FC SERAING - KSK HEIST 1-1

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door DAVILA »

Scheidsrechterlijk trio:

Boeur C. aangesloten bij St Hubert (prov Lux)
Sanglier K. aangesloten bij FC Hermee (prov Luik)
Lesceux Q. aangesloten bij R. Oupeye (prov Luik)

Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Ce samedi 21 octobre, notre équipe-fanion accueillera au Pairay le KSK Heist, actuel 3ème du championnat.

Pour préparer au mieux cette rencontre, nos joueurs suivront le programme suivant :

Mardi : entraînement à 10h00

Mercredi : entraînements à 10h00 et à 15h00

Jeudi : entraînement à 16h30

Vendredi : entraînement à 14h00

Samedi : match à 20h00 face au KSK Heist

Dimanche : entraînement à 10h00

Bron: site Seraing

Uitgerust zullen die mannen wel zijn...
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door Raul »

da's zeker: bladzijde omdraaien en gaan!

Ik was wederom niet echt onder de indruk van Bounou; maar als die jongen van zijn beloftenvoetbal af wilt geraken, moet hij natuurlijk speelminuten op het juiste niveau krijgen. Iedereen ziet wat zijn mogelijkheden zijn. Ventose daarvoor op de bank zetten vind ik wel niet correct, die moet altijd starten als diepe spits, zeker met voetballende spelers daarachter. Kabeya mag van mij eens op de bank starten. Misschien komt dat ook Napoleone ten goede...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Raul schreef:da's zeker: bladzijde omdraaien en gaan!

Ik was wederom niet echt onder de indruk van Bounou; maar als die jongen van zijn beloftenvoetbal af wilt geraken, moet hij natuurlijk speelminuten op het juiste niveau krijgen. Iedereen ziet wat zijn mogelijkheden zijn. Ventose daarvoor op de bank zetten vind ik wel niet correct, die moet altijd starten als diepe spits, zeker met voetballende spelers daarachter. Kabeya mag van mij eens op de bank starten. Misschien komt dat ook Napoleone ten goede...
Ventose, Kabeya, Bounou, Troonbeeckx, Orye, mogelijk ook Bambi verdienen imo allemaal speelkansen.
Persoonlijk zou ik met Orye als spits spelen, amper 19 en ik vermoed een enorme groeimarge maar dan moet je natuurlijk wel spelen...
Niet dat ik absoluut Kabeya verkies maar 'meten is weten': met vier goals en twee assists is hij de leider in het klassement 'betrokkenheid bij goals', voor Napoleone (4 goals 1 assist).
Eerlijkheidshalve: hij leidt ook in het klassement 'meest ergerlijke acties' :D Maar Curtis is Curtis en het blijft een goeie spits !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Seraing is een echte profploeg met ex-profs aan het roer: Axel Lawaree is sportief directeur en Christophe Gregoire is T1.
Meest verrassende naam in de trainersstaf is keeperstrainer... Jean Nicolay !!! Maar, euh, die is al drie jaar dood, het zal dus wel een andere zijn :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Seraing is een echte profploeg met ex-profs aan het roer: Axel Lawaree is sportief directeur en Christophe Gregoire is T1.
Meest verrassende naam in de trainersstaf is keeperstrainer... Jean Nicolay !!! Maar, euh, die is al drie jaar dood, het zal dus wel een andere zijn :D
Een profploeg die al jaren geen transfers mag doen. Hoe dat kan blijven draaien is me een raadsel?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: Een profploeg die al jaren geen transfers mag doen. Hoe dat kan blijven draaien is me een raadsel?
Het antwoord: FC Metz ! De samenwerking intensifieerde zich nog dit seizoen. Een voorbeeld:


13.octobre 2017

Un visiteur de choix pour nos jeunes Métallos
C’est devenu une excellente habitude et notre club aura encore le privilège d’accueillir ce vendredi Sébastien Muet, le directeur technique du centre de formation du FC Metz.

Il sera présent dès 17h30 et dispensera, à partir de 18h00, la séance d’entraînement de nos U19N, en compagnie de Stéphane Krings. Tous nos formateurs sont conviés à assister à cet entraînement.

Ensuite, Sébastien Muet assistera à la rencontre de notre équipe Espoirs face à l’Excelsior Virton, dont le coup d’envoi sera donné à 20h00 dans nos installations.

Et ce samedi, diverses rencontres seront à son programme, afin notamment d’évaluer la progression de plusieurs de nos jeunes joueurs.

Nous lui souhaitons d’ores et déjà la bienvenue et nous réjouissons de le retrouver.

Ik veronderstel dat Seraing geen transfers mag doen maar wat als ze 'gratis' spelers ter beschikking krijgen ?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Seraing heeft een heel jonge kern, ouderdomsdeken is 'Papa' Gueye met zijn 28 jaar.
Het is ook de enige bekende naam, hij speelde in eerste en tweede klasse 130 matchen waarin hij 40 keer scoorde (RWDM, Mons, RSC Charleroi en Seraing)
Afgelopen WE was hij er niet bij, het team dat startte had een gemiddelde van 22,3 jaar, na de inbreng van twee 18-jarigen zakte dit zelfs tot
21,8 jaar. Oudste was keeper Mignon met zijn 27 jaar, gevolgd door Bonemme, 24 jaar (iets of wat bekend: hij speelde 66 matchen in tweede bij STVV, Tubeke en Seraing). Ook Deville, eveneens 24 jaar heeft kilometers in tweede: 28 matchen bij Westerlo en Lommel.
Al de rest is jong en voorlopig nog zonder stamboom ! :D
Maar toch maar oppassen...
jawadde
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door jawadde »

DAVILA schreef:Seraing is een echte profploeg met ex-profs aan het roer: Axel Lawaree is sportief directeur en Christophe Gregoire is T1.
Meest verrassende naam in de trainersstaf is keeperstrainer... Jean Nicolay !!! Maar, euh, die is al drie jaar dood, het zal dus wel een andere zijn :D
de keepertrainer van Seraing is de zoon van de legendarische doelman Jean Nicolay
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Le début de saison en chiffres

18.octobre 2017

Le début de saison en chiffres
Après sept rencontres de championnat disputées, nous avons dressé un premier petit bilan chiffré de la saison.
Actuellement, 18 joueurs ont foulé les différentes pelouses de la compétition depuis l’entame de la saison.
Quatre d’entre eux n’ont pas encore loupé une seule des 630 minutes jouées : il s’agit de Maxime Mignon (en photo), Junior Sambu Mansoni, Théo Pierrot et Axel Bonemme.

Ensuite, voici le temps de jeu de chacun des quatorze autres éléments utilisés :

Gérald Kilota : 67 – 23 – 90 – 90 – 90 – 90 – 90 = 540
Alessio Cascio : 90 – 90 – 90 – 87 – 0 – 23 – 90 = 380
Sami Choukri : 0 – 0 – 0 – 0 – 61 – 67 – 90 = 218
Brandon Deville : 82 – 0 – 46 – 90 – 90 – 90 – 90 = 488
Sami Lahssaini : 90 – 90 – 90 – 90 – 61 – 0 – 90 = 511
Ibou Faye : 23 – 90 – 60 – 76 – 90 – 90 – 90 = 429
Julien Turco : 90 – 90 – 0 – 0 – 0 – 90 – 1 = 271
Luca Schenk : 21 – 23 – 30 – 14 – 85 – 82 – 89 = 344
William Impagnatiello : 0 – 0 – 0 – 0 – 5 – 0 – 1 = 6
Moussa Gueye : 69 – 67 – 90 – 90 – 90 – 90 – 90 – 0 = 496
Bryan Hanrez : 0 – 0 – 0 – 3 – 0 – 8 – 0 = 11
Abdel Al Badaoui : 8 – 67 – 46 – 0 – 39 – 0 – 0 = 160
Jonathan Deglas : 0 – 0 – 46 – 90 – 0 – 0 – 0 = 136
Wagane Faye : 90 – 90 – 46 – 0 – 0 – 0 – 0 = 226

Jules Ismaël Djoujou, Anthony Bertels, Loïc Gillard, François Fourneau et Reda Cokgezen ont été sélectionnés, mais n’ont pas encore joué cette saison.

Cartes jaunes : Pierrot (2) – Al Badaoui (2) – Gueye (2) – Choukri – Sambu Mansoni – Ibou Faye – Cascio – Bonemme

Carte rouge : Lahssaini (2 cartes jaunes)

Buts : Gueye (2) – Deville – Sambu Mansoni – Bonemme (penalty) – Schenk

Résultats enregistrés :

RFC Seraing-ASV Geel : 0-2
Châtelet-Farciennes-RFC Seraing : 0-0
RFC Seraing-RFC Knokke : 1-1
Eendracht Alost-RFC Seraing : 4-2
RFC Seraing-KSV Oudenaarde : 1-0
Patro Eisden Maasmechelen-RFC Seraing : 1-0
Excelsior Virton-RFC Seraing : 1-2

Soit un bilan de 8 points sur 21, pour un average de 6 buts inscrits et 9 encaissés.

Bron: site RFC Seraing
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

mijn opstelling voor zaterdag:

stroobants
wijns lokando engelen tambeur
webers englebert
troonbeeckx napoleone kabeya
ventose

Davila, het voetballend vermogen en snelheid van Dries haalt voor mij de bovenhand op Orye. Dit is genoeg bewezen in het begin vant seizoen. Ik vind niet omdat we nu 1 op 9 hebben dat we weer moeten gaan wisselen. Tegen Berchem moesten we altijd winnen, tegen lommel hadden we pech met de tegendoelpunten en in knokke was het te verwachten met onze 5 geblesseerden.
Kurtis krijgt de voorkeur op Bounou, die zoals roel zegt, een beetje terugval kent. Kurtis is ondanks zijn fratsen een topspeler die heel makkelijk de weg naar doel vindt en een perfect duo vormt met Luca. Ik zou niet weten waarom Luca beter zou spelen zonder Kurtis....
Morgen laten we zien waarom we de eerste matchen topvoetbal konden brengen en eten we Seraing met truitjes en alle andere rest OP!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door eSKaa »

hesteneer schreef:mijn opstelling voor zaterdag:

stroobants
wijns lokando engelen tambeur
webers englebert
troonbeeckx napoleone kabeya
ventose
Sta me toe even 'advocaat van de duivel' te spelen.

Waarom Tambeur, en niet Matterne? Die jongen is terug fit he!
Voetbalt Matterne niet meer 'vooruit' (of hoger) dan Roel?
Nu, ik snap het wel, beiden doen het ongetwijfeld goed op hun positie, en het is moeilijk kiezen..


Verklaar uzelf!!

:-)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

Tambeur is een letter minder om te typen...

Wete, tis 1 vd 2 hé! En zoveel kwaliteitsverschil tussen de 2 is er niet. Roel is verdedigend sterker denk ik en tegen Seraing wringt daar meestal het schoentje...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:Tambeur is een letter minder om te typen...

Wete, tis 1 vd 2 hé! En zoveel kwaliteitsverschil tussen de 2 is er niet. Roel is verdedigend sterker denk ik en tegen Seraing wringt daar meestal het schoentje...
En dat geldt ook voor onze offensieve krachten: steek Orye, Kabeya, Ventose, Bounou, Troonbeeckx in één zak, trek er drie uit en wat de uitkomst ook is: een sterk compartiment ! :D

Op het middenveld geldt dat dan ook weer voor Regnier...

En Roosen, defensief, die liet in de voorbereiding een goede indruk.

KK heeft geloof ik dikwijls koppijn :D
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door Johan Gazon »

hesteneer schreef: Ik vind niet omdat we nu 1 op 9 hebben dat we weer moeten gaan wisselen. Tegen Berchem moesten we altijd winnen, tegen lommel hadden we pech met de tegendoelpunten en in knokke was het te verwachten met onze 5 geblesseerden.
En het voorstel van ons genie Davila afschieten ? De plaatswissel Webers-Lokando ? Als ik KK was (en laat dat mopje van je tante met die piet maar zo he Hesteneer ! )..dan zou ik dat toch eens uitproberen in een match die al gewonnen is !
Plaats reactie