Transfers seizoen 2017-2018

DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Spelersfiche - NAPOLEONE Luca
Persoonlijke info
Geboortedatum 30/09/1993
Nationaliteit Belgie
Opmerking /
Spelerselecties
Van deze speler zijn 101 selecties bekend. Klik hier om alle spelerselecties te bekijken.
Collega's van de speler
Van deze spelers zijn 130 collega's bekend. Klik hier om ze te bekijken.
Laatste seizoen
Seizoen 2016-17
Afdeling 2e Klasse Amateur C (Fr)
Club KELMIS FC
Spelerscarrière
Seizoen Afdeling Club Appearance icon Goals icon Yellow card icon Red card icon Topscorer icon Opmerking
2011-12 3e klasse A CHARLEROI-MARCHIENNE OC 7 0 0 0
2013-14 2e Nationale BOUSSU DOUR BORINAGE R. 0 0 0 0 4 x bank !
2014-15 3e klasse B WALHAIN R.WA. 25 3 4 0
2015-16 3e klasse B SPRIMONT-COMBLAIN SP. 30 4 3 1 3 x bank !
2016-17 2e Klasse Amateur C (Fr) KELMIS FC 24 9 5 0
Totaal 86 16 12 1
Gemiddeld 17 3 2 0
Appearance icon = Matchen gespeeld Goals icon = Doelpunten Yellow card icon = Gele kaarten Red card icon = Rode kaarten
Topscorer icon = Individuele prestaties
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Spelersfiche - ORYE Nicolas
Persoonlijke info
Geboortedatum 31/08/1998
Nationaliteit Belgie
Opmerking /
Spelerselecties
Van deze speler zijn 22 selecties bekend. Klik hier om alle spelerselecties te bekijken.
Collega's van de speler
Van deze spelers zijn 101 collega's bekend. Klik hier om ze te bekijken.
Laatste seizoen
Seizoen 2016-17
Afdeling 1e Klasse B
Club LOMMEL UN.
Spelerscarrière
Seizoen Afdeling Club Appearance icon Goals icon Yellow card icon Red card icon Topscorer icon Opmerking
2015-16 2e Nationale PATRO EISDEN MAASM. 11 3 1 0 1 x bank !
2016-17 1e Klasse A WAASLAND RS SP.BEVEREN 0 0 0 0 2 x bank !
1e Klasse B LOMMEL UN. 2 0 0 0 6 x bank
Totaal 13 3 1 0
Gemiddeld 7 2 1 0
Appearance icon = Matchen gespeeld Goals icon = Doelpunten Yellow card icon = Gele kaarten Red card icon = Rode kaarten
Topscorer icon = Individuele prestaties
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef: Bij de nieuwkomers zit hopelijk een topper genre Challouk

Mijn enige vrees: kapers op de kust voor ons goudhaantje, remember wat Oosterzonen overkwam met Vermeiren en Placca !

Mijn abonnement is alvast besteld ;)
Vertrek van Challouk is een enorme ontgoocheling maar was haast onvermijdelijk.
Offensief zijn we onthoofd en ook defensief staan we momenteel niet sterker dan verleden jaar (Challouk én Dethier weg), in een reeks die zwaarder is.
Top rechterkolom lijkt mij het hoogst haalbare !
KSK botst op zijn grenzen, laat ons de laatste zeven jaar koesteren, die tijden komen nooit meer terug...
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Nicolas Orye

Geboortedatum 31 augustus 1998
Geboorteplaats Hasselt, België
Lengte 193 cm
Positie Aanvaller

Orye speelde in zijn eerste jaren als voetballer bij RKC Hasselt, de voorloper van FC Torpedo Hasselt. Hij maakte bij de tienjarigen de overstap naar Sint-Truidense VV en ging in 2014 naar de jeugd van RC Hades. Orye speelde hier één seizoen, waarna hij in 2015 de overstap maakte naar de jeugd van Patro Eisden Maasmechelen. Tot begin 2016 speelde hij hier wedstrijden bij de beloften en in het team tot negentien jaar.

Patro Eisden
Op 16 januari 2016 mocht hij voor de eerste keer op de bank zitten voor de wedstrijd tegen Lommel United. Op 23 januari maakte hij zijn officiële debuut tegen Royale Union Saint-Gilloise. Orye begon deze wedstrijd als basisspeler en wist ook meteen te scoren.

Waasland-Beveren
Op 4 mei 2016 maakte Waasland-Beveren bekend dat Orye een driejarig contract ondertekend heeft. De aanvaller kwam transfervrij over van Patro Eisden Maasmechelen.

Statistieken
Seizoen Club Land Competitie Competitie Play-offs Beker Europa Totaal
Wed. Dlp. Wed. Dlp. Wed. Dlp. Wed. Dlp. Wed. Dlp.
2015-2016 Patro Eisden Vlag van België Tweede Klasse 10 3 0 0 0 0 0 0 10 3
2016-2017 Waasland-Beveren Eerste Klasse A 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
→ Lommel United Eerste Klasse B 2 0 0 0 0 0 0 0 2 0
Carrière totaal 12 3 0 0 0 0 0 0 12 3

Bron: Wikipedia

Jong, groot en scoorde in een half seizoen tweede klasse 3 keer IN 10 matchen voor zijn 18de
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Après Moussa Diallo, c'est un autre talent du noyau de La Calamine qui va s'en aller. Luca Napoleone va grimper d'un échelon.
Comme Moussa Diallo, Luca Napoleone a effectué un test en D1, à Mouscron. "Malheureusement, je n’ai pas été retenu par le coach, Mircea Rednic", a regretté le joueur de Kelmis dans les colonnes de La Meuse.
Malgré cet échec, il n'en garde que des bons souvenirs : "C’est une expérience incroyable pour moi. J’ai pu avoir deux entraînements par jour alors que j’en avais deux par semaine à La Calamine", raconte-t-il. "Je me mesuré à des joueurs qui sont bien plus intelligents et forts que ceux contre qui je joue actuellement. Directement, je me suis senti bien intégré en restant avec des jeunes comme Dino Arslanagic. Ce fut vraiment très chouette."
Loin d'être découragé, il a finalement trouvé un point de chute en D1... amateurs. "Il y a 80% de chance que je signe à Heist, en D1 amateur", dévoile-t-il. "Je les ai rencontrés il y a un mois par l’intermédiaire de mon agent. C’est une équipe qui m’intéresse. La saison dernière, elle a disputé les play-offs et l’objectif sera le même à l’année.


In het kort: heeft getest bij Moeskroen maar werd niet weerhouden; Het was een prachtige ervaring en hij is niet ontgoocheld. Hij is goed geland bij Heist dat hij een maand geleden ontmoet heeft via zijn makelaar. Ondertussen heeft hij dus getekend bij KSK.

Ik heb de indruk dat Michel Wijns zijn hoge hoed en toverstok bovengehaald heeft ! Onze Herman Van Holsbeeck gaat ons weer verbazen !
Challouk ? Who the f**k is Challouk ? ;)
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Napoleone is een offensieve middenvelder.

Graag nog een centrale verdediger: Biset (31 ondertussen) moet weg bij Antwerp...
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Ten slotte werd ook een sanctie uitgesproken voor Luca Napoleone, reservespeler van Boussu Dour. Napoleone, die volgend seizoen zal uitkomen voor derdeklasser RW Walhain, zou in een reservenwedstrijd tegen SK Heist een vrijwillige trap aan een tegenstrever uitgedeeld hebben en krijgt daarvoor een schorsing van drie speeldagen effectief en 150 euro boete.

Bron: HNB 29/4/2014

Hoezo, 'misdaad loont niet' ? :D
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

VOETBAL 2DE KLASSE - Patro ‘s succesvolle debutant Nicolas Orye (17) overwon vier jaar geleden ernstige ziekte
Nicolas Orye beleefde zaterdag een fantastische avond. De 17-jarige debutant zette met het openingsdoelpunt Patro op weg naar de eerste zege in het nieuwe jaar. Voor Nicolas en zijn naaste omgeving trouwens een heel speciaal en vooral emotioneel moment.
Na jaren van doffe ellende was dit een opsteker voor ons allemaal

NICOLAS OREYE

Zowat vier jaar geleden behaalde Nicolas immers zijn tot nog toe grootste overwinning, van een heel andere dimensie trouwens. Als 13-jarige won Nicolas de strijd tegen een ernstige ziekte.

“Ik werd op mijn elfde getroffen door lymfklierkanker, waarvoor ik twee jaar in behandeling moest. Gelukkig ligt dit nu al een tijdje achter de rug en konden mijn familie en ik zaterdag met volle teugen genieten van mijn geslaagd debuut,” blikt Nicolas terug.

Als Hasselaar sloot kleine Nicolas aan bij provincialer Torpedo. Amper één seizoen later werd hij er al weggeplukt door STVV, waar na één jaar het noodlot toesloeg.

“Ik startte bij STVV bij de U10. Het jaar nadien kreeg ik plots last van vermoeidheid en begonnen mijn klieren te zwellen. De diagnose klonk verschrikkelijk: lymfklierkanker. Op dat moment stortte de wereld in, niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn ouders, broer en naaste omgeving.”

Hoe lang heb je in die periode school- en voetbalactiviteiten moeten onderbreken?

“Ik zat in het vijfde leerjaar basisonderwijs, heb toen van thuis uit schooltaken uitgevoerd en les gevolgd via de webcam. Uiteindelijk kostte het me toch een schooljaar. Wat voetballen betreft, stelden de dokters me vrij snel gerust en verzekerden ze me dat ik al na een halfjaar voorzichtig weer mocht voetballen.”

“Voor de behandeling, onder meer chemo, moest ik om de vier weken een week in Leuven blijven. In de vier weken thuis probeerde ik altijd te gaan trainen, maar na dat weekje Leuven moest ik telkens vanaf nul beginnen. Het duurde een half jaar eer ik weer normaal kon voetballen.”

Je bent nu zeventien en uitgegroeid tot een flinke gezonde kerel van 1,97 meter groot. Houdt de ziekte van toen je nog bezig?

“Elk jaar moet ik in Leuven een standaard controle ondergaan. Neen, echt zenuwachtig word ik er niet meer van. Ik ben al vier jaar weer gezond en er werd sindsdien nooit iets verontrustend vastgesteld.”

Wat ging er bij dat doelpunt allemaal door je heen?

“Blijdschap, geluk, vooral dan omdat het ons achteraf ook een zege opleverde. Voor mijn familie en mezelf kwamen er ook veel extra emoties los. Na jaren van doffe ellende was dit een opsteker voor ons allemaal.”

“Me weer voluit kunnen concentreren op studies en voetballen in plaats van op medische behandelingen doet enorm deugd. Ik ben de trainers die mijn debuut mogelijk maakten ontzettend dankbaar voor de kans die ik heb gekregen

Bron: HNB 26/01/16
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Nicolas Orye heeft dinsdagavond zijn handtekening gezet onder een driejarig contract bij Waasland-Beveren. De 17-jarige aanvaller komt transfervrij over van tweedeklasser Patro Eisden Maasmechelen.

Nicolas Orye (° 31/08/1998) is een talentvolle aanvaller uit Hasselt. Hij begon met voetballen bij Torpedo Hasselt om van bij de U10 voor STVV uit te komen. Vervolgens trok hij naar vierdeklasser RC Hades. In het voorbije seizoen speelde hij voor Patro Eisden. Hij begon bij de beloften, maar werd in januari door de nieuwe trainer Nico Claesen bij de A-kern gehaald. Orye maakte daarna drie doelpunten in elf wedstrijden voor de tweedeklasser.

Verschillende eersteklassers toonden interesse in de boomlange aanvaller (1m93), maar Orye koos voor de Freethiel. “Ik ben blij met mijn overstap naar Waasland-Beveren”, vertelt hij. “Ik kom terecht in een familiale club die me een goed gevoel geeft. Voor mij is het belangrijk dat ik me hier veilig kan blijven ontwikkelen. Ook heb ik trainer Stijn Vreven al ontmoet”, aldus de jongeling.

Met de overstap van Orye naar de Freethiel, kiest Waasland-Beveren opnieuw voor jong talent van eigen bodem. De Limburger is de vijfde versterking van geel-blauw voor het komende seizoen, de vierde Belg. Welkom op de Freethiel, Nicolas

Bron: site WB mei 2016
ksk4ever
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 aug 2016, 08:54

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door ksk4ever »

Davila, je komt gelukkig al een beetje terug op je eerdere woorden "rechterkolom hoogst haalbare en K.SK. stoot op zijn limieten" door wat in te zoomen op de nieuwe spelers (want mijn haren kwamen al recht :lol: ).

Remember vorig jaar deze periode dat de je dweepte met "degradatie" ? :o

Komt ook dit jaar wel goed zene ... hopelijk zijn het allemaal sjotters met "goesting" om voor K.SK. door het vuur te gaan.

En natuurlijk gaan we de voetballer Challouk missen ... eerlijk gezegd ... die heeft nu ècht serieuze promotie gemaakt ... f***cking Deinze ... daar droomt nu toch elke voetballer van ... pffff ....

Het belooft een boeiend seizoen te worden ... be proud ... be K.SK. Heist !
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door eSKaa »

ksk4ever schreef: En natuurlijk gaan we de voetballer Challouk missen ... eerlijk gezegd ... die heeft nu ècht serieuze promotie gemaakt ... f***cking Deinze ... daar droomt nu toch elke voetballer van ...

Ongeveer wat ik ook dacht. Ik gun die gast zijn transfer, met plezier zelfs. Maar ik hoopte dat hij toch een 1A of 1B ploeg zou kiezen. Nu speelt hij bij een ploeg in dezelfde reeks die hetzelfde doel heeft als wij: eindronde. Ach, hij zal zijn redenen wel hebben zeker?

Over de nieuwkomers: ik ben benieuwd.

Ah ja: de Curtis speelt dees jaar alles kapot! ;-)
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

Orye maakte de voorbereiding al mee bij de A-kern van WB:

Waasland-Beveren legt er vijf in het mandje
28 Jun 2017 om 22:00
Waasland-Beveren heeft zijn tweede oefenwedstrijd afgewerkt en heeft die goed afgesloten. De troepen van Philippe Clement wonnen met 0-5 van Bornem.


Schryvers, Gano, Ampomah, Boljevic en Orye scoorden voor Waasland-Beveren, dat bij de rust met 0-2 voor stond.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

HEIST-OP-DEN-BERG - Heist is zijn topschutter kwijt. De 22-jarige Youssef Challouk, vorig seizoen goed voor 17 doelpunten verkast per onmiddellijk naar reeksgenoot Deinze. De club wachtte niet lang om een vervanger aan te duiden: het koos voor youngster Nicolas Orye.
In Heist anticipeerde men dus snel door de 18-jarige Nicolas Orye (Waasland-Beveren) te huren voor één seizoen. Orye werd vorig jaar in de tweede seizoenshelft door Waasland-Beveren uitgeleend aan Lommel. Ook de 23-jarige middenvelder Luca Napoleone (La Calamine) is nieuw. Orye en Napoleone tekenden zaterdagmorgen present op de eerste training.

Bron: GVA
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door hesteneer »

kunnen we die pannekoek geen "sportcentrumverbod" geven?
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers seizoen 2017-2018

Bericht door DAVILA »

https://youtu.be/CFf8z-6opyM

Le nouveau Challouk est arrivé ! ;)
Plaats reactie