Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist 0-3

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist 0-3

Bericht door Dabo »

Afbeelding

zondag 01 september 15:00 - R.FC.de Liège A - K.SK Heist

Stadion
Cmp: Rue De La Tonne, 4430 Ans

Type veld: Kunstgras

Scheidsrechters

Antoine Urbain
1ste ass.-scheids.
Vincent Rozet
2de ass.-scheids.
Alexandre Minnoy
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

:roll: Twee arbiters uit de provincie Luxemburg, één franstalige Brusseleir…

Voornaamste vertrekkers bij Luik:
- keeper Matthys trekt naar Eupen
- centrale verdedigers en vaandeldragers Winandts 33j en Vandebon 37j. Winandts13 jaar bij Luik, onderbroken door één jaar Veldwezelt, hij klom van vierde naar tweede nationale, zakte terug naar vierde en promoveerde uiteindelijk terug naar eerste amateur. Vandebon 7 jaar Luik, steeg mee van vierde klasse naar eerste amateur. Stabiliserende factoren die samen naar Dison trekken, zo'n Waalse club die ergens in een afgedankte koolmijn schacht goud gevonden hebben ;)
- onze oude bekende Kabeya

Voornaamste aanwinst:
Michael Lallemand 26j, spits die overkomt van Deinze waar hij in twee seizoenen 28 keer speelde en 10 keer scoorde. Daarvoor één jaar Antwerp, 21m3g, één jaar Kortrijk 1A 6m/0g en drie jaar Eupen 93m/25g, in zijn laatste jaar 18 goals maar sindsdien stilgevallen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Luik draagt het stamnummer 4 en was ook de eerste Belgische landskampioen.
Luik mikt op termijn hoger dan eerste amateur. Het bouwt daarom in de nabijheid van het huidige stadion de 'Franki Arena', 8000 plaatsen, te verhogen tot 11 à 12000. Ik vermoed met steun van de overheid.
U kan het bekijken op

www.fcliege.be

klik op 'club' daarna op 'stade'
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Klein detail: kostprijs 11.000.000 Euro ! Of staan daar nullen te veel ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Philippe Janssens (knie) en Thomas Regnier (huwelijk) missen de start van de competitie. Of Milan Carrasco kan spelen in Luik, hangt af van de Spaanse bond, die heeft maximum dertig dagen na aansluiting de tijd om aan de Belgische bond een document te bezorgen. Dat is de procedure die geldt voor een amateurclub. Is die termijn van dertig dagen verstreken zonder nieuws uit Spanje, dan is Carrasco door de Belgische bond automatisch gekwalificeerd om te spelen.

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door Johan Gazon »

door Dabo » 27 aug 2019, 09:00
Philippe Janssens (knie) en Thomas Regnier (huwelijk) missen de start van de competitie.


Onder het motto: "beste stuurlui staan aan de wal" ,moet ik de hulp inroepen van onze voetbal-nerd Davila :geek: ! Hij heeft er voor gezorgd dat de trainer via het forum te weten kwam dat het beter zou zijn om Webers vanuit het middenveld te verplaatsen naar de verdediging. Inderdaad een goede zet van onze Davila drie of vier jaar geleden. Maar nu ben ik zo aan het denken (moeielijk met dit warme weer) zou het nu niet even de moment zijn om een tegenovergestelde move te doen. We zetten onze Webers terug in centraal middenveld !!! Kobe, Englebert, David en Tambeur kunnen toch ook onze verdediging sterk houden ? Komaan Davila..laat je stem horen....of vind je dit "bull-shit" ( "kaka de la vache" ) ??? :ugeek:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Bart heeft al aangegeven oa in een kranteninterview dat hij op de positie van centrale verdediger nog tot zijn 65ste kan doorgaan.
Het box-to-box verhaal is voor hem definitief afgesloten.
Bestaat er een afdoende verjongingskuur ? Als we Bart daar kunnen aan helpen: graag ! Maar als we wisten waar we daarvoor moeten zijn dan hadden we dat toch al lang zelf gedaan ? Wij 50 jaar jonger, dat zou nogal vonken geven... :D :D :D
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door hesteneer »

laat webers daar maar staan. Als de spelers centraal doen wat ze moeten doen, is er geen probleem.
Alleen het uitvallen van Janssens is wel een ramp natuurlijk...spelers zoals hij hebben we niet dik lopen...

IK ben nog steeds niet overtuigd van Kobe en Absisan, maar door gebrek aan regnier heb ik geen andere keuze natuurlijk.
Als ze een tussenstop maken ergens op een parking om bookes met eitjes te eten is mijn opstelling voor zondag volgende:

--------------------------------------FRE---------------------------------------
Wijns -----------Webers-----------------------Thomas--------------Tambeur
------------------------Absisan -----------Herroelen------------------------
---------------------------------Redje----------------------------------------
Gendebien------------------------------------------------------Bamona zonder oogkleppen
-----------------------------Osah------------------------------------------------

Voila, laat luik maar komen op deze manier.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door Johan Gazon »

hesteneer schreef: "maar door gebrek aan regnier heb ik geen andere keuze natuurlijk".

Gisteren mijn abo gaan ophalen en de A-kern was aan het trainen op het kunstgras. (in vooruitzicht van het kunstgras-plein in Luik.
Wie zie ik “zo fris als een konijn op de plein”(dixit wijlen Waseige)...???? REGNIER !!! Is er al ambras in het jonge huwelijk :roll: of hebben ze hem om dringende redenen opgeroepen voor de dienst. In ieder geval, als hij fysiek (?) in orde is, kunnen we hem zeker gebruiken in ons felgeplaagd middenveld.

hesteneer stelt dan toch ook Gendebien rechts op ipv steeds op de linkse kant.hesteneer is een kenner !, behalve dat hij niet de kwaliteiten van Kobe en Absisan opmerkt ! :ugeek:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Maar hij ziet wel de kwaliteiten van Brent en heeft ook nog eens het lef hem in de basis te zetten in de openingsmatch !
Brent en Van Casteren vielen mij ook op in de voorbereiding, maar die gasten toch maar eerst mondjesmaat brengen ?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Weeral een klein veld: ongeveer 100mx60m
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door hesteneer »

how davila, Ik vind Englebert gewoon beter, en aangezien THomas geen linksback is zet ik daar Tambeur.
En neen, ik heb in Absisan inderdaad nog niet het nodige vertrouwen gevonden...Kheb al hard gezocht hoor...maar laten we hopen dat ik fout ben hé ;)

Maaaar in dit geval zet ik Regnier naast Herroelen op het middenveld.

Waarom te snel brengen? Bij mijn weten is er niet veel verschil in leeftijd tussen die 2 ;) En dan nog...als ge ze ni brengt...kunnen ze niet leren! Als coach moet ge soms ne keer buiten uw comfortzone durven gaan, vraag dat maar is aan de 5 jongens die ik dit jaar heb doorgeschoven van regionaal naar interprovinciaal ;)


Point final, à la ligne.
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door Danneman »

Ik vind Absisan tot nu toe toch ne meevaller,recupereerd veel,verdedigd goed uit
grootste probleem is de afwezigheid van Jansens volgens mij
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Eens met Danneman maar... ik heb vertrouwen in de kern !
Iemand een idee over de duur van de onbeschikbaarheid van Janssens ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Speeldag 1: RFC Luik - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Ploegnieuws: Janssens (knie), Karahmet (contractuur) en Carrasco (enkel) spelen niet. Regnier komt bij de kern.

Kern: Van Aerschot, Verbist, Wijns, Webers, Demirsoy, Englebert, Tambeur, Vande Cauter, Absisan, Benhamou, Mateso, Regnier, Osah, Odutayo, Gendebien, Orye, Bamona, Herroelen.

Bron: HNB
Plaats reactie