FC Luik - KSK Heist 1-1

Plaats reactie
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

FC Luik - KSK Heist 1-1

Bericht door eSKaa »

zondag om 15u

Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC Luik - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

www.fcliege.be

Ziet er een gezellig stadionnetje uit, hopelijk om 16h45 ook nog ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC Luik - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

Volgens de site van FC Liège is het de eerste keer in het 126 jarig bestaan van de club dat beide teams elkaar ontmoeten !
Danny Wuyts
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2018, 09:48

Re: FC Luik - KSK Heist

Bericht door Danny Wuyts »

Benieuwd hoe deze partij tussen 2 bodemteams gaat uitdraaien.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: FC Luik - KSK Heist

Bericht door Johan Gazon »

Danny Wuyts schreef:Benieuwd hoe deze partij tussen 2 bodemteams gaat uitdraaien.
NOUS ALLONS GAGNER !!!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC Luik - KSK Heist

Bericht door hesteneer »

luik - heist 1-1...hmmm wat moeten we er van denken?

Wij zijn zowat de gehele match technisch gezien de beste ploeg geweest. Hebben we meer kansen gehad? Ja. Hebben we meer aanspraak gemaakt op de overwinning? Mss wel ja . Hebben we het meest dom gespeeld? zeker ja.
Ik denk dat we ons vanaf minuut 1 te druk hebben gemaakt in de tegenstander en de scheids. Je weet op voorhand dat je in een "heksenketel" terecht komt, dat je een hele match druk krijgt vanuit de tribunes en je weet dat je met een waalse scheids in het nadeel bent. Moet je u daarom druk maken in de leiding en tegenstander vanaf minuut 1? Neen! Helemaal fout! Ik heb Bart in de voorbije 11 jaar nooit horen jammeren op de scheids...nu wel...ik heb onze coach zich nog nooit zien/horen druk maken in de tegenstander...nu wel...waarom? Je weet toch op voorhand dat curtis zo gaat spelen? Is dat een schande van hem? Neen, want vorig jaar juichte wij als hij de tegenstander "belachelijk" maakte of een gele kaart aansmeerde. Dat hoort nu eenmaal bij het hedendaagse voetbal en bij de kwaliteiten van Curtis (ja, hij was mijne favoriet vorig jaar)

Hetgeen waar IK/WIJ ons het meest druk in maakten was de actie van onze eigen keeper. Zeer kwalijk noem ik dit!!!!!!!! Een zeer onsportieve actie tegenover zijn collega keeper Fré en als ik coach was moest hij zich de komende 4 weken niet meer aanmelden! Als je om vervanging vraagt en je bijna aan de zijlijn bent EN als uw vervanger klaarstaat ga je er gewoon af. Je gaat NIET meer terug in uw goal staan, pakt een pilleke en doet alsof er nix aan de hand is. ALS je dan een goal tegen krijgt (in uwen hoek) vraag je NIET onmiddellijk om vervanging VOOR je de bal uit je net gepakt hebt! Een hele dikke foei voor Niels en een hele grote chapeau voor fré!!!!!!!! tenzij hij de opdracht had gekregen om nog verder te proberen natuurlijk....in dat geval heb ik (wij) niets gezegd :D :D :D
ter info: veel beterschap niels en wij hopen dat het niet te erg is!

Anyway...onze nummer 4 kon op dit veld het verschil maken, terwijl (zonder naam te noemen) er iemand opstond voor spek en bonen.

Wel 1 klein vraagje: waarom ging niemand met hem vieren na zijn doelpunt?

Ik zou zeggen: pak volgende 2 weken 6 op 6 en je bent half "safe" voor de komende maanden.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC Luik - KSK Heist

Bericht door hesteneer »

voila...dag na de match, de adrenaline van de match is wat gedaald...dan nu een nuchtere ;) kijk op de match/resultaat

Een punt halen in luik is altijd een gewonnen punt. Zeker als je kijkt naar de 2 volgende matchen: Dender (thuis) en Chatelet (uit).
Als je op de manier voetbal probeert te spelen zoals gisteren, ga je voor een 6 op 6 en ziet de wereld er rooskleurig uit!
Spijtig dat mathieuke een klein beetje in de val is gelokt door zijn tegenstanders en daardoor de match tegen Dender mist.

2 vragen:
* is er al nieuws over de blessure van Niels?
* was het niet verplicht om een bepaald aantal overdekte plaatsen te hebben voor bezoekende supporters?
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: FC Luik - KSK Heist 1+1

Bericht door Johan Gazon »

Niettegenstaande de verre verplaatsing was het een leuke namiddag: mooi gevuld stadion met enthousiaste en vriendelijke supporters, lekkere biertjes en een prima weertje. Zo moest voetbal altijd zijn !
Van de scheidsrechter kunnen we dat spijtig genoeg niet zeggen! Hij floot in mijn ogen wel wat tegen KSK Heist. Het eerste fout(je) van Troonbeeckx werd onmiddelijk met geel beboet, later woog dit zwaar door bij zijn tweede fout, dat dan maar rood werd. In totaal 4 gele kaarten en een rode voor KSK, tegenover slechts eentje voor Luik !??!
Wat de wedstrijd betreft: KSK Heist wilde voetballen en deed dit dan ook overtuigend. Spijtig genoeg faalde de afwerking weer eens ! Hier was zeker wat meer te rapen !
Dan toch maar eens dezelfde opmerking ( als ouderling begin je soms te zagen en drie- tot viermaal hetzelfde te herhalen :cry: ) Waarom Oreye op de bank ipv.... of was hij licht gekwetst ? : dan moet je hem ook niet op de bank zetten vind ik !
Allee...het was wel al iets beter...en het kan alleen maar nog beteren !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: FC Luik - KSK Heist 1-1

Bericht door Dabo »

FC LUIK - SK HEIST 1-1

Zo vroeg op het seizoen konden we reeds spreken van een degradatieduel. Vooral dan voor de Luikenaars die absoluut nood hadden aan een driepunter om onderaan te kunnen wegsluipen. Het was dan ook de thuisploeg die gretig van start ging en dat leverde een vroeg doelpunt op van Vandebon. Luik bleef het spel domineren en kreeg nog enkele goede kansen via Bangoura en Bruggeman.

Na de koffie kwam er meer evenwicht en Heist kon ook enkele keren de neus aan het venster steken en bleef ook aanzetten. Iedereen aan Luikse kant voelde de bui hangen en drie minuten voor tijd kon Emhandi een gouden punt uit de brand slepen. (ggh)

SCHEIDSRECHTER: Urbain.

DOELPUNTEN: 7' Vandebon 1-0, 87’ Emhandi 1-1.

LUIK: Matthys, Winandts, Vandebon, Giargiana, D'Ostilio, Niankou, Reciputi, Kabeya (65’ Marien), Bruggeman (86’ Massa), Senakuku (62’ Mouchamps), Bangoura.

HEIST: Stroobants (15’ Van Aerschot), Webers, Englebert, Tambeur, Verwerft, Troonbeeckx, Verbist (82’ Orye), Ventose (69’ Emhandi), Janssens, Regnier, Adesanya.

GELE KAARTEN: Ventose, Niankou, Webers, Van Aerschot, Adesanya.

RODE KAART: 89’ Troonbeeckx (2x geel).

“We verdienden gewoon te winnen”

Heist verloor niet in Luik, ook al scheelde het niet veel. Maar drie minuten voor tijd kon invaller Mouad Emhandi de uitstekende Luikse doelman op het verkeerde been zetten.

“We wisten dat we hier een moeilijke namiddag zouden beleven”, begon coach Karel Keleman. “Het publiek zat er kort op, ze waren met veel en ik wist al op voorhand dat details niet altijd in ons voordeel zouden gefloten worden. En dat is ook gebleken. Al ben ik lovend over de sportiviteit van de Luikse supporters. Een hele match lang hebben ze hun ploeg aangemoedigd, in plaats van energie te stoppen in de tegenstander. Dat vind ik knap, je komt het nog maar zelden tegen.”

Keleman was tevreden over de inzet van zijn ploeg.

“Zeker, er zat meer in. We verdienden op basis van de kansen ook de overwinning. Het zegt veel als de keeper van Luik hun beste speler was. Die doelman wint zeker dat punt voor de thuisploeg, absoluut.” (gf)

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC Luik - KSK Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Surf naar www.fcliege.be voor een kort verslag en beelden van de goals: vrije trap niet te pakken en onze goal proper ingeschoten :D

Toch wel een 'exotische' verplaatsing, zeg maar Europees voetbal voor ons :D

Zomers weer, veel kleurrijke thuissupporters, de kermissfeer die daar heerste, Gazon die als een volleerde garçon heen en weer draafde tussen drankstalletjes en tribune: zo mooi kan zondagnamiddag voetbal zijn ! ;)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: FC Luik - KSK Heist 1-1

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:
Zomers weer, veel kleurrijke thuissupporters, de kermissfeer die daar heerste, Gazon die als een volleerde garçon heen en weer draafde tussen drankstalletjes en tribune: zo mooi kan zondagnamiddag voetbal zijn ! ;)
Gazon Garçon !!! :ugeek: La vie est belle !!!! :P
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC Luik - KSK Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Met de match tegen Luik van gisteren, speelden we officiële matchen tegen de vijf oudste Belgische clubs in competitie of BvB verband:
Antwerp,competitie)
Daring Molenbeek (RWDM); competitie
Club Brugge, BvB
Luik, competitie
Leopold Ukkel, competitie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC Luik - KSK Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

MVDMvoor mij Verwerft ! Nog maar 19 !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC Luik - KSK Heist 1-1

Bericht door hesteneer »

voor mij is het moeilijk om mvdm te kiezen. Alle spelers waren in mijn ogen een beetje gelijk. Geen uitschieter, maar allemaal degelijk...!
Plaats reactie