K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door Dabo »

K.SK HEIST (02948) - K.FC.DESSEL SPORT (00606)

REF:TIMMERMANS JONAS(6)
AR1:TOEBACK MAARTEN(6)
AR2:BOETS WESLEY(4)

Afbeelding

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 09/12 - 20h -K.SK Heist - KFC Dessel Sport

Bericht door Dabo »

Op training ontbraken Robert Roosen (enkel) en David Wijns (knie). Roosen is met loopoefeningen gestart. Wijns werkt aan zijn terugkeer met oefeningen bij de kinesist. Er zijn geen geschorsten voor de partij tegen Dessel. Dat is meteen de laatste thuismatch van dit jaar.

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 09/12 - 20h -K.SK Heist - KFC Dessel Sport

Bericht door Johan Gazon »

Allee mannekes ...!!! 't Is toch niet omdat we nu een paar keer hebben verloren, dat er niets meer kan he ?
Wij staan bij de top-vijf en slechts 2 punten van de eerste en slechts 1 punt van de 3 anderen.
Winnen nu zaterdag en met wat geluk staan we terug tweede, derde of vierde ...of misschien zelfs eerste ?!!?

Trouwens...ik begin hier Davila te missen !!! Hij is toch niet met zijn "golfkarreke" ergens tegen gereden he ?!? :roll:
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: 09/12 - 20h -K.SK Heist - KFC Dessel Sport

Bericht door Raul »

Neenee, onze helden kennende zullen ze er staan voor deze 'referentiematch' (hatelijk woord).

We beschikken nog steeds over dezelfde mogelijkheden als in het begin van 't seizoen, het is gewoon een kwestie van de mayonaise opnieuw te laten pakken!

En we zitten inderdaad gewoon op schema.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 09/12 - 20h -K.SK Heist - KFC Dessel Sport

Bericht door Dabo »

Ploegnieuws: Wijns (knie) en Roosen (enkel) zijn out. Kabeya en Sols keren terug uit schorsing.

Kern: Stroobants, Van Aerschot, Verbist,Tambeur, Engelen, Matterne, Englebert,Webers, Napoléone, Ventose, Troonbeeckx,Bounou, Bambi Nzanga, Regnier, Claes, Orye,Lokando, Sols.


Dessel Sport

Ploegnieuws:Remen is geschorst.

Kern: Kustermans, Smet, Lenaerts, Vosters, Ofori, Gerits, Tilburgs, Baeten, Yagan, Janssens, Breugelmans, Vansimpsen, Njengo, Efekia, Rosario, Peers, Verboven, Arrazole De Onata

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 09/12 - 20h -K.SK Heist - KFC Dessel Sport

Bericht door Dabo »

Ze hebben in Dessel ne plaatselijke 'Marcel Dingemans' gevonden. :D :lol: :D :lol:


De tweede streektopper op rij. Dus kostbaar gebruik maken van alle tijd om ons extra voor te bereiden, want zaterdag gaan we op visite naar de Losstraat. Daar zullen de Zwanen van de Zuiderkempen ons zonder twijfel, ik zou bijna zeggen traditiegetrouw, confronteren met de aller”Hestse”concurrentie uit de regio.

De Heistse kern moest vorige week een smak “zuur” leergeld betalen. In eigen huis begingen ze wat je een “jeugdige zondige knieval” mag noemen. De kans om alleen aan de kop te komen schoot aan hen voorbij. Het ervaren KSVO elftal kwam er kittig en kwiek counteren. Kwam snel op voorsprong en ging vervolgens geduldig zijn kans afwachten en gedreven gedisciplineerd verdedigen. Of zoals de pers het bondig samenvatte: Oudenaarde pakte uit met een Heist - scenario! en gaf blauwwit een koekje van eigen deeg!.
KSK speelde wel mee in de film maar vond geen oplossingen in de zone van de waarheid. De afwerking sputterde. De tweede lijns uithalen, haalden niet uit. De troepen van Leleu daarentegen scoorden efficiënt. En uiteindelijk preek er een “ wat overdreven” 0 – 3 op de bordjes.

Heist Dessel

Een veldslagje verloren, maar de campagne gaat verder. (qoute van Napoleon(e)) Heist mag trouwens spreken van een meer dan geslaagde heenronde tot dus ver. 1 verliespartij meer, 1 gelijkspel minder, op 14 wedstrijden dan Dessel Sport = 1 puntje achter in de rangschikking. Ook qua doelpuntensaldo is er min of meer sprake van een evenwichtig rapport tussen beiden. Een onderling duel zal klaarheid bieden over wie de Kempische sterkhouder bij uitstek is. En de kans is groot dat meteen ook één ploeg binnenkort wat relaxter richting winterstop kan. Beide clubs ambiëren de eindronde en beseffen maar al te goed dat het op een puntje kan aankomen.

Ksk Heist Sportcentrum

Wie moeten we in het oog houden bij blauwwit? Best allemaal een bikke, Heist is een ploeg die eerder teert op het collectief dan op puur individueel talent. Hun scorend vermogen schuilt vooral bij Kabeya, Napoleone en Webers (samen goed voor 17 treffers). En ze vullen mekaar prima aan: Curtis K. in de box, Luca N. van op afstand en captain Bart W. houdt zijn kop er steeds bij. In het middenveld zorgt de Thomas - tandem ( Englebert – Regnier ) voor zowel prima bufferend als opbouwend werk. Verder zijn er ook nog de ervaren Dries Ventose en Stig Engelen om de Karel - Keleman - kar met verdienstelijke jongeren mee te trekken ( Troonbeeckx, Bambi, Bounou, Materne, Orye....) “Hest” da's een uitgebalanceerd en moeilijk manoeuvreerbaar team. En als twee, qua fysiek en technisch vermogen, min of meer evenwichtige équipes de degens kruisen komt het vooral aan op de andere voetbalpeilers: mentaliteit en ploegtaktiek.

Laat nou net T1 Karel Keleman een fervent aanhanger van de Duitse discipline en gründlichkeit zijn en een straffe schaker. Daar gaan we zeker rekening mee moeten houden! Met andere woorden: klaar zijn om de blauw-witte plannetjes tot samenspel snel te counteren, zelf verbeten omschakelen en onze “eigen verrassende film” regiseren. ( aan de hand van ons scenario of plot ). SAS! “Speed, Agression and Surprise” op individueel vlak en SAS oftewel “ Systemathisch (beredeneerd) Attack Spel” of “ Slim Aanvallend Spelen” als team?

Kanda? Jadakan! Magda? Damutwel!

Gaatdadan gen voenken geve? Zekes! Spanning en sensatie verzekerd.

Groenwit heeft potentiële individuele game-changers in de kern en kan als topfitte ploeg een gros (kantel)momenten forceren. En ja, die laatste loodjes op weg naar (winter)rust wegen het zwaanst... euh zwaarst. Efkes doorbijten. 14 dagen. Trouwens we zitten nog lang niet op ons tandvlees en op onze bank zit wat on-aangeboord ongeduld klaar om eens een ferm (ge)bitteke toe te happen of een tandje bij te steken waar nodig. Nu zaterdag 9 December om 2000Hr. Oh kom maar eens kijken …. hoe groenwit zich tot op de tanden bewapend op de berg hijst. Net nu missen we onze krijger pur sang Rambo Remen. Die kreeg vorige week zijn derde geel prentje en mag niet meedoen van de (James) bond. Wie van het A-team gaat dat opvangen? Dat zien we in onze volgende aktiefilm, nu zaterdag dus om 2000Hr in de bioscoop aan het gemeentelijk sportcomplex in de Losstraat van Heist op den Berg. Er is genoeg parking en drive-in! de ploeg!

Komt da zien !!! Een super spannende psycho-thriller – een mix en sequel-soap van het legendarische “Van vlees en bloed” en “Heistor” met g(r)as(t)akteur Kevin Janssens in wat nu al de "Ja, (n) de éclair"- winnende rol van't jaar wordt genoemd. Amusement van eigen bodem. Wie gaat lopen met den Oscar voor deze Kempische Kampioenen-film?

Voor de match van morgenavond zal Remen niet beschikbaar zijn wegens een schorsing, derde gele kaart. Daar staat tegenover dat voor de eerste keer dit seizoen Thomas Jutten weer bij de kern zal zitten! Of hij minuten gaat maken weten we nog niet, dat weet alleen de trainer, maar het is bemoedigend dat hij weer bij de groep zal zijn tijdens de match. De kern van trainer Patrick Witters zal dus bestaan uit: Kustermans - Arrazola - Smet - 'Turbo Toon' Lenaerts - Vosters - Breugelmans - Tilburgs - Janssens - Baeten - Vansimpsen - Yagan - Gerits - Njengo - Rosario - Efekia - Ofori - Peers - Jutten
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door Johan Gazon »

AUB !!! 2-1 !!! De mayonaise van Raul heeft gepakt...en ook de slagroom op de taart.... en de kers erboven op !!!
Het was wel een match die alle kanten uit kon . Maar ik begin meer en meer te denken dat er 8 of 9 ploegen zijn die aan elkaar gewaagd zijn. Als je ziet dat Lommel slechts gelijk speelt tegen Chatelet-Farciennes !
En we staan terug mooi te blinken op de eerste plaats vanavond. Nu nog het resultaat afwachten van Knokke tegen Berchem ( moet ook nog gespeeld worden !) en Deinze tegen Aalst ! Kunnen ze allebei winnen, steken ze ons voorbij in het klassement.
Het was weer een onverwachte ploeg-opstelling die onze KK uit zijn toverhoed goochelde ! Bounou en Engelen zelfs niet op het wedstrijd-blad !!?? Wat was of is er aan de hand ? Spijtig dat er nergens iets van vermeld wordt of dat de supporters niets meer mogen weten!
Onverwacht ook de tandem Webers-Lokando in het centrum van de verdediging ! Verbist in het middenveld.
Wat wel opvalt is dat er eigenlijk nog altijd geen echte type-ploeg bekend is. Het is telkens afwachten hoe de ploeg er zal uitzien bij de volgende match. Nu, zolang als deze jonge spelersgroep dit aanvaard is er geen probleem.Vermoedelijk is het juist omdat het zo'n jonge ploeg is die deze situatie aankan en altijd het beste geeft als ze opgesteld worden.
Wel moet ik toegeven dat de tandem Webers-Lokanda het heel goed heeft gedaan, en zelf ook Verbist op die plaats.
Voor mij man van de match..of " twee mannen van de match" : Ventose en Webers ! Eigenlijk heeft heel de ploeg recht op die vermelding, want uiteindelijk was het mooi om te zien hoe iedereen er voor vocht om dit resultaat te behalen. Proficiat aan heel de ploeg !
En volgende zondag pakken we Berchem.....!!!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door hesteneer »

eindelijk...eindelijk hebben we nog is voetbal gezien! Fantastische wedstrijd van onze gasten.
Een goede eerste helft, met een geweldig tempo. Stig was geblesseerd en volgens mij ook Mehdi als ik de gasten zo hoorde. Hebben we hem gemist? Neen, helemaal niet. Nu werd er als een team gespeeld, nu werd er geknokt voor elke morzel grond en nu hebben we in de eerste helft een 5 tal goede kansen gecreeerd tegen toch wel een goede ploeg. Ik vreesde er voor dat we dat tempo niet konden aanhouden, maar niets was minder waar. Tweede helft gewoon verder gedaan op ons elan waardoor we een oververdiende overwinning hebben behaald.
Webers - Lokando : geweldig
Verbist: perfecte eerste helft
Ventose: wat een topper als hij de ballen toegespeeld krijgt
Kurtis: je kan er van zeggen wat je wil, maar deze gast heeft iets wat niemand heeft. Dodelijk in de baklijn, goede techniek en als hij zin heeft...geweldige ploegspeler

Maar de oscar van de match gaan voor mij naar: Thomas Regnier. Wat een wedstrijd heeft hij gespeeld!!!!! Overal was hij, geknokt als ne zot, dessel niet laten voetballen en zelf het tempo bepaald.

Als we nu Luca terug aan het voetballen krijgen (hij was voor mij de minste gisteren) zijn wij titelkandidaat nummer 1

PS: ik stel voor dat we de bezoekers tribune verhuizen naar onze kant. We zetten de bezoekende supporters toch tussen ons, met als gevolg dat het gisteren uit de hand is gelopen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door DAVILA »

Heist sluit schitterende heenronde af met knappe zege

Vandaag om 10:15 door GF

Met 29 punten uit vijftien wedstrijden én een zege tegen Dessel heeft Heist een fraai punt gezet achter een knappe heenronde. Dries Ventose maakt dit keer het verschil, hij scoorde twee doelpunten.
Heist startte scherp, het stormde vanaf het begin naar voren mét resultaat. Want na tien minuten hing de bal al tegen de netten. Stefan Verbist, voor het eerst aan de aftrap, bediende Ventose die fraai afwerkte. Dessel zette daar niet veel tegenover, het was integendeel Heist dat langs Verbist nog aan een mooie kans kwam. Op het half uur dan toch 1-1. Breugelmans trok voor en Vansimpsen schoot beheerst binnen.

Na de pauze liet de thuisploeg het initiatief aan de bezoekers. Maar veel deed Dessel daar niet mee. Tilburgs kopte een hoekschop tegen de paal. Het zou 2-1 worden en opnieuw met Ventose als doelpuntenmaker. Nu op een assist van Napoléone. In het laatste half uur was het vooral spannend, maar groot gevaar kwam er niet meer. Dessel speelde zeker niet zijn beste match van het seizoen, een wilskrachtig Heist hield de drie punten thuis. Bij Heist ontbraken de geblesseerden Engelen (ribben), Bounou (virus) en Englebert (enkel). Verbist kwam aan de aftrap, en voor Engelen speelde Lokando centraal achterin. Gele kaarten waren er voor Napoléone en Verbist. Voor Napoléone zijn derde, hij mist de laatste match voor de winterstop volgende zondag in Berchem.

Bron: GVA
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Ja hesteneer, de bezoekende supporters waren toch niet zo heel vriendelijk. Tijdens de rust had ik wat woorden in de toiletten met enkele Desselaars omdat ik reageerde op hun bemerkingen over de volgens hun zeer defensieve en negatieve manier van spelen van KSK Heist !!?? Geen lieve jongens moet ik zeggen...ik plaste zowaar op mijn schoenen verdomme :cry:
En op de tribune achter ons zaten enkele perslui (of waren het gewone Dessel-supporters?) op de persbanken achter ons: zeveren en zagen dat het niet schoon was !
Wat is het nut van stewards en toezichters als de bezoekende supporters gewoon overal tussen in zitten ? Met alle respect voor de stewards ...ze kunnen alleen misschien maar doen wat is hun opgedragen.

Voor de rest, zeker de eerste helft, een sterke wedstrijd. Inderdaad ..onze spelers zijn fysiek zeker in orde. Tweede helft liepen we wat naar achter en hadden misschien geluk, of was het onkunde van Dessel !?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door hesteneer »

ast maar bij woorden was gebleven....bij ons ene ne slag in zen gezicht gehad en ikke me menne kop tegen ijzeren geraamte van de staanplaats geduwd.

Nu mogen ze de beelden is gebruiken seh!!!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door eSKaa »

Straf dat ge voor een fakkeltje op de foto staat, maar voor vechten gebeurt er niks. Da ze ni in een apart vak staan, soit, tot daar aan toe, maar zet er dan spotters of stewards tussen. Als ik dat allemaal lees en hoor, komt het haar op men armen recht! :x
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door Raul »

Over de match:
- Zeer degelijke prestatie, verdiende overwinning.
- Dessel viel me tegen, maar dat kan natuurlijk ook met onze prestatie te maken hebben ;) ; ik denk bv. niet dat Oudenaarde vorige week zoveel beter was, maar die stonden na 2 minuten voor en speelden dat heel goed uit.
- Blij voor Ventose: twee keer goed aangespeeld, twee keer prijs!
- Mental coach voor Napoleone aub; zijn lichaamstaal (vooral de eerste helft) zegt veel; hopelijk heeft die assist (en nog een goeie cross daarna) hem terug op het juiste pad gezet.
- Engelen was gekwetst; Bounou ziek.

Over alles daarrond:
- Eerste helft was het nog vrolijk naast mekaar (enfin, we werden omsingeld), tweede helft blijkbaar (ik had al andere oorden opgezocht) niet meer.
- Bij het begin van de match stonden er 4 spotters en 1 steward in het bewuste vak: waren die weg?
- Misschien de mooie bezoekerstribunes openstellen voor de eigen supporters (best wel drank voorzien)?

@eSKaa: triestig inderdaad; gisteren op RTV samenvatting van City Pirates - Zwarte Leeuw (5-5 met drie keer Nick Van Belle overigens) gezien waar vlotjes een 20-tal sollicitaties voor stadionverbod gefilmd werden... Volgens het verslag stonden de supporters broederlijk naast elkaar, maar er stond wel een hek tussen.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door hesteneer »

Heb het verslag van City Pirates ook gezien. Leuk match wel daar :)
Die supporters stonden inderdaad ook naast mekaar met een klein hekje tussen, dat vanvoor open was.

=> die van Merksem hadden daar bakke jupiler staan: waarom mogen zij uit glas drinken, en wij uit plastiek?
=> die van Zwarte Leeuw hadden maar ene vinger aan hun hand staan: waarom kunnen zij maar ene gebruiken, die wij niet mogen gebruiken?
=> Nick van Belle maakt 3 doelpunten: wij waren enkel gelukkig met zijn vriendin
=> het is toch maar 1 reeks verschil?

Wat die supporters van Dessel betreft: Ok, het is waar...wij hebben er verbaal niet tegen gezwegen (wat ze zelf zochten), maar we hebben ons enkel gefocust op de spelers van Dessel. Als zij daar niet tegen kunnen, moeten ze gewoon aan de overkant gaan staan en ons niet lichamelijk aanvallen.
Mijne zoon is wenend weggegaan, den andere heeft bekan een blauw ook en ik heb er een schudding aan over gehouden. Had er bij ons 1 bepaalde supporter (ik ga hier geen namen noemen) niet tussen gestaan, hadden zij mij of den andere kunnen komen bezoeken in kamer 213 in Lier. Als (politie) Heist hier niet op reageert...ja...waar zijn we dan mee bezig?! Die ene steward was ene van Dessel, waar waren de onze?! AJA JUST!!!!! die stonden aan den trap van den tribune om te zien of niemand met een plastieke bekerke naar boven zou gaan OF ze stonden aan het hamburgerkraam...
Onder het motto "bescherm en steun uw eigen supporters" !!!! Het zijn er al zo weinig tegewoordig....maarja...wie zijn wij hé
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - KFC Dessel Sport 2-1

Bericht door eSKaa »

Had het ook gezien, matche van Zwarte Leeuw.

Tja, er loopt ne veiligheidsverantwoordelijke rond he. Die zal alles wel onder controle geacht hebben zeker? Mss moet die het is komen uitleggen?
Plaats reactie