro te blesseren en heeft gwn pech .. Dus geel had de enigste juiste beslissing geweest
voor het zelfde geld breekt fausto zijnen enkel. altijd rood op die fase...De bedoeling of ni. soit de match is gespeeld en we hemme ons geamuseerd!
Voetbal is Toch een contactsport ? Er kan altij iet gebeuren anders moete van een sjotplein afblijve en gaan balletdansen.. in engeland gebeuren deze fouten wekeleks en word en amper geel voor gegeven.. ze gaan mee 2 voor den bal en santoro is eerst en losada heeft pech.. dus ik zie geen enkele rede daar rood voor te geve :roll:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door DAVILA »

klenne schreef:
hesteneer schreef:
klenne schreef:Losada gaat toch duidelek voor de bal ?! Heeft in geen enkel geval de intensie santoro te blesseren en heeft gwn pech .. Dus geel had de enigste juiste beslissing geweest
voor het zelfde geld breekt fausto zijnen enkel. altijd rood op die fase...De bedoeling of ni. soit de match is gespeeld en we hemme ons geamuseerd!
Voetbal is Toch een contactsport ? Er kan altij iet gebeuren anders moete van een sjotplein afblijve en gaan balletdansen.. in engeland gebeuren deze fouten wekeleks en word en amper geel voor gegeven.. ze gaan mee 2 voor den bal en santoro is eerst en losada heeft pech.. dus ik zie geen enkele rede daar rood voor te geve :roll:
Klenne, in Engeland rijden ze ook links, daar mag dat, hier niet. Ze drinken daar ook lauw bier, bij ons niet !
En onderschat balletdansers niet, Cruyff werd daar soms mee vergeleken :D
Maar oké het moet niet te flauw worden, pardon voor den Hernan ! ;)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door hesteneer »

conclusie: de fausto is te rap
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Plaats reactie