KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door DAVILA »

Net ook de wedstrijdbeelden bekeken: minuut één: als dat geen schoolvoorbeeld van een strafschop is, de Virton verdediger heeft geen oog voor de bal maar enkel voor de man...
Soms is er marge voor interpretatie, hier niet, bekijk die fase vijf keer na mekaar !
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:
Raul schreef: Insinueren dat onze coach de play-off niet zou willen halen, lijkt me een brug te ver.


Net de persconferentie bekeken, wie aandachtig luistert kan zelf zijn conclusies trekken. KK is duidelijk en dat apprecieer ik.



Het is wel aandoenlijk om te zien hoe Luk De Raet toch ongelooflijk zijn best doet om wat enthousiasme voor het halen van de play-offs uit Karel Keleman probeert te halen. Tot drie maal toe probeert hij...Maar Karel is niet te overhalen. Even op het einde van het gesprek zegt hij dat het halen van de play-offs wel wil...maar dan is het "de jongere spelers een kans geven" weer belangrijker !
Nu moet ik toegeven dat we geen zicht hebben op wat er zich allemaal afspeelt rond de ploeg en het bestuur. We moeten ons daar trouwens ook niet mee moeien, het is al zo moeielijk genoeg !!! Trouwens als je bemerkt wat de ploeg al heeft bereikt de laatste jaren en ons veel voetbalplezier heeft bezorgt is een dik applaus verdiend voor bestuur, spelers en trainersstaf !!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door DAVILA »

Bouwen aan een ploeg kan bij ons blijkbaar niet meer.
Napoleone valt op dit seizoen en vertrekt. Als Adesanya volgend seizoen 15 keer scoort, vertrekt die ook. Frustrerend maar zo is het nu eenmaal.
Blijven meedoen voor de top zes, zeven plaatsen en eens een uitschieter richting eindronde.
Merk op: de huidige top vier zijn ploegen die al enkele jaren nagenoeg hun ganse kern samenhielden.
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door Raul »

DAVILA schreef:
Raul schreef: Insinueren dat onze coach de play-off niet zou willen halen, lijkt me een brug te ver.
Net de persconferentie bekeken, wie aandachtig luistert kan zelf zijn conclusies trekken. KK is duidelijk en dat apprecieer ik.
Ik kan mis zijn , maar ik zie een trainer die preventief excuses zoekt voor het geval we het niet halen, die de druk probeert weg te houden...
Ik denk dus niet dat hij zegt wat hij echt denkt.
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door Raul »

DAVILA schreef:Bouwen aan een ploeg kan bij ons blijkbaar niet meer.
Napoleone valt op dit seizoen en vertrekt. Als Adesanya volgend seizoen 15 keer scoort, vertrekt die ook. Frustrerend maar zo is het nu eenmaal.
Ik denk dat veel bepaald wordt door het soort spelers dat je binnenhaalt: van jongens met ambities die hoger liggen dan onze geliefde club, moet je niet verwachten dat ze lang blijven. We hebben ons de laatste jaren ook geprofileerd als springplank, waarschijnlijk omdat dat voor ons de enige manier is om spelers van een bepaald niveau te halen...
Ik heb ergens mijn idee daarover al eens geschreven; de (financiële) realiteit is wellicht anders.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door hesteneer »

Kheb nog ni alles gelezen in deze topic, dus tkan zijn dat het hier al eens staat (alvast mijn excuses dan)...maar dit gelijkspel is maar aan 1 te danken: vele afwezigen.

Als je moet spelen zonder Regnier, Ventose, Kabeya en WIjns heb je problemen. Kurtis is voor ons cruciaal (heb ik al dikwijls gezegd) en die andere 3 kan je gewoon ni missen. Tel daarbij dat bij Luca op dit moment lukt als bij een kartonnen doos...ja...dan wordt het moeilijk.

Over de eindronde: ik zou hem graag spelen, maar als het niet lukt is het ook maar zo. Alleen is dan het probleem: wat moeten wij dan gebruiken als excuus om pintjes te drinken?!?!?!
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door Johan Gazon »

hesteneer schreef: Over de eindronde: ik zou hem graag spelen, maar als het niet lukt is het ook maar zo. Alleen is dan het probleem: wat moeten wij dan gebruiken als excuus om pintjes te drinken?!?!?!



Beste hesteneer,
Wij , en ik spreek dan ook uit naam van Davila, vinden je een vriendelijke jongen...maar nu heb je wel in onze rapen gesch...en !!!
Wij maar proberen om een intelligente en geleerde uitleg te geven over de voetbal prestaties ! Weet dat "die van ons" en "die van Davila" ook durven het forum te lezen en als ze dan die simpele (maar wel eerlijke) reden bemerken, hebben we serieuse problemen. Dus volgende keer: denk tweemaal na voor je zoiets publiceert !!!
Met dank bij voorbaat...en de volgende keer zullen we ene trakteren! :oops: :roll: (Nu bemerk ik pas dat die smileys verdacht veel op Davila en mij gelijken !!!) :lol:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef: Tel daarbij dat bij Luca op dit moment lukt als bij een kartonnen doos...ja...dan wordt het moeilijk.
Het was wel een geniale pas van Luca die ons een punt opleverde...
In de context van Heist moet Luca altijd spelen, zelfs als dat is als een natte dweil, uit het niks kan hij uit de opneemvod een goal wringen ! :)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door DAVILA »

Raul schreef: Ik kan mis zijn , maar ik zie een trainer die preventief excuses zoekt voor het geval we het niet halen, die de druk probeert weg te houden...
Ik denk dus niet dat hij zegt wat hij echt denkt.
Klopt, maar hij doet wel wat hij zegt...
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door Raul »

DAVILA schreef:
Raul schreef: Ik kan mis zijn , maar ik zie een trainer die preventief excuses zoekt voor het geval we het niet halen, die de druk probeert weg te houden...
Ik denk dus niet dat hij zegt wat hij echt denkt.
Klopt, maar hij doet wel wat hij zegt...
Dat jongeren kansen krijgen is voor een groot deel uit noodzaak. Als Englebert, Regnier, Lokando... altijd fit waren geweest, zou bv. Sols vermoedelijk nog niet aan de bak gekomen zijn. De manier waarop die jongen nu 'zijn kans heeft gekregen', is trouwens ook niet ideaal.

Het zou jammer zijn als zo'n uitspraken een soort selffulfilling prophecy worden...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door hesteneer »

Het doorstromen van jeugd is nu niet echt onze specialiteit geweest de laatste jaren hé Raul ;)
Dit kan aan de kwaliteit liggen, maar ook aan andere aspecten...

Ik vind persoonlijk dat Karel goed werk levert met onze jeugdspelers. Toch regelmatig dat iemand mag meetrainen, in de kern zit en een keertje mag invallen! Dat zij volledige matchen mogen spelen als een titularis geblesseerd is, lijkt mij de meest logische zaak. Dat hij (Sols) mag starten terwijl Luca op de bank zat is dan weer minder logisch en is een gedurfde maar juiste keuze. Ik heb een andere manier van werken gezien de laatste 10 jaar...

Stel dat we de eindronde halen, waar ik toch nog altijd redelijk zeker van ben, zou ik de jongeren zoals Sols niet voor de leeuwen gooien. Je speelt dan tegen de sterkste ploegen uit de reeks en dan is de kans toch weer wat groter dat hij overlopen wordt met alle gevolgen vandien...mijn advies (verwaarloosbaar ;) ) is rustig aan me dieje kerel, net zoals Karel mister KSK Troonbeeckx heeft gebracht.


@Johan gazon: ge moogt nooit tege die van elle zegge wie ge zijt! Bij mij weet ook niemand wie ik ben ;)
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door Raul »

Het gaat er niet over of hij goed werk levert; het gaat erover dat hij dat werk preventief als excuus gebruikt voor het (eventueel) niet halen van de play-off (wat sommige forumleden stoort), terwijl ik weiger te geloven dat hij werkelijk zo denkt...

Ik veronderstel dat iedereen er voorstander van is om geregeld een jongere (bij voorkeur eigen jeugd) in het eerste elftal te krijgen, maar dat is inderdaad niet evident. Troonbeeckx zit voor het derde seizoen in de A-kern en ik geef graag toe dat ik twee jaar geleden nooit had gedacht dat hij dit niveau zou halen. Sols zit eigenlijk nog maar in zijn eerste seizoen (vorig jaar ook al wel sporadisch) en heeft al een paar tikken gekregen, maar heeft zeker potentieel.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door hesteneer »

wij kunnen niet in het hoofd van KK kijken, maar het lijkt mij idd ook zeer straf dat hij dat gebruikt als excuus...

Wete wa? zaterdag spelen we onder het motto van de 3 W's : Welle Wille Winne !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - EXC VIRTON 1-1

Bericht door DAVILA »

Raul schreef: Dat jongeren kansen krijgen is voor een groot deel uit noodzaak. Als Englebert, Regnier, Lokando... altijd fit waren geweest, zou bv. Sols vermoedelijk nog niet aan de bak gekomen zijn. De manier waarop die jongen nu 'zijn kans heeft gekregen', is trouwens ook niet ideaal.
Klopt: in een al vertimmerde ploeg je draai vinden als jongere is niet evident...
Raul, je roept de afwezigheid in van verschillende vaste waarden, gekwetst, daar kan je niks aan doen maar dan vrijwillig twee vaste waarden op de bank zetten... dan leef je in weelde of KK spreekt rechtuit en acht speelkansen voor jongeren belangrijker dan de eindronde spelen. Nogmaals ik apprecieer zijn eerlijkheid, hij moet trouwens toch goed beseffen dat hij de eindrondekansen hypothekeert door deze filosofie.
Als dit strookt met de filosofie van de club, heb ik daar geen probleem mee (al ben ik een andere mening toegedaan).
Plaats reactie