KSK HEIST - HASSELT 3-0

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

KSK HEIST - HASSELT 3-0

Bericht door klenne »

Zaterdag 29 april om 20 uur
jawadde
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door jawadde »

Dender heeft de 2 punten van tegen Deinze terug gekregen , 4 punten voor op ons , dus geen eindronde.
Zie stand op de site KBVB
Kan nog veranderen als Deinze via het BAS hun punten terug krijgt , hebben ze dan meer punten als ons ?
Wie kan er nog aan uit ?
T93fcvdender
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 sep 2016, 17:08

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door T93fcvdender »

jawadde schreef:Dender heeft de 2 punten van tegen Deinze terug gekregen , 4 punten voor op ons , dus geen eindronde.
Zie stand op de site KBVB
Kan nog veranderen als Deinze via het BAS hun punten terug krijgt , hebben ze dan meer punten als ons ?
Wie kan er nog aan uit ?
is me gisteravond al opgevallen en ook Hasselt heeft er 3pnt bij.
heb onlangs gehoord van een bestuurslid van ons dat er pas een uitspraak zal zijn over de zaak Deinze wanneer de competitie al is afgelopen en dus blijft de stand zoals ze eindigd na zaterdag. Dus met 4 play-offploegen die nu blijkbaar al vastliggen en Sprimont die degradatie-eindronde speelt (kregen gisteren hun licentie). Mocht Deinze dan toch gelijk krijgen via BAS of rechtbank dan zou er volgend seizoen met 17 ploegen worden gespeeld.

Misschien toch maar best winnen op Seraing (of liever niet in jullie geval ;) want den bond is toch zo onvoorspelbaar) al is die kans wel klein aangezien de goede matchen die we na de winterstop hebben gespeeld nog niet op 1 hand te tellen zijn.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door DAVILA »

Waarom krijgt Dender nu ineens 2 punten bij ?

Dender-Deinze 1-2 op 24/9/16
Deinze-Dender 0-0 op 28/1/17

In beide matchen speelde Buysse (de niet aangesloten speler), waarom heeft men niet ineens die twee matchen in een ff 5-0 omgezet ?
Ach, de KBVB...

Voetbal verliest TOTAAL zijn geloofwaardigheid, waarom ga ik eigenlijk nog kijken... :roll:
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door klenne »

Wa is dees nu weal vo ne zever :lol: :roll:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door Dabo »

Hoe komt dit? Hier volgt het antwoord.

Alles draait om speler Jarric Buysse van KMSK Deinze. De KBVB besliste dat die speler onterecht werd opgesteld gedurende een groot deel van de competitie en ontnam de club quasi alle verdiende punten.

Na de behandeling van die zaak maar voor de uitspraak stelde Deinze de speler in kwestie nog op thuis tegen Hasselt en in Sprimont. De Waalse ploeg diende daar klacht tegen in en kreeg gelijk.

Pittig detail: volgende week kan alles weer worden teruggedraaid. Deinze ging immers in beroep bij het Belgisch Arbitragehof voor de Sport(BAS). Die zaak komt vandaag vrijdag 28 april voor, volgende week wordt de uitspraak verwacht.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door DAVILA »

Ik blijf dit hallucinant vinden:

- Deinze blijft die speler opstellen na aftrek van al die punten uit de heenronde
- Andere betrokken ploegen weten dit (oa Dender) en zwijgen hier in alle talen over alhoewel zij moeten weten dat die punten terugkomen cfr heenronde
- De media idem dito
- De KBVB doet er drie maand over om de uitslag van Deinze-Dender (eind januari) om te draaien naar een ff
- Als communicatie kan dit tellen...

Enfin, we weten nu waarom dit 'Eerste AMATEUR' heet !!! :D

Om de moed en de spanning er toch nog wat in te houden: moest Deinze alsnog gelijk krijgen bij het BAS, zou de stand er na 29 speeldagen zo uit zien:

4 Dender 50p 16 winstmatchen
5 Heist 48/15
6 Deinze 48/14

Mits winst tegen Hasselt en verlies van Dender staan wij vierde, bij gelijkspel van Dender hebben we evenveel punten en winstmatchen en treden andere criteria in werking om de vierde plaats toe te kennen.
Zonder in details te treden, denk ik dat wij dan vierde worden (afhankelijk van mogelijke monsterscores in de laatste match)

Voilà, ik heb mijn best gedaan nu de spelers nog !!!
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door DAVILA »

Sterkhouder Rentmeister geel geschorst.
Er wel bij: kaartenkampioenen CARRATTA 9 gele 1 rode kaart en VANDECAUTER 9 gele.
Bij ons is de koploper Regnier met 7 gele kaarten, komaan Thomas, zet een tandje bij :D
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door DAVILA »

SK Deinze op vrijdag 28 april naar het BAS

DEINZE - SK Deinze moet op vrijdag 28 april (16 uur) voor het Belgisch Arbitragehof voor de Sport, het zogenaamde BAS, verschijnen. De club van voorzitter Denijs Van De Weghe vecht er de beslissing van het Beroepscomité van de Belgische Voetbalbond aan. SK Deinze werd door hetniet speelgerechtigd zijn van Jarric Buysse liefst 34 punten ontnomen en zakte in de algemene rangschikking van de derde naar de laatste plaats.



SK Deinze krijgt de steun van de Stad Deinze en laat zich vertegenwoordigen door advocaat Walter Van Steenbrugge.

Als het BAS het verzoek tot kwijtschelding van de schorsing afwijst, trekt de club naar de burgerrechtbank. Het Belgisch Arbitragehof doet ten laatste op woensdag 10 mei uitspraak in deze zaak. Deinze wacht ondertussen in spanning.

Bron: HNB


'Deinze wacht ondertussen in spanning', zij niet alleen :D
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door DAVILA »

Deinze vangt bot: 'Waar dient de KBVB nog voor?'
31.03.2017 | LAURENS VAN HEUVERSWIJN
Belga
KMSK Deinze blijft de rode lantaarn in de eerste amateurliga. De Evocatiecommissie van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft vrijdag het beroep van Deinze ongegrond verklaard. "De schade voor Deinze is niet in te schatten. En dat op basis van een juridisch verkeerde lezing van het bondsreglement en een wereldvreemde benadering van de situatie", reageerde advocaat Walter Van Steenbrugge.

"Ik vind de interpretatie van artikel 528 van het bondsreglement door de Evocatiecommissie totaal fout. Daarnaast is de uitspraak compleet wereldvreemd. Artikel 528 was ingeroepen om competitievervalsing tegen te gaan. Zo moest dat artikel voorkomen dat een speler in een lopend seizoen voor meerdere ploegen uit dezelfde reeks zou kunnen spelen. Deinze heeft in mei in onderling overleg het contract met Buysse beëindigd en legt de speler het seizoen daarop opnieuw onder contract. Dat heeft met betrekking tot competitievervalsing geen enkele invloed", stelt Van Steenbrugge.

"Ook de letterlijke ontleding van dat artikel is in strijd met wat de Evocatiecommissie in haar motivering schrijft. Artikel 528 heeft het heel duidelijk over een lopend seizoen, niet over twee opeenvolgende seizoenen. Bovendien heeft de KBVB de regelgeving aangepast, zodat Buysse op dit moment wel speelgerechtigd zou zijn alsof hij binnen de toegestane transferperiode bij Deinze aansloot. Ook die interpretatie, door de KBVB dan nog wel, wordt door de Evocatiecommissie in de wind geslagen."

"Waar dient de KBVB nog voor? De bond kiest in dit geval de zijde van een club die op onsportieve wijze het klassement probeert te dwarsbomen", haalt Van Steenbrugge uit naar Seraing, dat klacht neerlegde bij de KBVB. De gevolgen voor KMSK Deinze zijn volgens de advocaat niet te overzien.

"Deinze zou normaal de play-offs spelen, met daarin veel lucratieve wedstrijden, waaronder een galamatch tegen Beerschot-Wilrijk. Dat ziet de club door de neus geboord. Bovendien zal de club zakken naar de tweede amateurliga en zullen de jeugdspelers dan uitkomen in de provinciale reeksen. De stad Deinze, enkele investeringsmaatschappijen en de club zouden op 7 april verbintenissen aangaan om naast het stadion een sportief en commercieel complex uit te grond te stampen."

"Daarvoor zijn vergunningen aangevraagd, het hele project was in kannen en kruiken, maar wordt nu op de helling gezet. De schade voor Deinze is niet in te schatten. En dat op basis van een juridisch verkeerde lezing van artikel 528 en een wereldvreemde benadering van de situatie."

"Zoiets kan alleen in een sportfederatie, die zich wetgever, vervolger en rechter waant. Het wordt tijd dat we het geweer van schouder veranderen en naar normale rechters stappen", besloot Van Steenbrugge. Deinze overweegt om naar het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) of de kortgedingrechter te stappen. Komend weekend geeft de club uitsluitsel daaromtrent.

Bron: Belga
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door klenne »

Ja mannekes wa een mizerie :D

Late we ons er nix van aantrekke en morege gewoon die match winnen en dan een goei pint drinken mee zen alle op ons top seizoen 8-)
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door DAVILA »

Aansluitingsformulier
Bij het persbericht voegt KMSK Deinze het officiële aansluitingsformulier van Jaric Buysse dat op 2 september 2016 aanvaard werd door de KBVB. Het Beroepscomité van de KBVB oordeelde echter na een klacht van reeksgenoot Seraing dat de aansluiting van de transfervrije Buysse, die in mei 2016 in onderling overleg zijn contract bij Deinze liet verbreken, buiten de toegestane transferperiode viel. Het Beroepscomité besliste om de uitslagen van alle competitieduels waarin Buysse op het wedstrijdblad stond, om te zetten naar 5-0 of 0-5. Daardoor zakte Deinze van de derde plaats (en een bijhorend ticket voor de play-offs) naar de laatste plaats (en de degradatie naar de tweede amateurklasse).

Dit is een element dat mij niet bekend was: 'aansluitingsformulier dat op 2 september aanvaard werd door de KBVB'
Deinze gaat dat nog winnen !
Als de KBVB als vereniging de aansluiting aanvaard en dat één van de organen van diezelfde vereniging dit veel later terugdraaid kan volgens mij niet !
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door eSKaa »

Ze hebben een goeie kans ja. Hoe dan ook, dan spelen wij nog geen eindronde he, maar Deinze. Die stonden toch een pak punten voor op ons.

In ieder geval: de grote schuldige hier is toch weer de Belgische Voetbalbond. Al jaaaaaren hetzelfde systeem, logge uitspraken, en beslissingen genomen na een
dronken avond, of een zak drugs. Maar als het over 1A gaat, dan zijn er ze altijd snel bij... Dat iemand als Eddy Wouters mee in het BAS zit voor de zaak van Antwerp
is toch ook niet correct? Belangenvermenging?

Ik zou volgende keer gewoon alles van de bond overslaan, en direct naar de Burgerlijke Rechtbank stappen. Het is misschien niet sneller, maar ik denk dat ze daar
iets logischer nadenken.


Wat morgen betreft: wedstrijd met of zonder inzet: voor ons als supporter maakt het niet uit. We komen om de ploeg te bedanken, voor het top-seizoen dat ze ons gegeven hebben.
Nog één keer voor winst, en nadien bouwen we een feestje!
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - HASSELT

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:
Om de moed en de spanning er toch nog wat in te houden: moest Deinze alsnog gelijk krijgen bij het BAS, zou de stand er na 29 speeldagen zo uit zien:

4 Dender 50p 16 winstmatchen
5 Heist 48/15
6 Deinze 48/14

Mits winst tegen Hasselt en verlies van Dender staan wij vierde, bij gelijkspel van Dender hebben we evenveel punten en winstmatchen en treden andere criteria in werking om de vierde plaats toe te kennen.
Zonder in details te treden, denk ik dat wij dan vierde worden (afhankelijk van mogelijke monsterscores in de laatste match)

Voilà, ik heb mijn best gedaan nu de spelers nog !!!
Volgens mij dus nog kans op eindronde !
Plaats reactie