KSK HEIST - FC DENDER

Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - FC DENDER

Bericht door Johan Gazon »

Raul schreef:
DAVILA schreef:Het is van zo'n spelers dat we het moeten hebben

Om financiële redenen is dat waarschijnlijk waar, maar eigenlijk ben ik het fundamenteel oneens met die stelling: wij spelen op het hoogste haalbare niveau voor een amateurploeg en zouden dus met de beste amateurspelers moeten spelen, die fier zijn om bij ons te kunnen spelen.
'Wannabe-profs' (ik schrijf het bewust wat negatiever dan het is) geven al te vaak de voorkeur aan hun individueel belang, hun 'hoger doel', hebben dus ook geen enkele binding met de club en maken het onmogelijk om iets op te bouwen op langere termijn...
Eén of twee 'uitzonderingen' om het niveau van onze 'amateurs' wat op te krikken is misschien een goed idee, maar de balans mag niet overslaan.
Het is waarschijnlijk héél naïef van mij, want de realiteit is anders. :?



Je zal altijd jonge spelers in je ploeg hebben die nog dromen (en terecht) van een transfert naar een topclub in eerste klasse. Ze willen opvallen en overdrijven dan in persoonlijke acties. Als die acties lukken, dan zullen zulke spelers opvallen en opgepikt worden door een hoger-geplaatste club. Maar ze moeten goed beseffen dat ze niet alleen beoordeeld worden op hun technisch kunnen, maar vooral op hun spelinzicht: dat betekent: looplijnen zonder bal, perfecte voorzetten naar een betergeplaatste medespeler, meeverdedigen, mentaliteit,ploeggeest etc...Het komt er op neer dat de trainer die jonge speler zo kan sturen dat hij daar in meegaat.
KSK Heist (als niet-profploeg) zal altijd zulke spelers moeten aantrekken om te profiteren van hun kunnen...slechts voor een korte periode als het een topper is. Er bij neer leggen dat spelers zoals Grant en Webers en consoorten , nooit nog veel zullen voorkomen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - FC DENDER

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Plaats reactie