CROKY CUP

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Eerste speeldag Herstal-Jeuk en Herk de Stad-Zwarte Leeuw
Tweede speeldag spelen de winnaars tegen elkaar
Derde speeldag winnaar-Heist
Vierde en vijfde speeldag spelen we thuis (mits winst uiteraard).
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Vierde ronde waarschijnlijk tegen Thes, al direct een graadmeter !
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: CROKY CUP

Bericht door eSKaa »

Eerste Bekerwedstrijden, dus dan ben ik op post!!
Na 310 voetballoze dagen in eigen land, rolt ook voor mij de bal weer.
Ik trok vandaag naar Herk-De-Stad, waar de plaatselijke FC het opnam tegen Zwarte Leeuw uit Rijkevorsel.

De thuisploeg, Herk FC, speelde vorig jaar in 1e Prov Limburg. Ze werden daar 4e, en komen ook dit jaar in die reeks uit.
FC Zwarte Leeuw degradeerde uit 2e amateur, en komt dus dit jaar in de laagste nationale reeks uit.

Bij beide teams een ex-Heist speler tussen de lijnen: Gianni Vets bij Zw. Leeuw, en bij Herk was het Cedric Buekers. Vets werd in de 80e min vervangen, Buekers speelde de volle match.

De wedstrijd op zich was wat atypisch. Ik had verwacht dat de 'sterkste' ploeg op papier de wet ging dicteren, maar dat bleek niet zo. Herk zat vol aanvalsdrift, en combineerde dat met een
goede organisatie achterin. Zij waren dan ook de ploeg waarvan de meeste dreiging uitging. In de 45e minuut miskijkt de doelman van Herk zich op een botsende bal buiten de 16, en kopt er los onderdoor.
De eerste bal tussen de palen voor Zwarte Leeuw, en prijs, op slag van rust. Maar nog steeds in de 1e helft (minuut 45+2), toen ik in de kantine was, viel reeds de 0-2. Scoren aan 100%, en match gespeeld.
Na rust een iets ander beeld. Herk wil het tij nog keren, en trekt in de aanval. Helaas, de verdediging van Zw. Leeuw staat stevig, en bovendien komen de voorzetten niet aan. De ruimte die vrijkomt
door de aanvalsgolven, wordt door de bezoekers benut, en zij creëren nu ook kansen. De 0-3 valt dan in de 76e minuut, definitief boeken toe voor Herk. 2 minuten later komt de 0-4 eindstand, die trouwens
fel overdreven is, op het bord.
Herk probeert nog de eerredder te maken, maar het is ze niet gegund.

Als dit Zwarte Leeuw onze tegenstander zou worden in ronde 3, moet die kaap met de vingers in de neus gerond worden. Maar dan gaan ze toch uit een ander vaatje moeten tappen volgende week. Geen idee
wat Herstal-Jeuk is geworden (match om 16u), maar als er een sterkere tegenstander bij zit dan Herk, zijn de 'leeuwkes' niets meer dan een klein poesje. Herstal komt trouwens uit in 3e Amateur, Jeuk in 1e prov.
Ik denk dat Davila ons vanavond wel de uitslag van die wedstrijd kan vertellen ;-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CROKY CUP

Bericht door Dabo »

FC Herstal - Koninklijke Daring Huvo Jeuk 1-2
Koninklijk Herk De Stad FC - KFC Zwarte Leeuw 0-4
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Volgende ronde Jeuk (eerste provincie Limburg)-Zwarte Leeuw (3de amateur)
Derde ronde winnaar thuis tegen KSK Heist
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CROKY CUP

Bericht door Dabo »

Daring Huvo Jeuk - KFC Zwarte Leeuw 1-4
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Zwarte Leeuw - Heist zaterdag 11 Augustus 19h30

Bron: site ZL
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CROKY CUP

Bericht door Dabo »

Nicolas Orye

“Sportief moet ik nog veel beter kunnen”


Voor zijn eerste bekerklus van het seizoen trekt Heist vanavond naar Zwarte Leeuw. In de kern ook de bijna 20-jarige Nicolas Orye. De spits, die vorig jaar nog gehuurd werd van Waasland-Beveren, kwam ondertussen definitief over naar blauw-wit.
De kogel is door de kerk, Nicolas?

Nicolas Orye: “Ik had nog een jaar contract bij Waasland-Beveren en startte er ook de voorbereiding. Maar na een gesprek kreeg ik te horen dat ik naar een andere club op zoek moest.”

En zo kwam je opnieuw bij Heist terecht?

“Ik kende de club natuurlijk al, maar moest ook nog in het plaatje passen. Ik besef dat het vorige seizoen niet helemaal was wat ik er zelf en de club van verwachtte. Sportief kan het beter, dat haalde ik ook uit een gesprek met coach Keleman. Maar voor de rest heb ik altijd een goed gevoel gehad bij Heist. Alleen mijn rendement moet nog omhoog. Dat heb ik zelf in de hand.”

Wat verwacht je vanavond van Zwarte Leeuw?

“Dat we toch maar beter opletten. Zwarte Leeuw overleefde de eerste twee rondes door telkens vier keer te scoren. Zij hebben ook niks te verliezen, op dat vlak ligt de druk bij ons.”

We mogen Heist toch favoriet noemen?

“Zeker en vast. Als we een goede bekercampagne willen neerzetten, zoals vorig jaar met de match op Standard als bekroning, dan moeten we zelf zorgen voor de juiste focus. Een beker is vaak ook een campagne van uitersten. In Zwarte Leeuw mag het niet mislopen.”

Ploegnieuws: de lichtgeblesseerde Ventôse is twijfelachtig. Stig Engelen (lies) behoort niet tot de kern.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Zwarte Leeuw - Heist 1-2
Heist nam de match meteen in handen maar de bal wou er niet in. Het klassiek scenario volgde na 30 minuten: schaarse tegenaanval en 1-0 ! Mooie goal overigens maar 5 minuten later stond het 1-2, goals van Janssens en Ventose op voorzet van Mathieu. Na de rust leken we de klus te gaan klaren maar de bal wilde opnieuw niet meewerken. Na een kwartier ging de match over in een echte cupwedstrijd. ZL drong ons terug maar we vlamden via Mathieu nog op de lat, ook ZL raakte het kader waarna wij dat nadeden aan de overkant. Het bleef spannend tot het eind met beide keepers in een hoofdrol, Janssens was imo de beste man op het veld met Mathieu als secondant. Goed weer, spannende match en winst, la vie est Belle !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Volgende ronde Heist-Patro Eisden.
Patro-Thes eindigde 0-0 en in de penaltyreeks 5-4
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Als we Patro uitschakelen, grote kans volgende ronde thuis tegen Farciennes, daarna profploeg...
Let’s dream : Club Brugge ? Of neen, KVM ? :D
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Opstelling was:
Van Aerschot Verwerft Claes Webers Tambeur Regnier Verbist Janssens Ventose Adesanya Troonbeeckx
Na de rust Allaerts ipv Verbist (die een goede eerste helft speelde), in de loop van de tweede helft Wijns ipv Verwerft en Englebert ipv Ventose
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: CROKY CUP

Bericht door Johan Gazon »

In mijn ogen sterke wedstrijd van KSK Heist, vooral de eerste helft...maar zoals Davila schrijft: "Heist nam de match meteen in handen maar de bal wou er niet in".
En daarom blijf ik me zorgen maken om onze aanval en vooral de plaats in de spits. Waar was trouwens Oreye ? Adesanya liet weinig zien van zijn in Boom opgebouwde waarde !
Voor de rest: ons "turboke" liet verschillende keren zien, vooral in de tweede helft, dat hij het dit seizoen gaat maken ! Nog iets rustiger en hij gaat veel doelpunten maken en doelpunten aanbieden.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: CROKY CUP

Bericht door eSKaa »

Ik kan me wel vinden in de commentaren. De 2e helft vond ik echter niet zo denderend van onze kant. Zwarte Leeuw kreeg te veel de bal, en mocht er veel mee doen. Daarom werden ze ook gevaarlijker.
Zoals ik heb proberen uit te leggen tegen een 'local', als het met de rust 1-4 staat, heb je niks te zeggen. Maar dat was dus niet, en meenden zij de beste ploeg geweest te zijn. Tja :-D
We hervallen in een oud zeer: de falende afwerking. OK, er was gisteren pech mee gemoeid, maar voor het vertrouwen zou het toch goed zijn om er eens een paar binnen te leggen...
Adesanya, in mijn ogen onzichtbaar. Miste een 2-tal reuzenkansen, en moet toch dringend gaan scoren in de volgende wedstrijden. Anders zie ik hem op de bank belanden. Er staan nog een aantal spelers klaar om in te ploeg te komen, en dat is een goed teken. Een brede kern, met gelijkwaardige kwaliteit.
Hopelijk schakelen we Patro uit, en gaan de kansen er wel in.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CROKY CUP

Bericht door DAVILA »

Drie reeksgenoten liggen uit de beker: Thes, Seraing en Dender
Plaats reactie