K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door Johan Gazon »

Gisteren met mijn "begeleider" Davila naar de match Rupel Boom- SK Sint-Niklaas voor de Beker van België gaan kijken.
Boeiende en spannende match, maar niet zo'n hoge kwaliteit van beide ploegen.
Het eerste kwartier was SK Sint-Niklaas wat onder de indruk, maar namen vlug de overhand met enkele zeer goede doelkansen.
Uiteindelijk won SK Sint-Niklaas overtuigend met 0-2 !

Wat Rupel Boom (onze eerste tegenstander voor de competitie) betreft: volgens mij heeft Rupel Boom niet zo'n sterke ploeg. Onmondig in de aanval en heel zwak verdedigen en een opeenstapeling van foute passes.
Vanmorgen in de krant gelezen dat er twee belangrijke verdedigers ontbraken. Is dat misschien de reden van minder goed renderen ?
Opvallendste speler als aanvallende op links-spelende middenvelder: met nummer 10: Lennard Hens. Vlugge voetjes en goede pass ! Voor de rest weinig soeps !

In mijn ogen: een haalbare opdracht voor KSK Heist om de eerste punten binnen te halen....of ben ik weer te enthousiast ?? :geek: :roll:
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door Johan Gazon »

Johan Gazon schreef:of ben ik weer te enthousiast ?? :geek: :roll:
:geek: ...moet eigenlijk een roze bril zijn in plaats van groen !!??
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door boomkes »

Johan Gazon schreef:Gisteren met mijn "begeleider" Davila naar de match Rupel Boom- SK Sint-Niklaas voor de Beker van België gaan kijken.
Boeiende en spannende match, maar niet zo'n hoge kwaliteit van beide ploegen.
Het eerste kwartier was SK Sint-Niklaas wat onder de indruk, maar namen vlug de overhand met enkele zeer goede doelkansen.
Uiteindelijk won SK Sint-Niklaas overtuigend met 0-2 !

Wat Rupel Boom (onze eerste tegenstander voor de competitie) betreft: volgens mij heeft Rupel Boom niet zo'n sterke ploeg. Onmondig in de aanval en heel zwak verdedigen en een opeenstapeling van foute passes.
Vanmorgen in de krant gelezen dat er twee belangrijke verdedigers ontbraken. Is dat misschien de reden van minder goed renderen ?
Opvallendste speler als aanvallende op links-spelende middenvelder: met nummer 10: Lennard Hens. Vlugge voetjes en goede pass ! Voor de rest weinig soeps !

In mijn ogen: een haalbare opdracht voor KSK Heist om de eerste punten binnen te halen....of ben ik weer te enthousiast ?? :geek: :roll:
Totale offday van Rupel Boom. Wij kunnen het spel zelf niet maken, dat heeft Sint-Niklaas bewezen. Zij voetbalden zelf volledig vanuit de omschakeling en wij vonden daar geen antwoord op. In de competitie gaan wij het spel echter niet moeten maken, wat een geheel andere situatie oplevert. Heist is zonder meer favoriet zondag, maar onderschat ons niet. Wij zijn de kampioen van de sterkste van de 3 tweede amateurreeksen. Niet meteen een referentie op dit moment, maar toch. Over Lennard gesproken, dat is een geweldige speler als hij zin heeft. Fenomenale traptechniek en hoge actieradius. Werd gevolgd door enkele clubs uit 1B, waar hij ook zal belanden na dit seizoen. Contract loopt af.
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door Johan Gazon »

Enkele citaten te lezen op het forum van Supportersclub De Steenbakkers ivm de Beker Van België-match tegen St.Niklaas(*) :

Re: Croky Cup
Geplaatst: Zo Aug 19, 2018 8:52 pm
door sunschine1
"proficiat aan de klaasjes die hebben gestreden met de middelen die ze hadden.
bij rupel deed het ongelooflijk veel pijn aan de ogen.
De spelers en staf moeten zich schamen. Dit was 1e amateurliga onwaardig.
vrees wat vandaag te zien was dat rupel het zwakke broertje gaat worden.
gaat een lang seizoen worden. :evil:
sorry maar dat is mijn mening."

Re: Croky Cup
Geplaatst: Ma Aug 20, 2018 12:34 am
door sunschine1
wedstrijdverslag rupel boom-St-Niklaas;
"Rupel Boom probeerde met wandelvoetbal het St-Niklaasblok te ontwrichten! HELAAS
Toen St-Niklaas tijd vond voor een uitstap werd het 0-1 en zelfs 0-2.
Gelukkig waren die al dolblij met 0-2 en lieten ze na 0-3 en zelfs 0-4 van te maken!
En Rupel Boom? Die wandelde rustig in "blok" verder." :roll:

Re: Croky Cup
Geplaatst: Ma Aug 20, 2018 1:42 am
door parc
"Wat mij vooral opviel was dat geen enkele voorzet ook nog maar in de buurt van een speler kwam.
Was het te droog, was het te warm, ik weet het niet.

En ondanks enkele schermutselingen op het einde, hebben we gedurende 90 minuten 0 kansen gecreëerd.
Gelukkig was het 'slechts' een bekermatch en moet er verder geen energie meer verspild worden in de Crocky Cup.
Een 'wake-up call' ... dat wel."


Ik hoop dat het niet zomaar een off-day was van Boom...zodat wij onze eerste puntjes daar kunnen rapen !!!

*Beste Davila...dit betekent niet dat dit tegen Sint-Niklaas en Zwarte Piet was he !!!! :? :roll:
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door Johan Gazon »

GvA2018-08-20.jpg
GvA2018-08-20.jpg (211.01 KiB) 8396 keer bekeken
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door boomkes »

Johan Gazon schreef:Enkele citaten te lezen op het forum van Supportersclub De Steenbakkers ivm de Beker Van België-match tegen St.Niklaas(*) :

Re: Croky Cup
Geplaatst: Zo Aug 19, 2018 8:52 pm
door sunschine1
"proficiat aan de klaasjes die hebben gestreden met de middelen die ze hadden.
bij rupel deed het ongelooflijk veel pijn aan de ogen.
De spelers en staf moeten zich schamen. Dit was 1e amateurliga onwaardig.
vrees wat vandaag te zien was dat rupel het zwakke broertje gaat worden.
gaat een lang seizoen worden. :evil:
sorry maar dat is mijn mening."

Re: Croky Cup
Geplaatst: Ma Aug 20, 2018 12:34 am
door sunschine1
wedstrijdverslag rupel boom-St-Niklaas;
"Rupel Boom probeerde met wandelvoetbal het St-Niklaasblok te ontwrichten! HELAAS
Toen St-Niklaas tijd vond voor een uitstap werd het 0-1 en zelfs 0-2.
Gelukkig waren die al dolblij met 0-2 en lieten ze na 0-3 en zelfs 0-4 van te maken!
En Rupel Boom? Die wandelde rustig in "blok" verder." :roll:

Re: Croky Cup
Geplaatst: Ma Aug 20, 2018 1:42 am
door parc
"Wat mij vooral opviel was dat geen enkele voorzet ook nog maar in de buurt van een speler kwam.
Was het te droog, was het te warm, ik weet het niet.

En ondanks enkele schermutselingen op het einde, hebben we gedurende 90 minuten 0 kansen gecreëerd.
Gelukkig was het 'slechts' een bekermatch en moet er verder geen energie meer verspild worden in de Crocky Cup.
Een 'wake-up call' ... dat wel."


Ik hoop dat het niet zomaar een off-day was van Boom...zodat wij onze eerste puntjes daar kunnen rapen !!!

*Beste Davila...dit betekent niet dat dit tegen Sint-Niklaas en Zwarte Piet was he !!!! :? :roll:
Tja ons forum... als je 27/30 haalt, is het nog niet goed voor de mannen die daarop zitten.
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door boomkes »

Wel dit is een verrassend resultaat, niemand van ons dacht dat we deze overwinning konden pakken. Ik vond het overigens wel een verdiende overwinning als je de 90 minuten bekijkt. Als Ventose zijn grote kans afwerkt na 7 minuten, dan hebben we wel een totaal andere wedstrijd. Voor de rest zag ik een verrassend onmondig Heist met de Adesanya die we van bij Boom kenden. Vanaf dat het 1-0 stond, konden wij ons geliefde spelletje spelen. We hebben vooraan heel wat snelheid en via die counters konden wij nog 2x raaktreffen. Ook na de terechte uitsluiting van De Paepe was Heist te verlamd om te reageren. 3-0 is overdreven, maar ik denk toch dat wij de meeste kansen gehad hebben. Heist heeft een faire match gespeeld, in tegenstelling tot die West-Vlaamse boerenploegen die we gewend zijn. Ik wens jullie alle succes voor de rest van het seizoen en hoop dat jullie volgende week ook 3 punten mogen pakken!
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door DAVILA »

Correct, Heist was nergens, we konden niet zeggen dat we tegen een muur speelden, Boom van bij de aanvang vrij en vrolijk.
Het wordt een zwaar seizoen voor ons (maar dat wisten we al), voetballend én scorend vermogen weg met Napoleone, Kabeya, Lokando en Bounou, het jaar ervoor met Challouk en Dethier.
Janssens heeft het voetballend vermogen maar verzuipt in het chaotische spel van sommigen.

Enkel een blinde ziet niet wat de eerste ingreep moet zijn !

Enfin, eerste schooldag zit er op en het lijkt of we een klas te hoog zitten :(
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door eSKaa »

Kijk, alles gezegd in 2 posts. Boomkes zit er 'smos' op met zijn analyse, wat mij betreft. Enkel, als je het spel zag, is het resultaat niet zo verrassend.
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door boomkes »

DAVILA schreef:Correct, Heist was nergens, we konden niet zeggen dat we tegen een muur speelden, Boom van bij de aanvang vrij en vrolijk.
Het wordt een zwaar seizoen voor ons (maar dat wisten we al), voetballend én scorend vermogen weg met Napoleone, Kabeya, Lokando en Bounou, het jaar ervoor met Challouk en Dethier.
Janssens heeft het voetballend vermogen maar verzuipt in het chaotische spel van sommigen.

Enkel een blinde ziet niet wat de eerste ingreep moet zijn !

Enfin, eerste schooldag zit er op en het lijkt of we een klas te hoog zitten :(
Wat mij vooral opviel is de hoeveelheid aan snelheid dat Webers en Wijns hebben ingeboet. Elke keer als wij een van onze snelle jongens konden lanceren, was het gevaarlijk. De Webers die ik kende was een middenveld op zichzelf (nu speelde hij wel achteraan) en maakte de spelers rond hem beter. Ik heb de indruk dat de jaren beginnen te wegen, maar ik baseer me uiteraard maar op 1 prestatie. Heist heeft nochtans voetballend vermogen genoeg met een Troonbeeckx en een Janssens. In sommige matchen wilt het nu eenmaal niet lukken. Kijk maar naar ons tegen Sint-Niklaas.
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 02/09/18 15:00 K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist

Bericht door Johan Gazon »

Tja...? Ergens besefte ik dat we niet zo'n goede ploeg als vorige seizoen hadden (zoals Davila schrijft: je vervangt niet ongestraft Napoleone, Kabeya, Lokando en Bounou , die slechts vervangen werden door..?? Tja wie ??)
Ik had Boom zien knoeien in de bekermatch tegen een lagergeklasseerde St. Niklaas en had gehoopt dat ze hetzelfde lot gingen ondergaan tegen KSK Heist, maar... !
En zoals helderziende Davila schrijft: "Enkel een blinde ziet niet wat de eerste ingreep moet zijn !"
Ik vermoed dat hij bedoelt op onze spits Adesanya ! Oef...het is er uit, want ik vind het moeielijk om een speler van onze ploeg negatief te beoordelen. Adesanya heeft praktisch alle voorbereiding- en bekermatchen in de spits gespeeld. Ik heb al die matchen gezien en ik kan geen enkele match herinneren dat hij mij kon overtuigen. Met zijn imposante gestalte slaagt hij er toch in geen enkel duel of zelfs geen kopduel te winnen ! Heeft hij ergens bang om gekwetst te worden ? Is het pech of off-days...maar dit is dan toch al heel lang aan de gang ! En het spijtige is dat dit overslaagt op gans de ploeg: Verbist, Regnier ...onherkenbaar !
Ik hoop echt dat ik fout en onterecht beoordeel.... ! Sorry Jason, het is misschien hard..en ik hoop dat ik me vergis ..zie dit als een uitdaging !
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door DAVILA »

Moedig gezegd van Gazon.

In het Spaans is er een gezegde ‘El que calla otorga’, vrij vertaald : Wie zwijgt is medeplichtig...
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door eSKaa »

Ge moet u ni excuseren! Als je gehaald wordt met een bepaald doel, moet je laten zien dat je die verwachting kan inlossen. En dat het nog maar de eerste competitiematch is, is geen excuus.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door DAVILA »

Nu we toch bezig zijn :D

Ik heb niks begrepen van de opstelling’ oa Tambeur op rechts voor Wijns, Mathieu diep terugvallend op links...
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: K. Rupel Boom FC - K.S.K. Heist 3-0

Bericht door boomkes »

DAVILA schreef:Nu we toch bezig zijn :D

Ik heb niks begrepen van de opstelling’ oa Tambeur op rechts voor Wijns, Mathieu diep terugvallend op links...
Waarom ook niet die lange Orye van in het begin?
Plaats reactie