PATRO EISDEN - KSK HEIST 1-2

Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: PATRO EISDEN - KSK HEIST

Bericht door Johan Gazon »

Klassement 1°Amateur.png
Klassement 1°Amateur.png (96.58 KiB) 3706 keer bekeken
Voila...dat ziet er heel wat beter uit ! En het kan alleen nog beter...zeker de volgende 2 matchen !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: PATRO EISDEN - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Heist wint op veld van zwak Patro Eisden
Vandaag om 11:03 door gf

Heist wint op veld van zwak Patro Eisden

Heist kon opnieuw aanknopen met de overwinning. De eerste uitzege sinds de winst in Geel van eind september. Een terechte zege tegen een toch wel zwak Patro Eisden.
In een sfeerloos stadion zette Heist meteen de toon. De bezoekers zetten goed druk en probeerden snel de openingsgoal te maken. Coach Keleman had zijn ploeg op twee posities gewijzigd. Tambeur en Matterne vlogen naar de bank, Ventose en Troonbeeckx verschenen aan de aftrap.

Kansen kwamen er voor Heist langs Kabeya, Orye maar het was wachten op een hoekschop van Robert Roosen. De bal belandde in de voeten van Napoléone en die scoorde met een verre knal en hoog in doel. Wat later zat Heist op rozen, een fout op Kabeya en de bal ging op de stip. Webers achter de bal en het stond 0-2.

Kniestoot

Kort voor de rust verdween een geblesseerde Napoléone naar de kleedkamer. Die kreeg een kniestoot in de rug en kon niet meer verder. Bounou was zijn vervanger. Na de pauze verloor de partij zijn kracht. Het werd allemaal wat minder en heel verrassend, Patro Eisden kwam zowaar aan een aansluitingstreffer. Ook een mooi doelpunt, van Cosse.

De bezoekers kregen nog kansen, vooral op de tegenaanval. Ze joegen de 1-3 na, maar die viel niet. Zo trapte Troonbeeckx nog een mooie kans naast. Vijf minuten voor het einde kwam Heist nog goed weg. Een bal tegen het lichaam van Stig Engelen, handspel of niet, maar de scheidsrechter liet tot grote onvrede van het thuispubliek verder spelen.

Bibberen tot de laatste seconden voor de Heistenaren, maar de overwinning en de drie punten kunnen als juist omschreven worden. Geen gele kaarten voor de bezoekers. Na de pauze werden Orye en Ventose gewisseld voor Tambeur en Bambi Nzanga. Wijns (knie) en Lokando (knie) ontbraken.

Bron: GVA
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: PATRO EISDEN - KSK HEIST

Bericht door Johan Gazon »

Zopas de weer perfecte beelden van Leon bekeken:

#Wat de tegengoal betreft zaten wij op een niet zo goede plaats om te beoordelen, maar het was een onhoudbaar doelpunt. De bal draaide heel hard weg van Niels en hem is dan niets te verwijten.
# Het verschil van hogere uitvoersnelheid en sterkere fysiek van al de KSK Heist-spelers tegenover die van Patro* Eisden was opvallend.
#De fel bevochten zogezegde hands- of penaltyfout leek me volgens de beelden wel een hands, maar niet in het strafschopgebied.
#Toch enorm veel kansen gemist om tot 1-3 of zelfs tot 1-4 te komen.

*Een weetje: Patro: volgens Davila komt deze naam vanuit de katholieke oprichters (zie ook het logo met het kruisbeeld wat men PX noemt) en komt als afkorting van "patronaat" !
Ik moet mijn mening en mijn uitspraken over Davila ("loeren naar WAGs/dubieuse grensoverschrijdende uitspraken") terug nemen met vele excuses : Davila is bijna heiliger als de paus !!! :P
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: PATRO EISDEN - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Johan Gazon schreef: Davila is bijna heiliger als de paus !!! :P
Bijna ? Ik ben zo zedig Lieve Heer dat ik zelfs mijn dromen censureer... :D
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: PATRO EISDEN - KSK HEIST

Bericht door Raul »

Blijkbaar lag het in Deinze aan de backs, al vermoed ik dat deze opstelling tegen een sterkere tegenstander geen kans had gekregen.

Eigenlijk een wedstrijd waarin het nooit spannend had mogen zijn, maar de enige combinatie die naam waardig van de tegenpartij, gecombineerd met wat laksheid van ons, zorgde toch voor de aansluitingstreffer. Uiteraard waren wij de betere ploeg, maar veel uitgespeelde kansen heeft dat niet echt opgeleverd. Het aantal slechte voorzetten zat daar voor iets tussen. Zoals vooraf gezegd, ben ik vooral blij met de 3 punten!
Plaats reactie