De ex-spelers Topic

alle overige voetbalweetjes.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door eSKaa »

Dabo schreef: 21 aug 2020, 18:11 Curtis Kabeya naar Roeselare. Toch wel een transfer waar wij raar van opkijken.
Vooral omdat hij gestopt was met voetballen
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Tja, die betaalt om mee te mogen doen zeker: gisteren Roeselare-Anzegem ( net gepromoveerd uit eerste provinciale) 1-4 !
Als je zelf je schoenen betaalt mag je meedoen in de Rodenbach stad 😉
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Bij Berchem zijn ze heel blij met Reangelo: tegen Ranst, eerste provinciale, werd 0-2 gewonnen,, twee goals Reangelo, bij derde provincialer Wijnegem werd het 2-4, doelpunt Reangelo en een voet in de andere drie goals
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Johan Gazon »

GVA:

Verruilt Mathieu Troonbeeckx STVV voor Lierse K.?

De kans is reëel dat Mathieu Troonbeeckx STVV verlaat, hetzij op huurbasis, hetzij definitief. Hij is onderweg naar het Lisp.
STVV en de speler zijn in vergevorderde onderhandelingen met Lierse K.. Troonbeeckx, die door STVV gehaald werd bij Heist, kon zich tot nog toe nooit doorzetten op Stayen. De 22-jarige rechtsbuiten schopte het niet verder dan enkele schamele invalbeurten.

gus
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Johan Gazon »

't Is gebeurd !

Via Facebook:

OFFICIEEL🤝 Lierse bereikte deze ochtend een akkoord met Mathieu Troonbeeckx. De 22-jarige flankspeler komt over van STVV en tekende tot het einde van het seizoen.
Welkom, Mathieu! 💛🖤


Reactie van een Lierse supporter:

Karl Oorts
FANTASTISCH! Inderdaad, voor Lierse Kempenzonen een toptransfer, en een rasechte Kempenaar. Hij sneed als een mes in de boter en deed ons in het verleden erg pijn. Nu is hij van ons en . . . . laat hij, met z'n turbosnelheid, elke tegenstander de kleuren van de regenboog zien. Met supersnelle en beweeglijke flanken Emiel en Mathieu heerlijk-lekker op de tegenaanval en in de rug van elke verdediging. Laat maar komen roept sterke Petrov! Welkom thuis op de Lierse Mathieu!😀💛

Nog een reactie van de Jef:

Jef Van Rompaey
Hier is hem dan...eindelijk terug in zijn vertrouwde omgeving...in Hest en omstreken zullen ze content zijn !!! Van harte welkom...MATHIEU !!!

Reactie van Johan Gazon: Spijtig voor ons (KSK Heist)...maar in ieder geval trots op Mathieu en we wensen hem veel succes toe. Lierse zal hem goed kunnen gebruiken !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Raf Thijs, de 33-jarige doelman van Heikant, moet door problemen in het kraakbeen in de knie onmiddellijk stoppen met voetballen. Thijs had imaar twee clubs, Heist en Heikant, waar hij het negende seizoen speelde

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Jules Van Cleemput voor drie jaar naar Charleroi.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Curtis Kabeya --》 Raec Mons
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Stopt 34-jarige Bram Criel (ex-KVM en Heist) met voetballen? “Ik wil aan mijn trainerscarrière bouwen”

Bram Criel debuteerde in 2002 op 16-jarige leeftijd in het eerste elftal van KV Mechelen. Het jaar van de vereffening van Malinwa werd voor hem dat van de doorbraak en daarna ging het via RC Genk naar ondermeer Heusden-Zolder, Geel, Dessel en vooral SK Heist waar hij zijn topjaren beleefde. Maar nu, 18 jaar later, overweegt de inmiddels 34-jarige aanvaller er een punt achter te zetten bij vierde provincialer SK Peulis.

“Ik ben voor negentig procent zeker dat dit mijn laatste jaar als voetballer is”, zegt de Rijmenamnaar. “Het is helemaal niet hoe ik me mijn afscheid had voorgesteld, maar corona besliste er anders over. Mentaal kan ik het allemaal nog wel opbrengen, maar ik stel me vooral vragen bij hoe mijn lichaam zal reageren na de zoveelste pauze. Ik zal héél voorzichtig moeten zijn.”

“Na de stopzetting van de competitie vorig seizoen deed ik veel fiets- en loopwerk en begon ik conditioneel fit aan de voorbereiding. Maar al snel volgde een nieuwe klap met de maatregelen tijdens de zomer. En hoewel ik veel speelde, ondervond ik heel vaak hinder van de kleine kwaaltjes die horen bij het ouder worden als voetballer. Daarbij komt dat ik op het veld de dingen nog wel zie, maar ze niet meer kan uitvoeren zoals ik ze in mijn hoofd heb. Dat is frustrerend. (fijn) Beter ga ik niet meer worden he?”

Eigen idee

“Officieel nam ik de beslissing om te stoppen nog niet, maar de honger om aan een trainerscarrière te bouwen is wel groter dan die om nog op het veld te staan. Ik heb misschien geen 15 jaar ervaring in de hoogste klasse, maar speelde wel lange tijd in de tweede afdeling en andere nationale reeksen. Ik draai al lang mee, zag heel veel van de voetbalwereld en leerde enorm veel van de trainers en spelers waarmee ik samenwerkte. Ook hoe het niet moet. (lacht) Zo ontwikkelde ik mijn idee over voetbal en dat wil ik enorm graag overbrengen op een spelersgroep.”

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Johan Gazon »

Gisterenavond Club NXT - Lierse Kempenzonen: 2 - O !!!
Onze (speedy) Mathieu Troonbeeckx heeft heel de wedstrijd kunnen meedoen, maar als back !?
Ogenschijnlijk geen goede ploegkeuze van Mathieu, want Lierse Kempenzonen heeft slechts 3 op 21 in de stand !
Spijtig....
Danny Wuyts
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2018, 09:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Danny Wuyts »

Johan Gazon schreef: 21 nov 2020, 12:35 Gisterenavond Club NXT - Lierse Kempenzonen: 2 - O !!!
Onze (speedy) Mathieu Troonbeeckx heeft heel de wedstrijd kunnen meedoen, maar als back !?
Ogenschijnlijk geen goede ploegkeuze van Mathieu, want Lierse Kempenzonen heeft slechts 3 op 21 in de stand !
Spijtig....
De Mathieu is geen 1b materiaal. Hoort in de reeks van Heist.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door eSKaa »

Johan Gazon schreef: 21 nov 2020, 12:35 Gisterenavond Club NXT - Lierse Kempenzonen: 2 - O !!!
Onze (speedy) Mathieu Troonbeeckx heeft heel de wedstrijd kunnen meedoen, maar als back !?
Ogenschijnlijk geen goede ploegkeuze van Mathieu, want Lierse Kempenzonen heeft slechts 3 op 21 in de stand !
Spijtig....
Nog maar eens duidelijk gemaakt waar Lierse Kempenzonen thuishoort. Het amateurvoetbal. Ze zaten al een jaar in de ontkenningsfase, maar stilaan begint het bij de supporters door te dringen dat je met 'traditie' en 'een groot stadion' niets koopt. Het zijn nog altijd de sjotters die het moeten doen.
Dit seizoen is het 'boosheid', de 2e fase, als ik hun Facebook pagina bekijk. Ik zal voor de gemakkelijkheid nog even opsommen wat er nog volgt:
fase 3: Onderhandelen (als we dit doen, dan gebeurt misschien dat)
fase 4: Depressie
fase 5: Aanvaarding.

Ze zijn er nog niet daar hoor...
Ik hoop dat de wil om in het profvoetbal te blijven niet de bovenhand neemt van het 'gezond verstand', want dan zou het wel eens rap op een nieuw faillissement kunnen uitdraaien..

PS: Jammer voor Mathieu.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Trainer Hugo Van Doninck stopt op het einde van dit seizoen als trainer bij derdeprovincialer Hallaar. Hij was er vijf seizoenen actief..

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Luca Napoleone verkast naar het Spaanse Real Avilés C.F.
Plaats reactie