Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist 2-0

etje
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:36

Re: 25/8 - 20h. Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist

Bericht door etje »

Je kan toch ook binnen als je niet met de supportersbus meerijd he ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 25/8 - 20h. Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

etje schreef:Je kan toch ook binnen als je niet met de supportersbus meerijd he ?
Bij mijn weten rijden er geen supportersbussen hoor.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist 2-0

Bericht door Dabo »

2-0 geworden zonder Van Dooren, Grant, Vanderputte, Put, Criel, Ozcan, Rijmenants.

Met een absolute noodploeg werd in de 1ste helft nog leuk mee gevoetbald en waren er zelfs doelkansen tegen de ex 1ste klasser. De 2de helft was een maat voor niets. Kansen konden we niet meer afdwingen buiten enkele pogingen op het einde van de match en er werd nog verder uit het reservemateriaal geput. Voor deze jongens moet dit een hele belevenis geweest zijn.

Deze match is dan ook niet representatief voor Heist. Westerlo daarentegen lijkt mij een gewone middenmotor in 2de klasse te zijn.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist 2-0

Bericht door DAVILA »

De eerste twintig minuten spelen we op de helft van Westerlo en dwingen kansen af, maar... het staat 2-0 voor de thuisploeg... Het feit dat we met een centraal duo achterin spelen dat piepjong is,én zonder ervaring én zonder op mekaar ingespeeld te zijn is hier mee oorzaak van (zonder hen de steen toe te werpen, aan het eerste doelpunt ging bv een onbestrafte duwfout van Owusu vooraf, een ambetante spits die evenveel met zijn armen als met zijn benen voetbalt), verder in die eerste helft veel scheidsrechterlijke beslissingen in ons nadeel, ook de lijnrechter was ons in enkele fazen niet goed gezind. Toch een hartverwarmende eerste helft van onze ploeg vol jonkies. Na de rust kon Westerlo de match controleren zonder zelf echt kansen bij mekaar te voetballen, wel veel schoten op doel die meters over of naast vlogen. Eigenlijk nog de beste kansen voor Heist: schot van Vermeiren vanonder de lat gehaald door Cordier, een kopbal van Webers pal op de keeper en ondermeer een schitterende actie van Pittoors die helaas geen bekroning kende. Wat hebben we geleerd ? Westerlo liet zien uit eerste te komen, heel veel maturiteit en keihard in de duels (zie nr 24 !!!), Degeling maakte eindelijk zijn status waar: ijzersterke draaischijf op het middenveld met enorme actieradius, lijkt zijn plaats gevonden te hebben. Ook de eveneens jonge invallers deden goed mee.
Ruttens, VDB, Moeyersons, Verdonck, Pittoors, Degeling, Webers, Fockaert, Van Roosbroeck, Stevens, Vermeiren - ingevallen Janssens, Reynders, Praet (of Van Praet ?)
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist 2-0

Bericht door DAVILA »

''Al bij al wel een verdiende overwinning, maar we moeten zeker niet te euforisch doen. Het had na 20 minuten 3-0 kunnen staan, maar even goed 3-3. We hebben een hele goeie keeper !!''

Bron: forum Westerlo

Enkele andere reacties zingen de lof van doelman Cordier, die spreken dan weer één negatieve reactie tov Heist tegen; één pipo zag een zwak Heist dat niks liet zien... en toch uw keeper een uitblinker noemen... Maar ach ja, tussen een hoop 'Kemphanen' zal al wel eens een 'Windhaan' zitten zeker ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist 2-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Cofidiscup: KVC Westerlo - K.SK. Heist 2-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

------------------------------

JONATHAN RUTTENS LAAT ZICH NIET VAN DE WIJS BRENGEN DOOR HEISTSE BEKERUITSCHAKELING TEGEN WESTERLO

‘Ik zie het positief in’

In de competitie doet Heist het al jaren uitstekend, maar een verrassende bekercampagne zat er nog niet in. Zaterdag zorgde Westerlo opnieuw voor een vroegtijdige uitschakeling.

Doelman Jonathan Ruttens zat na de nederlaag met een dubbel gevoel.

‘We begonnen de match met een tegenslag,want we misten acht titularissen. Daardoor beseften we dat het moeilijk zou worden. Toch had ik niet het gevoel dat we voor Westerlo moesten onderdoen’, vertelt Ruttens.

‘We slikten alleen te snel twee tegendoelpunten. En dat terwijl we zelf eigenlijk 0-1 konden voorkomen. Mits wat geluk had de wedstrijd er totaal anders uitgezien. Jammer dat we ook niet terug in de match kwamen, want kansen waren er voldoende.’

Ruttens had graag gestunt tegen zijn ex-ploeg, maar dat feestje ging dus niet door.

‘Hoewel het zes jaar geleden is dat ik in Het Kuipje rondliep, deed het me nog iets om terug te keren. Op Bart Deelkens en Frank Dauwen na ken ik bijna niemand meer bij Westerlo, maar aan dat stadion en de sfeer heb ik nog goede herinneringen. Ik heb er ook zes jaren gevoetbald.’

Net als de vorige jaren is het bekerverhaal van Heist snel voorbij, maar daar zal men niet te lang van wakker liggen.

‘We moeten vooral door het resultaat heen kijken en niet panikeren’, stelt Ruttens. ‘De competitie telt. Onze opener tegen Boussu Dour was niet goed, maar tegen Westerloging het beter.’

‘De jongeren hebben ook vertrouwen kunnen tanken met het oog op de match van morgen tegen Tubeke. Wellicht recupereren we een paar spelers, want sommigen werden uit voorzorg gespaard. Ik zie het dus positief in.’

In doel moeten we alleszins géén wijzigingen verwachten. Cis Bosschaerts verkoos Ruttens boven Thys en zolang de 25-jarige goalie geen ferme flaters begaat, is hij de vaste nummer één.

‘Het geeft me veel vertrouwen dat ik, net als vorig seizoen, de voorkeur kreeg. Nochtans is het verleden niet van tel, je moet je steeds weer bewijzen. Zowel Thys als De Vocht en ikzelf hebben in de voorbereiding hard gewerkt en de coach heeft vervolgens zijn keuze gemaakt. Maar ik besef dat mijn prestaties constant moeten blijven’, aldus Ruttens.

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie