Heist - Rupel-Boom 0-1

Plaats reactie
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door eSKaa »

Na de mooie 7 op 9, tijd om écht te gaan profiteren van de goeie flow.
Boom komt langs, en hier is het wederom noodzakelijk om de 3 ptn thuis te houden.
Als nu eindelijk alles een beetje meezit, zijn we volgende zaterdag (tijdelijk) van die laatste plaats verlost. In het beste geval (Geel, Aalst, Knokke en Seraing verliezen) houden we die 4 plots achter ons. Uiteraard enkel en alleen als we zelf winnen. Op zich kan er nog enorm veel gebeuren. De 6e plaats bevindt zich MAAR 10 ptn voor ons. Op dit moment in de competitie is dat nog niet veel. En zoals we de laatste weken gezien hebben, is dat omdat deze reeks de niveau's dicht bijeen liggen.

Boom scoort vlot, vooral op verplaatsing, dus de verdediging zal op hun hoede moeten zijn. Verder ben ik eens benieuwd of Njengo al enkele speelminuten krijgt (of op de bank mag zitten).

Kijk ne keer, onderaan staan, toch ook elke week spannend he :-)
Hermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:09

Re: Heist - Rupel-Boom

Bericht door Hermans »

Zeker en me de afgelopen wedstrijden kijken toch veel mensen al uit naar zaterdag,zowiezo starten met dezelfde 11,of zoals tegen aalst en oudenaarde want ik misdr op thes een beetje het aanvallend spel van ventose en dat zag je wel toen hij erop kwam (aanvallende fout in laatste minuut op ventose),veel jongens zitten in de goede flow en hopelijk blijven ze dit volhouden.

Komaan sk!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Heist - Rupel-Boom

Bericht door Dabo »

Afbeelding

SK Heist

Ploegnieuws: Nog drie spelers vallen af.

Kern: Stroobants, Van Aerschot, Webers, Tambeur, Englebert, Troonbeeckx, Orye, Wijns, Benhamou, Engelen, Alaerts, Verwerft, Ventose, Janssens, Regnier, Adesanya, Frix, Njengo, Emhandi, Verbist, Claes.

Rupel Boom

Ploegnieuws: iedereen is fit en er zijn geen geschorsten.

Kern: Deloose, Figys, De Looze, De Paepe, Kerstenne, Spaenhoven, Hens, Put, Schaessens, Geudens, Laureys, Walen De Keyser, Siebens, Farin, Damblon, Schenk, Mariën.

Bron: HNB
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door boomkes »

Een levensbelangrijke driepunter voor ons in een partij die eigenlijk geen winnaar verdiende. Heist gaf me een gelaten indruk na de rust, het deed me denken aan onze wedstrijd van vorige week tegen Geel. Jammer want ik hoop dat jullie je alsnog redden. Aan Njengo hebben jullie alleszins een geweldige aanwinst binnengehaald.

Wel opvallend was de karige opkomst. In onze vroegere duels was het stadion 5x meer gevuld. Wij zijn zelf lang niet meer wat het geweest is qua supporters, maar ik vrees dat er in totaal geen 300 man was. Jammer dat men niet meer warm loopt voor voetbal in de lagere reeksen...
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door Johan Gazon »

Tja Tja Tja...
Ik vond ons goed beginnen aan de wedstrijd. We lieten Boom nauwelijks in de wedstrijd komen en hadden uitzicht op enkele mooie kansen. Troonbeeckx..Janssens op de paal..Ventose..genoeg mogelijkheden om te scoren. Maar dat gebeurde dus niet !! En dan gebeurt het: een "pisgoal" van Boom uit de kluts...0-1 !!!
Tweede helft speelde Boom goed rond en achteruit en probeerde de bal ongrijpbaar te maken. Terug heel wat kansen voor KSK...maar scoren lukt ons niet. Heel ongelukkige match van Benhamou: twee maal alleen voor de keeper...KSK bleef drukken, maar moest goed opletten voor de tegenaanval van Boom.
Het probleem blijft pijnlijk genoeg: niemand die een goal kan maken. Het spel is goed en veel balbezit, maar er gebeurt niets mee !

Nu is er nog niets gebeurt: we blijven de ploegen die voor ons staan in het vizier houden: als Aalst (tegenDender), Knokke (tegen Lierse) en Luik (tegen Thes) vandaag hun match verliezen is er geen probleem. Maar ooit moeten we toch eens matchen gaan winnen om in Eerste Amateur te kunnen blijven.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door eSKaa »

Tot aan de tegengoal was het Heistse spelpeil goed. Daarna zakte alles in elkaar. Veel slechte passes, waarvan dikwijls de beslissende pass/voorzet om te huilen was. En de corners... Wat was dat gisteren?
Het leek toch niet alsof er een ploeg op het veld stond die moest vechtrn om niet te degraderen. Eerder gelatenheid. Boom, echt geen goeie ploeg (gisteren toch niet), zou geen probleem geweest mogen zijn. Maar kijk..

Betreffende de opkomst: een ploeg die onderaan speelt he.. En de afwezigheid van een 30-tal jongens die normaal mee sfeer maken, gaven het geheel absoluut een trieste indruk.
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door boomkes »

eSKaa schreef: 27 jan 2019, 12:37 Tot aan de tegengoal was het Heistse spelpeil goed. Daarna zakte alles in elkaar. Veel slechte passes, waarvan dikwijls de beslissende pass/voorzet om te huilen was. En de corners... Wat was dat gisteren?
Het leek toch niet alsof er een ploeg op het veld stond die moest vechtrn om niet te degraderen. Eerder gelatenheid. Boom, echt geen goeie ploeg (gisteren toch niet), zou geen probleem geweest mogen zijn. Maar kijk..

Betreffende de opkomst: een ploeg die onderaan speelt he.. En de afwezigheid van een 30-tal jongens die normaal mee sfeer maken, gaven het geheel absoluut een trieste indruk.
Het is bij ons voetballend al een tijdje veel minder. Wij moeten het hebben van vechtlust en organisatie want wij hebben niet het individuele talent van de meeste ploegen in deze reeks. Wel hebben wij veel snelheid vooraan en dat maakt van ons een counterploeg. Wel jammer dat door onkunde van de arbitrage met Laureys een belangrijke pion in die counters geschorst is tegen Luik. Die eerste gele kaart was een lachertje. Botsingen tussen doelman en speler gebeuren zo vaak. Dan moet je voor elk duel geel geven. Trouwens Van Aerschot trapt de bal weg en loopt tegen Laureys, waarbij hij zich pijn doet. Die ref breekt zelfs een kansrijke aanval af van Heist om daarvoor een vrije trap te geven :lol: . De tweede kaart kan het zijn dat hij zijn voetje liet hangen, maar als een van de sportiefste spelers van uw ploeg 2x geel krijgt...weet je dat er niet te best gefloten is. Grotere overtredingen werden doorgelaten en een gewoon kopduel werd dan bestraft. Tja.
Danny Wuyts
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2018, 09:48

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door Danny Wuyts »

Gelatenheid, hoe zou dat komen?

Vaste pion die je volgend seizoen in 2de nodig hebt kun je niet houden en trekt naar godverbeterd 'Duffel'. Nog andere Heist spelers zouden op hun radar staan. Blijkbaar werd er nog met niemand gesproken over een eventuele contractverlenging. De kas moet wel volledig leeg zijn. Een bijkomend jaar in 1ste zou nog een grotere ramp worden.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door eSKaa »

Danny, 'blij' je nog eens te horen. Enkel na een nederlaag of slechte wedstrijd ben je hier met je commentaar.
Na de matchen tegen Aalst, Oudenaarde en Thes, was er van je niets te bespeuren. Of ben je op winterzon vakantie geweest?

Leuk dat je hier wat animo probeert te brengen. Misschien toch nog eens proberen na een goeie match ook (en dat is niet de eerste keer dat ik je dat vraag he)

@ Boomkes: de arbitrage was idd met momenten 'merkwaardig' te noemen. het 2e geel van die speler was een terechte gele kaart, die eerste, idd, dat was om te lachen. Die aanval die hij afbreekt, dat kan de gelijkmaker zijn! Ongelofelijk hoe zoiets kan...
En later geeft hij geel voor een tackle langs achter met 2 voeten, op Troonbeeckx. Of hij daar bal raakt of niet, in mijn ogen altijd rood, als je zo inkomt.
Soit, faire spelers, ik heb er een beetje mijn bedenkingen bij. Stevig mag, vechtlust ook, maar die voetjes laten hangen als er net een pass weg is, dat wordt na enkele keren toch zeer irritant, en dan mag dat bestraft worden.

Soit, vijgen na pasen en zo. Veel succes verder, en zoals het al jaren gaat: we komen elkaar nog wel is tegen :-)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door Johan Gazon »

Heist lijdt nipte nederlaag en blijft hekkensluiter

Een dure nederlaag is het geworden voor Heist in het streekduel met Rupel Boom. Een doelpunt van Luca Schenk op het kwartier besliste de wedstrijd.
Heist 0 - Rupel Boom 1

Coach Keleman bracht één wijziging aan. Ventose startte en Benhamou begon op de bank. Heist begon goed met al na tien minuten een hele mooie kans voor Janssens. Die werd aangespeeld door Troonbeeckx en hij vlamde op de buitenkant van de paal. Vijf minuten later zou Rupel Boom op voorsprong klimmen. Een flankvoorzet werd door Schenk heel mooi in een goal omgezet, naar de verste paal en 0-1. Ventose was voor de rust de Heistenaar die de meeste kansen afdwong, de gasten waren nog gevaarlijk op een voorzet-schot van De Looze.

Na de pauze bleef Adesanya in de kleedkamer voor Benhamou. En die zou zich meteen laten gelden. Een aantal fraaie kansen voor Heist, maar Redouan Benhamou kon niet scoren. Erger nog, rond het uur viel Benhamou slecht op de schouder. Meteen van het veld en het ziet er naar uit dat hij er de komende weken niet zal tussen lopen. Een kwartier voor tijd kwam Rupel Boom met tien te staan na een tweede gele kaart voor Laureys. In de slotfase kopte Ventose een voorzet van de ingevallen Frix naast. Voor Boom kopte Augustynen een vrijschop naast. Eén minuut voor tijd werd het nog bijna 0-2 maar de knal van kapitein Put vloog via de binnenkant van de paal weer in het veld. Philippe Janssens kreeg een gele kaart, de enige voor Heist.

Een kostbare nederlaag voor KSK dat op de laatste plaats blijft staan en zijn mini-reeks van 7 op 9 abrupt zag afgebroken worden. "We verliezen twee keer", vond trainer Karel Keleman. "Want ik vrees dat we Redouan Benhamou voor enkele weken kwijt zijn." David Wijns houdt er de moed in. "Er zijn nog elf matchen, dat is nog veel. Maar ik trap een open deur in als ik zeg dat we punten nodig hebben." De volgende opdracht brengt Heist naar de Denderstreek. Op zaterdag 2 februari speelt KSK op het terrein van Dender.
Artikel GVA

Terloops: Knokke, Luik en Aalst verloren hun match vandaag ! Ze blijven dus in onze buurt in het klassement. Enkele matchen winnen en het is al heel wat beter !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door hesteneer »

ik probeer al jaren duidelijk te maken dat de omzetting naar "amateur voetbal" de doodsteek zou betekenen voor de supporters.

Supporters willen spelen voor een doel, en dat doel is: de titel en promoveren. Wat kunnen wij (en jullie) doen? Buiten degraderen? NIets…
Maak competities zoals vroeger. 16 ploegen, den eerste speelt kampioen en stijgt. Fuck al dieje licentiezever! SImpel…

Enfin, gisteren was het niet goed. Na 3 goede matchen kan je uiteraard al eens een mindere spelen, spijtig dat dit dan gebeurd tegen een ploeg waar je ALTIJD moet tegen winnen.

Dan maar volgende week tegen Dender zeker?
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door boomkes »

eSKaa schreef: 27 jan 2019, 13:54 Danny, 'blij' je nog eens te horen. Enkel na een nederlaag of slechte wedstrijd ben je hier met je commentaar.
Na de matchen tegen Aalst, Oudenaarde en Thes, was er van je niets te bespeuren. Of ben je op winterzon vakantie geweest?

Leuk dat je hier wat animo probeert te brengen. Misschien toch nog eens proberen na een goeie match ook (en dat is niet de eerste keer dat ik je dat vraag he)

@ Boomkes: de arbitrage was idd met momenten 'merkwaardig' te noemen. het 2e geel van die speler was een terechte gele kaart, die eerste, idd, dat was om te lachen. Die aanval die hij afbreekt, dat kan de gelijkmaker zijn! Ongelofelijk hoe zoiets kan...
En later geeft hij geel voor een tackle langs achter met 2 voeten, op Troonbeeckx. Of hij daar bal raakt of niet, in mijn ogen altijd rood, als je zo inkomt.
Soit, faire spelers, ik heb er een beetje mijn bedenkingen bij. Stevig mag, vechtlust ook, maar die voetjes laten hangen als er net een pass weg is, dat wordt na enkele keren toch zeer irritant, en dan mag dat bestraft worden.

Soit, vijgen na pasen en zo. Veel succes verder, en zoals het al jaren gaat: we komen elkaar nog wel is tegen :-)
Inderdaad. Hopelijk volgend seizoen al.

Trouwens bij het bekijken van de beelden. Ook de tweede gele kaart is onterecht want er is geen contact. Dat een jong gastje als Frix zo aan matennaaien kan doen...het zegt veel over de mentaliteit in het huidige voetbal.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Heist - Rupel-Boom 0-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Plaats reactie