Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door Dabo »

De vijfde ronde van de Beker van België was er te veel aan voor FC Knokke, dat gisteren een 2-5 nederlaag in de maag gesplitst kreeg van reeksgenoot SK Heist. Net op tijd kreeg de kustploeg een goeie les voor de competitiestart van zondag in de eerste amateurklasse.

De sfeer zat er meteen in met blauwe en witte rookbommetjes, iets wat ze in Knokke niet meteen gewoon zijn. De kustploeg wou er voetballend uitkomen, maar het geroutineerde Heist had daar lak aan en hanteerde zijn eigen systeem met de vlugge omschakeling. Nicolas Orye was de eenzame toren voorin, voor de rest bleef Heist laag voetballen met twee opkomende flanken. Niet mooi om te zien, maar wel efficiënt. De bezoekers braken in de eerste periode een achttal keer uit en drie keer was het bingo. Knokke stond aan de rust 1-3 achter, maar de verwachte donderpreek van T1 Yves Van Borm bleef uit. De kustploeg bleef rustig aan de weg timmeren maar kreeg de tweede bal maar niet te pakken na de rust.

“Heist bleek een moeilijke en wat vreemde ploeg”, vertelde Tibo Andries, die een goeie invalbeurt neerzette. “0-2 na negen minuten, begin er maar aan. We vochten nog tot 1-2 terug, maar de 1-3 werd ons eigenlijk fataal. We bleven er nochtans rotsvast in geloven dat de kansen zouden volgen na de rust, maar niks liep zoals het hoorde. We pasten ons helemaal niet aan de tegenstander aan, dat doen we trouwens nooit. Een drama is dit verlies niet. Volgend weekend tegen Patro Maasmechelen gaat het wel om de knikkers.”

Andries werd een tweetal weken geleden pas 18 jaar. “Ik ben nog jong en wil me verder ontwikkelen in de spits bij Knokke. Dat was ook in de jeugdreeksen mijn positie en daar wil ik dit seizoen werk van maken.”

Patro-trainer Guido Brepoels was alvast een aandachtig toeschouwer aan zee. Voor Knokke was dit een eerste echte waardemeter, want dit soort ploegen en voetbal mag Royal de komende weken verwachten.

Bron: HNB


:roll: :roll: :roll:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door hesteneer »

Niet mooi om zien...lol...dieje had volgens mij slechte rook ingeademd...
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door Johan Gazon »

[quote="hesteneer"]
"EEEEUUUMMMMM die heeft de tweede helft gene bal moete pakke....blijkbaar een andere match gezien Johan Gras!"

Makker..wij zaten wel vlak in die blauw-witte smog voor de wedstrijd..misschien daarom ? "Als de rook om je hoofd is verdwenen..." !
Toch geeft Stroobants me een goede indruk..hij is zeker gegroeid tegenover vorig seizoen ! Maar miscchien heb je wel ergens gelijk...de verdienste is voor de hele ploeg .
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door DAVILA »

Knokke speelde de match onder voorbehoud (twee keer geel Engelen tegen CP)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:Knokke speelde de match onder voorbehoud (twee keer geel Engelen tegen CP)
Ze kennen de reglementen niet in Knokke:

'3. Bijzonderheid: bekers van België – eind- en kwalificatierondes
31. De waarschuwingen opgelopen tijdens speeldagen van de bekers van België Heren voorafgaand aan de wedstrijden van de
vijfde speeldag worden geannuleerd.

Bron: Het Bondsreglement
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door DAVILA »

Er blijven nog wel sommige prestaties onderbelicht: Orye speelde imo een heel nuttige match. Prachtige verre pas à la Lokando op Mathieu bij de eerste goal. Opnieuw een assist bij goal nr3.
Englebert: mooie assist bij nr2. Als Van Aken zo iets doet, moeten ze gazetten bijdrukken...
Niemand viel uit de toon, noem het maar een gave teamprestatie.
Tav enkele lawaaimakers hier: ik had de opstelling correct (had gezegd dat Mathieu/Dries inwisselbaar zijn en elk een helft zouden vliegen).
Kabeya noemde ik ons geheim wapen: mooie assist en één keer onterecht afgevlagd. Ook de goal van De Rechter had ik in mijn glazen bol gezien.Ik ga stoppen , het begint hier te stinken :D
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:Ook de goal van De Rechter had ik in mijn glazen bol gezien.Ik ga stoppen , het begint hier te stinken :D
Het is niet altijd goud wat blinkt...of stinkt !!! :cry:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door DAVILA »

Mannekes, nu de focus op Oosterzonen ? Een beetje serieux is nu aangewezen !!!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist 2-5

Bericht door hesteneer »

Tav enkele lawaaimakers hier: ik had de opstelling correct (had gezegd dat Mathieu/Dries inwisselbaar zijn en elk een helft zouden vliegen).
Kabeya noemde ik ons geheim wapen: mooie assist en één keer onterecht afgevlagd. Ook de goal van De Rechter had ik in mijn glazen bol gezien.Ik ga stoppen , het begint hier te stinken :D[/quote]

hey pannekoek zijt content dat er terug een paar lawaaimakers zijn :) 8-) :geek:
wie zet er nu een mathieu, in deze vorm, op de bank in zijn basisopstelling ;) ;) in onze termen: amateur ipv lawaaimaker :)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup: Knokke - Heist :-)

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:Sommigen zullen ogen getrokken hebben bij de uitslag Durbuy (2de amateur)-Berchem 4-0
Niet verwonderlijk: Coucke heeft omzeggens heel Durbuy opgekocht (niet de voetbalploeg maar de gemeente :D ) en investeert er ook in de plaatselijke ploeg. Volgend jaar weer een mooie verplaatsing meer :roll:
Lombaerts naar Durbuy, zoek de link :D
Plaats reactie