K.SK Heist-Union Namur 1-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Johan Gazon
Berichten: 583
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door Johan Gazon »

Nu wat in de glazen bol proberen te kijken !!! :roll:

We proberen er van uit te gaan dat we gaan winnen tegen Union Namur, die op de 14de plaats met 39 punten staan in het klassement. K.SK Heist staat op de 7de plaats met 48 punten...als we winnen dan hebben we 51 punten.

Als Hoogstraten (5de plaats) verliest tegen Young Reds (15de plaats) of gelijk speelt springen we over Hoogstraten !
Als Thes Sport (6de plaats) verliest tegen Lokeren Temse (2de plaats) of gelijk speelt, springen we over Lokeren-Temse !
In die twee matchen met die uitslagen, springen wij naar de 5de plaats !! Als die twee ploegen voor ons winnen , dan blijven we op de 7de plaats !

Natuurlijk is dit een als-als verhaal !
Maar dromen mag toch he !!!
Komaan K.SK Heist !!!


PS.: Als het niet klopt wat ik hier allemaal droom, gelieve via deze weg te antwoorden aub !!!
Danneman
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: K.SK Heist-Union Namur 11/5/2024

Bericht door Danneman »

Johan Gazon schreef: 06 mei 2024, 18:26 Nu wat in de glazen bol proberen te kijken !!! :roll:

We proberen er van uit te gaan dat we gaan winnen tegen Union Namur, die op de 14de plaats met 39 punten staan in het klassement. K.SK Heist staat op de 7de plaats met 48 punten...als we winnen dan hebben we 51 punten.

Als Hoogstraten (5de plaats) verliest tegen Young Reds (15de plaats) of gelijk speelt springen we over Hoogstraten !
Als Thes Sport (6de plaats) verliest tegen Lokeren Temse (2de plaats) of gelijk speelt, springen we over Lokeren-Temse !
In die twee matchen met die uitslagen, springen wij naar de 5de plaats !! Als die twee ploegen voor ons winnen , dan blijven we op de 7de plaats !

Natuurlijk is dit een als-als verhaal !
Maar dromen mag toch he !!!
Komaan K.SK Heist !!!


PS.: Als het niet klopt wat ik hier allemaal droom, gelieve via deze weg te antwoorden aub !!!
Het zou leuk zijn nog eens thuis te winnen, dit lukte ons dit seizoen nog maar weinig!
Als we over Lokeren Temse zouden springen, komen we op een mooie 2de plaats maar dat
zal niet meer lukken hé Johan .
scheirske
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: K.SK Heist-Union Namur 11/5/2024

Bericht door scheirske »

Aanwezig met de zoon!
En daarna ene drinken daar op de zege!
Komaan eh...
In schoonheid eindigen aub.
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist-Union Namur 11/5/2024

Bericht door DAVILA »

Laat ons er even bij stilstaan dat dit een historische match is:de laatste keer dat we tegen een Waalse ploeg spelen!
Ergens toch jammer, over de verplaatsingen naar onze Waalse vrienden kunnen vele anecdotes opgehaald worden.
Voor de vuist weg er eentje die is bijgebleven: ergens in vierde klasse denk ik trokken we naar Eghezee in de buurt van Namen. Onderweg naar het veld zagen we thuissupporters zich te voet naar het veld begeven, allemaal met laarzen aan.
Aangekomen begrepen we waarom:het terrein en de staanplaatsen er rond waren een groot modderbad. Stonden wij daar schoon te blinken in onze zondagse
schoenen !
Puur la petitie historie: beste man op het veld was René Delchambre, een icoon van het Waalse voetbal, toen al een rijpe veertiger.
Mijn theorie over laatste match tegen een Waalse ploeg kan in de prullenmand als we stijgen naar 1B 😉
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist-Union Namur 11/5/2024

Bericht door DAVILA »

Toeval bestaat niet: die Delchambre speelde in zijn nadagen nog twee seizoenen voor Union Namur, onze tegenstander zaterdag !
Johan Gazon
Berichten: 583
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist-Union Namur 11/5/2024

Bericht door Johan Gazon »

Er zijn twee spelers die bij K.SK Heist gespeeld hebben en voor vanavond bij Namur spelen...of vergis ik me ?
Florian Gendebien en Danny Fofana !?
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist-Union Namur 11/5/2024

Bericht door DAVILA »

Gendebien ok
Fofana ? Vergist ge u niet met Bamona ?
De eerste warme dag en het geheugen slaat al op hol 😉
Fofana speelde voor Namur bij Dender
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door DAVILA »

We sluiten het seizoen af met een 1-0 winst.
Jef Colman scoorde zijn zestiende van het seizoen en nestelt zich daarmee in de top vijf van de topschutters stand. Daarmee is hij voor mij onze meest waardevolle speler van het seizoen.
Hoe lang is het geleden dat een Heistenaar zo veel scoorde ? Ik gok op Webers.
De laatste match tegen een Waalse ploeg zal in het geheugen blijven door het tumultueuze einde: nadat de Naamse keeper een klap uitdeelde aan een Heistenaar.
We eindigen net als het vorige seizoen als zesde met gelijke punten met de vijfde en op twee en drie punten van de vierde en de derde.
Cijfermatig was dit nagenoeg een copie van het vorige seizoen (rekening houdend met het feit dat we toen 38 matchen speelden).
Laatst gewijzigd door DAVILA op 12 mei 2024, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door DAVILA »

Bart scoorde in het kampioenenjaar in derde 2009/10 17 keer.
Het jaar daarvoor (kampioenenjaar in vierde ) zelfs 18 keer.
We kennen Jef dan ook de Bart Weberstrofee toe
Laatst gewijzigd door DAVILA op 12 mei 2024, 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.
scheirske
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door scheirske »

Match was zeker ni wauw...
Eerste helft vond ik nog ok.
Tweede helft was het beste er echt af.
Veel laten liggen op de tegenaanval/counter.
Lagen echt veel mogelijkheden.
Alleen de laatste goede pass ontbrak.
Maar Hey....het seizoen geëindigd met 6 op 6.
En het feetje achteraf was dik ok!
Goeie verlof boys.
Welverdiend.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3013
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door Dabo »

Maxime Annys sluit seizoen van Heist af met positieve noot: “We werden niet de beste amateurclub van België, maar hebben wel goed gewerkt”

Heist heeft het seizoen afgesloten op een gedeelde vijfde plaats in eerste nationale. Op de laatste speeldag van de competitie werd er in het eigen stadion met een 1-0 gewonnen tegen Union Namen. Het resultaat van vorig seizoen - toen kroonde de club zich tot de beste amateurclub van het land - werd niet herhaald, maar de balans oogt wel positief.

Trainer Maxime Annys nam in december de trainersfakkel over van Sep De Roover. Hoe evalueert hij de afgelopen campagne? “Het is niet altijd een grand cru geweest, maar ik denk wel dat we globaal bekeken tevreden mogen zijn over het voorbije seizoen. We werden niet de beste amateurclub van België, maar hebben wel goed gewerkt. Die eer gaat dit seizoen naar Knokke. Daarvoor wil ik de West-Vlamingen feliciteren. Ik kan mijn deel van de competitie in twee delen opsplitsen. We gingen winnen op La Louvière. Dat was een regelrechte stunt. Tot dan liep alles vlot. Het was een kantelmoment. Daarna gaven de spelers wel alles, maar lukte het niet echt meer. Defensieve foutjes werden net iets sneller afgestraft. De winst in Hoogstraten vorige week was een late kentering. Ik was wel fier op die prestatie. In de laatste vijf minuten bogen we een achterstand om in een voorsprong.”

Toekomst

Deze zomer zullen zeven spelers Heist verlaten. Redouan Benhamou, Brent Peers en Faissal El Attabi stonden – de ene meer dan de andere – regelmatig in de basis. Daartegenover staat de komst van twee nieuwkomers. Verontrust de beperkte transferbedrijvigheid tot nu toe Maxime Annys niet? “Het klopt dat er weinig inkomende transfers zijn en het klopt ook dat ik graag een paar versterkingen had gezien. Welke trainer wil dat niet? Anderzijds besef ik goed dat er een budgettaire realiteit is. Het voorbije seizoen kon ik beschikken over 25 kernspelers. Daar zaten twee doelmannen bij. Zoals het er nu naar uit ziet, zal de kern volgend seizoen bestaan uit negentien spelers. Daar zullen ook drie jeugdspelers bij zijn. De komende weken zullen we intern bekijken hoe we die posities zullen invullen. Het wordt een mooie uitdaging die we met zijn allen zullen aangaan.”

Heist: Van Aerschot, Nys, Weckhuysen (46’ Hannach), Sabhaoui, Carrasco (64’ Troonbeeckx), Colman (84’ El Attabi), Goossens (84’ Van Hout), Smet, Peers, Vande Cauter, Augustynen (77’ Lemti).

Namen: Herman, Vander Cammen, Baudot, Musset Quintais (76’ Api-Kindanda), Laloux (62’ Detienne), Fofana, Prso, Besson, Mohamed Dris (62’ Sbaa), Iscaye (76’ Foll), Gendebien (90’ Bankwe).

Doelpunt: 51’ Colman (1-0).

Geel: Goossens, Augustynen, Baudot, Carrasco, Smet.
Rood: Herman, Carrasco.

Bron: HLN.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3013
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door Dabo »

Jef Colman maakt enige doelpunt voor Heist tegen Namen: “Ik had er eigenlijk veel meer moeten scoren”

Heist eindigt het seizoen met 6 op 6 na een nipte 1-0-zege tegen Namen. Het enige doelpunt in een weinig boeiende partij viel kort na de rust door clubtopschutter Jef Colman.

“Een mooie match was dit niet”, vond aanvaller Jef Colman. “Beide ploegen keken na een lang seizoen uit naar het einde van de competitie. Waarom er zoveel tumult moest zijn op het einde na een rode kaart voor de keeper van Namen? Eerlijk, het was op aan beide kanten.” Colman was wel blij met zijn beslissende doelpunt. “Mijn zestiende, en als ik eerlijk en streng voor mezelf ben dan hadden het er meer moeten zijn. Al is zestien niet slecht, natuurlijk.” Heist eindigt op een gedeelde vijfde plaats. “We hebben een tijd op de derde plaats gestaan en dan kregen we op het einde een terugval. Nu is het tijd voor rust, zowel fysiek als mentaal.” Coach Maxime Annys vond dat zijn ploeg een verdiende zege behaald had. Annys: “Zeker terecht, we hebben onze kansen niet afgemaakt. Ik ben blij met de 51 punten. We hadden beter kunnen doen want na de zege in La Louvière, wat ik toch als het hoogtepunt van de terugronde beschouw, volgde een zwakke reeks met 3 op 15. Zo sterk het in La Louvière was, zo zwak speelden we dan weer tegen Winkel Sport. Wat ik ook knap vind zijn de zestien doelpunten van Colman, al zal hij zelf ook toegeven dat dat aantal nog naar boven kan. Nog beter afwerken, een werkpunt voor hem en voor de hele ploeg. Ik ben ook zeer te spreken over de houding van de zeven vertrekkers. Die jongens hebben zich perfect opgesteld tot de laatste minuut.” Dit seizoen pakt Heist naast de titel van beste amateurclub in België. Die eer gaat naar Knokke. “Knokke heeft drie punten meer dan ons, maar ze hebben dat verdiend. Zowel Hoogstraten als Heist hadden lang uitzicht op die prijs, maar Knokke stak meer regelmaat in zijn prestaties.”

Bron: HNB.be
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door DAVILA »

De komst van twee nieuwkomers ? Bastiaensen en ? Of is er mij iets ontgaan ?
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door DAVILA »

Een hele ploeg weg op twee seizoenen…
Speculeren maar dat het niveau wat zakt met die opsplitsing in twee reeksen, alhoewel als ik zie wie er bijkomt…
Leocannaerts
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 apr 2013, 20:58

Re: K.SK Heist-Union Namur 1-0

Bericht door Leocannaerts »

DAVILA schreef: 13 mei 2024, 10:22 Een hele ploeg weg op twee seizoenen…
Speculeren maar dat het niveau wat zakt met die opsplitsing in twee reeksen, alhoewel als ik zie wie er bijkomt…
Aalst, Belisia, Hasselt, lyra, Merelbeke en Cercle?
Plaats reactie