1e nationale nieuws 2021-2022

Alles over onze reeks
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

1e nationale nieuws 2021-2022

Bericht door Dabo »

1STE NATIONALE RUPEL BOOM

Sportief manager Santi Flores moet plots op zoek naar nieuwe hoofdtrainer

“Begrip voor beslissing van Greg Vanderidt, maar wel bijzonder slechte timing voor ons”

Rupel Boom moet op zoek naar een nieuwe trainer. De Spaanse bestuurders van overnemer Rising Phoenix waren dinsdag in het land voor een onderhoud met het Boomse gemeentebestuur. Hun privéjet richting Spanje was nog maar net opgestegen toen het nieuws van het vertrek van Greg Vanderidt naar Beerschot binnen viel.

“De timing is op zijn zachtst gezegd bijzonder ongelukkig”, stelt sportief manager Santi Flores. “Als we één dag vroeger hadden geweten dat Vanderidt naar Beerschot zou gaan, waren die mensen van Rising Phoenix wel wat langer hier gebleven. Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij het voetbal. Ik heb begrip voor de beslissing van Vanderidt. Voor hem was dit een unieke kans om door te stoten naar een profclub, maar dat neemt niet weg dat wij nu in een lastig parket zitten. De competitie is amper twee speeldagen ver en we zijn onze trainer al kwijt.”

Hoe moet het nu verder? Wie neemt het over?

Santi Flores: “In eerste instantie zal dat Tom Verhoeven zijn. Hij is onze T2 en nam onlangs ook al een week over toen Vanderidt thuis zat na een coronabesmetting. Wat we op de iets langere termijn gaan doen, is nog niet duidelijk. Ik heb al even overleg gepleegd met Paco Zaragoza. Hij is de sportieve baas van Rising Phoenix, maar hij kent uiteraard de Belgische trainersmarkt niet. Ik adviseer hem, maar hij neemt de eindbeslissing omdat hij ook over de financiën gaat. Het is wel verbazingwekkend hoe snel dat nieuws de ronde doet. Ik word nu al de hele tijd gebeld door managers die ons een nieuwe trainer willen aanbieden, terwijl we zelf nog maar enkele uren op de hoogte zijn van het vertrek van onze coach.”

Wat heeft het overleg met de Spaanse bazen deze week nog opgeleverd?

“De conclusie dat er nog een sterke spits bij moet, maar dat wisten we al langer. Tijdens de voorbereiding maakten we tegen lager spelende clubs wel onze goals, maar tegen Lierse, Thes en Heist dwongen we amper kansen af en scoorden we drie matchen op rij niet. Dat is ook de investeerders niet ontgaan. Een nieuwe hoofdtrainer en een scorende spits, dat is dus ons boodschappenlijstje voor de komende weken.”

Bron: HNB

Dabo
Beheerder

Re: 1e nationale nieuws 2021-2022

Bericht door Dabo »

Urbain Spaenhoven pakt over bij Tienen

Urbain Spaenhoven gaat aan de slag als coach bij eerste­nationaler KVK Tienen. Spaenhoven wordt er de vervanger van Bart Vanhoudt, die zich wegens familiale redenen niet langer voldoende kon inzetten voor zijn job. De 63-jarige Wilrijkenaar was de laatste jaren als trainer en/of sportief adviseur aan de slag bij onder meer Beerschot Wilrijk, Lierse Kempenzonen en Rupel Boom. De Steenbakkers zitten trouwens in dezelfde reeks als Tienen. Op 12 december komt de nieuwe ploeg van Spaenhoven op bezoek in Boom. Neef Nick Spaenhoven (ook al ex-Rupel Boom) ligt trouwens ook onder contract in Tienen.

Bron: HNB

Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Mandel United neemt afscheid van trainer Rudi Verkempinck

Na de 5 op 27 en de tegenvallende start dit seizoen in eerste nationale neemt Mandel United met spijt in het hart afscheid van hoofdtrainer Rudi Verkempinck.
In afwachting van de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer, zal assistent trainer Jordi Lemiengre de groep tijdelijk leiden. Mandel United wenst Rudi uitdrukkelijk te danken voor de geleverde prestaties en wenst hem veel succes in zijn verdere carriere.

https://www.hln.be/dossier-voetbal-1n/d ... ~a5799ab9/

DAVILA

Bericht door DAVILA »

Verkempinck ? Ik zat jaren geleden eens naast hem op de tribune in Boom, nogal een arrogant manneke. Boom speelde toen niet tegen Heist. Ik geraakte met hem aan de praat en toen ik de naam Webers liet vallen beweerde hij staalhard dat hij daar nog nooit van gehoord had… Merkwaardig voor een trainer in de hogere klassen.

Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Twee weken na zijn aanstelling stopt Urbain Spaenhoven als trainer van KVK Tienen om familiale redenen. De verplaatsing uit Antwerpen is niet te combineren met zijn gezinssituatie.

Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Na grondige analyse van de huidige sportieve situatie van het Eerste team van K. Rupel Boom F.C. en na ernstig overleg met de Sportieve Staf, Dhr. José Antonio Duran en Dhr. Manuel Crespo, zijn beide partijen vandaag tot de overeenkomst gekomen, dat vanaf vandaag Donderdag 25 November, zij niet langer deel zullen uitmaken van de Technische Staf van K. Rupel Boom F.C. In de komende dagen zullen de Technische Staf van de Beloften tijdelijk de leiding over het Eerste team op zich nemen.

Plaats reactie