De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Plaats reactie
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door eSKaa »

Nog 5 matchen en de competitie zit er op. Dan weten we wie er de eindronde voor de titel speelt, maar ook wie er zakt. En of we daar eventueel bij zijn. Hieronder een lijstje van de meest waarschijnlijke degradatiekandidaten, en hun nog te spelen matchen.
Ik ga er van uit dat Seraing zich veilig mag voelen. De anderen daarentegen... (T) of (U) zijn thuis- of uitwedstrijden.

Knokke: Aalst (U) - Luik (T) - Virton (U) - Geel (T) - Chatelet (U)

Geel: Dessel (T) - Lier (U) - RWDM (T) - Knokke (U) - Dender (T)

Aalst: Knokke (T) - Oudenaarde (U) - Deinze (T) - Seraing (U) - Dessel (T)

Dessel: Geel (U) - Chatelet (T) - Heist (U) - Boom (T) - Aalst (U)

Heist: Deinze (T) - RWDM (U) - Dessel (T) - Luik (T) - Lier (U)

Oudenaarde: Virton (U) - Aalst (T) - Thes (U) - Deinze (U) - RWDM (T)


Mij valt op dat Oudenaarde het nog moeilijk gaat krijgen. Met 3 uitmatchen, telkens op het veld van een top-5 ploeg, gaat het moeilijk worden, ook al hebben ze nu nog enkele punten voorsprong op Heist (2) en Aalst en Dessel (4). Enige ploeg uit de degradatiezone die ze tegenkomen is Aalst.
Aalst en Dessel mogen elk tegen 3 concurrenten aan de slag, en de Ajuinen komen nog 1 top-5 ploeg tegen. Dessel komt zelfs geen ploeg meer tegen uit de top 5.
Knokke kan zijn eer nog redden tegen concurrenten Aalst en Geel, en moet nog naar Virton. Het kan mathematisch nog, maar het zou zo goed als geen punten meer mogen laten liggen om zichzelf te redden.
Geel heeft nog nét iets meer ademruimte, maar mag zich geen misstap tegen Dessel veroorloven. Nadien kan het wel eens heel moeilijk worden.
Uiteraard kan je voor elke ploeg iets verzinnen. Wijzelf gaan het ook nog moeilijk krijgen in de komende wedstrijden. Ons programma schat ik als het 2e moeilijkste in, na Oudenaarde. Maar, 1 ding is simpel: na komend weekend, met de duels op de bodem van het klassement, zullen we al meer weten.
Aalst - Knokke, en Geel - Dessel zijn voor ons ook belangrijke wedstrijden. Al weet iedereen 'dat we alleen naar onszelf moeten zien' :-)
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door eSKaa »

Voor Knokke is het vandaag een beetje alles of niets tegen Luik. Verlies betekent dat het hoogst haalbare nog de barrages zijn. Bij winst kan het daar ook nog alle kanten op, al is zelfs een 'best of' scenario voor hen niet echt rooskleurig. Dan kunnen ze nog max. 32 ptn halen, waarschijnlijk te weinig voor behoud. Het is daar dus meer wachten op de mathematische bevestiging van de degradatie.

Voor de rest had niemand op voorhand zo'n thriller van een eindstrijd kunnen voorstellen. 3 speeldagen voor 't einde, en nog 6 ploegen in de running voor 3 degradatieplaatsen en een barrage. (terwijl bovenaan Thes is bijgehaald door Deinze, had ik ook niet meer verwacht)

Hieronder een 'Worst case' en 'Best Case' scenario voor volgende week:

WORST
Iedereen wint onderaan, behalve wij:
Oudenaarde 34
Dessel 32
Heist 31
Aalst 31
Geel 30
Knokke 23

BEST
logisch, iedereen verliest en wij winnen
Heist 34
Oudenaarde 31
Dessel 29
Aalst 28
Geel 27
Knokke 20

Uiteraard moet je steeds de bedenking maken dat ploegen die tegen 'middenmoters' spelen, zijnde ploegen die niets meer te winnen of te verliezen hebben, daar dikwijls miraculeus punten gaan sprokkelen. Dan wordt er wel eens gesproken van 'de zak geld' die afgegeven is.
Als we daar rekening mee houden, en met een verlies van Heist, krijgen we dit:

Dessel 32
Oudenaarde 31
Heist 31
Geel 30
Aalst 28
Knokke 20

Geel is de enige ploeg die tegen zo'n middenmoter (RWDM) speelt. Je kan uiteraard nog 20 verschillende versies van toekomstige standen maken, kloppen zal het niet snel. Maar duidelijk is dat winnen tegen Dessel (waar alweer een coach buiten gesmeten is) ons in een relatief comfortabele positie kan brengen.

Ik kijk er al naar uit! :-)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door Johan Gazon »

Inderdaad eskaa: het is nog nooit zo spannend geweest voor die veilige 12° plaats te kunnen bereiken !
Ik maak nog eens gebruik van de wetenschappelijk onderbouwde beroemde "Gazon kansenberekening"- methode om te zien waar we staan met KSK Heist. :ugeek: :ugeek: :ugeek:

Hier volgt een overzicht van vijf ploegen die voor ons nog belangrijk zijn. Knokke sluiten we uit na het verlies vandaag tegen Luik.
( tussen haakjes betekent de huidige stand in het klassement)

KSK Heist(12): moet tegen: Dessel(13) Luik(8) Lierse(3)

Dessel(13): moet tegen: Heist(12) Boom(7) Aalst(14)

Aalst(14): moet tegen: Deinze(2) Seraing(1) Dessel(13)

Geel(15): moet tegen: RWDM (5) Knokke (16) Dender(6)

Oudenaarde (11) moet tegen: Thes (1) Deinze (2) RWDM (5)

Om heel simplistisch en wiskundig te berekenen wie de meeste kansen heeft om op die 12° plaats te geraken, tel ik de cijfers van de tegenstanders bij elkaar op en wie aan de hoogste cijfers uitkomt, heeft de gemakkelijkste tegenstanders en is favoriet.

De uitkomst is, en direct geplaatst in volgorde welke ploeg er het beste voorstaat!

ploeg totaal
_________________________________
Dessel 33
Geel 27
Aalst 25
Heist 24
Oudenaarde 8

Ik moet toegeven dat mijn methode ons niet veel wijzer maakt, behalve dat Oudenaarde er echt heel slecht voorstaat en de rest dicht bij elkaar de meeste kansen heeft om die 12° plaats te bereiken.

Waarom doe ik eigenlijk nu dit allemaal....nu weten we nog niet meer !!! :? :? :?
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door eSKaa »

Er is iets niet correct aan uw methode.. Ik begrijp dat het redelijk simplistisch is, maar ik schat onze kansen hoger in dan bv. Geel en Aalst. Meerbepaald omdat ons volgende match tegen Dessel is. Onderlige duels bepalen nu echt veel..
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door Johan Gazon »

eSKaa schreef:
"Er is iets niet correct aan uw methode.."...


Beste eSKaa..daarom is het ook maar een wetenschappelijk onderbouwde methode !!! :ugeek: :ugeek:

Gelukkig maar...voetbal zou heel saai en voorspelbaar zijn door gewoon wat cijfertjes op te tellen...

Nu, bemerk ik dat ik maar wat "cijfertjes " heb zitten op te tellen !! Hoe onnozel kan ik toch zijn ??!!!! Ik gooi die "wetenschappelijk onderbouwde beroemde Gazon kansenberekening-methode" de vuilbak in !
:roll: :roll: :roll:
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door eSKaa »

De laatste lijn word zeer kort. Dankzij de belangrijke overwinning vorige week kunnen we het thuis afmaken tegen Luik.

Bij winst van Heist: geen discussie, altijd gered.

Bij gelijkspel:
-Alle ploegen onder ons (buiten Knokke) verliezen: GERED
-Alle ploegen onder ons spelen gelijk: GERED (Oudenaarde kan ons dan op de laatste speeldag voorbij, en Aalst kan op gelijke hoogte komen, maar hebben dan een match minder gewonnen als wij geen punt pakken in Lier)

De doemscenario's laat ik voor wat ze zijn :-) Pakt dat we gewoon niet mogen verliezen, want dan kan het wel eens spannen worden in Lier...
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door Johan Gazon »

HET MIRAKEL VAN KSK HEIST !!!
Klassement 1°amateur.png
Klassement 1°amateur.png (84.31 KiB) 7290 keer bekeken
Eigenlijk is het geen mirakel..het is gewoon het resultaat van de inzet van onze spelers en de trainersstaf...het blijven in geloven.
Daar is een vlaamse schlager-zanger (ik ben zijn naam vergeten) die zingt: " dit is het mooiste..." etc: het mooiste moment van de competitie moet toch het moment zijn dat onze Bart Webers in de laatste minuten het reddend doelpunt scoort. Bartje weet zijn momenten te kiezen, moet ik zeggen .
Het was enorm spannend, daar we toch onze kansen gekregen hebben, maar het scheen weer niet te lukken....maar dan moest"het mooiste" nog komen!
Nen dikke proficiat aan ons team en nu moet Lierse er maar aan geloven zeker ???
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door eSKaa »

Uw charmezanger heet Garry Hagger.


Geen dank 😉
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: De laatste rechte lijn naar het competitieslot

Bericht door Johan Gazon »

Een bedenking !
Wij halen uit de laatste 14 matchen 27 punten. Hadden wij nu gespeeld zoals nu in die tweede competitiehelft en we verdubbelen dus die punten van de laatste 14 matchen komen we op (als ik nog goed kan rekenen) 54 punten !!! Als je dan kijkt naar het huidige klassement, hadden we op een mooie derde plaats gestaan en zaten we in de eindronde !!!
Maar ja....hadden we dit, hadden we dat.....
Toch wel iets om aan te denken !!!
Plaats reactie