Seizoen '19-'20

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door DAVILA »

Nog eventjes tot de start van Eerste Klasse Amateurs: wie zijn de favorieten?

Vorig seizoen pakte Thes Sport verrassend de titel in Eerste klasse amateurs. De ploeg vroeg echter geen licentie aan en in de eindronde promoveerde Excelsior Virton naar 1B. Volgend seizoen zijn er volgens Jo Christiaens (verdediger bij Thes Sport) drie grote favorieten om de titel te pakken.
Zo ziet hij Lierse als de grootste kanshebbers: “Lierse had al een erg goede selectie en ze komen nog eens sterker uit de transferperiode. In hun tweede jaar zal het tijd zijn om te oogsten, ik denk dat zij de te kloppen ploeg zijn.”
Lierse-Kempenzonen versterkte de selectie met onder meer Jonas Vinck (sterkhouder Deinze), Kassim Doumbia (ex-AA Gent en Waasland-Beveren), Osei-Berkoe (Club Brugge), Jonathan Kindermans (RWDM) en Sam Van Aerschot (Thes). Alle sterkhouders zijn gebleven en de ploeg begint als topfavoriet aan het seizoen. Het enige probleem dat zou kunnen optreden is de afwezigheid van een echte topschutter.

Christiaens ziet ook in Deinze en RWDM twee prominente kanshebbers: “Deinze had vorig seizoen echt gehoopt om de sprong naar 1B te maken. Dat mislukte en dus zullen ze ongetwijfeld de ambitie hebben om dit jaar over te gaan. De selectie is nagenoeg dezelfde gebleven en die was al heel sterk.”
Weinig versterking dus voor Deinze. Het verloor enkel Jonas Vinck aan rechtstreekse concurrent Lierse-Kempenzonen. De ploeg van David Gevaert zal in augustus op zoek gaan naar enkele opportuniteiten.

Ook het ambitieuze RWDM maakt kans op promotie: “Je merkt dat die ploeg echt vooruit wil nu. Met spelers als Cabeke en Brouckaert hebben ze daar heel wat kwaliteit. Het zal uitkijken worden naar hun prestaties.”
RWDM heeft een ervaren selectie met enkele jonge talenten. De ploeg zal zeker in de linkerkolom willen eindigen en dan weet je maar nooit. De vorm van mannen als Cabeke, Brouckaert en Napoleone zal bepalen hoe ver ze komen. Diallo kwam te kort voor 1A bij Eupen, maar voor RWDM kan hij de topschutter worden.'

Bron: internet
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door DAVILA »

Te oordelen naar de uitslagen tot dusver, wordt het een spannende competitie.
In de zes tot nu toe gespeelde wedstrijden vielen drie gelijke spelen te noteren.in totaal werd slechts tien keer gescoord.
Lierse verloor op La Louviere, Dender won op RWDM, Eisden hield Seraing in bedwang...
Natuurlijk, de echte toppers komen pas vandaag in actie :D
Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:09

Re: Transfers 2019-2020

Bericht door Hermans »

Marvin ogunjimi Van lierse kempenzonen > patro eisden
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door DAVILA »

Topschutters na 4 speeldagen

1. Mertens (Deinze) 8
2. Al Badaoui (Seraing) 4 , Cascio (Seraing) 4
3. Odutayo (Heist) 3 , Dahmane (La Louvière) 3
4. Gendebien (Heist) , Tarfi (D (einze) , Borry (Dender) , Garlito (La Lou) , Kindermans (Lierse) , Delbergue (La Lou) 2
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door Dabo »

Bij URSL Visé heeft de trainer ontslag genomen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door Dabo »

Christophe Grégoire ontslagen na een 4 op 18 bij Seraing. Supporters denken voor de opvolging aan Dražen Brnčić of aan Alex 'Ik zit kaart te spelen in de kantine :lol: :D :lol: 'Czerniatynski.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door Dabo »

FRANCKY CIETERS coach van Dender werd ontslagen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door Dabo »

Marc Grosjean is niet langer de trainer bij Club Luik.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door eSKaa »

eSKaa schreef: 14 aug 2019, 21:32 Bon, vlak voor de competitie, tijd om ons glazen bollen boven te halen.
Wie worden de 4 eindronde kandidaten?
En welke ploegen strijden tegen degradatie?

Ik zal de spits afbijten met mijn verwachtingen:

Playoffs:
- KMSK Deinze
-Lierse Kempenzonen
-RWDM
- x?

Degradatie/barrage:
-Winkel Sport
-Rupel-Boom
-O. Charleroi
-Visé

De 3 titelkandidaten lijken me duidelijk. In principe is Tubize er ook bij, als zakker uit 1B, maar iets zegt me dat ze geen eindronde halen.
De degradatiestijd is altijd moeilijker. Logsich dat ik nieuwe ploegen minder zie presteren, al zitten deze dikwijls nog in de winning mood. Ik hoop dat Boom vorig seizoen een boerenjaar draaide. Winkel sport lijlt me gewoon geen ploeg voor deze reeks. Olympic is onbekend, maar stond eigenlijk in 3e ama. Hebben die geld genoeg?

Nu is het aan jullie :-)
Halfweg het seizoen zien we dat deze reeks toch steeds kan verrassen :-D

Deinze doet wat ik (en iedereen) verwachtte
Lierse Kempenzonen en RWDM dan weer niet, vooral die eersten moeten blij zijn met het behoud.
Dessel zette ik later ook bij de eindrondekandidaten, maar die verblijven in de grijze middenmoot, voor zover je van een middenmoot kan spreken.

Winkel Sport lijkt te plat voor deze reeks.
Rupel-Boom heeft me verrast. Hun 2e helft tegen ons in't begin van't seizoen heeft me doen inzien dat dit geen degradatiekandidaat is.
Charleroi lijkt me het nog moeilijk te gaan krijgen
Visé lijkt een rustig seizoen te draaien.

Surprises van de Chef:
-Tubeke dat volledig het noorden kwijt lijkt te zijn.
-Lierse Kempenzonen dat het ook met nieuwe coaches niet rondrijdt
-Thes Sport dat toch rustig mee bovenaan draait
-KSK Heist dat met meer punten de winterstop ingaat dan ik had durven denken.

Wederom slechts 10 ptn tussen een degradatieplaats en een eindrondeplaats. Niemand is al een vogel voor de kat, en behalve Deinze (en mss Thes) is er ook nog niemand zeker van eindronde.


Verwachtingen voor de 2e seizoenshelft:

Winkel geraakt niet weg en degradeert.
L. Kempenzonen geraakt net op tijd weg en redt zich
Deinze begint in februari al een kern samen te stellen voor 1B :-)
Over de top 4 durf ik geen verdere uitspraken doen.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door Johan Gazon »

Zoals eSkaa voorstelde: we gaan ons wat wagen aan "glazenbollenkijkerij" !!!

Er zijn in het nieuwe jaar 2020 nog 14 matchen te spelen, waarvan 3 matchen tegen de hoger-geklasseerde ploegen. Dus nog 42 punten te verdienen !
In de (simpele) veronderstelling dat we alle matchen met winst afsluiten, behalve tegen die 3 hoger-geklasseerde, verdienen we 33 punten !! Samengeteld met onze punten van de heenmatchen sluiten we het seizoen af met maar eventjes 59punten !!!
En nu draai ik me nog eens om in mijn warm beddeke en droom verder !!!

In ieder geval: een gelukkig en voetbal-hoogstaand nieuw jaar voor alle trouwe supporters van KSK Heist !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door DAVILA »

Nog een bedenking: zoals velen dacht ik dat Deinze zou kampioen spelen met een straat voorsprong.

Stel echter eens dat Deinze niet had gescoord in minuut 94 tegen ons, stel dat Thes zijn match achterstand tov Deinze wint, dan was de voorsprong van Deinze op Thes slechts 4 punten geweest...
Voetbal blijft een raar spelletje, maar... op het einde winnen Belgen 😉
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door DAVILA »

Btw Gazon, wat doet gij om 13h09 nog in uw beddeke ??? ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️ Dromen van die 59 punten ?
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door Johan Gazon »

door DAVILA » 29 dec 2019, 16:23

Btw Gazon, wat doet gij om 13h09 nog in uw beddeke ??? ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️ Dromen van die 59 punten ?


Ik moet ook in mijn "beddeke" punten scoren he !!!
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door scheirske »

Johan Gazon schreef: 30 dec 2019, 20:30 door DAVILA » 29 dec 2019, 16:23

Btw Gazon, wat doet gij om 13h09 nog in uw beddeke ??? ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️ Dromen van die 59 punten ?


Ik moet ook in mijn "beddeke" punten scoren he !!!
Een pietgoal...zoals dat heet. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Seizoen '19-'20

Bericht door Dabo »

FC Dender heeft een akkoord bereikt met Regi Van Acker. Hij gaat onmiddellijk aan de slag als hoofdcoach van het eerste elftal. Regi neemt ook zijn vaste T2 Benny Van Polfliet mee en zij zullen samen met Pieter De Bot en Tom Hofman de vernieuwde technische staf vormen.
Plaats reactie