KSK HEIST - DESSEL SPORT 0-0

Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

KSK HEIST - DESSEL SPORT 0-0

Bericht door DAVILA »

Ook Dessel zal een midweek match in de benen hebben: BvB tegen Moeskroen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - DESSEL SPORT

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - DESSEL SPORT

Bericht door DAVILA »

0-0
Punt gewonnen op mentaliteit met als uitblinkers Stroobants, vooral in de eerste helft en Webers, vooral in de tweede, tegen een solide ervaren ploeg met een gietijzeren thuisreputatie.
Ei zo na pleegden we nog een hold-up: in de laatste minuten ranselde de Dessel keeper het beste schot van de match uit zijn kooi.
Laat de Schapenkoppen maar komen: onverdoofd slachten (sorry Gaia) :D
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - DESSEL SPORT 0-0

Bericht door eSKaa »

Die 2 idd mannen van de match langs onze kant.

We moeten eerlijk zijn, Dessel maakte meer aanspraak op de overwinning dan wij. Maar, we pakken hier een belangrijk punt, tegen een -in mijn ogen- eindrondekandidaat.
Opsteker voor volgende zaterdag, tegen ja, ge weet wel. Dan moet niks, we kunnen alleen maar winnen. Hopelijk wint vooral de kassa van de club ;-)

Daarna komen de immens belangrijke matchen: het drieluik Geel/Luik/Dender
Als we daar goeie resultaten halen, zijn we vertrokken.

Kleine noot: Lierse laat toch meer tegenscoren dan ik dacht. Het is dus immens belangrijk om ons kansen te benutten...
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - DESSEL SPORT

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef: Laat de Schapenkoppen maar komen: onverdoofd slachten (sorry Gaia) :D
“Vooraleer we het schaap gaan offeren, hebben we eerst het zwarte beest van Verwerft getemd !”

KK had zijn troepen nauwelijks aangepast, maar wel een strenge organisatie ingepompt volgens mij: onze spelers zetten nauwelijks druk op de Desselse verdediging. Dessel aanvaardde het balbezit, maar buiten de vele toegestane hoekschoppen en de gemiste doelpunten door onmacht of pech, gebeurde er niets. Waarom: volgens mij de heel sterke prestatie van onze doelman (zeker 5 gemaakte doelpunten verhinderd) en onze verdediging, geleid door onze senior Webers, die nauwelijks een krimp gaf.
Zelf hadden we de match winnend kunnen afsluiten: in de laatste minuten een grote kans voor Oreye en nog een schot naar doel die de Desselse doelman uit zijn doel ranselde. Het scorend vermogen blijft toch nog steeds een probleem...
Ik kan me zeker neerleggen bij dit gewonnen puntje...meer was misschien wat overdreven geweest.
Toch weer een sterke prestatie die een boost zal geven aan onze ploeg: er zal heel volk zijn in de Lostraat tijdens de wedstrijd tegen Lierse Kempenzonen. Maar gesteund door onze luidruchtige supportersclan in de staantribune moet dit een stimulans zijn voor KSK Heist !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - DESSEL SPORT 0-0

Bericht door DAVILA »

Na vijf speeldagen een eerste evaluatie: we speelden vier van die vijf matchen tegen ploegen uit de linkerkolom waaronder koploper Thes dat alles won en al 16 keer scoorde, de matchontwikkeling was daar niet in ons voordeel: eerste goal een afgeweken bal, tweede een vrije trap die er één in ons voordeel had moeten zijn. Boom, ook hier wat pech met die misser in de beginfase, maar soit die ploegen waren op dat moment te sterk voor ons. Aalst leverde een verdiende overwinning op en Oudenaarde een onverdiende nederlaag. Tegen Dessel (twee keer play off) sleepten we een punt uit de brand. Een goede bekercampagne.
Naast vaste waarde Janssens speelde Orye en Verwerft zich in de ploeg. Benhamou en Emhandi kunnen dit nog doen, Pulcinelli doet dat zeker mits hij fit geraakt.
De reeks is onmiskenbaar veel sterker dan de vorige jaren: kampioen Knokke dat zijn kern samenhield en nog versterkte, bengelt onderaan, Dessel een certitude voor de top zal nog meer dan één tandje moeten bijsteken.
Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:09

Re: KSK HEIST - DESSEL SPORT 0-0

Bericht door Hermans »

Straks match van de maandag op rtv!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - DESSEL SPORT 0-0

Bericht door Dabo »

Stig Engelen Heist

“En nu uitkijken naar de derby”

Het eerste punt buitenshuis is binnen voor Heist. Het werd geen meeslepend duel in Dessel, maar op basis van veel inzet pakte het een punt.
Dat punt geeft een goed gevoel?

Stig Engelen: “Ik vind van wel. En ik vind het ook terecht: we legden als ploeg een grote discipline aan de dag. We hebben laten zien dat we samen tot een resultaat kunnen komen. Dat is bemoedigend.”

Het zat goed dicht?

“Zeker centraal, we verplichtten hen om langs de flanken te komen. Ze waren wel gevaarlijk, maar Dessel speelde ons niet naar huis of zette ons niet met de rug tegen de muur. Het kreeg meer kansen, maar wij anticipeerden op onze manier. Met veel ijver er tegenaan.”

Jij speelde op een ongewone positie?

“Ik startte opnieuw en dat was een maand geleden. Op de eerste speeldag viel ik in Boom uit met een polsbreuk. Tegen Zulte Waregem zat ik woensdag op de bank, maar nu was ik er klaar voor. Niet als centrale verdediger maar voor de verdediging. Ik speelde daar nog nooit. Wat er zo anders was? Je moet er meer rekening houden met andere factoren. Meer lopende mensen, meer coaching. Centraal achteraan heb je meer het veld voor je, raak je als speler ook minder de bal, maar moet je heel alert zijn als er dreiging op je afkomt.”

Zaterdag komt Lierse Kempenzonen op bezoek.

“Ik speelde lang bij Oosterzonen en ik ken nog zeker de helft van de ploeg. Een band met Lierse Kempenzonen heb ik niet en met mijn ex-ploegmaats van Oosterzonen ook niet echt meer. Maar het is en blijft een speciale wedstrijd, voor iedereen. Er zal meer volk zijn dan anders en er is de derbysfeer. Dit is een match om naar uit te kijken, ook al kennen veel spelers van Heist eigenlijk niemand van het ‘nieuwe’ Lierse. En we willen onze minireeks van 4 op 6 verderzetten.”

Heist: Regnier is blessurevrij en herneemt de trainingen. Dinsdag en donderdag van 19.00u tot 21.00u voorziet de club een voorverkoop voor de match tegen Lierse Kempenzonen in het ‘Bosmans supporterscafé’, eerste verdieping nieuwbouw. Supporters van Lierse Kempenzonen kunnen alleen staanplaatsen in het uitvak kopen.

Bron: HNB
Plaats reactie