1e Amateur (2018-2019)

eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

1e Amateur (2018-2019)

Bericht door eSKaa »

Op zich is dit een zeer schone reeks. Bekijk die namen. Enkele traditieclubs erbij met een stevige achterban, een pak teams dat voor de titel gaat willen gaan, (ploegen waar centen zitten), kortom:
het wordt een interessant seizoen.

Knokke FC
Dessel Sport
FC Seraing
KSK Heist
KSV Oudenaarde
Eendracht Aalst
ASV Geel
Ex. Virton
FCV Dender
Châtelet-Farciennes
Rupel-Boom
Thes Sport
RWDM
FC Liège
Lierse Kempenzonen
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Raul »

Deinze ook nog.

Ik heb geen idee welke transfers er zoal worden gedaan door die ploegen, maar ik heb wel het gevoel dat dit een sterke reeks wordt...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Dabo »

Als ge op verplaatsing naar Lierse Kempenzonen moet, kunde dan ter plaatse patatten kopen? :D :) :D
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:Als ge op verplaatsing naar Lierse Kempenzonen moet, kunde dan ter plaatse patatten kopen? :D :) :D
Ja, josterlingen, voor wie nog weet wat dat zijn :D
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:
Dabo schreef:Als ge op verplaatsing naar Lierse Kempenzonen moet, kunde dan ter plaatse patatten kopen? :D :) :D


Ja, josterlingen, voor wie nog weet wat dat zijn :D



Schatjes van patatjes !!!

Toch een mooie ploeg die in onze reeks terecht komt !!! Ik kijk er naar uit !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Raul schreef: Ik heb geen idee welke transfers er zoal worden gedaan door die ploegen, maar ik heb wel het gevoel dat dit een sterke reeks wordt...
Sterke reeks ? Ik vrees dat dit een understatement is Raul ! Met de effectieven die wij nu hebben zie ik ons hoogstens top rechterkolom halen, dit is geen depreciatie van onze sportieve cel, men moet zaaien naar de zak zoals men vroeger zegde of naar zijne beurs ter markt gaan zoals men nog veel vroeger zegde, enfin, de tering naar de nering zetten ;)

Enkele persoonlijke bedenkingen:

- bij de stijgers enkel stevige kleppers: RWDM, FC Liège, Thes en zelfs Boom ! Bij RWDM lopen enkele profs rond zoals bv Liard, die enkele jaren terug met Tubize op Heist drie keer scoorde op vrije trap ! FC Liège heeft de wind in de zeilen: voor de finale van de eindronde voor een plaatsje in 1ste amateur ging het op Hamme met 2-4 winnen en won het ook de return met 2-1 voor niet minder dan 4000 toeschouwers. Tussen haakjes: Laurent Dethier speelde haast alles en scoorde 25 keer ! Bij Thes verlengde Oris zijn contract wat iets zegt over hun financiële draagkracht, Boom versterkte zich oa met De Maeyer van Beerschot, verleden jaar uitgeleend aan Oosterzonen en met Damblon van STVV, verleden jaar uitgeleend aan RWDM

- Knokke, de kampioen, hield al hun sterkhouders in huis en versterkte zich met oa Clepkens,, Djoum van Berchem, Tibo Van de Velde, Sander Van Eyck, 75 goals in 167 matchen bij Hamme, Aalst, Dender en Londerzeel

- Dessel hield ook de kern samen en voegde er nog wat aan toe

- Seraing eindigde al voor ons, Oudenaarde zat ons op de hielen

- Deinze legde Van Acker langer vast en duwt zeker door voor promotie

- Lierse neemt de kern van Oosterzonen over en vindt zeker nog geldschieters om zich te versterken

Komende dagen kom ik terug met de mij bekende transfers in de reeks.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Acht van de zestien clubs hebben een eersteklasse verleden.
Nog merkwaardig:
Van de twee kampioenen tweede amateur die verleden seizoen aantraden in eerste speelde Knokke kampioen en zakte Berchem...
Berchem was daarbij nog algemeen kampioen: het won die finalematch op Knokke.
Of hoe onvoorspelbaar voetbal kan zijn...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door hesteneer »

"hoogstens top rechterkolom"

Dat heb ik u de voorbije 2 jaar precies nog enkele keren horen zeggen davila…. We zijn begin juni en ge bent al bezig over de rechter kolom...ik weet dat ik herhaling val, maar enkele jaren geleden kwamen de 3 woorden "hoogstens rechter kolom" én de "kritische" toon voor een seizoen nooit uit uw mond. Ik vraag me eigenlijk af waarom de voorbije 2 jaar wel...

Laat KK en onze jonkies hun werk doen.

Jij spreekt over een Liard of god weet wie nog, maar mag ik ff vermelden dat wij de allerbeste jonge speler in ons ploeg hebben (die volgens mij nu voor zijn jaar vd doorbraak staat) én dat wij toch ook wel enkele mooie transfers gedaan hebben!


Geduld Davila...geduld
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Allez vooruit: vlot eindronde en de Duivels wereldkampioen :D
En enkel jaren terug viel aan top rechterkolom niet te denken, (t was spartelen om erin te blijven).
Toch blij dat ik er ene wakker gekregen heb op dit forum en dan nog ene met een beddenzaak :D
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door hesteneer »

ge hebt er pertang moeite voor moeten doen! me ene van de matrasgate had ik binnen de sec geantwoord want dan slaapte toch ni ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Voila se, weeral gratis reclame !
Opnieuw serieus: ik verwacht nog een ervaren centrale verdediger en een aanvaller met scorend vermogen naast of als back up voor Adesanya en dan doen we echt mee ! Waarom die CV ? Om in een verdediging met drie te kunnen spelen. Waarom een bijkomende aanvaller ? Veel scorend vermogen verdween en onze andere aanvallers hebben andere kwaliteiten.
Enfin, elk zijn mening maar die hoor ik hier nauwelijks.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Voila se, weeral gratis reclame !
Opnieuw serieus: ik verwacht nog een ervaren centrale verdediger en een aanvaller met scorend vermogen naast of als back up voor Adesanya en dan doen we echt mee ! Waarom die CV ? Om in een verdediging met drie te kunnen spelen. Waarom een bijkomende aanvaller ? Veel scorend vermogen verdween en onze andere aanvallers hebben andere kwaliteiten.
Enfin, elk zijn mening maar die hoor ik hier nauwelijks.
Vermoedelijk lijkt het mij naargelang de tijd verstrijkt, er nog wel wat spelers te halen zijn die nog niet onderdak zijn. Wacht men daar op? Anderzijds hoor je ballonnetjes opgaan dat deze reeks niet houdbaar zou zijn in de toekomst voor de club.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: Anderzijds hoor je ballonnetjes opgaan dat deze reeks niet houdbaar zou zijn in de toekomst voor de club.
Daar vrees ik ook voor. Zo lang er profploegen in het amateurvoetbal zitten zal de strijd ongelijk zijn.
Dit seizoen zo maar eventjes acht ploegen met een eersteklasse verleden: RWDM, FC Liège, Aalst, Dender, Seraing, Lierse, Geel, Boom...
De helft daarvan droomt van herstel van vergane glorie, tel daar nog een vreemde eend in de bijt bij: Knokke (maar chapeau voor hun titel) waar dixit de voorzitter alles (lees financieel) mogelijk is, het vooruitzicht op 1B was trouwens hun argument om Djoum van Berchem over de streep te trekken.
Begin er maar aan hé, biedt maar eens op tegen zo'n namen en financiële voorafspiegelingen, al blijkt achteraf vaak dat het goud klatergoud was !
Sterkte Michel ;)
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door eSKaa »

Er werd vroeger steeds gezegd: "3e Klasse is de ideale reeks voor Heist." "Een gemeente als Heist moet een ploeg hebben op dat niveau."
En daar sta ik nu nog steeds achter. 1e Amateur is een 3e klasse. Dit seizoen een stevige reeks, maar dat mag toch ook zeker.
Financieel niet haalbaar? Wat is dan niet haalbaar? Er in blijven? Middenmoot spelen?

Ik snap dat ge niet elk jaar kunt/wilt meedoen voor de titel of de eindronde. Dat kost veel geld. Maar dit is wel degelijk de reeks waar KSK Heist thuishoort.
Wat ik het meest jammer vind, is dat er te weinig grotere bedrijven uit de omgeving sponsoren. Ze moeten geen geldschieters worden die de club rechthouden,
maar die bedrijven sponsoren niet of amper. Wij moeten het doen met de lokale ondernemers (waarvoor mijn grote dank!), maar die mensen kunnen de kosten
van een club ook niet blijven dragen he. En als we nu is meer inkomsten uit toeschouwersaantallen konden halen...

Wel, dat laatste: daar zal ik is de stok in het hoenderhok smijten. En velen gaan mij dat niet in dank afnemen (behalve Davila en Gazon), maar terug op zondag spelen begot!
De Pro League wedstrijden op zondag zouden vanaf volgend seizoen pas om 16u beginnen, waardoor er ruimte is voor sommige mensen om naar de lokale (provinciale en amateur) teams
te gaan kijken. Op voorwaarde dat deze hun wedstrijden om 14u30 aanvangen, kunt ge beide matchen perfect combineren.
Soit, niet dat dat hier het probleem zal oplossen. Als 2 seizoenen aan de kop geen volk naar de Lostraat brengt, dan vrees ik dat RWDM, FC Luik, Boom,... dat ook niet kunnen. Althans niet in het thuisvak.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Grotendeels mee eens. Als ik spreek van bovenaan rechterkolom dan calculeer ik daar de sterkte van de reeks mee in. Sterker dan de vorige twee seizoenen.
En wat het niveau betreft: Ik woonde samen met Gazon de beslissende match Lommel-Knokke bij, eerlijk, dat is voor ons te hoog gegrepen. Als ge dan merkt dat Knokke zich nog fors versterkt...
Inderdaad, in deze reeks horen wij thuis, enkel elk jaar eindronde is een utopie.
En ja, eindelijk: speel op zondagnamiddag en ik ga nog een stap verder, voer het zomervoetbal in, van begin maart tot eind oktober. Laat de profs met hun verwarmde velden, krachtige lichtinstallaties en niet te vergeten, de rijkelijke TV gelden die de winteravondmatchen opbrengen maar in de winter spelen.
In de zomer zijn de dagen lang, een uitstapje na de middag van een paar uurtjes laat nog ruimte voor andere activiteiten.
Plaats reactie