K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Bericht door Dabo »

We ontvangen we de U23 van OH Leuven. Na de recente 0 op 9 zijn de Brabanders weggezakt naar plaats 15 en dat lijkt vooral aan het verdedigend compartiment te liggen: met 39 tegendoelpunten en slechts 2 clean sheets uit 21 wedstrijden zijn ze bij de slechtste leerlingen van de klas. Hun scorend vermogen is meer dan behoorlijk (30 doelpunten), maar ook die teller staat al 3 weken stil.

K.SK. sleepte vorige week op het nippertje de drie punten uit de brand op het Lisp en we snakken naar een nieuwe thuisoverwinning! De heenmatch werd met 1-2 gewonnen, maar misschien heeft ex-trainer Sepp De Roover zijn nieuwe club wel wat tips gegeven... Vol aan de bak dus!

(Voor de aftrap worden onze U17 en U19IP-ploegen gehuldigd voor de kampioenstitel die zij behaalden na de eerste seizoenshelft. Kom dus zeker op tijd om hen een welverdiend applaus te geven.)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 17/02/2024 - 20:00 - K.SK. Heist - OH Leuven U23

Bericht door Dabo »

Kan terugkeer van Mathias De Wolf ook OHL U23 nieuw elan bezorgen? “Alleen een zege kan ons opnieuw in die goede flow brengen”

Na een nul op negen moet OH Leuven U23 zich stilaan toch gaan herpakken. Misschien dat de terugkeer van Matthias De Wolf inspirerend kan werken? Na een blessure aan de quadriceps keerde hij vorige zondag in Namen terug in de ploeg. Kan hij de Leuvenaars zaterdagavond in Heist eindelijk nog eens naar puntengewin loodsen?

“Net voor de winterstop viel ik uit met een blessure aan de quadriceps”, zegt De Wolf. “Dat was best jammer, want net op dat moment zat zowel de ploeg als ikzelf prima in vorm. Tijdens mijn revalidatie heb ik hard gewerkt en er alles aan gedaan om zo snel mogelijk terug te komen.”

Met als gevolg dat De Wolf vorige week op het zware veld van Namen meteen de negentig minuten kon volmaken. “Al was het toch vooral zonde dat we die match verloren. Die 1-0-nederlaag hadden we kunnen vermijden. We kregen vroeg in de match de beste kans, maar lieten die onbenut. Gaat die bal binnen, hadden we ongetwijfeld een andere match en misschien wel een andere afloop gekregen. Namen scoorde daarentegen wel een lucky goal. Echt waar, dat mag die spits nog honderd keer proberen, die bal gaat er van zijn leven niet meer in.”

Eigen spel spelen

Maar uiteindelijk won Namen dus wel en bleef OHL achter met een nul op negen. Tijd om zaterdagavond in Heist de draad weer op te pakken. “In Namen hebben we ons mede door het slechte veld veel te lang aan het spel van de tegenstander aangepast. Dat mogen we in Heist niet laten gebeuren. We moeten ons eigen spel spelen, zeker als de tegenstander de lange bal verkiest. Dat is niets voor ons, laat ons gewoon maar combineren en voetballend naar een oplossing zoeken. We moeten opnieuw in die goede flow geraken en dat kan alleen maar door te winnen. Heist mag dan wel zesde staan, daar gaan we niet te veel naar kijken. We wonnen toch ook in Charleroi, dat op dat ogenblik vijfde stond. We kijken niet naar de tegenstrever en geloven gewoon elke match dat we iets kunnen rapen.”

Bron: HNB.be
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Toch een goede voetballende tegenstrever die niettemin zo laag staat geklasseerd ! KSK Heist overtuigde me niet erg ...het mooie voetbal of de goede combinaties bleven wat achter. Doch slaagde we erin om de overwinning te grijpen... wel enkele mooie doelpunten van KSK. Het had wel even goed 1-1 kunnen geweest zijn.
Man van de match voor mij: onze doelman Fre...betrouwbaar...meevoetballend... overtuigend.
Glenn en Jef pakten wel hun doelpuntje mee!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Bericht door DAVILA »

De match begon met een knal van Mathieu van uit een scherpe hoek.
Daarna verwierf OHL (of kreeg) het balbezit, we noemen dat steriel overwicht.
Dat bleef zo eigenlijk gans de match. De weinige kansen die ze zo bijeen voetbalden werden de nek omgewrongen oa door een paar knallen hoog over,
Iets voor de break slalomde Mathieu (was die pas terug uit ski verlof ?) door de OHL verdediging. Toen iedereen dacht dat hij op de zwarte piste ging terechtkomen lepelde hij de bal bij Jef die dank u zei voor zijn tiende (?) treffer van het seizoen.
Zoals gezegd was het verder hopen op de 2-0 en hopen dat steriel niet oversloeg naar viriel, lees de gelijkmaker. Na het inkomen van Jannes en Van Hout knutselden die een scherpe counter in mekaar die door Glenn omgezet werd in de 2-0.
De veer was duidelijk gebroken bij de Brouwers en de 3 en zelfs 4 nul bleven van het scorebord. Dat verdienden de Ohasjellers ook niet.
Om het met Piet Huysentruyt te zeggen:’wat hebben we vandaaggeleerd ?’
De hand van de nieuwe coach wordtzichtbaar: laag blok met ijzersterke afweer met als sluitstuk Fre, snelle raspaarden vooraan.
Op naar Lokeren, er staat nog een rekening open 😉
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Hier staan we wel mooi te blinken sé !!!
Weliswaar met minder mooi voetbal, maar wel resultaatgericht !!!

Schermafbeelding 2024-02-18 om 18.03.32.png
Schermafbeelding 2024-02-18 om 18.03.32.png (121.79 KiB) 454 keer bekeken
Naar die twee bovenaan moeten we niet kijken...maar Hoogstraten die moeten we toch afkunnen he !!!
Komaan KSK Heist !!!
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Bericht door Johan Gazon »

VOETBAL 1STE NATIONALE: HEIST - OH LEUVEN U23 2-0

Heist zet OH Leuven U23 met 2-0 opzij en lijkt klaar voor topper tegen Lokeren-Temse: “Daar valt zeker iets te rapen”

In het eigen Gemeentelijk Sportcentrum zette Heist zaterdagavond OH Leuven U23 met 2-0 opzij. Op een zwaar veld was het zeker niet gemakkelijk voetballen voor De Zwanen, maar op karakter trokken ze de zege over de streep. “Noem het gerust een zakelijke overwinning”, aldus doelman Fré Van Aerschot, die nu al uitkijkt naar de wedstrijd van zaterdag tegen Lokeren-Temse.

Bron: Geert Fierens Nieuwsblad

Met een doelpunt van Jef Colman in de eerste helft en van de ingevallen Glenn Van Hout in de tweede helft trok de thuisploeg het laken op een moeilijk te bespelen veld naar zich toe. En tussendoor hield doelman Fré Van Aerschot mee de nul op het scorebord. “Een clean sheet is voor een keeper altijd plezant”, aldus de Heistse doelman. “Het was zeker geen groots vertoon, maar we hebben de punten toch mooi thuis gehouden. Je kan dit een zakelijke overwinning noemen, we deden wat van ons verwacht werd en we blijven bovenaan meedraaien.”

Ook coach Maxime Annys was tevreden met het resultaat. “Blij dat we thuis nog eens de drie punten hebben gepakt”, aldus Annys. “Het is vooral leuk voor de supporters, die op eigen terrein nog eens de overwinning konden vieren. Ik vind het ook een terechte zege. We hebben onszelf beloond en dat was de voorbije weken wel eens minder het geval. In onze vorige thuismatch tegen Cappellen gebeurde dat bijvoorbeeld niet.”

Debuut voor Weckhuysen
Diep in de tweede helft mocht ook nog Bas Weckhuysen, die in de wintermercato werd aangeworven, zijn opwachting maken. De centrale middenvelder werd door Lommel tot het einde van het seizoen uitgeleend. “Ik speelde al twee keer met de beloften, goed voor twee keer winst. Nu een invalbeurt en weer een zege. Wat ik hoop bij Heist? Tja, een basisplaats op het einde van het seizoen zou mooi zijn.”

Klaar voor Lokeren-Temse
Zaterdag trekt Heist naar één van de tenoren in de reeks, Lokeren-Temse. “De match waar ik mijn broer Sam weer zal ontmoeten”, aldus doelman Fré Van Aerschot. “Ik hoef je niet te zeggen dat die verplaatsing voor mij een extra speciale wedstrijd is.”

Volgens de coach is dit het uitgelezen moment om daar iets te gaan rapen. “Zij zitten in een iets mindere periode, maar zullen zich wellicht ook willen herpakken.”

Dat die wedstrijd leeft in Heist, bewijst in ieder geval de volle supportersbus onder het motto ‘Just gelak vruuger’. De Zwanen lijken klaar voor de match in Lokeren.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Bericht door DAVILA »

Tav Gazon
Op 4 Mei is het Hoogstraten Heist (voorlaatste match)
Zou beslissend kunnen zijn voor plaats 4 !
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - OH Leuven U23 2-0

Bericht door DAVILA »

Over het voortdurend geklaag over slechte velden: speel in lente, zomeren herfst maar niet in de winter 😉
Plaats reactie