K.SK Heist - Patro Eisden MM 6-0

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 6-0

Bericht door Dabo »

DAAN MATTERNE KATALYSATOR VOOR MONSTERZEGE

“Ik heb er echt van genoten”

Een monsterzege is het voor Heist geworden tegen rode lantaarn Eisden. De eerste goal werd gescoord door Daan Matterne. Hij kon zich uitleven in een voor hem nieuwe positie.
“Ik heb er echt van genoten”, opent Daan Matterne. Hij werd door zijn coach in een meer offensieve rol uitgespeeld. “Ik schoof een rij vooruit en ik heb me op de linkerflank heel erg geamuseerd”, vervolgt hij. Matterne had absoluut geen medelijden met zijn gouwgenoten. “Het is een grote overwinning geworden, de grootste van het hele seizoen. En ik mocht in die reeks van zes doelpunten dan toch maar mooi de eerste maken. En dat is toch niet onbelangrijk, ik heb met mijn doelpunt de ban gebroken. Ik effende het pad naar een hele ruime overwinning. Daarna liep het vlot, want we hadden zelfs nog meer kunnen scoren.” Voor Matterne was het aanvankelijk ook wat zoeken in zijn nieuwe rol. “Ja, dat is ook zo”, zegt Matterne. “Ik scoorde al wel binnen de eerste tien minuten maar ik moest aanvankelijk mijn weg toch een beetje zoeken. Als zo'n doelpunt dan valt, dan valt er ook meteen heel wat last van je schouder. De druk was van de ketel, ik speelde bevrijd op de linkerflank en ik zag dat we het gingen halen. Goed, Patro is dan niet de sterkste tegenstander, je moet het nog altijd doen. Het staat mooi om met 6-0 te winnen.” De flankspeler wist niet lang voor de wedstrijd dat hij in een meer offensieve rol zou geduwd worden door zijn coach. “Nee, het is niet dat we daar een hele week op getraind hadden en dat ik me al dagen kon voorbereiden. Pas een dag voor de wedstrijd wist ik dat in deze rol zou aantreden tegen Eisden. We hadden er maar één keer op getraind. Met succes, zo blijkt.”

“Zorgen voor later”

De volgende match is altijd de moeilijkste. “Dat kan je in dit geval wel zo stellen. Nu gaat de riem er een weekje af, maar binnen twee weken spelen we op verplaatsing in Oudenaarde. De daaropvolgende wedstrijd is in Lommel. Dat zijn toch ploegen van een ander niveau, maar dat zijn ook zorgen voor later. In Oudenaarde zal ik er zelf niet bij zijn want dan ben ik geschorst omwille van mijn rode kaart tegen Aalst. Laat me daarom nog maar even nagenieten van mijn goaltje, het is mijn eerste doelpunt voor Heist. En dat alles geeft een goed gevoel. Een ruime zege met een doelpunt, wat wil je nog meer?”


COACH KELEMAN EUFORISCH

“De groep heeft me verwend met goed voetbal”

Karel Keleman kon alleen maar glunderen na de prachtige zege van zijn jongens. “Ik heb een ploeg gezien die wilde winnen”, vertelt Keleman euforisch. “Ik ben echt heel blij. Ik zag veel lopende spelers en ik ben verwend geweest met goed voetbal en een pak doelpunten. Heerlijk. Ik ben ook blij dat bijvoorbeeld Dries Ventose zijn goaltje kon meepikken. Ik zag aan alles dat hij zo graag dat doelpunt wilde scoren en het is hem gelukt. Nee, deze prestatie maakt een dolgelukkige trainer van mij.” Wie er ook met een brede glimlach bijliep was Robbe Sols, ondanks een korte invalbeurt van een kwartier.

“Dit zijn mijn eerste minuten in de eerste ploeg”, vertelt Sols. Aan zijn debuut ging een applausvervanging voor Luca Napoléone vooraf. Hij scoorde drie doelpunten. “Het was een ideaal moment om een invalbeurt te maken”, vervolgt Sols. “We stonden al met 5-0 voor en het is de beloning voor het harde werk op de trainingen. Dit smaakt naar meer. Ik ben blij dat ik me aan het publiek heb kunnen tonen.” (gf)

Bron: GVA
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 6-0

Bericht door hesteneer »

een klein applausje voor zaterdag!!!! perfecte wedstrijd tegen een slechte tegenstander. Niet altijd ideaal om dit soort matchen te winnen op deze manier...zoals ene van onze hoop mooi verwoorde: "wij zagen gasten die zich op de plein hebben geamuseerd"

Daar draait het om begod!!!

Op naar Oudenaarde en dan 2 weken later naar het schitterende bezoekersvak in Lommel

#roadtothetitle
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 6-0

Bericht door Dabo »

Patro en trainer Danny Boffin gaan in onderling overleg uit mekaar. Patro bedankt Boffin voor zijn bewezen diensten en inzet.
de greize
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 6-0

Bericht door de greize »

15 jaar hebben we moeten wachten om nog eens met zulke cijfers thuis uit te pakken. In 2003 (4de nationale) werd Verbroedering Meerhout met deze 6 - 0 cijfers terug naar huis gestuurd.
In 1985 werd er in 1ste provinciale zelfs gewonnen met 7 - 0 tegen Wezel Sport.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 6-0

Bericht door DAVILA »

In 1998/99 BvB KSK Heist-Anderlues RUSC 8-0
In 2004/5 nog een spectaculaire uitslag: kampenhout-KSK Heist 3-7
de greize
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 6-0

Bericht door de greize »

in 1974 was er ook nog de 10 - 2 zege tegen RUW Ciney
Plaats reactie