KSK HEIST - EENDRACHT AALST 2-0

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

KSK HEIST - EENDRACHT AALST 2-0

Bericht door DAVILA »

Iedereen is hier blijkbaar gehypnotiseerd door de match op Standard !

Eerst ajuinen pellen !
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:Iedereen is hier blijkbaar gehypnotiseerd door de match op Standard !

Eerst ajuinen pellen !
Hopelijk zonder tranen !!! :x
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:Iedereen is hier blijkbaar gehypnotiseerd door de match op Standard !

Eerst ajuinen pellen !
Ze beginnen in Aalst wel wat schrik te krijgen, hierbijgevoegd een uitspraak vandaag op hun forum:

"Timoilsjt
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 1807

Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Davy schreef:
Nog 4 dagen en tis weeral van da.
Andermaal een zeer lastige verplaatsing


Inderdaad, weer een zware tegenstander. Heist heft tevens zijn start niet gemist."

_________________
Iendracht forever mor fusie never!

12 Sep 2017, 14:23
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Raul »

Hoog tijd dat we ons focussen op Aalst!

Ventose in plaats van Orye?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door hesteneer »

De spelers moeten focussen op Aalst, wij mogen (moeten) toch al wel een beetje veel met komende woensdag bezig zijn he Raul? :)

zonder discussie "ja" . Brengt veel meer snelheid en voetbal in ons spel, en dit is waar we de ploegen mee zullen plat spelen: voetbal
Orye kan een goed rustpunt zijn, maar helaas voor mij nog niet de kwaliteit van Dries.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Dabo »

Thomas Regnier en Stefan Verbist trainen met de groep. Emre Erciyas (enkel) is gestart met individuele training op het veld.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door DAVILA »

De match tegen Aalst is voor mij veel belangrijker dan Standard !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door hesteneer »

DAVILA schreef:De match tegen Aalst is voor mij veel belangrijker dan Standard !
voor mij ni...standard is ne "once in a lifetime" want volgend jaar ist tegen den Anderlecht (Visioen gehad).
Beide matchen zijn eve belangrijk, alleen leven wij als "jongere" supporters toe naar de match van woensdag :)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Johan Gazon »

hesteneer schreef:
DAVILA schreef:De match tegen Aalst is voor mij veel belangrijker dan Standard !
voor mij ni...standard is ne "once in a lifetime" want volgend jaar ist tegen den Anderlecht (Visioen gehad).
Beide matchen zijn eve belangrijk, alleen leven wij als "jongere" supporters toe naar de match van woensdag :)
Als "oudere" supporter wil ik beiden: we winnen zonder problemen tegen Sin Puntos en dan door loting (?) tegen Anderlecht, dat nog eens een "Weilerke" doet (na 10 minuten 10 tegen 11 ) en wij gaan daar dan winnen met de penalty's !!! :lol:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:
DAVILA schreef:De match tegen Aalst is voor mij veel belangrijker dan Standard !
voor mij ni...standard is ne "once in a lifetime"
Once in a lifetime ? Amper drie jaar terug speelden we er al tegen, we kunnen beter beginnen spreken van een 'classico' :D
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door eSKaa »

En zelfs in deze topic gaat het over Standard...

Aalst morgen, goe wat volk in ons stadionnetje, zowel aan bezoekende kant, als bij ons. Dit mede omdat er een voorstelling is van een nieuwe Volvo, aan de terreinen van Heist. Soit, maakt niet uit, als ze den hoop maar vergroten. 9 op 9 pakken, en dan gaat Standard voor de bijl!


Shit, ben ik nu weer over Standard begonnen?? :oops:
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Johan Gazon »

eSKaa schreef: Aalst morgen, goe wat volk in ons stadionnetje, zowel aan bezoekende kant, als bij ons.
Zouden ze niet beter aan ons drinkkraam een straffe ajuinensoep aanbieden !!! En we blazen die van Aalst weg !! :cry:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door hesteneer »

ik stel voor om dan zelf nen kasserol soep mee te brengen John...in ons kraam komt da ni! :evil: :twisted:
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Johan Gazon »

Ben nog eens gaan loeren op het forum van Aalst. Daar zitten echt wel "kenners" tussen hoor. Ellenlange epistels met nen uitleg waar je nen diploma voor moet hebben.
Morgen zullen we zien of het geholpen heeft ? :roll:



Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
allesaaneen schreef:

Los van alle aanpassingen en groeiende automatismen, waarvoor uiteraard begrip, zag ik tegen Dessel gewoon een tactiek die volgens mij niet de beste was voor de huidige kern. Maar ik ben den trainer niet hé, ik geef hier ook maar gewoon mijn vrijblijvende, persoonlijke bedenkingen, ter verbetering, na mijn relatief positieve analyse van de match tegen Dessel. Of moeten we dit soort zaken aan de 'kenners' overlaten? :)

'T is hier ook altijd iets ze... Binnenkort mogen we alleen nog komen kappen op PLJ... ;)

:EA:


Geen probleem hoor, maar ik mag evenzeer mijn mening geven over uw voorgestelde aanpassingen toch?

Gezien de sterktes van de tegenstanders vind ik het geen probleem dat er wordt geprobeerd met twee snelle spitsen te spelen. Onder Dirk Geeraerd speelde Mitu altijd als de diepste spits en was er hoogstens een flankrol weggelegd voor Klaas: gevolg: Mitu haalde doelpuntenstatistieken in die maanden en Klaas veel minder. Bij TDC waren de rollen omgekeerd en waren de doelpuntenstatistieken dat ook. Ik kan dan best begrijpen dat je beide naast elkaar wil proberen omdat ze dan beiden misschien beter hun krachten kunnen doseren en - in het geval van Mitu - korter bij doel kunnen opereren om dan ook scherper/frisser voor doel te zijn. Bovendien geven 2 spitsen, indien er aanvoer is, een achterlijn meer werk. Verdedigers die graag opstomen, moeten dan gaan nadenken of dat wel zo'n goed idee is. De CVs hebben altijd iemand om in de gaten te houden, ook al duikt die niet altijd in hun zone op, enz.

Op basis van het spel en de veldbezetting van Dessel vond ik het gehanteerde concept VOOR de match dan ook een geslaagde tactiek, zeker op het midden en vooraan. Verdediging is weinig discussie over: TDC had nogal wat kritiek gehad indien hij was gestart met Preben en Dessel maakt de helft van de open kansen af die ze nu kregen :-)

Vier man in ruit om voetballende driehoek van Dessel op te vangen en in balbezit daar dus man op overschot. Een Bigen in normale doen en die van in de eindronde zeker op die 10-positie, heeft dan een sleutel in handen om Tilburgs te neutraliseren en er zelf over te komen. Dan heb je in principe Diarra om Kevin Janssens op te vangen en heb je De Coninck/Marmitte om de 3de middenvelder (Gerits) te schaduwen en een van de twee moet dan de back assisteren op de flank waar een 2 tegen 1 situatie dreigt. Ook uw spitsen moeten daar hun verdedigende werk doen. Dessel speelt nooit zo dat hun 3 centrale middenvelders + hun 2 backs + hun spits en hun flankspelers allemaal samen naar voor trekken.

Voorin twee snelle spitsen om de 4 verdedigers aan de praat te houden en het meekomen van de backs enigzins te verstoren. Meer zelfs, met die snelheid in de rug duiken van die hoge backs moet een wapen zijn. Bij 1 spits tegen, schuift een van de 2 CVs immers altijd in bij Dessel normaal waardoor je op het midden ook altijd man op man komt te staan en je dus zelf veel meer onder druk komt te staan. Achteraan heb je dan Verstraeten - Gyselinck die Ratko aan banden moeten leggen en de backs moeten dan hun mannetje staan tegen de flankmiddenvelders van de tegenstander. Qua concept en tactiek weinig op aan te merken.

Maar wat blijkt: Kevin Janssens mag hele helft quasi ongehinderd ballen op het hoofd schilderen van Ratko, die ondanks zijn missers en twee bewakers vrijwel telkens alleen staat op die fases. Mike die vanop zijn geliefkoosde positie aan de zestien ballen mag pompen, Bigen die blijkbaar veel slechte passes verstuurde en noch Klaas/Mitu die hun snelheid konden uitspelen tov hun directe tegenstander. Dan ligt dat voor mij niet aan de tactiek, maar aan de uitvoering. Tweede helft was beter, manier van spelen/tactiek misschien vertrouwder maar is heus niet alleen dat hé dat de kentering inluidde. Als uw spelers dan wel twee meter korter gaan dekken, wel zelf meer initiatief gaan nemen, wel een tikje agressiever in duel gaan, dat helpt ook... En gelukkig kunnen we discussiëren over de invulling van de posities - voor linksback heb je met Preben de aanvallende variant en met Mertens de meer verdedigende. Laat nu blijken dat het met de aanvallende variant wel beter "dicht" zat zaterdag, so be it. Op het midden kon je gewoon ook weer Ntika hebben geplaatst, maar met de voetballende capaciteiten daar bij Dessel, kon hij ook zomaar telkens uitgetikt worden ook en dan had het achteraf weer aan Kevin gelegen dat het op het midden niet lukte... Daarom dat ik aangeef - tactiek is 1 ding, maar uitvoering en vorm zijn minstens even belangrijk. Of Mitu nu van verder moet komen of niet: als hij niet op snelheid voorbij zijn tegenstander geraakt, heeft de hele ploeg daar hinder van. Als Ratko 3 keer alleen mag inkoppen, kunnen Jordy of Ridwan dat niet op de ruitpositie in het midden schuiven. En als Kevin Janssens links centraal ongehinderd ballen mag voorbrengen, moet daar altijd iemand in zijn buurt zijn als je met 4 middenvelders speelt, of die nu in een ruit of plat staan...

En zoals ik altijd heb gezegd: eerste competitiematch zorgt altijd voor druk. Dessel voelde die druk op Deinze in de tweede helft toen ze nog maar weinig klaarmaakten, wij hadden het in de eerste helft op Dessel. Vandaar dat ik er nog altijd achtersta, dat het niet slecht is dat we onze eerste match thuis tegen Dender werd uitgesteld. Met de normale eerste wedstrijddruk, tegen Dender had je evengoed hetzelfde spelbeeld kunnen hebben als op Dessel... En dat was nog veel pijnlijker geweest. De kop is eraf en nu blik vooruit...


Laatst gewijzigd door DT op 13 Sep 2017, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EENDRACHT AALST

Bericht door Johan Gazon »

hesteneer schreef:ik stel voor om dan zelf nen kasserol soep mee te brengen John...in ons kraam komt da ni! :evil: :twisted:
Gij moet daar ni van eten he makker !!! :mrgreen:
Plaats reactie