Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door Dabo »

4DE RONDE CROKY CUP. - K.SK. Heist - City Pirates Merksem

Zondag 20 augustus om 16u00
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door Dabo »

Bij Heist mist verdediger Ugo Nwadikwa (achillespees) al zeker de competitiestart. Ook Thomas Regnier (enkel) staat al een tijd aan de kant. “Na een inspuiting verwacht ik volgende week bij de groep aan te pikken", zegt de middenvelder.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door DAVILA »

Bij CP zijn Verboven, Deboeure, Nsumbu en Van Tongerloo onbeschikbaar wegens blessure (enkel die laatste is titularis). Sterspeler Sababti is geel geschorst (prof zaalvoetballer, gouden schoen Futsal in 2015).

Kern:

Doelman:

Roef, 25j, verleden jaar titularis , voordien geen geschiedenis

Verdedigers:

Kwik, 27j, 156m in 3de en 4de klasse, in 2014-15 titularis bij Boom in 3de
Seifferman, 30j, 166m in 1ste prov/4de
Van Hove, 32j, 212m in 1ste prov/4de en 3de klasse
Dreesen, 30j, 140m waarvan 44 in 1ste klasse (Lierse, Club, STVV), verleden jaar bij Dessel nog een rots in de branding, één der beste centrale verdedigers in 1ste amateur


Middenvelders:

Delalieux, 33j, 324m bijna allemaal in 4de (oa 5j Berchem)
Neesen, 26j, 183m 49goals in 1ste prov/4de
Borges, 20j, 38m/4g in 4de
Van Den Bogerd, 23j, 93m/8g in 4de

Aanvallers:


El Jattari, 23j 118m/27g in 4de
Vanzantvoort, 27j, 166m/52g in 1ste prov en 4de
Lennie, 22j, 1ste jaar bij CP, voordien 3 jaar Beerschot (1m in 1ste prov)

Trainer: Y. Van Heurck
Laatst gewijzigd door DAVILA op 19 aug 2017, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door DAVILA »

CITY PIRATES

'We gaan ons niet naar de slachtbank laten leiden'

Met de verplaatsing naar Heist staat CP in de BvB voor de eerste echte test dit seizoen.

Na een weliswaar wisselvallige voorbereiding is het vertrouwen bij de Merksemnaren de laatste weken toch serieus gegroeid. 'We zullen proberen heel wat weerstand te bieden aan een ploeg die een niveau hoger speelt', stelt Jordy Van Den Bogerd. Heist heeft nog steeds een naam in het amateurvoetbal en speelde vorig seizoen zelfs nog play-offs in eerste amateurklasse. Geen makkelijke klus dus voor CP. Van Den Bogerd: 'En al zeker niet omdat we op verplaatsing spelen. We zullen vooral moeten genieten, al wil ik daarmee niet zeggen dat we kansloos zijn. Het is en blijft een bekermatch en bovendien is Heist ook een ploeg die graag voetbalt, toch allemaal in ons voordeel. Tegen voetballende ploegen zijn we op ons sterkst. De competitie blijft uiteraard het belangrijkste, maar we gaan ons niet zomaar uit de beker laten knikkeren. We zijn overtuigd van onze eigen kwaliteiten en weten wat we wel en niet kunnen. Onnozele uitspraken zal je ons dus niet horen doen.'
Toch beseft Van Den Bogerd zelf goed genoeg dat de voorbereiding van CP niet vlekkeloos verlopen is.
'Het was soms wat zoeken, dat klopt. Maar toch, met al die ervaring in de ploeg zie ik het seizoen toch rooskleurig in. Iedereen zal zich weer moeten bewijzen, de plaatsjes zijn duur. Maar de competitie is voor later, laat ons nu eerst focussen op de beker. Het leeft toch binnen de groep, iedereen zou graag nog een ronde verder doorstoten,om dan echt een mooie affiche af te dwingen. Voor sommige spelers bij ons is het misschien de laatste keer uit hun carrière dat ze tegen een echte topclub kunnen spelen, die kans willen we niet laten liggen.' (stdr)

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door Johan Gazon »

2-1 !!!
Wedstrijd die ik verwacht had : City Pirates helemaal achteruit en stevig (?) verdedigend. Een ref die zich had voorgenomen zeker niet de hoger geplaatste ploeg voordeel te willen geven en daarom krampachtig enorm veel toeliet aan de potige aanpak van CP, zeker in het begin !
Zo veel toeliet tot hij de wedstrijd niet meer onder controle had. KSK Heist moet leren niet mee te gaan in die negatieve aanpak en geduldig op te bouwen en zo weinig mogelijk kaarten te krijgen.
Gevolg: CP: 2 rode kaarten en niet meer te tellen gele kaarten ..KSK Heist : 1 rode kaart en (denk ik) 3 gele kaarten.

Positief: Bounou die niet te stoppen is (of met een overtreding)..en Lokandu weer sterk verdedigend en uitverdedigend ! De rest: goed ingespeeld op elkaar en geduldig opbouwend zonder te veel risico's. Webers en Wijns weer sterk en diegenen die de ploeg vooruit duwden. Troonbeeckx weer enorm dreigend en alleen foutief te stoppen.

KK had wat problemen met de ref en de lijnrechter...er is altijd een plaatsje bij ons op de tribune hoor ! :D
Hij is er in geslaagd een positief resultaat te halen, niettegenstaande de bedenkingen die we hadden bij het uit de ploeg zetten van Kabeya en Oreye ! ???
Met dank aan KK en KSK Heist die ons een mooi weekend bezorgen aan "het zeetje" !! En daar nog een goed resultaat zou het compleet maken !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door hesteneer »

Ik wil nu geen spelbreker zijn maar...niet akkoord johan gras.

Bounou speelde een heel matige partij, waarin hij veel te veel hooi op zijn vork nam! Goede voetballer, zonder enige twijfel, maar op deze manier vertraagt hij het spel ipv het te versnellen. Onze rode kaart van Stig kwam door onnodig balverlies door bounou, net zoals 15 andere keren. Zelfs de 15 getrapte hoekschoppen waren 1 voor 1 slecht. Met deze lengte in de ploeg, en met webers in de baklijn, moeten deze correct zijn en niet in de voeten van een verdediger aan de eerste paal. Nu werden er veel fouten op hem gemaakt maar dan vooral door onkunde van CP. Als hij zo speelt tegen bv Deinze of Lommel raken wij en hij gewoon geen leer.

Maakte de goal na een schitterende pass, maar daar bleef het bij in mijn (niet alleen mijn) ogen.

De ploeg is helemaal nog niet ingespeeld op elkaar, wat blijkt uit de 150 vrije trappen waarin ze elkaar voor de voeten liepen in de baklijn. Webers, Lokando en Roosen hebben zo elkaar zeker 1 of 2 doelpunten ontnomen. Luka is een heel goede voetballer met een body om U tegen te zeggen, maar ook hij vertraagt momenteel het spel en maakt de foute beslissingen op de foute moment.
Laten we wel verstaan dat er in deze ploeg meer voetballend vermogen zit dan vorig seizoen, met een opkomende Thieu op de rechtste flank, maar er is nog veel (logisch) werk aan.

Lokando is wel een lichtpunt. Zeer sobere verdediger met heel veel voetballend vermogen, maar moet ook opletten dat hij niet de Kompany van de ploeg wordt waarin hij 13x mee naar voor trekt waar er al volk genoeg staat en waardoor er in verdedigend opzicht problemen ontstaan. MAAR...zeker 1 vd betere spelers vandaag.

Voor de rest: mooie match om te volgen, maar dan vooral door de veel te harde aanpak van CP, onze wil om deze match te winnen en doordat een bekermatch zoveel leuker is dan een vriendematch.

Trouwens Bartje Webers, ook al geef je 2 slechte vrije trappen in de muur, dan nog moet je die 3de vrije trap nemen en niet overlaten aan Orye. Jij hebt ontelbare keren gescoord op vrije trappen de voorbije jaren dus waarom zou je het nu moeten laten. Een topper als jij moet zich daar over zetten en de volgende bal voor een nieuwe kans aanzien!

BTW 1: CP is een K*tploeg met een trainer van kust men kl*ten.
BTW 2: die 7....wa ne snul en ik wacht nog altijd op mijn kebab met bbq saus.
BTW 3: aan de trainer van CP, als hij dit leest....bedankt voor het aanbod maar ik doe liever iemand anders binnen dan zonen omhoog gevallen pannekoek


OP NAAR KNOKKE !!!!! #roadtotheheizel
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door DAVILA »

Wat een animo ineens zeg op dit forum ! De adrenaline die nog een uitweg zoekt ? :D
En die arme Johan Gazon of Johan Gras (of misschien beter John Gazon ? ;) ) die ineens zijn bak vol krijgt...
Ik ga weinig toevoegen: imo Bounou man van de match, met al zijn onvolmaaktheden, nog maar 19, nauwelijks eerste ploeg ervaring en toch bepalend.
En wat een strijdershart: krampen maar blijven knokken tot op het einde.
Voor zo'n spelers komen we kijken.
Hesteneer we bekeken de match van Bounou blijkbaar door een andere bril, als uw optieker niet in congé is toch rap uw glazen eens laten nakijken :D aan 't zeetje is het straffe lucht...
Voor het overige ben ik het wel eens met je analyses van onder meer Napoleone, Lokando, de vrije trappen die altijd door Bart moeten getrapt worden, de matige hoekschoppen enz.

Maar wat een verademing: eindelijk wat vuurwerk op dit forum !
Laatst gewijzigd door DAVILA op 21 aug 2017, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door DAVILA »

Heist zonder overschot tegen City Pirates naar volgende ronde

Heist kende een kwade klant aan het één reeks lager spelende City Pirates om zich te plaatsen voor de vijfde ronde in de Beker van België. Heist trekt volgende zondag naar reeksgenoot Knokke, met als inzet een wedstrijd tegen een eersteklasser.

Het duel tegen City Pirates had alles wat bekervoetbal mooi maakt. Inzet, strijd, beleving en een regen van kaarten en discutabele scheidsrechterlijke beslissingen. Met drie rode kaarten, waarvan één voor Heist. Veel kansen waren er niet in deze partij. De match kreeg na de reguliere speeltijd geen winnaar.

In de verlenging kwam er wel afscheiding. De bezoekers klommen langs Seiffermann op voorsprong maar twee minuten later had Bounou de stand al in evenwicht gebracht. Een dikke vijf minuten voor tijd werd een strafschop gefloten na fout op Ventose. Webers zette de elfmeter om.

Bij Heist werd Stig Engelen in de tachtigste minuut van het veld gestuurd na een tweede gele kaart. Hij mist dus al zeker de bekermatch tegen KnokkE

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door DAVILA »

Beelden RTV te zien op www.rtv.be
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door DAVILA »

De helft van 1ste amateur ligt al uit de beker: oa Virton, Seraing, Deinze
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door hesteneer »

ja we waren gisteren bezig over wat animo op het forum dus ik dacht bij mezelf...allee...we zullen nog is iets posten :)

Davila ik denk wel dat de mensen op den tribune een andere bril hebben dan de mensen op de staanplaats. Al moet ik zeggen dat ik voorlopig nog zonder kan, maar door het inpilsen voor en tijdens de match kan het zicht soms iets waziger zijn 8-)

Zonder enige discussie een hele leuke voetballer om naar te kijken, maar gisteren wou hij teveel doen. Zo simpel is het.

Prettige werkweek allemaal en tot zondag ;)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door Johan Gazon »

hesteneer schreef: BTW 3: aan de trainer van CP, als hij dit leest....bedankt voor het aanbod maar ik doe liever iemand anders binnen dan zonen omhoog gevallen pannekoek

Beste hesteneer, waren het oneerbare voorstellen die niet op het forum voor herhaling vatbaar zijn...??...of toch maar geweigerd ..hij leek me trouwens ook wat te dik en zweterig ! (misschien de stress van de wedstrijd ?)

Natuurlijk heb je een punt wat Bounou betreft: soms vertraagt dit de wedstrijd , maar in zulke wedstrijden, waar er 10 (en toen maar met 9 en dan met 8) spelers parkeren voor hun doel, is het soms nodig zo'n speler als Bounou te hebben in je ploeg om dit open te breken !
Ik bemerk ook wel negatieve punten (steeds de hoge ballen voor de keeper die maar te plukken had/weer de tweede paal die regelmatig vergeten werd) in dit elftal, maar ik ben een positief ingestelde persoon die alleen het goede opmerk en zo de ploeg stimuleer.
En nu naar Knokke ..om te knokke(n) voor een goed resultaat !!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door hesteneer »

Beste hesteneer, waren het oneerbare voorstellen die niet op het forum voor herhaling vatbaar zijn...??...of toch maar geweigerd ..hij leek me trouwens ook wat te dik en zweterig ! (misschien de stress van de wedstrijd ?)

Gelukkig is hij niet achter de omheining gezet ;) ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: K.SK Heist - City Pirates Antwerpen

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef: Zonder enige discussie een hele leuke voetballer om naar te kijken, maar gisteren wou hij teveel doen. Zo simpel is het.)
Daar ben ik het mee eens, en niet enkel gisteren. Toch niet vergeten, hij is nog piepjong, speelde amper één match in een eerste ploeg voor hij naar Heist kwam.
Bovendien speelde hij met de beloften kampioen bij OHL, daar zullen zijn acties vaker gelukt zijn.
Kortom, het is een ruwe diamant waar nog wat slijpwerk aan is, komaan KK haal uw slijpmolentje maar boven. Als je niet weet hoe er aan te beginnen eens raad vragen aan de Heistse Heemkring, die organiseerden in april nog een tentoonstelling in CC zwanenberg 'Schitterend Geslepen' over de diamantslijperij (Heist en omliggende dorpen waren het centrum van de slijperij tot de jaren 80 van de voorbije eeuw). Ziezo, nog wat cultuur bijgebracht als tegengewicht voor bepaalde posts over 'oneerbare voorstellen' enz :D
Laatst gewijzigd door DAVILA op 21 aug 2017, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie