K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door DAVILA »

boomkes schreef:
DAVILA schreef:Nu we toch bezig zijn :D

Ik heb niks begrepen van de opstelling’ oa Tambeur op rechts voor Wijns, Mathieu diep terugvallend op links...
Waarom ook niet die lange Orye van in het begin?
Dat heet nu eens ‘een open deur intrappen’ :D

Niet dat het ons opeens een titelkandidaat zou maken, maar... piepjong, progressiemarge, actieradius, bereidheid tot knokken, zet dat tegenover...

Boomkes, gij zijt toch geen verdoken Stijn Stijnen ? Gij zijt toch niet Orye zijn vader of erger gij zijt toch Nicolas zelf niet ? :D :D :D
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door hesteneer »

Ok...even bekomen van een zeer frustrerende namiddag. Sinds lang nog eens een zo goed als volle bus, 7 U17 spelers meegenomen om onze trots aan te moedigen, maar helaas, het heeft niet mogen zijn. Voor mij is het heel simpel: Als Dries zijn kans kan afmaken kunnen wij ons spelletje spelen ipv nu Boom kon doen. Dusja...het kantelpunt van de match lag er al na 7 minuten...
Wel vroeg ik mij, en ik niet alleen trouwens, sommige dingen af:

*Waarom hanteerde Webers vanaf minuut 1 de lange bal? De eerste vloog buiten, de tweede, derde, vierde,...werden weggekopt door de verdedigers. Dit speelt los in de kaart van de grote verdedigers van Boom. Dit terwijl wij het toch wel moeten hebben van ons voetballend vermogen van Verbist/Regnier en vooral Janssens. Nu kwam Janssens niet in het spel voor en dus ook Mathieu en Dries niet. Waarom noem ik die 2 laatste? Als zij geen kans creeeren hebben we een groot, wat zeg ik, een zeer groot probleem. Jason is niet de speler om kansen af te dwingen...dat is na 1.5 maand wel duidelijk.
*Jason moet voor mij niet zo nodig plaats maken voor Orye, want...dat zijn 2 knal identieke spelers. Wél kunnen we misschien proberen met bv Mathieu terug op rechts uit te spelen! Dan komen er voorzetten waar onze grote spits(en) iets mee kunnen aanvangen. Op dit moment staat Thieu op de linkse kant, en zijn linkse voet dient eigenlijk voor op de bus te stappen. Dit resulteert in 0.0 bruikbare centers en dus ook 0.0 bruikbare ballen voor zowel Jason en/of Nicolas. Als je dan ook nog een tegencoach hebt die er ook (net als de onze) iets van kent...krijg je het probleem dat Mathieu uit de match wordt gehouden door er een snelle speler tegen te zetten en dus zelf ook geen actie kan maken.
*In onze kern zitten veel goede spelers, veel spelers van eenzelfde niveau. Op dit moment hebben we de pech dat nr 4 en Pucinelli beide geblesseerd zijn. Dit zullen toch de spelers zijn die iets creatiefs kunnen brengen én een man kunnen passeren in een 1/1 situatie.

MAAAAAAR: achter den draad is het altijd makkelijker dan op het gras :)

@boomes: jullie linkse aanvaller (nr 20 dacht ik) was wel héél snel. Goede speler en eigenlijk een redelijke kopie van Troonbeeckx. Wijns heeft inderdaad wat snelheid ingeboet, maar is nog steeds sneller als mij hoor :) Wat Webers betreft: don't touch our God! :) Nog steeds een onmisbare pion hoor...en zal zijn 10 doelpunten wel maken dit jaar.

Speeldag 1 zit er op, playtime is over. Een vriendenmatch is geen bekermatch en al helemaal geen competitie match. Op naar een thuismatch tegen een Thes dat in een flow zit, met ook een zéér degelijke kern. Makkelijk zal het zowieso niet worden, maar ik ben er zeker van dat onze coach volgende week een ander team (niet spelers, maar wel de manier waarop) op het veld zal brengen! Komaanis!
Laatst gewijzigd door hesteneer op 02 sep 2018, 22:20, 3 keer totaal gewijzigd.
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door boomkes »

DAVILA schreef:
boomkes schreef:
DAVILA schreef:Nu we toch bezig zijn :D

Ik heb niks begrepen van de opstelling’ oa Tambeur op rechts voor Wijns, Mathieu diep terugvallend op links...
Waarom ook niet die lange Orye van in het begin?
Dat heet nu eens ‘een open deur intrappen’ :D

Niet dat het ons opeens een titelkandidaat zou maken, maar... piepjong, progressiemarge, actieradius, bereidheid tot knokken, zet dat tegenover...

Boomkes, gij zijt toch geen verdoken Stijn Stijnen ? Gij zijt toch niet Orye zijn vader of erger gij zijt toch Nicolas zelf niet ? :D :D :D
Gvd betrapt en ik dacht dat mijn nickname subtiel genoeg was. Ik vermoed inderdaad wel dat de Orye's boomkes van mensen zijn :lol: . Maar tactisch gezien had dat logischer geweest. Wij hebben centraal achterin 1 toren en 1 voetballende verdediger. Zet Ventose naast Orye en ze krijgen het veel moeilijker.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door Johan Gazon »

Misschien was ik iets te streng voor Adesanya. Voor hetzelfde geld is hij de held van de wedstrijd voor KSK Heist.
Eerste kans: een open kans: de doelman mooi uitgespeeld , maar spijtig genoeg was er een verdediger teruggekeerd zodat hij het doelpunt nog kon verhinderen.
Tweede kans: op een pass (ik weet niet van wie) kan hij alleen op de doelman afgaan , maar wordt foutief gestopt vlak voor de grote backlijn. In mijn ogen altijd rode kaart voor de Boomse verdediger, daar Jason alleen op de doelman kon afgaan.
En zoals hesteneer schrijft: "Als Dries zijn kans kan afmaken kunnen wij ons spelletje spelen ipv nu Boom kon doen. Dusja...het kantelpunt van de match lag er al na 7 minuten..."

Daarmee heb ik Jason al vergeven en zoals mijne pastoor altijd beweerde: " Eerst slaan en dan zalven" ! :evil:
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door boomkes »

hesteneer schreef:Ok...even bekomen van een zeer frustrerende namiddag. Sinds lang nog eens een zo goed als volle bus, 7 U17 spelers meegenomen om onze trots aan te moedigen, maar helaas, het heeft niet mogen zijn. Voor mij is het heel simpel: Als Dries zijn kans kan afmaken kunnen wij ons spelletje spelen ipv nu Boom kon doen. Dusja...het kantelpunt van de match lag er al na 7 minuten...
Wel vroeg ik mij, en ik niet alleen trouwens, sommige dingen af:

*Waarom hanteerde Webers vanaf minuut 1 de lange bal? De eerste vloog buiten, de tweede, derde, vierde,...werden weggekopt door de verdedigers. Dit speelt los in de kaart van de grote verdedigers van Boom. Dit terwijl wij het toch wel moeten hebben van ons voetballend vermogen van Verbist/Regnier en vooral Janssens. Nu kwam Janssens niet in het spel voor en dus ook Mathieu en Dries niet. Waarom noem ik die 2 laatste? Als zij geen kans creeeren hebben we een groot, wat zeg ik, een zeer groot probleem. Jason is niet de speler om kansen af te dwingen...dat is na 1.5 maand wel duidelijk.
*Jason moet voor mij niet zo nodig plaats maken voor Orye, want...dat zijn 2 knal identieke spelers. Wél kunnen we misschien proberen met bv Mathieu terug op rechts uit te spelen! Dan komen er voorzetten waar onze grote spits(en) iets mee kunnen aanvangen. Op dit moment staat Thieu op de linkse kant, en zijn linkse voet dient eigenlijk voor op de bus te stappen. Dit resulteert in 0.0 bruikbare centers en dus ook 0.0 bruikbare ballen voor zowel Jason en/of Nicolas. Als je dan ook nog een tegencoach hebt die er ook (net als de onze) iets van kent...krijg je het probleem dat Mathieu uit de match wordt gehouden door er een snelle speler tegen te zetten en dus zelf ook geen actie kan maken.
*In onze kern zitten veel goede spelers, veel spelers van eenzelfde niveau. Op dit moment hebben we de pech dat nr 4 en Pucinelli beide geblesseerd zijn. Dit zullen toch de spelers zijn die iets creatiefs kunnen brengen én een man kunnen passeren in een 1/1 situatie.

MAAAAAAR: achter den draad is het altijd makkelijker dan op het gras :)

@boomes: jullie linkse aanvaller (nr 20 dacht ik) was wel héél snel. Goede speler en eigenlijk een redelijke kopie van Troonbeeckx. Wijns heeft inderdaad wat snelheid ingeboet, maar is nog steeds sneller als mij hoor :) Wat Webers betreft: don't touch our God! :) Nog steeds een onmisbare pion hoor...en zal zijn 10 doelpunten wel maken dit jaar.

Speeldag 1 zit er op, playtime is over. Een vriendenmatch is geen bekermatch en al helemaal geen competitie match. Op naar een thuismatch tegen een Thes dat in een flow zit, met ook een zéér degelijke kern. Makkelijk zal het zowieso niet worden, maar ik ben er zeker van dat onze coach volgende week een ander team (niet spelers, maar wel de manier waarop) op het veld zal brengen! Komaanis!
De linksbuiten is Jonas Laureys, die speelt al jaren bij ons. Veel snelheid wel, maar soms last om zijn man te passeren. Onze grote uitblinker blijft voor mij Hens. Zo'n vrije trappen als gisteren maakt die een keer of 10 per seizoen.
Plaats reactie