Leefbaarheid v/h voetbal.

eSKaa
Berichten: 1398
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door eSKaa »

Ik snap ulle ni zenne... Als RWDM hun betalingen niet verricht, en toch een licentie krijgt op't einde van 't seizoen, is't niet goed. Nu grijpt de bond in, en is't nog niet goed...
Wat moeten ze doen? Ineens voor elke wedstrijd schrappen? Kom, doe gewoon, en weet dat dat een zware straf is he.. Het gaat hier niet niet om BTW, zwart geld, wat dan ook, maar om achterstallig loon RWDM moet dus gestraft worden, en dit door schorsing. Dat is toch niet meer dan terecht??? Maar neen, nu is het ineens competitievervalsing, omdat Virton zo 3 ptn krijgt. Zou je ook zo roepen als de ptn voor ons waren?? Dat van Wijnants, ok, dat is waar, die bleiter zwijgt nu gewoon...
Of zeg wat de bond dan moest doen, welke straf ze dan wel moesten geven?

De competitievervalsing begint pas op het moment dat Brussels klacht indient tegen deze beslissing...
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

Zo als de zaken nu staan met drie Sinterklaas punten er bij voor Virton gaat de strijd om de barrage (of rechtstreekse daler indien er in Visé en Hoogstraten mirakels gebeuren) gaan tussen Roeselare, Dessel, Geel en Heist.
Ploegen als WS Woluwe en Tubize gaan zich zo wie zo redden, kan het niet op sportieve basis dan wel op een andere manier...
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Ik snap ulle ni zenne... Als RWDM hun betalingen niet verricht, en toch een licentie krijgt op't einde van 't seizoen, is't niet goed. Nu grijpt de bond in, en is't nog niet goed...
Wat moeten ze doen? Ineens voor elke wedstrijd schrappen? Kom, doe gewoon, en weet dat dat een zware straf is he.. Het gaat hier niet niet om BTW, zwart geld, wat dan ook, maar om achterstallig loon RWDM moet dus gestraft worden, en dit door schorsing. Dat is toch niet meer dan terecht??? Maar neen, nu is het ineens competitievervalsing, omdat Virton zo 3 ptn krijgt. Zou je ook zo roepen als de ptn voor ons waren?? Dat van Wijnants, ok, dat is waar, die bleiter zwijgt nu gewoon...
Of zeg wat de bond dan moest doen, welke straf ze dan wel moesten geven?

De competitievervalsing begint pas op het moment dat Brussels klacht indient tegen deze beslissing...

Om op je vraag te antwoorden: ja als wij dank zij gekregen punten in tweede zouden blijven ten nadele van een andere ploeg dan zou ik dat ook afkeuren: zo iets heet FAIRPLAY en als dat niet meer telt mogen ze de sport begraven !!!
Ze moeten maar wat inventiever worden bij de KBVB, ik herhaal mijn vraag ' is het moreel te verantwoorden dat iemand beloond wordt voor een fout van een ander zonder dat daar een causaal verband is en waarbij een andere partij mogelijk gestraft wordt door die 'beloning' ?
Ik behoor nog tot een generatie die in het middelbaar het vak 'ethiek' kreeg. Eén van de stellingen was 'het goede (drie punten voor Virton) mag nooit voortkomen uit het slechte (de fout van Brussels) !!!
Waar zit ik mij hier eigenlijk druk over te maken, winnen of verliezen tegen Aalst, het heeft allemaal geen belang, als de Jupiler maar op temperatuur staat straks ;)
eSKaa
Berichten: 1398
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door eSKaa »

Ik stel mezelf ook een vraag:
als zoiets vroeger gebeurde, dan leek daar nooit zoveel gedoe rond te bestaan... Of was dat gewoon omdat ik een kind (en dus naïef) was??? Ne forfait was ne forfait, en de 3 (of 2) ptn gingen naar de ander ploeg. Punt. Zo zag ik het toen. De oudere generatie kan waarschijnlijk vertellen of daar toen ook al over competitievervalsing werd gesproken...

Anyway: als we ons gewoon redden, zonder meer, dan zitten we niet met al die zever. Redden we ons niet, dan doet de Grant het wel! :-)
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Ik stel mezelf ook een vraag:
als zoiets vroeger gebeurde, dan leek daar nooit zoveel gedoe rond te bestaan... Of was dat gewoon omdat ik een kind (en dus naïef) was??? Ne forfait was ne forfait, en de 3 (of 2) ptn gingen naar de ander ploeg. Punt. Zo zag ik het toen. De oudere generatie kan waarschijnlijk vertellen of daar toen ook al over competitievervalsing werd gesproken...

Anyway: als we ons gewoon redden, zonder meer, dan zitten we niet met al die zever. Redden we ons niet, dan doet de Grant het wel! :-)
Bedrog, corruptie, omkoping... niks nieuws onder de zon. Zoals men altijd zegt: sport is een afspiegeling van de maatschappij en ja, als oudere kan ik zeggen dat de normvervaging in het maatschappelijk leven zich weerspiegelt in de sport...
Moeten we daar blij mee zijn of ongelukkig ? Aan iedereen om daar op te antwoorden, persoonlijk (en ik ben geen heilige): ik ben uiteindelijk liever de bedrogene dan de bedrieger...
Laat ons 'allemaal samen' er alles aan doen om ons op een puur sportieve manier te redden, te beginnen met vanavond te supporteren voor ons team !
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Ik snap ulle ni zenne... Als RWDM hun betalingen niet verricht, en toch een licentie krijgt op't einde van 't seizoen, is't niet goed. Nu grijpt de bond in, en is't nog niet goed...
Wat moeten ze doen? Ineens voor elke wedstrijd schrappen?
Zoals ik elders al schreef: ze moeten wat inventiever worden bij de KBVB maar ja een oud fossiel kan moeilijk nog baren hé :D
Ik had mijn hoop gesteld op CEO Steven Martens maar die is al heel vlug een apparatsjik geworden zoals al de anderen.

In dit concreet geval: men had gewoon moeten zeggen: we trekken Brussels drie punten af en de match tegen Virton wordt gewoon gespeeld, de behaalde punten in die match worden gewoon geteld. Zo wordt Brussels gestraft, Virton krijgt geen cadeau maar moet spelen voor de punten. Nu wordt de match niet gespeeld: resultaat Brussels 0 p Virton 3 p, stel nu dat de match wordt gespeeld en Brussels verliest dan hebben ze even goed 0 p en worden de facto NIET gestraft ! Zo wordt enkel de schuldige bestraft en haalt niemand hier voordeel uit.
PS: is er nog een bureautje vrij bij de KBVB waar ik mijn denktank kan installeren ? :D :D :D
eSKaa
Berichten: 1398
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door eSKaa »

Van mij moogde beginnen!
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Van mij moogde beginnen!
Ok, kun je me een secretaresse bezorgen ? Bouwjaar tussen 1985 - 1990, de maten stuur ik nog door ! :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door klenne »

De chris janssens heeft daar toch mooi op geandwoord gistere :)
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

RWDM Brussels kreeg afgelopen weekend, zonder te spelen, een forfaitnederlaag aangesmeerd op het veld van Excelsior Virton.

De club talmde immers te lang om de achterstallige lonen van een zestal ex-spelers uit te betalen. "Het reglement werd niet gerespecteerd", reageert voorzitter Johan Vermeersch bij La Meuse. "Vanaf het moment waarop we kennis namen van de schorsing die ons boven het hoofd hing, heb ik het nodige gedaan om de som tijdig te betalen. Op donderdag 12 december was alles in orde. Ik heb alles betaald met mijn eigen bedrijf, Vermeersch Construct."

Toch moest Vermeersch toezien hoe RWDM met een forfaitnederlaag werd bestraft. "Het is niet normaal dat wij gestraft werden. We waren met alles in orde. De KBVB verwees bovendien naar artikel 2261, dat niet van toepassing is op onze situatie. Trouwens, als ik drie dagen eerder op de hoogte was gebracht, had ik mijn bezoek aan Monaco uitgesteld. Ik belde alvast met ligavoorzitter De Croock. Hij vertelde me dat we de wedstrijd alsnog zouden kunnen afwerken als beide partijen akkoord gaan en dit voor het einde van de tweede periode gebeurt."

BIZAR

Ook bij tegenstander Excelsior Virton voelen ze zich gedupeerd. De club liep immers een wedstrijdrecette van ongeveer 20.000 euro mis. "Wij hebben geen contact met het bestuur van RWDM gehad", geeft voorzitter Philippe Emond aan in La Dernière Heure. "Dat ze in beroep gaan? Dat verbaast me.Ik begrijp hun demarche niet. Ik kan alleen maar stellen dat we ondanks de 5-0-forfaitoverwinning als onschuldige partij benadeeld werden. Jammer genoeg kunnen we hier niets aan veranderen", besluit Emond.

Bron: site nr10

Die gast wil niet enkel de drie punten maar ook nog 20000 Euro bovenop :D
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

Comment réagirait-on côté virtonais si une telle demande arrivait ? « Je ne sais pas ce qu’on déciderait mais personnellement, je ne suis pas pour » expliquait le secrétaire, Michel Georges, hier. « Surtout que si on doit jouer avant la fin de la tranche, cela ne nous laisse que le 4 janvier ou en semaine... » Ce qui signifie des rentrées financières sans doute faibles et un risque de primes de match à payer...

Bron: La Capitale

De secretaris van Virton is niet geneigd op het voorstel van alsnog die match te spelen in te gaan...
Volgens de voorwaarden rest hun slechts 4 januari of een midweek match met geringe inkomsten en het risico winstpremies te moeten betalen...
Nogal hypocriet, zeg gewoon 'merçi voor de punten' en zwijg verder !
Natuurlijk is het zo dat als ze die match moeten spelen ergens wel benadeeld worden, misschien een schadevergoeding eisen van KBVB of Brussels.
Grote schuldige: KBVB !!!
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door klenne »

17/12
Janssens (Aalst) en Bosschaerts (Heist) unaniem: 'Grootste competitievervalsing aller tijden!'

RWDM Brussels kreeg afgelopen weekend een 5-0-forfaitnederlaag aangesmeerd bij Excelsior Virton, dat zonder te spelen drie punten cadeau kreeg.

De KBVB bestrafte RWDM omdat die club pas na het verstrijken van de deadline achterstallige betalingen aan zes ex-spelers vereffende. Na het duel tussen KSK Heist en Eendracht Aalst deden beide trainers op de persconferentie hun zegje in deze zaak. "Ik was heel erg 'pissed off' toen ik dit las. De KBVB heeft zich weer eens van zijn beste kant laten zien", reageert Aalstcoach Chris Janssens cynisch.

WIJNANTS

"Als je nog zes spelers hun loon moet betalen, moet je in het begin van het seizoen meteen maatregelen treffen. Dan mag die club niet aan de competitie beginnen. Ze moeten dan met nul punten starten totdat die spelers betaald zijn, maar in het midden van het seizoen zomaar drie punten aan een tegenstander geven kan gewoon niet."

"RWDM mag de volgende wedstrijd gewoon spelen en zomaar transfers doen. Dit is de grootste competitievervalsing aller tijden! Als het hier om de wedstrijd Eupen - RWDM was gegaan, had Herman Wijnants (manager Westerlo, red) wellicht zijn zegje op de KBVB gedaan. Roeselare had dit weekend tot op drie punten van Virton kunnen naderen, maar die club loopt nu gewoon uit zonder te spelen. Alle ploegen zouden gezamenlijk een klacht in moeten dienen", besluit Janssens.

BRUSSELS WANBELEID

Heistcoach Cis Bosschaerts treedt zijn collega bij. "Ik ben het met Chris Janssens eens. Ik vind dat er één ploeg bijvoorbeeld wordt en dat is Virton. Er wordt geen enkele ploeg gestraft, ook niet RWDM. Zij draaien hier hun hand niet voor om dat ze met forfaitcijfers verliezen. Men had hen beter punten afgetrokken. Dan hadden alle ploegen kunnen profiteren van hun wanbeleid. Of men had hen gewoon niet moeten laten starten."

"Als zij nu in januari nog een aantal transfers doorvoeren is dat zuur om te dragen. De KBVB had moeten ingrijpen. Moest RWDM nu tegen een topploeg gespeeld hebben, had iedereen op zijn achterste poten gestaan. De ploegen van de tweede kolom zouden samen klacht moeten indienen", besluit Bosschaerts.
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

Vandaag weet Boussu Dour of de reddingsactie voldoende geld opleverde om het seizoen af te maken en de club te redden.

Bron: site nr10

Racing Mechelen

Op kop, maar geld is op
Morgen beslissing: spelers laten gaan of stadion verkopen

Bron: GVA
eSKaa
Berichten: 1398
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door eSKaa »

Oudenaarde besliste alvast om geen licentie aan te vragen voor 2e Klasse volgend seizoen. Hierdoor staat Racing Mechelen wel een stap dichter bij promotie, als ze tenminste een oplossing vinden voor hun problemen...
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Artikel over onleefbaarheid 2e Klasse in HNB

Bericht door DAVILA »

Keer het of draai het zoals je wil maar een affice KSK-Racing zou mooi zijn... in tweede wel te verstaan :D
Plaats reactie