ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door DAVILA »

Re: ASV Geel - Heist
Bericht chieva Gisteren om 10:10 pm

De GROOTSTE ontgoocheling voor mij was het droevig aantal supporters. Dit was, zeker voor een 'derby' en tegen de leider, het dieptepunt van de laatste jaren.
Vaststelling is ook dat, in tegenstelling met Heist, er verschillende spelers momenteel conditioneel niet in orde zijn om 2 wedstrijden in 1 week af te werk

Bron: forum ASV Geel

Nogmaals: ALARMBEL !!!
Er dient drastisch ingegrepen of het amateurvoetbal bloedt helemaal dood.
Een ander idee zou kunnen zijn: de oude tweede klasse in eer herstellen, het heeft zijn positieve repercusies op ploegen als Dessel, Geel, Heist en anderen én het verhoogt de titelstrijd in de derde klasse: als niet profploeg toch eens (een aantal jaren) mogen proeven van matchen tegen bv Cercle, OHL, of een gedegradeerde uit 1A.
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door Raul »

Inderdaad een minder begin, waarin Geel verdiend op voorsprong komt (wij stonden niet goed; voetje buitenspel van de intikker?) en nog een grote kans laat liggen; daarna komen we beter in de match, maar we hebben wel een wereldgoal van Napoleone nodig om ons langszij te heisen. 1-1 bij de rust was ok en ik had het gevoel dat we de match beter onder controle hadden (net voor rust ontsnappen we wel nog aan een penalty...).
Geel blijft het initiatief nemen, maar wordt koud gepakt: weer zeer goede actie van Troonbeeckx (aanvallend een constante dreiging, verdedigend wel regelmatig in de problemen tegen een weliswaar aanvallend sterke linksback) en proper afgewerkt van Ventose (eindelijk op zijn positie en dus een goede wedstrijd).
Op een stilstaande fase (één van de weinige corners die goed getrapt waren, in tegenstelling tot vorige wedstrijden) wordt Webers onder het gras gemoffeld, maar Engelen kopt mooi binnen: 1-3 en match in principe gespeeld. Er komt enorm veel ruimte, waar wij helaas te weinig mee doen, voornamelijk wegens verkeerde keuzes. Geel probeert nog en er is inderdaad nog een scrimmage voor doel waar Webers de meubelen redt, maar ik had nooit het gevoel dat we het nog uit handen zouden geven.

Als ge Bounou en Matterne uit voorzorg aan de kant kunt laten en zonder kwaliteitsverlies kunt vervangen door Troonbeeckx en Tambeur, als ge Regnier, onbetwistbare sterkhouder van vorig seizoen, nog op de bank hebt... (daarna nog Orye, Bambi, Verbist, Roosen...)

Belangrijke vraag: wanneer hebben wij ooit een speler van het kaliber Napoleone gehad?

Heerlijk hoe ge als supporter moogt zweven... ;)
Zaterdag gaan we meer weten: spelen we dit seizoen om bij de eerste vier te zijn? Of om eerste te zijn! :twisted:
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door Raul »

Nog even iets over de supportersaantallen: over Geel ga ik mij niet uitspreken; de enkelen die voor Heist aanwezig waren (bus van 24 + ...?), hebben in ieder geval wel hun best gedaan ;)

De match tegen Standard was voor velen een unieke gelegenheid; een nieuwe verplaatsing 3 dagen later kwam duidelijk te snel. De club heeft een mooie poging gedaan om die ééndagstoeristen toch terug te lokken voor de volgende thuismatch; laat ons hopen dat het lukt, maar nieuwe initiatieven zullen nodig blijven. Of inderdaad een meer fundamentele wijziging, al ben ik persoonlijk altijd voorstander geweest van zaterdagavondvoetbal (ik ken er niet genoeg van om enig benul te hebben van de eventuele impact op een 'groter' publiek: is de concurrentie van het profvoetbal groter dan die van de lokale clubs uit de lagere reeksen? Is er op zondagnamiddag niet nog meer concurrentie van TV (ook wielrennen enz...)? Zomervoetbal vind ik een interessante piste, maar de 'werkende mens', die de amateurvoetballer toch zou moeten zijn, zal daar misschien niet gelukkig van worden...).
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door hesteneer »

De grootste schuldige is het verdwijnen van teletekst potverdekke!!!!! Niemand kan zien hoeveelste wij staan ;)
neenee, ik denk dat we over de supportersaantallen, en dan spreek ik over onze club, niet te veel zorgen moeten maken. Ons aantal supporters (en dan vooral op verplaatsing) is drastisch gedaald toen er 4 jaar op rij geen kl*te te zien was aan ons spel en er toen NIET ingegrepen werd. DAT heeft ons supporters gekost en niet het zaterdag avond voetbal. Wij hebben 150 keer aan de alarmbel getrokken maar dit heeft helemaal niets uitgehaald, vandaar ook dat het forum doodgebloed was.
Zoals gisteren ook gezegd: het is makkelijker volk te verliezen dan volk terug te winnen.


Over Luca: het is een beest! Voor mij een van de beste en meest complete voetballers die ik in Heist al heb zien rondlopen. Laten we er niet te veel reclame over maken en hem het loon van Neymar aanbieden!!! NL 4000 euro per uur.... ;)
Ik denk dat onze laatste echte topper Hairemans was. Challouk en Boualouali mogen de schoenen van Luca nog geneens kuisen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door Dabo »

hesteneer schreef:neenee, ik denk dat we over de supportersaantallen, en dan spreek ik over onze club, niet te veel zorgen moeten maken. Ons aantal supporters (en dan vooral op verplaatsing) is drastisch gedaald toen er 4 jaar op rij geen kl*te te zien was aan ons spel en er toen NIET ingegrepen werd. DAT heeft ons supporters gekost en niet het zaterdag avond voetbal. Wij hebben 150 keer aan de alarmbel getrokken maar dit heeft helemaal niets uitgehaald, vandaar ook dat het forum doodgebloed was.
Zoals gisteren ook gezegd: het is makkelijker volk te verliezen dan volk terug te winnen.
1000% eens.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door Raul »

hesteneer schreef:Ik denk dat onze laatste echte topper Hairemans was.
Ook ne klasbak uiteraard en gezien zijn verdere ontwikkeling durf ik het bijna niet zeggen, maar volgens heeft mij Napoleone toch nog meer kwaliteiten (tweevoetig, fysieke présence), wat uiteraard niet betekent dat hij het even ver zal brengen...
hesteneer schreef:vandaar ook dat het forum doodgebloed was
Daar komt weer wat leven in, dus komen er dan ook weer meer supporters naar het stadion?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door hesteneer »

ja want vorig jaar waren we met nog minder in Geel ;)

Da komt oemes allemaal goe manne...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door DAVILA »

Raul schreef: Ook ne klasbak uiteraard en gezien zijn verdere ontwikkeling durf ik het bijna niet zeggen, maar volgens heeft mij Napoleone toch nog meer kwaliteiten (tweevoetig, fysieke présence), wat uiteraard niet betekent dat hij het even ver zal brengen...
Toch ook een kanttekening bij Napoleone: hoe is die zo lang onder de radar van de profploegen gebleven ?
In het tussenseizoen mocht hij testen bij Moeskroen, toch niet direct een topploeg in België en werd hij niet weerhouden.
Minpunt vind ik: soms nogal egoistisch, op Geel op een moment na zijn schitterend doelpunt komt hij centraal weer oprukken, Kabeya staat links helemaal vrij, toch zoekt hij het schot, deze keer ver over...
Wat zeggen de echte kenners, en nogmaals, daar reken ik mij niet bij, hierover ?
Bedenkingen golden ook voor Challouk waar geen enkele profploeg voor opdaagde (hier zouden het zijn gebrek aan verdedigende kwaliteiten het struikelblok gevormd hebben)
Ik zou trouwens niet te geringschattend over Yous spreken, onze eindrondeplaats was voor een groot deel zijn verdienste.

Dit neemt niet weg dat ik Lucca ook een geweldige speler vind, voor mij onze Christiano Ronaldo zoals ik Yous onze Messi noemde op Heistse schaal ;)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door hesteneer »

Ik vind luca niet egoistisch. Iemand die in zo'n vorm zit durft soms al eens iets meer. Eerste helft verschillende keren de aanval proberen te lanceren maar zijn laatste pass is soms nog niet perfect (= werkpunt! )
Voor mij is dit een echte teamspeler. In de tweede helft neemt hij een (slechte) vrije trap in de muur en op de tegenaanval moet je eens kijken wie er op onze eigen baklijn terug is...ja...Luca.

Waarom speelt hij niet in 1B of 1A? Ik zou het niet weten!!! Misschien voelt hij zich super met Kabeya in de kern? 2 handen op 1 buik, het kan soms wonderen doen!

Laat ons hopen dat hij nog lang onder de radar blijft hé davila ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door DAVILA »

Laat ons hopen dat hij nog lang onder de radar blijft hé davila ;)

Ssttt we gaan er over zwijgen :D

Serieus nu, als hij zo doorgaat is hij weg, ik gun het hem, die gast droomt van prof te worden, wel een raad: vlammen dit seizoen !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Laat ons hopen dat hij nog lang onder de radar blijft hé davila ;)

Ssttt we gaan er over zwijgen :D

Serieus nu, als hij zo doorgaat is hij weg, ik gun het hem, die gast droomt van prof te worden, wel een raad: vlammen dit seizoen !
De meeste komen van een kale reis terug. Bart Webers is een voorbeeld van iemand die dat begrepen had en heeft.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: De meeste komen van een kale reis terug. Bart Webers is een voorbeeld van iemand die dat begrepen had en heeft.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid... ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:Laat ons hopen dat hij nog lang onder de radar blijft hé davila ;)

Ssttt we gaan er over zwijgen :D

Serieus nu, als hij zo doorgaat is hij weg, ik gun het hem, die gast droomt van prof te worden, wel een raad: vlammen dit seizoen !
Luca testte in het tussenseizoen ook bij Union, gelukkig kennen ze daar niks van voetbal.

Zaterdag scoort Luca opnieuw, hij doet zich dan een verjaardagscadeau, hij wordt zaterdag 24 jaar !

JOYEUX ANNIVERSAIRE LUCA !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ASV GEEL - KSK HEIST 1-3

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
Plaats reactie