Financiële toestanden, transferverboden...

eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door eSKaa »

Ik denk dat de komende 2 weken meer wijsheid zullen brengen.

Ofwel zamelen de fans/geldschieters het geld in voor de lonen te betalen, en speelt de A-kern.
Ofwel spelen ze met vrijwilligers (U19,...)
Ofwel geven ze forfait (mag slechts 3 opeenvolgende keren dacht ik, daarna volgt automatisch uitsluiting uit competitie??)
Ofwel stappen ze direct uit competitie (herberekening van de punten en het klassement, voor Heist geen verschil, aangezien wij verloren van Racing)

Ik denk dat dat de mogelijkheden zijn op de moment...
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door KSKH »

Speeldag 1 03.08.2014 15:00 u Racing Mechelen 0 - 1 Oud-Heverlee Leuven Verloren
Speeldag 2 10.08.2014 15:00 u Eendracht Aalst 2 - 1 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 3 13.08.2014 20:30 u Racing Mechelen 0 - 1 KVW Zaventem Verloren
Speeldag 4 31.08.2014 15:00 u Racing Mechelen 3 - 2 Dessel Sport Gewonnen
Speeldag 5 03.09.2014 20:30 u R Antwerp FC 0 - 0 Racing Mechelen Gelijk
Speeldag 6 07.09.2014 15:00 u Racing Mechelen 3 - 1 AS Eupen Gewonnen
Speeldag 7 13.09.2014 20:00 u Sint-Truiden 2 - 1 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 8 21.09.2014 15:00 u Racing Mechelen 2 - 2 WS Brussel Gelijk
Speeldag 9 27.09.2014 20:00 u Patro Maasmechelen 0 - 1 Racing Mechelen Gewonnen
Speeldag 10 05.10.2014 15:00 u Racing Mechelen 2 - 1 KSK Heist Gewonnen
Speeldag 11 11.10.2014 20:00 u KSV Roeselare 4 - 0 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 12 19.10.2014 15:00 u Racing Mechelen 2 - 4 ASV Geel Verloren
Speeldag 13 25.10.2014 20:00 u Lommel United 3 - 0 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 14 02.11.2014 14:30 u Racing Mechelen 0 - 3 Excelsior Virton Verloren
Speeldag 15 08.11.2014 20:00 u RAEC Mons 3 - 0 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 16 16.11.2014 14:30 u Racing Mechelen 0 - 2 Seraing United Verloren
Speeldag 17 22.11.2014 20:00 u AFC Tubize 1 - 0 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 18 29.11.2014 20:00 u Oud-Heverlee Leuven 3 - 0 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 19 07.12.2014 14:30 u Racing Mechelen 2 - 4 Eendracht Aalst Verloren
Speeldag 20 14.12.2014 14:30 u KVW Zaventem 0 - 1 Racing Mechelen Gewonnen
Speeldag 21 20.12.2014 19:30 u Dessel Sport 1 - 1 Racing Mechelen Gelijk
Speeldag 22 18.01.2015 14:30 u Racing Mechelen 1 - 2 R Antwerp FC Verloren
Speeldag 23 23.01.2015 20:30 u AS Eupen 5 - 1 Racing Mechelen Verloren
Speeldag 24 01.02.2015 14:30 u Racing Mechelen 0 - 2 Sint-Truiden Verloren
Speeldag 25 07.02.2015 20:00 u WS Brussel 1 - 1 Racing Mechelen Gelijk
Speeldag 26 15.02.2015 15:00 u Racing Mechelen 1 - 3 Patro Maasmechelen Verloren
Speeldag 27 28.02.2015 20:00 u KSK Heist _ - _ Racing Mechelen
Speeldag 28 07.03.2015 20:00 u Racing Mechelen _ - _ KSV Roeselare
Speeldag 29 14.03.2015 18:00 u ASV Geel _ - _ Racing Mechelen
Speeldag 30 21.03.2015 20:00 u Racing Mechelen _ - _ Lommel United
Speeldag 31 04.04.2015 20:00 u Excelsior Virton _ - _ Racing Mechelen
Speeldag 32 11.04.2015 20:00 u Racing Mechelen _ - _ RAEC Mons
Speeldag 33 19.04.2015 15:00 u Seraing United _ - _ Racing Mechelen
Speeldag 34 25.04.2015 20:00 u Racing Mechelen _ - _ AFC Tubize

Speelschema van Racing Mechelen, bij een herberekening zal enkel Geel, Zaventem, WS Brussel en Patro iets veranderen dan (ploegen waar wij naar
moeten kijken)

Maar bon idd, best nog even wachten en zien wat er zal gebeuren ...
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Voorzitter Martin Jeurissen reageerde kort. 'Dit was een totale verrassing. Wat nu ? Ik weet het niet. Geld om alle lonen te betalen is er niet. Wij wachten af wat de onderhandelingen met de stad Mechelen gaan opleveren.
Desnoods spelen we het seizoen uit met onze juniors en beloften.' (wakl)

Bron: uit een artikel over RCM in HNB
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door klenne »

En bergen vraagt het faillisement aan...
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door KSKH »

BREAKING: Bergen vraagt faillissement aan!

Bergen heeft het faillissement niet kunnen afwenden. Voorzitter Domenico Leone meldt dat hij geen geld meer ter beschikking stelt van de club. "Maar ik hoop dat een overnemer het behoud van het statuut voor tweede klasse kan verzekeren", klinkt het.

Bergen zakte vorig jaar uit de Jupiler Pro League en het was al langer duidelijk dat de club in financieel vieze papieren zat. Voorzitter Domenico Leone had eind vorig jaar al laten weten dat hij niet langer financieel wou bijspringen en heeft dat vandaag nog eens bevestigd.

Ik kan en ik wil niet langer geld ter beschikking stellen van Bergen. In tweede klasse wordt de club geconfronteerd met een tekort aan inkomsten, vergeleken met de kosten. Ook enkele belangrijke sponsors hebben hun contract niet verlengd en de zoektocht heeft niets opgeleverd.
"Ik ben 14 jaar voorzitter van Bergen geweest", legt Leone uit. "Dat heeft veel emoties veroorzaakt, maar ook grote investeringen. Al enkele jaren ging mijn voorzitterschap gepaard met investeringen voor de evolutie van de club, het eerste elftal en het opleidingscentrum."

"Maar zoals ik in november al zei, kan en wil ik niet langer geld ter beschikking stellen van Bergen. In tweede klasse wordt de club geconfronteerd met een tekort aan inkomsten, vergeleken met de kosten. Ook enkele belangrijke sponsors hebben hun contract niet verlengd en de zoektocht heeft niets opgeleverd."

Bergen vraagt nu het faillissement aan bij de rechtbank van koophandel van Bergen. "Ik hoop dat nadien een overnemer de voortzetting kan verzekeren van de activiteiten van de club en het behoud van zijn profstatuut voor tweede klasse, om zo weer in eerste klasse te geraken, waar Bergen zijn plaats heeft", besluit Leone.

De onmiddellijke sportieve gevolgen voor Bergen zijn niet meteen duidelijk. Manager Pierre François had eerder al berekend dat er 1,3 miljoen euro nodig zou zijn om het seizoen uit te doen. Een scenario waarbij de club eerst failliet zou gaan, om dan overgenomen te worden, lag op de onderhandelingstafel.

Bron: Site sporza

Marc Coucke:
'Zoveelste drama in lagere reeksen: nu Mons failliet. Maar alles gaat goed hoor bij de Bond.'

Franky Van der Elst
'Spelers van RC Mechelen stoppen. Bergen legt de boeken neer. Welkom in de Proximusleague. #ksvr134'

Achja, nog maar eens een ploeg ...
Ik zou nog strengere eisen stellen dat er nog meer ploegen amper kunnen overleven, ben eens benieuwd wanneer die van eerste klasse gaan inzien.
En ook nog andere partijen/personen/organisaties/...
Als ze ni gaan omkijken naar 2de klasse dat er geen enkele ploeg nog zal overleven en da zal ook slecht zijn voor eerste klasse en het Belgische voetbal in
zijn geheel. Ik blijf er bij, voor mij mag Heist zeggen trekt elle plan manne, wij gaan ons ni in schulden steken en boven onze stand leven. Liever 3de
klasse en een "gezonde" ploeg. Dan een ploeg in 2de klasse en binnen 5jaar moeten stoppen omdat het financieel int honderd is gelopen.
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door KSKH »

Promotie broodnodig! OH Leuven boekt bijna een miljoen euro verlies

Vandaag moesten alle clubs een licentiedossier indienen bij de voetbalbond. Clubs die niet aan alle eisen voldoen, krijgen een verbod om volgend seizoen aan te treden in de competitie. Tweedeklasser OH Leuven verwacht alvast geen problemen.

"De licentieaanvraag van OH Leuven voor eerste én tweede klasse werd afgelopen week ingediend bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB)", klinkt het. "De club verwacht geen enkel probleem om beide licenties te behalen."

Op 12 februari keurden de vzw OHL en de cvba-so OHL op hun algemene vergadering de jaarrekeningen goed met betrekking tot het boekjaar 2014. De club klokte af op een verlies van 824.986 euro. Dat is voornamelijk te wijten aan het verlies van ongeveer 800.000 euro aan tv-gelden in het voorjaar (er was gebudgetteerd op plaats 14 en het behoud in eerste klasse). De omzet daalde van 9.596.766 euro tot 6.521.285 euro.

Winst volledig verdwenen

Door het grote verlies is de in de vorige jaren opgebouwde winst volledig verdwenen. In 2012 behaalde de club nog een winst van 670.981 euro en in 2013 zo'n 184.360 euro.

"De cijfers van het boekjaar 2015 zullen in belangrijke mate bepaald worden door het al dan niet behalen van de promotie naar eerste klasse", klinkt het bij de club. "OHL zal alles doen om zijn ambitie in de eindronde te realiseren, zijnde de promotie naar eerste nationale." Het is duidelijk dat de promotie naar eerste klasse broodnodig is voor de tweedeklasser om op langere termijn te overleven.

Bron: Site nr10
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Logica

Of we niet alleen naar de Bosuil, maar ook eens naar Racing Mechelen en naar Bergen willen kijken, waar de muizen dood voor de kast liggen en de hoop op beterschap ook veraf is. Dat is nog maar het topje van de ijsberg, in een reeks waar miserie troef is en de strenge licentievoorwaarden niet altijd haalbaar zijn voor kleine maar propere clubs, die zich gewoon willen amuseren in tweede, zonder verdere ambitie om hogerop te geraken. In Heist op den Berg weten ze er alles van en vrage ze zich af hoe de voetbalbond die ongezonde situatie in tweede gaat aanpakken. Het antwoord kennen we al.
Wie niets doet, kan niets verkeerd doen, antwoorden ze daar. Voor één keer kunnen we hen geen ongelijk geven.

Bron: 't Pallieterke !

'zich gewoon willen amuseren in tweede', het zijn daar echt plezante gasten bij 't Pallieterke :D
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door eSKaa »

Bon, Zaventem en Racing zakken, dat wil zeggen dat wij op deze moment al niet meer rechtstreeks kunnen zakken. Het is al minstens een eindronde. Of dat goed is, hou ik in het midden, ik hoor zoveel verschillende meningen over in 2e blijven of zakken naar 3e, dat ik niet weet wat nu best is.
Uiteraard kan het zijn dat ook wij naar 3e moeten omwille van het niet verkrijgen van een licentie...
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Geen sportieve dalers in tweede klasse

Racing Mechelen en KVW Zaventem spelen volgend jaar in derde nationale. Beide clubs vroegen geen licentie voor tweede klasse aan - Mechelen omdat het onlangs nog een licentieverbod kreeg - en zakken naar derde nationale. Met ook nog het failliete Bergen dat uit de Proximus League verdwijnt, zullen er dit seizoen geen sportieve dalers zijn in de tweede divisie.
Voor de drie vrijgekomen plaatsen in tweede klasse stelden zich slechts zeven derdeklassers kandidaat door een licentie voor tweede klasse aan te vragen. In de Jupiler Pro League vroeg elke club zijn licentie voor eerste klasse opnieuw aan. (gma)

Bron: HNB

Bergen, dat zou ik toch maar met een korreltje zout nemen... Di Rupo zal nog wel aan wat touwtjes trekken ;)
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Liegt de voetbalbond? 'Komen afspraak over strengere licentievoorwaarden niet na'


Er is de voorbije dagen en weken al veel gezegd over de strengere licentievoorwaarden voor volgend seizoen in tweede en derde klasse. Ze zouden absurd en onhaalbaar zijn en de licentiecommissie van de voetbalbond werd overal afgedaan als 'des Duivels'. Maar is dat wel zo?

Vooral op gebied van infrastructuur staan heel wat tweedeklassers plots voor voldongen feiten. Het aantal plaatsen in het stadion moet van 1.500 naar minimum 3.000 en daarvan moeten er op z'n minst 1.500 zitplaatsen zijn. Absurd voor een tweedeklasser als KSK Heist of Dessel Sport, die wekelijks spelen voor een kleine duizend toeschouwers.

Verder moet de verlichting van het stadion een lichtsterkte hebben van 800 lux, het dubbele van de 400 lux die nu vereist is. "Een onwaarschijnlijke investering", getuigt Lucien Jacques, voorzitter van derdeklasser Cappellen FC, in Terzake. "Wij hebben een generator die onze verlichting van stroom voorziet. Die kan echter maar een lichtsterkte van 200 lux produceren. Als we naar 400 lux willen, zouden we al grote investeringen moeten doen en een aansluiting voorzien op het hoogspanningsnet. Laat staan een upgrade naar 800 lux! De hele wijk zou dan zonder stroom vallen." De leider uit het klassement in derde klasse B besliste enkele weken geleden geen nutteloze investeringen te doen en diende geen licentieaanvraag in voor tweede klasse.

Strengere eisen over de afsluiting rondom het veld, de minimale afmetingen van het veld en alle andere extra regeltjes deden heel wat clubs uit derde klasse afhaken om te promoveren. Zo kan Sprimont-Comblain onmogelijk stijgen naar tweede klasse, omdat de minimale veldbreedte van 60 meter naar 64 meter gaat. Net onhaalbaar voor de derdeklasser.

Voetbalbond blijft achter strengere eisen staan

Ondanks die vreemde situaties blijft de voetbalbond achter hun strengere vereisten voor de licenties staan. "Eerst en vooral denk ik dat wij in België het zwakke broertje van Europa zijn wat betreft stadions en kunnen we dus wel gerust een inhaalbeweging maken op vlak van infrastructuur", aldus licentiemanager Nils Van Brantegem (foto) aan Terzake. "Bovendien wil ik er op wijzen dat alle clubs die strengere voorwaarden zélf gestemd en goedgekeurd hebben. De derdeklassers hebben een afvaardiging in de nationale studiecommissie en daar hebben ze met deze reglementering enkele jaren geleden al ingestemd."

Vergeten wel een belangrijke belofte...

Eigen schuld dikke bult, dus? "Deels wel. Tweede nationale was toen zo fier om te kunnen 'trouwen' met eerste klasse, dat zij uiteindelijk niet gezien hebben wat er uiteindelijk uit de bus zou kunnen komen", meent Jean-Marie Phillips, voorzitter van Union Saint-Gillis. "Als ik naar de situatie op dit moment kijk, dan zijn die licentievoorwaarden volgens mij te zwaar."

Voorzitter Patrick Wijns wijst er in Het Laatste Nieuws echter op dat de voetbalbond een belangrijk hoofdstuk in het verhaal vergeet. "Toen die reglementswijziging, waar al enkele jaren sprake van is, op tafel kwam en gestemd werd, kregen we altijd de belofte dat die regels pas bij een competitiehervorming zouden worden doorgevoerd. Op de hervorming is het nog wachten, maar de nieuwe regels worden wel al toegepast... Absurd gewoon!"

Bron: nr10
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door KSKH »

Tweedeklasser Heist is woedend. Het moet van de KBVB een nieuwe extra tribune plaatsen en de nieuwe stond er nog maar net...

"De bond heeft beslist dat tweedeklassers 1500 zitplaatsen moeten voorzien. Wij dachten dat we met de nieuwe tribune zelfs overschot gingen hebben, maar met de nieuwe regeling komen we 350 zitplaatsen tekort", zegt pr-verantwoordelijke van de club Aimé D'Helft aan Het Laatste Nieuws.

"Er zit niets anders op dan opnieuw een tribune te bouwen. Per wedstrijd lokken we zo'n 1000 supporters en ik hoef je dus niet te vertellen dat die nieuwe tribune tijdens het seizoen grotendeels leeg zal zijn. Met een aantal andere kleinere tweedeklassers hebben wij ons verzet tegen de nieuwe regelgeving, maar zonder resultaat."

"Het gaat om een reglementswijziging waar al enkele jaren sprake van is en we kregen altijd de belofte dat die pas bij een competitiehervorming zou worden doorgevoerd. Op de hervorming is het nog wachten, maar de nieuwe regels worden al wel toegepast. Absurd gewoon."

Als Heist dit niet doet, dan dreigt het geen licentie voor tweede klasse te krijgen.

Bron: site voetbalnieuws
Leocannaerts
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 apr 2013, 20:58

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door Leocannaerts »

KSKH schreef:Tweedeklasser Heist is woedend. Het moet van de KBVB een nieuwe extra tribune plaatsen en de nieuwe stond er nog maar net...

"De bond heeft beslist dat tweedeklassers 1500 zitplaatsen moeten voorzien. Wij dachten dat we met de nieuwe tribune zelfs overschot gingen hebben, maar met de nieuwe regeling komen we 350 zitplaatsen tekort", zegt pr-verantwoordelijke van de club Aimé D'Helft aan Het Laatste Nieuws.

"Er zit niets anders op dan opnieuw een tribune te bouwen. Per wedstrijd lokken we zo'n 1000 supporters en ik hoef je dus niet te vertellen dat die nieuwe tribune tijdens het seizoen grotendeels leeg zal zijn. Met een aantal andere kleinere tweedeklassers hebben wij ons verzet tegen de nieuwe regelgeving, maar zonder resultaat."

"Het gaat om een reglementswijziging waar al enkele jaren sprake van is en we kregen altijd de belofte dat die pas bij een competitiehervorming zou worden doorgevoerd. Op de hervorming is het nog wachten, maar de nieuwe regels worden al wel toegepast. Absurd gewoon."

Als Heist dit niet doet, dan dreigt het geen licentie voor tweede klasse te krijgen.

Bron: site voetbalnieuws
en in Bergen daar gaan ze failliet, maar ze blijven gewoon doordoen en wachten op een overnemer, zodat ze ondanks faling toch in 2-e kunnen blijven ... begrijpe wie kan ! Als ksk heist veertien dagen betalingsachterstand heeft bij de BTW, dreigt licentieverlies. Maar gewoon failliet gaan is geen probleem ... waar moet het naartoe?
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door KSKH »

Einde van R. Antwerp FC nog nooit zo dichtbij

Dat beweren althans verschillende kranten vandaag. Als er binnen de twee weken geen 500.000 euro cash wordt gevonden, dan valt het doek over R. Antwerp FC.

Een probleem dat zich de laatste jaren al vaker voordeed bij de club, maar de kaarten liggen nu anders. Er zijn geen geldschieters meer, behalve het duo Luc Van Thillo en Patrick De Cuyper. Althans dat beweert Het Nieuwsblad. Verschillende bronnen bevestigden dat Van Thillo enkele maanden terug zelf op zoek is gegaan naar mogelijke nieuwe investeerders en zo bij Decuyper is beland. Decuyper zou dus niet de eerste stappen hebben ondernomen.

Maar waarom is het einde van R. Antwerp FC dan zo dichtbij? Er zijn toch enkele mogelijke nieuwe investeerders gevonden? Een aantal betrokkenen bevestigden dat Patrick Decuyper effectief geldschieters zou meebrengen. De club heeft echter bij de voetbalbond een onmiddellijke schuld van 500.000 euro. Om nog maar een schijn van kans te maken bij de licentiecommissie moet dat bedrag op zeer korte tijd op tafel worden gelegd. Maar door wie? "Als er effectief een regeling is met de historische schuldeisers, dan mag dat bedrag geen onoverkomelijk obstakel zijn", aldus een insider in de krant.

"Stilaan wordt duidelijk hoe catastrofaal de passage van manager Gunther Hofmans is geweest. In zijn beleid stapelden de blunders zich op", schrijft Het Nieuwsblad letterlijk.

Stamnummer

De krant weet dat als de piste Decuyper doorloopt, er niets of niemand meer is. En dan stevent de club op een vereffening af en is iedere schuldeiser z'n geld kwijt. Bij een dergelijk scenario komt het heilige stamnummer bij de curator terecht en kan het opnieuw gekocht worden door een belangstellende. Zoals bijvoorbeeld Act as One. Of Decuyper. Of iemand anders.

Bron: site voetbalnieuws

Na Bergen, Racing Mechelen ook nog den Antwerp?
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Ziet de competitie in eerste klasse er binnenkort zo uit?

De financiële miserie in tweede klasse heeft de eersteklassers aan het denken gezet over een nieuwe competitiehervorming. Daarin zou er in de Jupiler Pro League met twintig (!) clubs gespeeld worden én nog ruimte zijn voor Play-Off 1. Tweede klasse zou gewoon verdwijnen. Dat weet de Franse krantengroep Sudpress

Eerder stelden Standard-voorzitter Roland Duchâtelet en Gent-voorzitter Ivan De Witte al allebei een nieuwe competitieformule voor. De eerste had het over een eerste klasse met twee keer twaalf ploegen, de tweede over een eerste klasse met maar veertien teams. Maar volgens Sudpresse is er nu ook een derde plan, dat snel aan populariteit zou winnen.

Twintig clubs in eerste klasse, dat moet iedereen over de streep trekken. Dat zou wel betekenen dat er standaard 38 speeldagen afgehaspeld worden, én er zouden daarnaast nog plannen zijn om Play-Off 1 te behouden. Die zou wel slechts met de bovenste vier in plaats van met de bovenste zes ploegen gespeeld worden en bepalen wie kampioen wordt, het tweede Champions League-ticket pakt en wie in welke ronde van de Europa League start. Tweede klasse zou dan simpelweg verdwijnen en plaats ruimen voor een elitereeks van amateurs, die in een Vlaamse en Waalse poule onderverdeeld worden.

Het idee kwam er omdat aardig wat tweedeklassers het water aan de lippen staat. Eerder deze week bleken Woluwe-Zaventem en Racing Mechelen geen licentie voor tweede aangevraagd te hebben, en ging Bergen zelfs failliet. 34 profclubs in België (16 in eerste, 18 in tweede) lijkt dan ook te veel van het goede.

Er moet wel een grote ‘als’ geplaatst worden bij de plannen van de Pro League. Op 6 maart wordt er samengezeten over een nieuwe competitieformule, maar om die goed te keuren moeten maar liefst 13 van de 16 clubs voor stemmen. Op voorwaarde dat er voor 15 maart een akkoord komt, wordt de nieuwe competitiehervorming doorgevoerd vanaf het seizoen 2016-2017.

Bron: nr10
Plaats reactie