HEIST - LOMMEL 2-4

Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Johan Gazon »

Verslag van Lommel:
Verslag Lommel.tiff
Verslag Lommel.tiff (238.98 KiB) 11732 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Dabo »

Zoals Gazon al zei: 'herstel die oude tweede klasse', dan haal je ook het niveau van de amateurploegen omhoog.
Tja, dan ga je terug financiële drama's tegemoet.
Wat realiseer je nu eigenlijk ? Een amateurclub mag niet in 1B spelen (laat staan in 1A), maar een profclub mag wèl in een amateurreeks spelen !
Inderdaad, voor het 2de jaar op rij wordt hier een oneerlijke competitie gespeeld. Wie kan bewijzen dat ze als profploeg kan bestaan moet in het profvoetbal ingedeeld worden, van waar ze ook komen. Men wil de koek maar verdelen tussen 24 clubs, maar nu is wel al duidelijk dat er nog een 4-tal bij kunnen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: Inderdaad, voor het 2de jaar op rij wordt hier een oneerlijke competitie gespeeld. Wie kan bewijzen dat ze als profploeg kan bestaan moet in het profvoetbal ingedeeld worden, van waar ze ook komen. Men wil de koek maar verdelen tussen 24 clubs, maar nu is wel al duidelijk dat er nog een 4-tal bij kunnen.
Correcte conclusie !
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Johan Gazon »

Dabo schreef:
Zoals Gazon al zei: 'herstel die oude tweede klasse', dan haal je ook het niveau van de amateurploegen omhoog.
Tja, dan ga je terug financiële drama's tegemoet.

Voor wie de financiële drama's ?

Voor de amateurclub ?...niet als de bond van alle idiote eisen stelt van zitplaatsen en verlichting. Ze zijn nu weliswaar beperkt in het aantal plaatsen in hun "stadionnetje" , dan zijn het aantal inkomticketten ook beperkt voor de bezoekende (prof-)ploeg. Minder inkomsten voor de amateurploeg... so what ?
Het is ook eens leuk voor de profploegen tegen simpele amateurploegen in simpele stadions te spelen ("back to the roots!")...ik herinner me profploegen en hun supporters zoals Antwerp en Beerschot die het een van de mooiste verplaatsingen vonden naar KSK Heist. "Big bussenes" voor KSK Heist..altijd een vol stadion !

Het lijkt me alleen een financiël drama voor de profploeg als ze maar 100 man en nen paardenkop (tussen haakjes dus : later volgt een enquete tussen de forumleden wie verkozen wordt als die paardenkop van KSK Heist :lol: )..ontvangen als bezoekende ploeg! Minder tickets..minder pintjes ! No"big bussenes" !

En zo weten we dus ook wie die regels allemaal dicteert naar de bobo's !
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Johan Gazon »

En wat die verlichting betreft....laat die arme amateurploegjes hun rijke profploegen dan ontvangen op zondagnamiddag !!! Zonlicht is gratis !!!
En ik weet iemand op het forum die nu heel blij is !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door DAVILA »

Johan Gazon schreef:En wat die verlichting betreft....laat die arme amateurploegjes hun rijke profploegen dan ontvangen op zondagnamiddag !!! Zonlicht is gratis !!!
En ik weet iemand op het forum die nu heel blij is !
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door DAVILA »

Heist verloor de topper tegen Lommel met 2-4 en het is zijn leidersplaats kwijt, niet toevallig aan de Limburgers die een meer dan degelijke indruk nalieten in het Sportcentrum. Voor de Heistenaren zijn het de eerste verliespunten van het seizoen.

De bezoekende troepen van coach Wouter Vrancken startten sterk. En al na tien minuten kenden zij succes met een goal van De Bruyn. Nog voor het eerste half uur rond was had Lommel al een tweede keer gescoord. Gueroui mikte tussen de palen en kende succes, al had hij wel meeval dat zijn bal afweek. De thuisploeg was niet aangeslagen en reageerde gevat met de aansluitingstreffer van Kabeya. Een belangrijke fase kort daarna toen Kabeya op aangeven van Napoléone de bezoekende keeper Clepkens tot een meer dan prima redding dwong. In plaats van 2-2 werd het wat later 1-3. Een goal van Sula, het zou later in de match een belangrijk doelpunt zijn. De marge stond weer op twee goals, zo kort voor de rust. Na de pauze probeerde Heist de bakens nog te verzetten en op die manier de aansluitingstreffer snel te scoren, maar niets bleek minder waar. Het werd zelfs 1-4, goal van Valcke.

De match was gespeeld en daar kon de laatste treffer van de avond van Orye niks meer aan veranderen. Voor Heist dus het eerste puntenverlies van dit seizoen. Bovenaan is het haasje over tussen Heist en Lommel. De Limburgers zijn na vijf speeldagen de nieuwe leider, mét één punt voorsprong op Heist en Dessel. Bij Heist koos coach Keleman opnieuw voor de fitte Daan Matterne in de verdediging. Eén gele kaart, voor Matthieu Troonbeeckx.

Bron: GVA
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Raul »

ok, Lommel was iets beter, iets scherper ook, meer drive (daarom was elke bal tussen twee voeten voor hen en zo dwing je ook een tikkeltje geluk af...), MAAR: ik vond ze nu ook weer niet ZO indrukwekkend. Als wij ons beste niveau halen (van het grootste deel van de vorige matchen dus), dan maken wij ook tegen deze 'topploeg uit het amateurvoetbal' een degelijke kans (de kansen van Kabeya en Ventose hadden ook deze match nog een andere wending kunnen geven, op een moment dat we ook beter in de match zaten).
Helaas haalden onze toppers hun niveau niet; misschien een beetje druk of toch iets te veel lof? Dat zal volgende week al wel weer beter zijn.

Wat mij (iets) meer verontrustte: het ontbreekt ons nog steeds (net zoals vorige jaren) aan een plan om van achteruit iets op te bouwen; 'den tribune' kan dan wel beginnen morren omdat de centrale verdedigers geen bal fatsoenlijk ingespeeld krijgen of alleen maar lange ballen trappen, maar ik nodig iedereen uit om er eens te gaan staan en de mogelijkheden te bekijken... (heeft ook een beetje te maken met de afmetingen van het veld)
Mijn eerder pleidooi voor omschakelingsvoetbal blijft dus overeind, maar daarvoor moeten we iets minder vechten met de bal en uitschuiven...

Enfin, 12/15! Wie had dat durven dromen! :D
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Raul »

Nog even over profploegen in het amateurvoetbal: enerzijds ben ik ook van mening dat die scheiding strikter moet zijn: wie profploeg is (dus aan bepaalde voorwaarden voldoet, waaronder profspelers), hoort niet in onze reeks thuis. Dat impliceert dat die ploegen niet kunnen zakken uit 1B, wat daar m.i. financiële rust zou moeten brengen.
Anderzijds zorgt dat er ook voor dat clubs als Dessel, Knokke, Aalst en Geel (in financieel betere tijden), Luik, Virton, Seraing en misschien nog andere, die stap sneller zullen wagen, aangezien het risico op een snel retourtje wegvalt.
Het is dus niet onlogisch dat men daar een maximum wilt opzetten (was door studies bepaald, dacht ik) en dat men toch ook een mogelijkheid biedt aan clubs die op een later moment aanspraak maken op dat statuut.
Er zullen dus altijd profploegen in onze reeks zitten, maar die 'ongelijke strijd' heeft inderdaad ook zijn charmes. Anders zouden wij elk jaar zonder tegenstand de landstitel pakken...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door hesteneer »

Wat mij (iets) meer verontrustte: het ontbreekt ons nog steeds (net zoals vorige jaren) aan een plan om van achteruit iets op te bouwen; 'den tribune' kan dan wel beginnen morren omdat de centrale verdedigers geen bal fatsoenlijk ingespeeld krijgen of alleen maar lange ballen trappen, maar ik nodig iedereen uit om er eens te gaan staan en de mogelijkheden te bekijken... (heeft ook een beetje te maken met de afmetingen van het veld)
Mijn eerder pleidooi voor omschakelingsvoetbal blijft dus overeind, maar daarvoor moeten we iets minder vechten met de bal en uitschuiven...

In dit geval ben ik niet 100% akkoord. Onze verdedigers kunnen wel degelijk uitvoetballen als ze dat willen. Ik verwijs hier even naar de eerste helft in Virton. Het veld daar was groter dan dat van Heist, Lokando kreeg daar de tijd om uit te voetballen, maar koos steevast voor de lange bal op toen Bounou en Mathieu. Door het natte veld lukte het daar ook van geen meter...De tweede helft was het veld daar nog altijd even groot als in de eerste helft maar toen voetbalde Lokando wél uit met als gevolg dat je daar in den tweeden teim Virton vant kaske naar de muur tikt.
Zaterdag kiest hij weer teveel voor de lange bal. Met zijn voetballende kwaliteiten hoeft dit niet...Uiteraard had het in dit geval ook veel met Lommel te maken, die zoals eerder gezegd op elke positie sneller en steviger waren én heel snel druk zetten op onze verdedigers.
Luca zat niet in de match, maar geeft wel bijna 3 assists in 1 helft...Webers kwam ook een tikkeltje te kort en Englebert verzoop op het middenveld. Als deze 3 kleppers niet beter zijn dan hun rechtstreekse tegenstander dan weet je dat het heel moeilijk, zoniet onmogelijk, wordt om de 3 punten thuis te houden.
Misschien was het zaterdag wel is het moment om Webers en Lokando van plaats te wisselen?

Op naar knokke!!! daar moeten onze 3 kleppers maar 1 topspeler in het oog houden ;)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Dabo »

hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door hesteneer »

hij zegt toch alleen maar wat iedereen heeft gezien?
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Raul »

hesteneer schreef:Onze verdedigers kunnen wel degelijk uitvoetballen als ze dat willen. Ik verwijs hier even naar de eerste helft in Virton. Het veld daar was groter dan dat van Heist, Lokando kreeg daar de tijd om uit te voetballen, maar koos steevast voor de lange bal op toen Bounou en Mathieu. Door het natte veld lukte het daar ook van geen meter...De tweede helft was het veld daar nog altijd even groot als in de eerste helft maar toen voetbalde Lokando wél uit met als gevolg dat je daar in den tweeden teim Virton vant kaske naar de muur tikt.
Zaterdag kiest hij weer teveel voor de lange bal. Met zijn voetballende kwaliteiten hoeft dit niet...Uiteraard had het in dit geval ook veel met Lommel te maken, die zoals eerder gezegd op elke positie sneller en steviger waren én heel snel druk zetten op onze verdedigers.
Dat Lokando die kwaliteiten heeft (veel meer dan zijn voorganger ;) ), trek ik niet in twijfel; de vraag is waarom hij 'kiest' voor de lange bal. Ik denk dat het meestal geen eigen keuze is: ofwel wordt het hem opgedragen (waar ik in principe niet van uitga), ofwel is het bij gebrek aan alternatief (wat dan eerder met de kwaliteiten/prestaties van de spelers voor hem te maken heeft én uiteraard met die van de tegenstander). Virton heb ik niet gezien, maar mogelijk is de verklaring dezelfde.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: HEIST - LOMMEL 2-4

Bericht door Johan Gazon »

Brinckman.jpg
Brinckman.jpg (57.28 KiB) 11486 keer bekeken
Een mooi beeld (gemaakt door onze huisfotograaf Robert Barbarien)van scheidsrechter Brinckman, die één oogje in het zeil houdt. Je ziet hem duidelijk peinzen: "Zou ik hier geen "penaltieke" kunnen fluiten tegen KSK Heist ? " :roll:
Plaats reactie