De ex-spelers Topic

alle overige voetbalweetjes.
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door eSKaa »

Wijns deed mee met OHL en tekende voor de assist van de eerredder in de 1-4 nederlaag tegen Genk.
DAVILA
Berichten: 4125
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Jimmy Fockaert wil mislukt seizoen in de vergeethoek spelen

'Het scoren niet verleerd'

Na een tegenvallend seizoen bij Heist wil Jimmy Fockaert bij Cappellen zijn carrière weer op de rails zetten. 'Plezant is anders, maar leerrijk was mijn avontuur in tweede klasse zeker wel', vat de voormalige topschutter van Hoogstraten zijn verblijf bij Heist samen.
'Ik heb vooral ondervonden dat het rendement van elke speler afhankelijk is van het gehanteerde spelsysteem', blikt de nieuwe Cappelse spits terug. 'Bij Hoogstraten speelden we bijna doorlopend op de helft van de tegenstander en kreeg ik veel ballen in de zone van de waarheid. Heist was een counterploeg, waardoor ik veel minder bij de bal kwam en me dan ook niet kon doorzetten'.

Bron: GVA (ingekort artikel)

Voilà, bevestiging van wat we al lang wisten. Ondertussen trapt Jimmy ze vlot binnen in de voorbereidingsmatchen van Cappellen !
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door klenne »

Jonathan ruttens hangt eijn schoenen aan de haak...

Bron : zijne facebook
Doef
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 jul 2012, 23:56

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Doef »

Straf!!!!!!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Van Ruttens zijn Facebook:

Na 10 jaar alles gegeven te hebben, heb ik besloten om het hoofdstuk 'voetbal' in mijn leven definitief af te sluiten. Voor vele een verrassing, maar ik voel dat het de juiste keuze is. Langs deze weg wil ik iedereen bedanken die me al die jaren door dik en dun gesteund heeft !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Gestopte Ruttens: "Heb het gehad met voetbalwereld"

Jonathan Ruttens hangt de (hand)schoenen definitief aan de haak. De doelman ziet er geen heil in om de zoektocht naar een club nieuw leven in te blazen. Voetbalkrant.com contacteerde hem alvast om wat toelichting te geven bij zijn beslissing.

De echte voetbalenthousiastelingen kennen Jonathan Ruttens wellicht van zijn periode bij KVC Westerlo. De 25-jarige Limburger stond er welgeteld drie wedstrijden onder de lat in de Jupiler Pro League. Vervolgens ging zijn parcours via Oud-Heverlee Leuven naar KSK Heist. “En daar kreeg ik vorig seizoen te horen dat mijn contract niet werd verlengd. Ik had meteen door dat het moeilijk was om een nieuwe club te vinden. Bovendien heb ik geen zin om, net als twee jaar geleden, tot december in mijn eentje te trainen in de hoop dat er een club mijn telefoonnummer noteert.”

“Ik ben zeker niet over één nacht ijs gegaan met de beslissing”, gaat de doelman verder. “Of er interesse was? Ja, maar die clubs waren om praktische redenen geen optie. Dichter bij huis stelde ik dan weer vast dat elk team al gevormd was. Ik heb dan ook geen zin om in de lagere reeksen een beetje te gaan aanmodderen.”

"Of ik beter een sabbatjaar had ingelast? Misschien wel, maar mijn keuze staat vast"

Toch wil Ruttens zichzelf niets verwijten als het over zijn korte voetballoopbaan gaat. “Ik heb tien jaar lang alles gegeven om zo hoog mogelijk te spelen. Of ik niet beter een sabbatjaar had ingelast? Misschien wel, maar mijn keuze is nu gemaakt. Al zal er wellicht wel een moment komen dat ik vloek omdat ik niet langer actief ben.” (lacht)
Gepensioneerde voetballers klagen weleens over ‘het zwarte gat’ dat volgt na een carrière. “Maar daar heb ik geen schrik voor”, besluit Ruttens. “Na mijn studies koos ik er zelf al voor om deeltijds aan de slag te gaan. Ik ben actief in de IT-sector. Bovendien moet ik toegeven dat ik het wat heb gehad met de voetbalwereld. Al denk ik later wellicht met heimwee terug naar sommige mooie jaren.

Bron: http://www.Voetbalkrant.com
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door hesteneer »

“En daar kreeg ik vorig seizoen te horen dat mijn contract niet werd verlengd."

Wij kennen natuurlijk de interne keuken niet, maar ik snap daar nog steeds niets van...
DAVILA
Berichten: 4125
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Ook deze ouwe krijger snapt hier niks van... Jammer, jammer, jammer :(
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Peter »

Onvoorstelbaar eigenlijk. Maar doelman is waarschijnlijk de moeilijkste positie om als ervaren gast een plaatsje te bemachtigen...je hebt er immers maar twee (max drie) van nodig in een kern.

Maat toch veel respect voor deze beslissing, veel succes in den IT John!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Jonathan Ruttens (26), vorig jaar in doel bij Heist, stopt met voetballen

Jonathan Ruttens, de voorbije twee seizoenen onder de lat bij tweedeklasser KSK Heist, stopt met voetballen.

Voor de buitenwereld een vreemde beslissing, maar niet voor de minzame doelman. “Ik heb er eens goed over nagedacht: ik wil het voetbal even aan de kant schuiven.”

Je bent nog maar 26, Jonathan. Vanwaar deze drastische beslissing?

Jonathan Ruttens: “Dit is een beslissing die je niet neemt van vandaag op morgen. Ik heb er heel goed over nagedacht.

Maar als je het beste van jezelf geeft, en zelfs dat niet genoeg blijkt te zijn, dan moet je je conclusies trekken.”

Hoe bedoel je?

“Ik heb er altijd alles voor gedaan. Ik heb er tweehonderd percent voor geleefd.

Mentaal, fysiek, op mijn voeding gelet. Ik weet dat ik een perfectionist ben, en dat speelt me wel eens parten. Ik wil bij elke prestatie een 10 op 10 halen, een negen is niet goed genoeg. Zo zit ik nu eenmaal in mekaar. En dan is het als keeper niet altijd even makkelijk.”

Ben je niet tet streng voor jezelf?

“Nee, ik ben wie ik ben. Of ik ooit nog zal terugkeren? Dat kan, maar zoals ik me nu voel, zeker niet. Zeg nooit nooit, al ben ik niet meteen een impulsief type.”

Heist verlengde je overeenkomst niet. Is dat de reden?

“Nee, ik ben zeker niet boos op Heist.

Wat me erg gefrusteerd heeft, is mijn zoektocht naar een nieuwe club. Ik dacht dat het met mijn cv iets makkelijker zou gegaan hebben, maar dat was niet het geval. Op den duur ben je meer een bedelaar dan een voetballer.”

Toch heb je een mooi palmares bij mekaar gespeeld.

“Ik denk het wel, ja. Ik heb exact 105 wedstrijden in tweede klasse gespeeld.

Eerst met OH Leuven, daarna met Heist.

Plus drie matchen in het eerste elftal van Westerlo, toen nog in eerst klasse. Daar mag ik best fier op zijn.”

En wat nu?

“Ik heb er goed over nagedacht: ik ga mijn doelstellingen verleggen. Professioneel - ik ben tewerkgesteld in de IT-sector - ben ik erg ambitieus. Ik wil het voetbal even aan de kant schuiven. Ik zoek wel een andere sport om in uit te blinken.”

Bron: GVA
de greize
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door de greize »

Alex Fisher heeft bij Monza zijn eerste speelminuten gehad. Hij stond verleden zondag 68 minuten op het veld tegen Rimini.
Van fergus Bell geen spoor
de greize
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door de greize »

Alex Fischer in de 82' ingevallen en de winning goal gescoord voor Monza op de ... 82'(3 -2)
DAVILA
Berichten: 4125
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Hoe zit het met onze ex- spelers ?

Van Olieslagers werd gezegd dat hij in de winterpauze zou stoppen, hij stond bij de competitiehervatting echter weer gewoon tussen de palen bij Herentals. De goede resultaten zullen hier waarschijnlijk niet vreemd aan zijn.
Stijn Janssens en Van Asten beleven een grijs seizoen bij Houtvenne al pikken zij regelmatig hun goaltjes mee. Glenn is imo te jong om zich te verzoenen met provinciale.
David Wijns lijkt de laatste tijd meer en meer speelkansen te krijgen bij OHL. Van Vlasselaer maakt mee het mooie weer bij Schriek en scoorde al 13 keer.
Jan Hendrickx traint nog wel bij Grasheide maar speelt geen matchen meer (financiële problemen). Vandermieren zit bij Wijgmaal (bevordering) regelmatig op de bank. Dat lot valt ook Stevens te beurt bij Capellen waar Fockaert er al wel een 7-tal binnentrapte en waar Cavens de laan werd uitgestuurd. De naam van Ken Thijs is niet meer te vinden bij de ploegopstelling van Oosterzonen, gekwetst of gestopt ?
Geets speelt nog altijd bij Bornem.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Geets speelt nog altijd bij Bornem.
Ook Kurt Weuts speelt bij Bornem na de winterstop.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door hesteneer »

"Dat lot valt ook Stevens te beurt bij Capellen waar Fockaert er al wel een 7-tal binnentrapte"....raar toch
Plaats reactie