Heist-Westerlo 0-3

DAVILA
Berichten: 4147
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Heist-Westerlo 0-3

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Dat is waar Dabo, maar laten we eerst even zien: Op't einde van de rit, krijgt volgens mij elke 2e klasser zijn licentie via het BAS. Simpel.. Die interesseren zich niet in voetbal, het maakt hen niks uit hoe vals je onder het jaar speelde, als je op die moment maar in orde bent..
De eindronde, bon, da's nooit leuk. Spelen tegen teams in de winning mood.. Dit jaar mss iets anders, omdat er middenmoters van 3e Klasse bij staan, en die voor ons geen probleem mogen vormen. Deinze heb ik persoonlijk ook schrik van. Dat is een goeie ploeg, en statistieken zijn wat ze zijn, maar vertellen de waarheid: zelfs in ons kampioenenjaar in 3e 0 op 6 gepakt tegen die ploeg. Maar bon, als het moet, dan moet het maar. In de licentieperikelen geloof ik al lang niet meer...
100 % mee eens, iedereen een licentie met als bijkomend nadeel dat het lang zal duren vooraleer we zeker zijn van behoud en aan een ploeg kunnen beginnen timmeren, tweede of derde dat maakt een verschil voor mogelijke nieuwkomers. Tenzij... we ons nog redden via klassement of eindronde !
DAVILA
Berichten: 4147
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Heist-Westerlo 0-3

Bericht door DAVILA »

foxy schreef:Hoe meningen en smaken verschillen. Voor Hesteneer was Yagan de beste; voor mij één van de minste want geen
rendement, geen spelinzicht ; wel enkele leuke bewegingen maar het ergste ; weinig defensieve steun bij Mathias
tegen McDonald. In het huidige voetbal moet een flankspeler altijd met volle inzet meeverdedigen tot aan de
achterlijn om een sandwich te maken tegen een gevaarlijke spits..
Dat bedoelde ik in mijn post over Yagan....
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Heist-Westerlo 0-3

Bericht door hesteneer »

kheb persoonlijk liever ne sandwish me preparé ;)

btw: iemand gelet op de omschakeling bij hoekschoppen ? ;) 2 man vooraan, goe breed en direct omschakelen...zo kan het dus ook
DAVILA
Berichten: 4147
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Heist-Westerlo 0-3

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:Dat we de eindronde moeten spelen staat voor mij 99,9% vast.
Verlies op Boussu Dour en winst van Dessel tegen Hoogstraten en het is zo ver, dan mogen Roeselare en WS Woluwe hun drie matchen verliezen, we komen dan hoogstens met evenveel punten en gewonnen matchen maar dan beslist het doelpuntensaldo en daar gaapt een onoverbrugbare kloof. Dus zondag weten we meer.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3013
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Heist-Westerlo 0-3

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-------------------------------------

Mathias Pittoors en Heist willen de handdoek nog niet gooien: ‘Ik zag sterretjes’

Na het verlies tegen Westerlo en de winst van concurrent WS Brussels, de tegenstander van de slotdag, kan Heist alleen testmatchen ontlopen door een mirakel. ‘Toch gooien we de handdoek niet’, aldus Mathias Pittoors.
SK Heist heeft tegen VC Westerlo niet kunnen stunten. Kon de thuisploeg in het veldspel nog min of meer gelijke tred houden, dan schuilde het verschil in de aanval. De leiders konden terugvallen op jongens als Koffi, Ruiz en een ongrijpbare MacDonald. Vooral hij maakte met een assist en een doelpunt het verschil.

Hij was een voortdurende gesel voor de Heistse defensie, in het bijzonder zijn rechtstreekse tegenstander Mathias Pittoors.

‘Ik heb geprobeerd hem zo goed mogelijk af te stoppen, maar dat lukte niet altijd. Wat een klasse. Je kan je afvragen wat zo’n speler in tweede klasse doet. Die hoort thuis in eerste bij een club uit de top zes. Logisch dat ik bijwijlen sterretjes zag.’

Het was voor de Antwerpenaar pas zijn tweede wedstrijd na zijn spierblessure.

‘Die liep ik op toen ik na mijn knieoperatie terug op niveau kwam. Dat was een nieuwe opdoffer. Ik mag spreken van een seizoen vol tegenslag. Gelukkig is alles achter de rug, al sta ik nog niet op scherp. Daar heb ik wat meer matchen voor nodig.’

De 0-3 vindt de Heistse flankverdediger wel overdreven.

‘Wie die uitslag ziet, denkt dat we werden weggespeeld. Dat was niet zo. Floot de scheidsrechter de strafschop waarop we recht hadden of kende Vanderputte meer geluk bij dat schot op de vuisten van Van Langendonck, dan kwamen we op 1-1 en kregen we terug een wedstrijd. Nu werd het 0-2 en beseften we dat het voorbij was.’

Tot overmaat van ramp won WS Brussels verrassend in Dessel zodat de kloof met de veilige vijftiende plek nu vier punten bedraagt.

‘Dat is geen comfortabele situatie’, beseft ook Mathias Pittoors. ‘Maar zolang het mathematisch kan, zullen we blijven knokken. We gaan zeker de handdoek niet gooien. En desnoods moeten we het dan maar waarmaken in de testmatchen. We kunnen immers voetballen. Dat bewezen we tegen leider Westerlo.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie