KSK Heist - FC Seraing 1-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

KSK Heist - FC Seraing 1-1

Bericht door Dabo »

Ventose en Adesanya werken met de kinesist verder aan hun herstel. Verbist trainde dinsdag apart. Doelman Van Aerschot rust met een schouderblessure. Op dinsdag 5 maart om 20.30 uur speelt een mix van A-ploeg en beloften tegen de Brabantse eersteprovincialer KFC Herent.

Slecht nieuws betreffende de blessure van Roel Tambeur , Roel zal 6 weken out zijn.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 09/03/2019 KSK Heist - FC Seraing

Bericht door DAVILA »

Zo verloopt de voorbereiding bij Seraing:

Comme vous le savez sans doute déjà, la compétition de D1 Amateurs sera au repos le week-end prochain.
Il faudra dès lors attendre le déplacement à Heist du 9 mars prochain pour revoir nos Métallos en action en championnat.
D’ici là, ils se prépareront en suivant un programme adapté, avec notamment, un déplacement à Metz ce mardi 26 février pour les noyaux A et Espoirs.
Voici le détail du programme des deux prochaines semaines :
LUNDI 25 FEVRIER : entraînement à 10h00
MARDI : déplacement à Metz : rencontres amicales à 15h00 et à 17h00
MERCREDI : entraînement à 10h00
JEUDI : entraînement à 16h30
VENDREDI : entraînements à 10h00 et à 15h00 (repas en commun)
SAMEDI et DIMANCHE : journées libres
LUNDI QUATRE MARS : entraînement à 15h00
MARDI : entraînements à 10h00 et à 15h00
MERCREDI : entraînement à 10h00
JEUDI : entraînement à 16h30
VENDREDI : entraînement à 14h00
SAMEDI : match à Heist à 20h00
DIMANCHE : décrassage à 10h0

Bron: site Seraing
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 09/03/2019 KSK Heist - FC Seraing

Bericht door Johan Gazon »

Hierbij de vertaling via Google Translate !!! Davila denkt dat alle heisteneren goe frans kunnen om dit allemaal te verstaan :

Zoals je waarschijnlijk al weet, zal de D1 Amateurs-wedstrijd volgend weekend rusten.
Het zal daarom wachten op de reis naar Heist op 9 maart om onze staalarbeiders in actie te zien in de competitie.
In de tussentijd zullen ze zichzelf voorbereiden door een aangepast programma te volgen, met name een reis naar Metz op dinsdag 26 februari voor de A- en Espoirs-kernen.
Hier zijn de details van het programma voor de komende twee weken:
MAANDAG 25 FEBRUARI: training om 10.00 uur
DINSDAG: reis naar Metz: vriendelijke ontmoetingen om 15:00 en 17:00 uur
WOENSDAG: training om 10:00 uur
DONDERDAG: training om 16.30 uur
VRIJDAG: Workshops om 10:00 en 15:00 (gezamenlijke maaltijden)
ZATERDAG en ZONDAG: vrije dagen
MAANDAG VIER MAART: training om 15.00 uur
DINSDAG: Workshops om 10:00 uur en 15:00 uur
WOENSDAG: training om 10:00 uur
DONDERDAG: training om 16.30 uur
VRIJDAG: training om 14:00 uur
ZATERDAG: Heist match om 8 uur
ZONDAG: schrobben om 10.00 uur


Wat dat "schrobben" betekent op zondag.....????
Het lijkt me wel een profploeg....druk programma !!!
Opletten ....want die mannen komen precies sjotten om 8 uur in de morgend zaterdag !!!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 09/03/2019 KSK Heist - FC Seraing

Bericht door DAVILA »

Na een verliesmatch op zaterdagavond moeten die mannen voor straf ‘s zondags de vestiaires komen schrobben 😉
Die hebben de uitslag al goed ingeschat !
Dat is eens wat anders dan een uitlooptraining 🙂
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 09/03/2019 KSK Heist - FC Seraing

Bericht door Dabo »

Fré Van Aerschot: “We weten waarvoor we nog spelen”

Na een korte onderbreking begint Heist aan het laatste luik van zeven matchen. Zeven superbelangrijke duels met één hoofddoel: volgend seizoen opnieuw in eerste spelen.

Jij staar ook volgend seizoen nog in doel bij Heist?

Fré Van Aerschot: “Ik ben hier volgend seizoen nog, ja. Dit seizoen verliep voor mij zeer goed. Ik ben 20 en dan denk ik dat ik me hier goed kan ontplooien. Maar dan moeten we er alles aan doen om in eerste te blijven, want je wil zo hoog mogelijk spelen. De club gaf deze week een lijst vrij met toch een heel pak namen. Vooral veel jonge spelers ook en die willen maar één ding: eerste amateurklasse. We weten dus waarvoor we de komende weken moeten spelen.”

De heenmatch tegen Seraing eindigde nogal turbulent?

“Het was een bittere pil en een enorme ontgoocheling. Dat is het eerste wat mij te binnen schiet. We lieten een 0-2-voorsprong uit handen glippen. Via een strafschop in de laatste minuut werd het nog 2-2. Dat was een ferme patat.”

Ondertussen lopen er wel acht nieuwe spelers bij Seraing?

“Ik denk niet dat zoiets goed is. Al haalden ze de voorbije weken wel goede resultaten. Maar voor die acht nieuwkomers moeten er wel acht uit de ploeg, hé. Je maakt mij niet wijs dat zoiets het groepsgevoel aanscherpt. Het is trouwens al heel gek dat je in eerste amateurklasse acht nieuwkomers haalt in januari. Maar goed, wij haalden met Leo (Njengo) één nieuwe speler. En ik merk dat het in de groep bij ons heel goed zit.”

Heist en Seraing zijn twee ploegen in vorm?

“Twee ploegen die de punten nog heel goed kunnen gebruiken en ook dat klinkt toch een beetje gek. Seraing heeft het profstatuut en staat ‘maar’ zes punten boven ons. Het heeft dus ook nog punten nodig met het oog op het behoud. Stel dat wij winnen, dan staan we maar drie punten achter hen. Zo relatief is het allemaal. Je kan halen wie je wil, maar het is in de 90 minuten dat het moet gebeuren. Met een heel brede kern, of met een kern op maat van ploegen als de onze. En met wie je dat doet, dat maakt op zich niet zo veel uit. Als de ploeg er maar staat.”

Ploegnieuws: Adesanya is ziek. Tambeur (enkel) is nog een viertal weken out. Ook Claes (knie) is niet inzetbaar. Emhandi en Vanderpoorten spelen bij de beloften. Robert Roosen (kruisbandletsel) zit voor het eerst dit seizoen in de kern.

Kern: Stroobants, Van Aerschot, Webers, Englebert, Troonbeeckx, Orye, Wijns, Engelen, Alaerts, Verwerft, Ventose, Janssens, Regnier, Frix, Njengo, Benhamou, Verbist, Roosen.

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 09/03/2019 KSK Heist - FC Seraing 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Klassement .png
Klassement .png (82.34 KiB) 7925 keer bekeken
1-1 !!! Voor tegen een prof-ploeg zoals Seraing is het voor onze amateurs een zeer goede uitslag, wetende dat die profploeg in de winter-pauze nog heel wat transferts heeft uitgevoerd. Maar toch...als je de eerste helft hebt gezien..wat we weer laten liggen hebben van open kansen ???
We blijven wel in de race...Knokke zal er moeten aan geloven !! Maar Knokke heeft wel gaan gelijk spelen tegen Thes ! Dus toch niet onderschatten !
We zouden toch op die 12° plaats in de rangschikking moeten geraken om wat geruster te zijn !
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 09/03/2019 KSK Heist - FC Seraing

Bericht door Johan Gazon »

GVA:
GVA .png
GVA .png (167.42 KiB) 7839 keer bekeken
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 09/03/2019 KSK Heist - FC Seraing 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Met nog zes matchen te spelen moet KSK Heist toch proberen op die belangrijke 12°plaats te eindigen. Want de drie laatsten degraderen zonder pardon!
De 13° plaats geeft recht(?) op een eindronde met 3 tweede klassers amateur voor degraderen of in 1°amateur te blijven !
Als we het programma bekijken, heb ik de indruk dat KSK Heist het niet gemakkelijk gaat hebben.(zie onderstaande indrukwekkende berekening!! :ugeek: )

Hier volgt een overzicht van drie ploegen die voor ons nog belangrijk zijn , zonder Geel(15) en Knokke(16) volledig uit te sluiten !
( tussen haakjes betekent de huidige stand in het klassement)

KSK Heist(14): moet tegen: Knokke(16) Deinze(2) Molenbeek(5) Dessel(13) Luik(8) Lierse(4)

Dessel(13): moet tegen: Dender(6) Geel(15) Chatelet(7) Heist(14) Boom(10) Aalst(12)

Aalst(12): moet tegen: Luik(8) Knokke(16) Oudenaarde(11) Deinze(2) Seraing(9) Dessel(13)

Om heel simplistisch en wiskundig te berekenen wie de meeste kansen heeft om op die 12° plaats te geraken, tel ik de cijfers van de tegenstanders bij elkaar op en wie aan de hoogste cijfers uitkomt, heeft de gemakkelijkste tegenstanders en is favoriet.
Dus KSK Heist: 48 Dessel: 64 Aalst: 59

Nu besef ik wel dat dit maar cijfertjes zijn en dat in voetbal alles mogelijk is !!!

Vriendelijke groeten van Einstein Gazon !!! :roll:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK Heist - FC Seraing 1-1

Bericht door hesteneer »

ik zeg het graag als volgt:

"elke match moet gespeeld worden en wij moeten van niemand schrik hebben...alleen moeten we wat zorgvuldiger met onze kansen omgaan"

Vriendelijke groeten,
een positieve supporter ;)
Plaats reactie