Voorbereiding 2016-2017

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door Dabo »

hesteneer schreef:Niet volledig akkoord Davila (lees: weinig creativiteit)...het is nog heel heel vroeg in het seizoen (voorbereiding), maar ik vond dat hier duidelijk werd waarop er wordt getraind en hoe er wordt getraind: 2 lijnen heel kort bij elkaar, wijgmaal kreeg 0,0 ruimte en tijd om te voetballen. Ze zijn dan ook een hele match niet in baklijn geraakt op uitzondering van 2 vrije trappen. Een type ploeg ziet hij volgens mij (terecht) helemaal nog niet aangezien er volgens mij zowel in helft 1 6à7 mogelijke basis spelers in stonden en ook in helft 2 stonden er 6 à 7 mogelijke basis spelers in. Een mix van die 2 helften en je kan beginnen ballen zoals Boskamp het verwoord!

Vielen mij op:
* die van Berchem achteraan...wat een muur --> Coly Badiane. Vergeet ook niet in de verdediging 'Hugo zonder H' niet. Nog zo'n stevige.
* die linksback van overijse...lijkt mij een klasbak. Snel, vinnig, technisch,...laat ons zeggen Van Assche x8 --> Daimy Deflem
* die 22 voor de verdediging...wat een coaching voor 2 weken in Heist te zijn. Zowel in frans als nederlands. Altijd op de goede plaats, snel, kan voetballen => een surplus voor onze Webers! --> Thomas Regnier
* Ventose op rechts nog een beetje zoeken, maar die kerel kan wel voetballen!
* onze spits van de eerste helft (Kurtis), bangelijke techniek maar ziet voorlopig iets te graag de bal
* de spits van de tweede helft (naam ontgaat me hier even) --> Youssef Challouk?? : klein, snel, werkmier, goed schot...ja...wat kan ik hier meer op zeggen?
* Matthieuke...ja jongens...hoe snel is die?! ik citeer trainer Keleman tijdens de match: "Dat die vorig jaar niet gespeeld heeft snap ik niet" ...
* de Roel kan goe frans! :)

MAAAAR

Wat een cultuurshock!!!!!!!!!! 17 jaar heb ik er op gewacht!! 3 man vooraan houden bij hoekschoppen tegen, wat resulteerde in 0 gevaar voor Wijgmaal, 4 man achteraan en mogelijkheid tot snel uitbreken...Karel, ik ben fan! Een coaching naast de lijn, in frans en nederlands, een T2 met een tablet in de hand om de hartslagmeters te volgen, spelers die absoluut 100% scherp worden gezet...ja jongens...kon dat echt niet 4 jaar eerder vraag ik mij af! :) Kom is kijken naar de training dan zij je direct dat het heel anders en intenser is.
Ik weet ook dat het altijd leuk is om nieuwe dingen te zien, ook voor de spelers, maar toch...hier staat al iets.

Het is nog heel vroeg zoals vermeld, maar als ze aan dit tempo blijven werken zoals echt duidelijk werd vandaag gaan wij een prachtig seizoen tegemoet! Ik kijk alvast uit naar volgende oefenmatchen!

Amen
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door Dabo »

Wijgmaal - Heist 0-3

De eerste helft was een aangenaam kijkstuk met twee heel mooie doelpunten van Kabeya en Larivière. Webers scoorde op strafschop. Hij moest direct na de pauze het veld verlaten, want hij hield een gekloven lip over aan een duel. David Wijns (enkel) werd uit voorzorg aan de kant gehouden.

Bron: GVA
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door hesteneer »

dabo ik zei toch ook dat je dat direct ziet...daarvoor moet ik geen training gezien hebbe ze ;)
Je speelt zoals je traint en dat was gisteren: scherp
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door DAVILA »

KSK HEIST

De toestand van Ugo Nwadikwa (knie) evolueert gunstig. Het controlebezoek bij de dokter was positief. Als ook de scan gunstig is, mag hij de volgende week aanpikken bij de groep. Komend weekend hebben de spelers vrij. De derde oefenpot wordt op woensdag 3 augustus om 19.30u tegen Temse gespeeld. Dan zal Heist voor het eerst in de voorbereiding aantreden voor eigen publiek. (gf)

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door DAVILA »

Tegen Temse zien we enkele bekenden terug: in de eerste plaats Gwen Jacobs maar ook Stavros Glouftsis :D Speelt ook bij Temse: de Aldi versie van Jan Vertongen: zijn broer Lode :D
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door DAVILA »

De moeilijkheidsgraad stijgt: waar Wijgmaal vorig seizoen nog in vierde klasse opereerde, eindigde Temse vorig jaar 8ste op 18 ploegen in derde klasse A. De volgende oefenmatch tegen Aalst wordt nog net iets moeilijker, die eindigden juist voor Temse op de 7de plaats.
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door DAVILA »

die 22 voor de verdediging...wat een coaching voor 2 weken in Heist te zijn. Zowel in frans als nederlands. Altijd op de goede plaats, snel, kan voetballen => een surplus voor onze Webers!

Is dus inderdaad Regnier, zag het voorbije seizoen de mist in gaan wegens blessure, ook het seizoen daarvoor al gesukkeld...
Daardoor voor ons haalbaar maar als hij een gans seizoen speelt zoals de voorbije twee matchen dan verhuist die naar Beerschot Wilrijk (remember Neven waar hij mij wat doet aan denken qua speelstijl) ;)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door Dabo »

Ugo Nwadikwa zou nu toch onder het mes moeten.
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door DAVILA »

Hou tegen Temse Glouftsis maar in de gaten: de twee voorbije seizoenen dat hij bij Temse speelde scoorde hij maar liefst 48 keer (23 en 25 keer)
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door eSKaa »

Stavros de (goaltjes)dief :-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door Dabo »

Heist mist Nwadikwa en Merckx

KSK Heist-verdediger Ugo Nwadikwa moet dan toch onder het mes. Maandag 1 augustus ondergaat hij een kijkoperatie aan de knie. Nwadikwa zal vier tot zes weken buiten strijd zijn.
Ook Dries Merckx valt uit met een scheur in de hamstrings, ook zijn afwezigheid moet op vier tot zes weken worden ingeschat. David Wijns (enkel) traint opnieuw met de groep. Dat is ook het geval voor Bart Webers, wiens gekloven lip na de match tegen Wijgmaal werd genaaid.

Op woensdag 3 augustus om 19.30 uur speelt Heist in het Sportcentrum tegen Temse.

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door DAVILA »

Zoals ik al eerder zegde: 'lap, het begint weer'...
Jammer, Dries toonde zich in de voorbije twee matchen.
Kan dit te maken hebben met trainingsvolume en trainingsintensiteit ?
Ik kan me voorstellen dat dit een probleem kan zijn als je plots 2 reeksen hoger speelt.
Enfin, hopelijk zijn die mannen rap terug fit.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Zoals ik al eerder zegde: 'lap, het begint weer'...
Jammer, Dries toonde zich in de voorbije twee matchen.
Kan dit te maken hebben met trainingsvolume en trainingsintensiteit ?
Ik kan me voorstellen dat dit een probleem kan zijn als je plots 2 reeksen hoger speelt.
Enfin, hopelijk zijn die mannen rap terug fit.
Trainingsintensiteit is inderdaad zeer hevig. Blessure Merckx zou zeer gering zijn. Nwadikwa zou binnen 3 weken al terug aan de slag kunnen.

O Ja, men zou straks op het kunstgras spelen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door Dabo »

KSK Heist - KSV Temse 5-1.

Heistse goals van Deflem, Ventose, Webers, Kabeya, lariviere
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2016-2017

Bericht door DAVILA »

HEIST-TEMSE 5-1

Inderdaad er werd op het kunstgrasveld gespeeld, ik vermoed om de grasmat te sparen, het regende gisteren en vandaag onophoudelijk.
Wie geen paraplu bij had was de klos :D
Heist begon met Stroobants, Vrijssen, Badiane, Grant, Tambeur, Regnier, Deflem, Webers, Troonbeeckx, Challouk en Ventose.
1-0 door Deflem, de keeper van Temse was in duel gegaan iets buiten zijn grote backlijn en was niet op tijd terug om de lob onschadelijk te maken.
Een kwartiertje later 1-1, ik ben niet zeker wie scoorde maar als ik Glouftsis zeg ben ik 9 op 10 keer juist.
Ventose scoort in twee tijden aan de tweede paal na een voorzet van op rechts van Troonbeeckx, outstanding op de rechterflank die eerste helft.
Na de rust vervangen Kabeya en Dethier Deflem en Ventose. Kabeya bevestigt weer met een mooie lob, 3-1.
Temse pakt rood, Webers maakt 4-1 met het hoofd, een resem vervangingen : Santoro, Marchoul, Verbist, Larivière en Dams Maken hun opwachting.
Larivière scoort 5-1, Santoro raakt de deklat.
De regen stopt, een mooie regenboog spant zich over het Sportcentrum, de 'echten' die dit hondenweer trotseerden, druipen af, letterlijk dan toch ;)
Wat hebben we geleerd ?
Ondanks de uitslag was Temse toch de taaiste van de drie ploegen die we bekampten, Troonbeeckx sprong als 18-jarige in het oog, de typeploeg, rekening houdend met de onbeschikbaren (Wijns, Nwadikwa en Merckx) zou er wel eens zo uit kunnen zien:
Lahaye, Vrijssen, Grant, Badiane, Tambeur, Regnier, Webers, Deflem, Ventose, Dethier, Kabeya
Voor de flankposities die Deflem en Ventose innemen staan de youngsters Challouk en Troonbeeckx te trappelen.
De anderen, waarbij goede spelers, zullen zich in het team moeten knokken.
Plaats reactie