RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Plaats reactie

Penalty-Poll! Bekijk de beelden: https://www.youtube.com/watch?v=E9JGIb_a8Bw

1. Waar is de VAR als je hem nodig hebt?!
0
Geen stemmen
2. Die ref mag blij zijn dat Bob Peeters niet onze trainer is...
0
Geen stemmen
3. Alleen ne Zwitser gaat voor minder tegen de grond!
0
Geen stemmen
4. Alle bovenstaande antwoorden, gevolgd door heel wat gevloek!!!
5
83%
5. Altijd penalty!
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB

Selectie: Stroobants, Van Aerschot, Webers, Tambeur, Englebert, Troonbeeckx, Orye, Wijns, Verwerft, Benhamou, Engelen, Regnier, Alaerts, Claes, Pulcinelli, Janssens, Emhandi en Sols.

Adesanya is afwezig door ziekte en Ventôse geel geschorst. Verbist zit z’n tweede schorsingsdag uit; Frix, Roosen en Vanderpoorten werken verder aan hun revalidatie.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door hesteneer »

hoe zegge ze da? De waarheid komt uit ne zatte zijne mond?

Awel bij deze:

Topmatch gasten!!!! spijtig van die verdomde maffia... Kop omhoog en volgende week terug knallen potverdekke!!!!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door Dabo »

Heist voelt zich bekocht na late gelijkmaker

Al voor de zesde keer op rij geen overwinning voor Heist. Al was het daar in Seraing heel erg dichtbij. Maar een fel gecontesteerde strafschop in de voorlaatste minuut zorgde voor een late 2-2 gelijkmaker.

Aan kansen geen gebrek voor Heist dat een overigens prima wedstrijd speelde. Bezoekende goals bleven niet uit. Troonbeeckx omspeelde rond het kwartier de keeper en hij zorgde voor de 0-1. Goed vijf minuten later en het stond al 0-2. Aan de tweede paal zorgde Orye voor een tweede Heistse goal. En de Heistenaren hadden voor de pauze nog meer kunnen scoren. Op aangeven van Troonbeeckx liet Benhamou de 0-3 liggen.

Seraing was nauwelijks gevaarlijk. Zowel aanvallend als verdedigend kwam Heist goed in het stuk voor. Er werd gerust met een 0-2 voorsprong.

Na vijf minuten in de tweede helft stond het 1-2. Op aangeven van Hanrez duwde Gueye de bal over de lijn, de aansluitingstreffer stond op het bord. Bij de bezoekers waren er twijfels, was dit geen buitenspel? Mansoni schoot nog eens nipt voorlangs.

Maar Heist kreeg ook kansen. Een goal van Orye, op voorzet van Troonbeeckx, werd afgekeurd. Na een hoekschop vlamde Wijns tegen de lat. Troonbeeckx mikte in het zijnet. De buit leek binnen, maar dat was buiten de voorlaatste minuut gerekend. Pierrot en Engelen gingen met mekaar in duel in de grote rechthoek, de thuisspeler zette zijn lichaam en zwaaide met de armen. En ging tegen de grond. Bal op de stip, tot woede van al wat Heist was. Bonemme trapte de elfmeter binnen.

Knokke

Grote ontgoocheling en een berg frustraties bij de bezoekers na het laatste fluitsignaal. Het gelijkspel levert Heist weinig op, de naakte cijfers: 2 op 18. Een nieuwe poging op winst wordt zo opgeschoven naar de thuismatch volgende zaterdag tegen de kampioen van vorig seizoen: Knokke. Dat nu ook verrassend in de kelder van het klassement staat.

Voor die partij keert Dries Ventose al zeker terug uit schorsing. Dat is ook het geval voor Stefan Verbist (2 speeldagen voor zijn rode kaart in Geel). Engelen en Englebert pakten geel, zonder gevolg want respectievelijk een eerste en tweede kaart. Adesanya ontbrak want een hele week niet getraind door ziekte.

Bron: GVA
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Zopas de beelden van de match bekeken: inderdaad moet Heist zich bekocht voelen. KSK Heist had volgens de beelden heel veel mooie kansen en verdiende zeker de overwinning...tot de ref het nodig vond om Seraing een handje te helpen. De eerste goal kan je moeielijk beoordelen of het off-side was...maar de penalty ??? Die speler van Seraing laat zich gewoon hangen tegen onze verdediger en laat zich dan armzwaaiend vallen..en de ref trapt erin of vond het een mooie kans om Seraing aan een puntje te helpen! Propere handen ????!!!.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door Dabo »

Johan Gazon schreef: 19 nov 2018, 10:47 Zopas de beelden van de match bekeken: inderdaad moet Heist zich bekocht voelen. KSK Heist had volgens de beelden heel veel mooie kansen en verdiende zeker de overwinning...tot de ref het nodig vond om Seraing een handje te helpen. De eerste goal kan je moeielijk beoordelen of het off-side was...maar de penalty ??? Die speler van Seraing laat zich gewoon hangen tegen onze verdediger en laat zich dan armzwaaiend vallen..en de ref trapt erin of vond het een mooie kans om Seraing aan een puntje te helpen! Propere handen ????!!!.... :mrgreen:
Gazon! Is den Davila naar Benidorm? :D
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Dabo: "Gazon! Is den Davila naar Benidorm? " :D

Si senor...als zwarte Piet van Spanje naar hier komt, vlucht hij naar Spanje !!! Er zijn hier dit jaar toch stoute kinderen..... :lol:
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door eSKaa »

De wedstrijd zindert op dinsdag nog steeds na... Dit onrecht is geleden van die keer met Marco Chetta, al was dat NOG erger.
Ik neem aan dat de club deze scheidsrechter zal 'wraken' en dat hij geen wedstrijden voor ons meer kan fluiten??? Of laten we dit nog een keer gebeuren? Want binnenkort krijgt ge die snul terug ergens op uw taloor hé, neem het maar aan.

We zitten in een periode waar scheidsrechters het niet makkelijk hebben, en de bond alles er rond onder vuur ligt. Dat ge dan met zoiets moet afkomen, daar kan ik met mijn gezond Heists boerenverstand niet bij.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Seraing - K.SK Heist 2-2

Bericht door Dabo »

Nicolas Orye en Heist zitten met kater na onverdiend gelijkspel in Seraing: “We hadden de hele wedstrijd lang een slecht gevoel”

Zelden hebben we een groep spelers en trainers zo boos gezien als die van Heist na het 2-2-gelijkspel op Seraing. Bekocht, bestolen, geflikt: het zijn maar enkele woorden die we noteerden.
Jullie waren enorm gefrustreerd na het gelijkspel op Seraing?

Nicolas Orye:“Er kan ons niets worden verweten. We hebben gedaan wat we konden en we stonden erg dicht bij een zege. Maar één minuut voor tijd stortte onze wereld in. De scheidsrechter floot voor strafschop, ik wist niet waarom. Iedereen vroeg het zich af. Echt, elke neutrale toeschouwer vond het geen strafschop. Zelfs na het bekijken van de beelden ben ik er nog meer van overtuigd dat het geen penalty was.”

Bij de rust zag het er met een 0-2-voorsprong nog mooi uit?

“Die voorsprong was terecht. Hoeveel kansen had Seraing in de eerste helft? Zo goed als geen, zelfs over de hele match hadden ze er zeer weinig. Het verschil had nog groter kunnen zijn, want Benhamou miste een heel mooie kans op 0-3. Maar goed, we gingen rusten met een ruime voorsprong en de moraal was top.”

Waarom maakten jullie het niet eerder af? Met een derde goal was de match zeker beslist.

“We hebben het gedaan, hé. Allez, ik toch. Ik maakte de 1-3 en die goal werd afgekeurd. Echt, ik lette enorm goed op. Ik hield rekening met de voorzet, ik wachtte om in te lopen. Het was volgens mij geen buitenspel en toch werd ik afgevlagd. Als het daar 1-3 was geworden, dan was de match gespeeld en was de heisa over die strafschop niet nodig geweest.”

Jullie waren bijzonder ontstemd na het laatste fluitsignaal?

“Je zou voor minder, hé. We hadden een hele match lang een slecht gevoel. Zo’n goal binnenkrijgen in de laatste minuut was de druppel die de emmer deed overlopen. Niet moeilijk dat bij ons iedereen reageerde als door een wesp gestoken. Als je het gevoel hebt dat elk detail in je nadeel wordt gefloten, geraakt je geduld wel eens op, hoor.”

KSK Heist:Ventose en Verbist keren terug uit schorsing. Na ziekte geen Ade-sanya in de kern. Hij deed wel mee met de beloften en speelde daar een volledige wedstrijd. De beloften verloren met 0-1 tegen Seraing. Frix, Vanderpoorten en Roosen zijn nog out.

Bron: HNB
Plaats reactie