BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

BEERSCHOT WILRIJK - HEIST 4-2

Bericht door DAVILA »

Op tijd beginnen gezien de posts onder 'Heist-Sprimont' ;)
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door DAVILA »

JAN VAN DEN BERGH NOG STEEDS ONDER DE INDRUK VAN HET KIEL

vrijdag, 27 januari, 2017 - 20:28

De koude weersomstandigheden dwongen ook deze week onze trainersstaf om af te wijken van de gebruikelijke trainingsgewoonten. “We zijn inderdaad terug uitgeweken naar ons kunstgrasveld”, bevestigt Jan van den Bergh. “Op dat veld is het in deze temperaturen nu veel aangenamer om op balcirculatie te oefenen. Ons grasveld aan het Universiteitsplein lag er de afgelopen dagen veel te hard bij.”

Afgelopen woensdag trok de spelersgroep en de technische staf als intermezzo voor een dagje naar Bois de Champlon (in de omgeving van Bastenaken) om er te gaan langlaufen.

“Op de dinsdagtraining vertelde Guillaume François dat hij de volgende dag naar ginds zou trekken om er op de latten te staan. Zijn ouders wonen er in de buurt. Zo kwam vervolgens het voorstel naar de coach toe om er met de volledige groep een team event van te maken. Woensdag zijn we bijgevolg met de autocar naar ginds getrokken. Zelfs Youssef Boulaouali zat mee op de bus. Langlaufen zat er voor hem helaas nog niet in. Voor de meeste van de spelers was het hun eerste ervaring op skilatten. We hebben die dag zeer veel grappige situaties meegemaakt met meerdere valpartijen in de sneeuw. Telkens uiteraard zonder erg. Ook de coach kon zich amper rechthouden op de licht hellende stukken. Echt lachwekkend. Tot slot hebben we dag afgesloten met een gezellig etentje met pasta.”Sinds de winterstage in Turkije loopt onze centrale verdediger er haast onherkenbaar bij. Zijn weelderige haardos werd immers in Antalya gemillimeterd. “Ja, het ongelukkige gevolg van een weddenschap met Kevin Geudens. Zowel Tom Pietermaat als ikzelf waren er ergens in november van overtuigd dat Kevin niet meer voor de winterstop zou scoren. Scoort Geudens op WS Brussel toch wel al na nog geen 10 minuten zeker. Op stage moest mijn haar er dus af als tegenprestatie. Bij Tom Pietermaat werden grote lijnen in zijn haar weggeschoren. Ik kreeg uiteraard bij terugkomst veel vragen over de oorzaak van mijn nieuwe haarsnit. Dan begin je je toch enigszins af te vragen waarom je zoiets doet. Ondertussen is mijn haar als iets gegroeid.”

Sportief staat KFCO Beerschot Wilrijk morgen voor een topper thuis tegen Virton. “Sinds gingen we vlot met 0-3 winnen. We hebben die match toen met de correcte mentaliteit aangepakt. Toch bezit onze tegenstander van morgen de nodige kwaliteiten. Ze staan niets voor niets op de vierde plaats. Zo’n ploegen delen dus geen geschenken uit. We gaan hen onvermijdelijk nog terug zien in de eindronde want ik ben er van overtuigd dat ze nog goede prestaties zullen blijven leveren. Wij moeten morgen alleszins winnen, het klinkt mogelijk lachwekkend, om de eindronde veilig te stellen. We zullen ongetwijfeld weer de volle ruggesteun krijgen van onze fans. Ook al speelde ik ondertussen meermaals op het Kiel, zo’n totaalbeleving als in het Olympisch stadion word je niet gewoon. Kom je in deze reeks ook nergens anders tegen.”

Op verdedigend vlak beschikt KFCO Beerschot Wilrijk veruit over de beste defensie van de reeks. “Op verplaatsing konden we zeven matchen op rij de nul houden. Ongezien. Die nul is echter geen prioriteit. De drie punten zijn telkens het belangrijkste. Nu zitten we al aan een reeks van 30 op 30. Gewoon fantastisch. Met twee achtereenvolgende thuismatchen op het programma, trachten we uiteraard om nog een verlengstuk aan deze reeks te breien.”

De week nadien komt zijn vorige club, Heist, op bezoek. “Ja, gevoelsmatig een speciale match voor mij. Ik ben afkomstig van Heist en speelde er twee seizoenen. Maar laat ons eerst maar morgen Virton verslaan en onze elfde zege op rij binnen halen. .”

Tekst: Patrick Bijnens

Bron: site Beerschot
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door DAVILA »

site Beerschot:

www.beerschotwilrijk.be

Zie oa stadionplan, bezoekersvak achter een goal
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door klenne »

Kevin Geudens geschorst
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door DAVILA »

JAN VAN DEN BERGH KRIJGT ZATERDAG ZIJN EX-PLOEG KSK HEIST OP BEZOEK OP HET KIEL Beerschot-verdediger ontvangt ex-ploegmakkers van Heist: "Voor mij wordt het een heel speciale wedstrijd"


De 22-jarige Jan Van den Bergh maakte vorige zomer de overstap van KSK Heist naar KFCO Beerschot-Wilrijk. De centrale verdediger werd op het Kiel meteen een vaste waarde en staat zaterdag oog in oog met zijn ex-ploegmakkers.
Van den Bergh is samen met linksachter Jimmy De Jonghe de enige speler die elke minuut op het veld stond in de indrukwekkende reeks van KFCO Beerschot-Wilrijk in de hoogste amateurafdeling. Dit weekend krijgt hij zijn ex-ploegmaten van KSK Heist op bezoek in zijn nieuwe voetbalthuis. "Er komen heel wat vrienden en familieleden kijken", zegt Van den Bergh aan Voetbalkrant.

"De belangrijkste spelers van Heist zijn overigens nog steeds dezelfde als vorig jaar. Ze hebben geen geheimen voor mij", lacht Van den Bergh. "Maar niet alleen daarom wordt het voor mij een heel speciale wedstrijd. Ik ben voor de supporters van Heist een jongen van de buurt, ik woon op vijf minuten van het stadion."
Ik heb de voorbije maanden veel meer geleerd dan in alle voorgaande jaren samen.
Maar nu voetbalt Van den Bergh dus op het Kiel, waar hij met zijn 22 lentes één van de jongere kerels in de basisploeg van Marc Brys is. "Of ik dat voel? Nee, ik kan ook met de oudere gasten zoals Messoudi, Thompson en Geudens over verschillende onderwerpen babbelen. Die mannen staan al verder in hun carrière en in het leven, maar dat merk je eigenlijk niet."

Verre inworp

Vorig seizoen speelde hij in tweede klasse met Heist tegen ploegen als Antwerp, Lierse en Cercle Brugge. Was eerste amateur een stap terug? "Nee, zo bekijk ik het niet. Integendeel: het niveau op training ligt hier veel hoger dan bij Heist. Ik heb de voorbije maanden veel meer geleerd dan in alle voorgaande jaren samen. De coach en de ervaren ploegmaats helpen en begeleiden me hier dan ook perfect."
Wie de wedstrijden van Beerschot-Wilrijk dit seizoen heeft gezien, weet dat Van den Bergh ook aanvallend een groot wapen heeft: de verre inworp. "Vorig seizoen viel me dat plots op tijdens een training. Ik zou het nog geen wapen noemen, want we moeten het nog perfectioneren. Misschien kunnen we er tegen de start van de play-offs echt mee uitpakken. Voorlopig focus ik me op de andere aspecten van m'n spel", besluit de sympathieke verdediger.

Bron: voetbalkrant
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door Dabo »

Stefan Verbist traint nog niet met de groep. Ook Wijns (hamstrings) ontbrak op de dinsdagtraining. Santoro was niet aanwezig. Na zijn operatie aan de knie kan Van Heer de revalidatie starten.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door DAVILA »

Het gaat zaterdagavond goed volzitten: tribune 1 en 3 (langszijde van het veld) zijn nagenoeg uitverkocht, tribune 2 (achter een goal) blijft waarschijnlijk dicht, uitgezonderd het bezoekersvak (een smalle strook van aan de cornervlag tot ongeveer aan de zestienmeter lijn), tribune 4 (achter de andere goal) voor nagenoeg de helft uitverkocht !
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door klenne »

DAVILA schreef:Het gaat zaterdagavond goed volzitten: tribune 1 en 3 (langszijde van het veld) zijn nagenoeg uitverkocht, tribune 2 (achter een goal) blijft waarschijnlijk dicht, uitgezonderd het bezoekersvak (een smalle strook van aan de cornervlag tot ongeveer aan de zestienmeter lijn), tribune 4 (achter de andere goal) voor nagenoeg de helft uitverkocht !
Zaleg 8-)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door hesteneer »

amai da ga pikke bij die 8000 supporters...
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door DAVILA »

SELECTIENIEUWS KFCO BEERSCHOT WILRIJK - KSK HEIST

vrijdag, 3 februari, 2017 - 14:08
Kevin Geudens geschorst voor duel tegen KSK Heist

Net als vorig weekend staat er voor KFCO Beerschot Wilrijk ook morgen weer een thuismatch op het Kiel op het programma. Met de komst van KSK Heist en onze ex-speler Dries Ventôse, zakt opnieuw een club uit de top 5 van het klassement naar het Olympsich stadion af.

Trainer Marc Brys kan voor deze topmatch geen beroep doen op Kevin Geudens die vorige week tegen Virton zijn derde gele kaart pakte. Geudens wordt hiermee nog maar de eerste speler van KFCO Beerschot Wilrijk die dit seizoen langs de kant moet blijven wegens een schorsing. Verder ontbreken ook nog steeds Bjorn Ruytinx (out na een kleine medische ingreep) en Youssef Boulaouali (revalidatie na gescheurde kruisband) in de selectie. Dylan Ragolle bleef deze week afwezig wegens ziekte maar hervatte vandaag terug de training.

De selectie: Clepkens, Steelant, De Maeyer, Pereira, Prychynenko, Swinkels, Van den Bergh, De Jonghe, Thompson, Pietermaat, Ragolle (?), De Beule, Messoudi, François, Losada, Schaessens, Maes, Rusu, Vermeiren, Placca

Tekst: Patrick Bijnen

Bron: site Beerschot
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door eSKaa »

Da is nogal een selectie he... Volgend jaar strijden we hopelijk eindelijk met 'gelijke' wapens tegen de ploegen uit ons reeks. Al moet ik zeggen, ik had niet verwacht dat Wilrijk zo ver ging voorliggen..
Maar eerst de ratten met ne kater opzadelen!
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Da is nogal een selectie he... Volgend jaar strijden we hopelijk eindelijk met 'gelijke' wapens tegen de ploegen uit ons reeks. Al moet ik zeggen, ik had niet verwacht dat Wilrijk zo ver ging voorliggen..
Maar eerst de ratten met ne kater opzadelen!
Matchen in Belgische eerste klasse:

De Beule 256
Losada 200
Messoudi 195
Thompson 178
Francois 141
Swinkels 51
Clepkens 13
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Kern tegen Wilrijk B: Stroobants, Van Aerschot, Tambeur, Grant, Wijns, Webers, Regnier, Challouk, Badiane, Nwadikwa, Ventose, Santoro, Troonbeeckx, Vrijsen, Kabeya, Marchoul, Deflem, Merckx.

Dethier en Verbist zijn out door blessure.

Bron: HNB
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door hesteneer »

eSKaa schreef:Da is nogal een selectie he... Volgend jaar strijden we hopelijk eindelijk met 'gelijke' wapens tegen de ploegen uit ons reeks. Al moet ik zeggen, ik had niet verwacht dat Wilrijk zo ver ging voorliggen..
Maar eerst de ratten met ne kater opzadelen!
Fijntjes ackx...fijntjes :)
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEERSCHOT WILRIJK - HEIST

Bericht door DAVILA »

ONZE TEGENSTANDER KSK HEIST DOORGELICHT


zaterdag, 4 februari, 2017 - 10:04
KONINKLIJKE SPORTKRING HEIST

Opgericht in 1940 - Stamnummer 2948 - Clubkleuren Blauw – Wit – Groen

Stadion Gemeentelijk Sportcentrum, Lostraat 50, 2220 Heist-op-den-Berg

Football Club Heist Sportief werd opgericht in 1940. Na één seizoen Vlaamse Voetbalbond, een concurrerende amateurvoetbalbond, sloot men in 1941 aan bij de KBVB en kreeg men stamnummer 2948 toebedeeld. De club startte in de Antwerpse Provinciale reeksen en mocht na één seizoen 3de in 1943 al promoveren naar 2de. In 1953 klom Heist Sportief naar 1ste Provinciale om aan het eind van dat seizoen nog een trapje hoger te klimmen, Bevordering. Acht seizoenen kon men zich handhaven maar aan het eind van het seizoen 1961 – 1962 zakte men opnieuw naar 1ste Provinciale. Deze op en neerwaartse beweging werd nog éénmaal overgedaan, 1967 -1968 naar 4de en 1981 – 1982 terug naar Provinciale.

In 1984 – 1985 werd een nieuwe opmars ingezet met promotie naar 4de klasse en 2 seizoenen later zelfs naar 3de. In 1990 kreeg de club bij zijn 50-jarig bestaan de titel Koninklijk. In 1994 ging het met Paars – Wit, tot dan de clubkleuren van Koninklijke Football Club Heist Sportief, berg af. Na een nieuwe degradatie naar 4de Nationale besloot men in 1995 de krachten te bundelen met KSV Heist-op-den-Berg met stamnummer 3242, actief in de Provinciale reeksen. De fusieclub werd Koninklijke Sportkring Heist en speelde in blauw – wit – groen, de kleuren van de gemeente Heist. De club was ondertussen een reeks gezakt maar behaalde in het seizoen 1996 – 1997 opnieuw de titel. Ditmaal duurde het verblijf tot 2000. Toen werd de basis gelegd om een serieuze klim naar boven te beginnen.

Het seizoen 2002 -2003 werd men nog maar eens kampioen in 1ste Provinciale en dit huzarenstukje deed men over aan het eind van het seizoen 2008 – 2009 in 4de klasse C. Het daaropvolgend kalenderjaar stond men in Heist opnieuw met de schaal te zwieren ditmaal in 3de A. Twee seizoenen speelde KSK Heist in de middenmoot, twee seizoenen daarna werd men gered door clubs die failliet gingen of hun licentie niet haalden. In 2013 mochten de Zwanen, bijnaam voor de jongens uit Heist, in 2de blijven omdat K Beerschot AC degradeerde naar 3de klasse, de verdere afloop van dat verhaal kent u, in 2014 werden barrages vermeden omdat RWDM Brussels FC geen licentie voor 2de kreeg. Heist bleef nog twee seizoenen in 2de en werd na de competitiehervorming in de 1ste Amateurreeks ingedeeld.

KSK Heist staat op een gedeelde 5de plaats samen FCV Dender EH op 21 punten van ons. Hun 31 punten behaalden ze na 10 overwinningen, 1 gelijk spel en 8 verlieswedstrijden. Overwinningen werden behaald tegen o.a. Excelsior Virton, KFC Dessel Sport en Geel Meerhout thuis en uit bij FCV Dender EH. Puntenverlies was er dan weer op Sprimont CS, Seraing United, Oudenaarde en SP Hasselt. Eén van de redenen waarom Heist momenteel niet tot de play-off kandidaten behoort, winst tegen de rechtstreekse concurrenten, verlies tegen mindere tegenstanders. KFCO Beerschot Wilrijk ging in Heist met het kleinste verschil winnen, 0 – 1.

Een blij weerzien wordt het voor ons met Dries Ventose, die dit jaar de rangen van KSK Heist verdedigt, de geblesseerde Youssef Boulaouali maar vooral onze rots in de branding Jan Van Den Bergh mogen hun oude ploeggenoten verwelkomen op het Kiel. Jan zal er zeker op gebrand zijn om de nul te houden en zo bij te dragen aan onze 12de zege op rij. Voor één keer zien we ons Driesje liever niet scoren.

Tene Quod Bene

Tekst: Koen Truye

Bron: site Beerschot
Plaats reactie