De ex-spelers Topic

alle overige voetbalweetjes.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

In de rand nog dit: na Placca verliest Oosterzonen ook zijn tweede topspeler ! Het plafond is ook voor hen bereikt. Plezant voor de supporters ...
Hoe hoger men vliegt hoe sneller de was onder je vleugels smelt... Dat ondervond Icarus al... en neen, dat was geen voetballer... ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Luckermans trapte met een vrije trap tegen Bornem de eindstand 2-2 tegen de netten . In een andere vriendschappelijke match, Mariekerke-Racing Mechelen (2-4) scoorde Dahman drie keer.
Van Cleemput stond in de wedstrijdkern bij KVM voor de match op Westerlo. Eerste keuze op de rechtsachter Chen brak drie tenen, tweede keuze Paulussen kwetste zich eveneens, je zou dan Van Cleemput verwachten maar neen, Mathijs depaneerde op de rechtsachter en Croiset kwam in de ploeg. Stof tot nadenken voor de Juul...
jawadde
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door jawadde »

Miguel Dachelet speelt dit seizoen voor R.F.C. Meux (2e afdeling amateurs)
Dit is de ex-ploeg van onze huidige doelman Damien Lahaye

Miguel Mees naar Rupel Boom
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door klenne »

DAVILA schreef:Luckermans trapte met een vrije trap tegen Bornem de eindstand 2-2 tegen de netten . In een andere vriendschappelijke match, Mariekerke-Racing Mechelen (2-4) scoorde Dahman drie keer.
Van Cleemput stond in de wedstrijdkern bij KVM voor de match op Westerlo. Eerste keuze op de rechtsachter Chen brak drie tenen, tweede keuze Paulussen kwetste zich eveneens, je zou dan Van Cleemput verwachten maar neen, Mathijs depaneerde op de rechtsachter en Croiset kwam in de ploeg. Stof tot nadenken voor de Juul...
Had beter nog een jaar bij ons gebleven..
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door KSKH »

Bij Beerschot doen ze het precies ni slecht

43' JAAAAAAAA (Niet de doeman van Sprimont) maar Youssef Boulaouali legt de bal simpel in doel op een subtiel hakje van Simon Vermeiren 0-1
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Van den Bergh, Boulaouali en Vermeiren in de basis bij Beerschot, Yagan in de basis bij OHL, Hairemans bij Antwerp... Het geeft te denken: mits de nodige middelen zouden die allemaal nog voor ons kunnen spelen !
Thomas Stevens scoorde de drie doelpunten in de door Ternesse met 2-3 gewonnen match dit WE. Ook Lambreghts scoorde voor Lyra.
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door KSKH »

SIMON VERMEIREN, DE VLEKKELOZE AANPASSING VAN EEN MEEVOETBALLENDE GOALTJESDIEF

"BIJ BEERSCHOT WILRIJK WORDT OP EEN ERG HOOG NIVEAU GETRAIND EN GEVOETBALD"

Indien er een eervolle vermelding of een medaille voor de vlotste integratie zou bestaan, dan heeft KFCO Beerschot Wilrijk met Simon Vermeiren alvast de enige én beste laureaat in z'n rangen rondlopen. De manier waarop de 25-jarige aanvaller uit Herent zich in de Kielse A-kern inwerkte dwong en dwingt bij iedereen respect af. Een cadeau is het immers niet, om als laatste nieuweling bij een spelersgroep te komen die al zeven weken trainingen én een oefenstage in Nederland achter de rug had. En toch verzekerde hij zich quasi direct van een vaste stek af in het type-elftal van Marc Brys. Louter op basis van zijn kwaliteiten, en die beperken zich niet alleen tot ballen tegen de tent trappen. Simon Vermeiren is immers méér dan een goaltjesdief, want hij koppelt zijn neusje voor doelpunten aan een ongecomplexeerde manier van voetballen, goed kaatswerk, collectief denken en zelfs technisch/artistieke ingevingen, die je eerder van een Hernan Losada of een Mo Messoudi zou verwachten.

"Ik ben echt blij en opgetogen dat ik hier op het Kiel met open armen werd ontvangen. Zowel door het bestuur, de technische staf, mijn medemaats en ook de supporters. Want de spelers hadden er toch al een kleine twee maanden trainingen opzitten toen ik er bijkwam. De groepsvorming was dus al voor een groot deel achter de rug, en plots kwam ik er dan nog bij. Maar dat vormde niet het minste probleem... en dat siert deze groep", stuurt Simon de vele lofbetuigingen direct terug. "Of ik dat verwacht had? Evident was het toch niet, want hier lopen een pak jongens rond met heel veel eersteklasse-ervaring, en ik kwam er eigenlijk toch maar plots bij als extra concurrent. De sfeer in deze groep is echter top, en nodigt uit tot presteren op een hoog niveau. Het is voor mij geen verrassing dat we er tijdens de wedstrijden zo goed in slagen om het trainingswerk, de automatismen en alle andere afspraken in de praktijk te brengen."

Maak de vergelijking eens met vorig seizoen. Toen speler én topschutter van KFC Oosterzonen én derde klasse B en er nog een dagjob bovenop. En nu met een profstatuut aan de slag in Wilrijk en op het Kiel.

"Dat is inderdaad een hemelsbreed verschil. De transfer van Oosterzonen naar KFCO Beerschot Wilrijk was er één van het laatste moment, en kwam vooral voor mijn ex-club redelijk ongelegen. In zoverre dat het even voor zure oprispingen zorgde én een gespannen sfeer tussen beide clubs. Voor ietwat bitsige reacties ook. Maar dat is inmiddels gelukkig allemaal uitgeklaard en dus voltooid verleden tijd. Stemt me blij eigenlijk, want ik blijf voor altijd een groot hart hebben voor Oosterzonen, waar ik me als topscorer kon uitleven. Dat ik bij Beerschot Wilrijk de kans kreeg om verder door te groeien, was iets dat ik niet mocht laten liggen. En gelukkig heeft Oosterzonen daar uiteindelijk ook begrip voor opgebracht. Of ik de confrontatie tussen beide clubs in m'n agenda al heb aangekruist? Ja hoor, op 26 november trekken we naar daar. Het zal ongetwijfeld een leuk weerzien worden voor mij, maar ook voor mijn ex-club. Want er heerst wederzijds heel veel appreciatie.”

“Door in te gaan op de aanbieding van KFCO Beerschot Wilrijk werd ik ook verplicht om voor het profstatuut te kiezen. Tot vorig schooljaar heb ik les gegeven aan de Topsportschool in Leuven: voetbal en natuurwetenschappen. Als vast benoemde leerkracht kwam ik in aanmerking voor loopbaanonderbreking, waarbij de directie onder leiding van mevrouw Saskia De Kocker zich heel tegemoetkomend opstelde. Waarvoor heel veel dank. Ook zij wilden mij die kans om in het voetbal door te groeien niet ontnemen. Ze steunden me voor de volle honderd procent in mijn keuze en stelden dat ik steeds terug welkom ben indien ik mijn ambities niet zou kunnen waarmaken. Leuk om te horen zoiets, maar ik had van mijn fijne collega's leerkrachten niets anders verwacht.”

Hoe anders is het op het trainingsveld en tijdens de wedstrijden?

“Eerst wil ik even stellen dat er bij Oosterzonen best goed gewerkt werd, en ik ook prima omringd was. Anders hadden we vorig seizoen trouwens niet tot op de allerlaatste speeldag meegeknokt voor de titel in derde B. Maar hier op het Kiel ligt het niveau en de snelheid van uitvoering toch nog een tikkeltje hoger. En is er ook meer intrinsieke kwaliteit in de kern. Het zijn allemaal eigenschappen die bij een topploeg horen... en dat is KFCO Beerschot Wilrijk toch. Positioneel speel ik hier hetzelfde als vorig seizoen in de Kempen, maar door de spelers rondom jou ga je sowieso dieper en wil je hetzelfde niveau halen als je ploegmaats. Als aanvaller is het een ware luxe als je ervaren kerels als een Losada of een Messoudi achter je hebt staan, of jonge talentrijke jongeren als Jaric Schaessens of Youssef Boulaouali. Daar kan en moet je als spits van profiteren.”

Zowat iedereen verwachtte dat Simon Vermeiren 'gewoon maar' een koelbloedige afwerker was. Een goaltjesdief en niks anders. Maar dan pak je in die eerste competitiewedstrijd in Sprimont plots uit met een technisch perfecte assist voor Youssef... en het eerste competitiedoelpunt.

“Het was een ingeving van het moment... en draaide perfect uit”, lacht onze nummer 9. “Maar uit zoiets put je natuurlijk vertrouwen en ga je vanzelf meer proberen. Nee, ik heb me als aanvaller geen extra druk opgelegd wat betreft het aantal doelpunten dat ik dit seizoen voor KFCO Beerschot Wilrijk wil scoren. Nadat ik in onze eerste twee matchen niet zelf tot scoren kwam maar er wel enkele keren dichtbij zat, zegde mijnheer Brys me dat ik gewoon m'n ding moest blijven doen in de punt van de aanval en het zeker niet mocht proberen te forceren. En kijk, in wedstrijd drie, vorige zaterdag tegen Hamme, trapte ik dan toch m'n eerste van het seizoen binnen. Na schitterend voorbereidend werk van Jaric en een perfect diep balletje van Youssef. Ik had de bal er maar in te schuiven. Zoals ingestudeerd tijdens de trainingen. Het onderstreept nog maar eens onze collectieve sterkte. Uiteraard leef je als spits van doelpunten... maar hier bij KFCO Beerschot Wilrijk blijft voetballen en winnen een collectief gegeven. Iets waar door de trainer elke keer opnieuw op gehamerd wordt.. en dat iedereen nu al onder de knie heeft. Dit niveau moeten we proberen aan te houden, deze lijn doortrekken. Ook zaterdag weer in het verre Virton.”




Tekst: Danny Geerts
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

De ex-heistenaars waren productief dit weekend:
Boulaouali scoorde voor Beerschot, Vermeiren trof binnenkant paal en een op hem begane strafschop werd op de paal gemikt door Losada. Vermeiren was trouwens te gast bij Dave Peeters in het zondagavond sportprogramma op ATV. Simon deed dat zeer goed, het was net een doorwinterde prof die zich als een vis in het water voelde in de TV studio. Vermeiren is de nieuwe vedette van het Kiel !
Vets coorde voor Hoogstraten maar het was wel een own goal...
Luckermans scoorde voor Duffel de eerredder in de met 1-3 verloren match tegen Boom.
Van Asten voegde 2 goals toe bij zijn totaal in de met 5-0 gewonnen match tegen Racing Mechelen.
Degeling scoorde zowaar de 0-2 voor Wellen tegen Leopoldsburg !
Thomas Stevens scoorde een hattrick voor Ternesse (2-3 bij Oppuurs), in deze reeks scoorde Lambreghs de 2-0 eindstand voor Lyra.
Nick Van Asch deed zijn wederoptreden bij Cappellen na een lange afwezigheid.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door eSKaa »

Criel scoorde er 2 in de wedstrijd Schriek - Lille. Einduitslag 3-3. Trainer bij Lille is Cis Bosschaerts.

Schriek na 15' op voorsprong na een doelpunt van Criel. Eerder miste Schriek al enkele grote kansen. De hele 1e helft domineerde het co-leider Lille, dat slechts 1 kans kon afdwingen. Een afstandsschot spatte uiteen op de lat. Na 30 seconden in de 2e helft hingen de bordjes al gelijk. De verdere 2e helft was een zeer aangename pot voetbal, met 2 ploegen die vol voor de overwinning wilden gaan. Schriek kwam 2-1 voor na een zeer mooie rush vanop de middellijn, enkele minuten later was alles weer te herdoen. Een doelpunt van Lille met een (buitenspel)geurtje bracht de stand op 2-2. 10 Minuten voor tijd maakt Criel zijn 2e van de namiddag. Maar wie dacht dat Schriek hiermee de overwinning thuis kon houden, was er aan voor de moeite. Op enkele minuten van het einde scoort Lille de 3-3.

Vooral zuur voor Schriek, dat zich toch de betere ploeg toonde, maar het in de eerste helft verzuimde af te maken. Als er gerust wordt met 3-0, wat had gekund, is de match gespeeld. Maar, voor 8€ toch een aangename pot voetbal gezien.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Simon Verdonck, 23jr is overleden na een hartstilstand tijdens de match Antonia-Herentals.
Dit plaatst het voetbal in perspectief, misschien een minuut stilte voor de match tegen Dessel om hem te
gedenken ?
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door klenne »

DAVILA schreef:Simon Verdonck, 23jr is overleden na een hartstilstand tijdens de match Antonia-Herentals.
Dit plaatst het voetbal in perspectief, misschien een minuut stilte voor de match tegen Dessel om hem te
gedenken ?
Denk wel da ze da zulle doen.. Ongelofelek he.. Na 8 minuten spelen seg.. RIP
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Youssef Boulaouali zes maanden out met afgescheurde voorste kruisband knie.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Zaterdagmorgen wordt om 9u in het crematorium Pontes in Turnhout afscheid genomen van de 23-jarige Simon Verdonck, speler van VC Herentals. Die overleed zondag aan de gevolgen van hartfalen tijdens de wedstrijd Antonia-VC Herentals van zaterdagavond.

Vrijdagavond is er gelegenheid tot groeten in het Funerarirum Van Hove, Grote Markt 42, Westerlo. Daar kan een laatste groet gebracht worden tussen 19.30u en 20u.

Maandag kwamen spelers en bestuur van VC Herentals samen om af te spreken hoe ze hun ploegmaat een gepast afscheid kunnen geven. De training van dinsdagavond is vervangen door een bezinningsmoment. De spelers krijgen er begeleiding van mensen van Slachtofferhulp.

Verslagenheid clubs groot

De verslagenheid bij de clubs in eerste provinciale is na het wegvallen van Simon Verdonck erg groot. Het is de tweede erg gewaardeerde voetballer die op een maand tijd bij een club wegvalt. Een maand geleden verongelukte Tim Gorris, speler van White Star, enkele uren na de wedstrijd tegen... VC Herentals.

Het clubbestuur van White Star reageert ingetogen. "Enkele weken geleden liep Simon nog samen met onze Tim over het veld", klinkt het bij White Star. "Hoewel onder totaal verschillende omstandigheden, toch hebben beide onverwachte en dramatische overlijdens één zaak gemeen... ongeloof en een immens verdriet."

Plaats geven

Ook hier ging met Simon een warm en opgewekt persoon heen."Het bestuur van White Star geeft haar collega's van VC Herentals nog tips mee. "Vanuit onze jammerlijke ervaring kunnen we alleen maar zeggen, kruip wat dichter bij elkaar en steun elkaar in het verdriet.

Praat over de mooie dingen die je met Simon hebt meegemaakt. Geef hem een onvergetelijk afscheid dat zal helpen om dit zware verlies te verwerken. Geef zijn nagedachtenis een plaats in je hart en maak zijn plaats zichtbaar in jullie accommodatie.

Bron: site nieuws.be
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door eSKaa »

Jules Van Cleemput mocht bij KV Mechelen invallen tegen Eupen, en kreeg nadien nog wat lof van trainer Ferreira.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Het was trouwens voor de net 19 geworden Juul zijn officieel debuut in eerste klasse.
Plaats reactie