Voorbereiding 2021-2022

eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door eSKaa »

Gisteren een mooie 0-8 overwinning op Berlaar-Heikant. Ik weet wat velen denken, 'maar' de Hei, maar die spelen intussen toch ook in 3e Nationale. En eerlijk, ik meende ergens gelezen te hebben dat die nog maar net aan't trainen waren.
Soit, we hebben er ooit al meer moeite mee gehad.
Ook deze keer een wedstrijd met 2 verschillende opstellingen voor en na rust.
De doelpunten, in chronologische volgorde:

1e helft:
Benhamou
Orye
Hannach
Orye
Troonbeeckx

2e helft:
Carrasco
Jannes
Carrasco

Hannach blesseerde zich eind 1e helft. Zijn vervanger was Jannes, die zich zelf ook (zwaar) blesseerde na zijn doelpunt. (ik denk dat ik de namen correct heb, if not, verbeter mij he)

Wat onthield ik: Heikant had komen kijken tegen Standard. Ze begonnen de wedstrijd met hoog druk te zetten, en we kwamen daar wat moeilijk onderuit. Na een kwartier bij onze eerste kans de 0-1, en toen hield de druk van de tegenstander op. Heist kon rustig combineren, veel ééntijdsvoetbal, en mooi opgezette acties. Enkele youngsters die komen piepen en wat mij betreft zeker hun kans mogen krijgen tussendoor. Onze doelman (op proef?) kon me al iets meer bekoren dan tegen Standard, maar had eigenlijk weinig werk. Carrasco had er precies niet zo'n zin in, en Jutten moet er ook nog inkomen precies. Soit, 't is maar een oefenmatch. Ik kijk al uit naar wanneer het om de knikkers gaat :-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Dabo »

KSK Heist scoort acht keer in oefenwedstrijd bij Berlaar-Heikant, maar ziet twee spelers met een mogelijk ernstige blessure uitvallen

Heist maakte er woensdag, op het veld van Berlaar-Heikant uit derde nationale, een ware doelpuntenkermis van. Acht keer stonden de spelers van Heist aan het kanon, vijf doelpunten voor de rust, drie erna. Na nederlagen tegen Union (1-3), Lierse-Kempenzonen (1-4) en de beloften van Standard (1-3) is dit pas de eerste overwinning voor de club uit 1ste amateur in de voorbereiding.


Voor de pauze scoorden Benhamou, Orye (tweemaal), Troonbeeckx en Hannach, die even later geblesseerd uitviel. Tot overmaat van ramp bleef het niet bij die ene blessure. Nadat Jannes het zevende doelpunt voor zijn rekening had genomen, viel ook hij uit. Ook nog aan het kanon in die tweede helft stond Carrasco (tweemaal). Over de ernst van de blessure van Jannes kon men zich (nog) niet uitspreken, maar de speler had wel ondersteuning van twee schouders nodig om zich uit de voeten te maken. Dat laat niet meteen het beste verhopen, en coach Stephane Demets was er dan ook het hart van in. “Matt Jannes is pas teruggekeerd na een kruisbandletsel. Ik hou m’n hart vast. Dan vind ik het resultaat van deze wedstrijd onbelangrijk, hoe goed we het dan misschien ook gedaan hebben.”

Niet aan het kanon in Berlaar, maar wel goed voor 45 minuten in de tweede helft: Thomas Jutten. De ex-speler van Dessel kon pas vorige week de training hervatten nadat hij in juni corona had opgelopen en dus ook nog tien dagen in quarantaine vertoefde. “Scoren zat er voor mij niet in. Het maken van een doelpuntje heb ik voor belangrijker momenten gehouden. Dat ik pas een week geleden de training heb hervat en dus een hele tijd geen rondjes heb gelopen, heb ik ook wel gevoeld. Het zal dus nog wel even duren voor ik weer op mijn niveau ben, maar ik zie het met de ploeg die we ter beschikking hebben, wel rooskleurig in. We speelden op Heikant een nuttige wedstrijd waarin we acht keer scoren. Dat is goed voor het vertrouwen. Alleen jammer dat we twee jongens geblesseerd zien uitvallen.”

Na drie nederlagen is de eerste oefenzege een feit. “Ja, daar waren we wel eens aan toe. Over twee weken staat een eerste bekerpartij op de agenda, er is dus nog wel wat tijd om verder te bouwen. Maar we zijn op goede weg.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door DAVILA »

Lyra Heist 0-1
Goal laatste minuut, na afgeweerde corner lost Carrasco een bom van ver, doelman weert opnieuw af maar onze Turk kopt de rebound binnen
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Johan Gazon »

KSK Heist had tegen Lyra-Lierse het meeste balbezit en overwicht ! Lyra kwam zeer weinig aan de bal, en als ze die bezaten werd vlug voor de diepe of verre pass gekozen. Onze verdediging stond pal ! Bij KSK Heist werd de bal heel goed rondgespeeld en men probeerde kansen te creeeren. Maar wetende dat Lyra een viertal kernspelers moest missen was het iets te weinig voor KSK Heist. Nog steeds hebben we vooraan geen echte diepe spits die iets kan forceren of de bal kan bijhouden en eventueel afleggen. Middenveld was ook niet heel overtuigend, maar liet weinig steken vallen.
Troonbeeckx liep zich zelf soms voorbij en was slordig in het afspelen van de bal. Carrasco was heel goed bezig, maar zijn voorzetten kwamen niet altijd goed aan, maar hij maakte het op het einde goed, met een prachtige in een tijd gegeven schot op doel die tot de 0-1 leidde.
Uiteindelijk een boeiende match...iets te weinig doelpunten...maar de pintjes waren fris en lekker !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Dabo »

4 augustus om 19u30: K.SK. – K. Olympia S.C. Wijgmaal AFGELAST !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Dabo »

Op training verschijnt heden ten dagen, Maxime Thiel. Een verdediger van Zulte Waregem.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Dabo »

De blessure van David Wijns, die zaterdag uitviel tegen Lyra-Lierse, lijkt mee te vallen. Wijns ondervond hinder aan het bovenbeen, maar kan wellicht ten laatste begin volgende week weer aansluiten.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: 04 aug 2021, 22:59 Op training verschijnt heden ten dagen, Maxime Thiel. Een verdediger van Zulte Waregem.
12 Mei 2020 18:35
Zulte Waregem leek dit seizoen lange tijd aanspraak te maken op PO I, maar na nieuwjaar zakten de troepen van Francky Dury als een pudding in mekaar. Tijd om werk te maken van Essevee 2.0, zo hoorden we toen, waarin meer gefocust zou worden op de eigen jeugd. Die ambities krijgen straks evenwel mogelijk al meteen een stevige knauw.

▼A chterin is er aan de Gaverbeekenige verjonging nodig. Davy de fauw maakte namelijk de overstap naar de technische staf, en ook Olivier Deschacht wordt stilaan een dagje ouder. Ewoud Pletinckx moet dan ook de defensieleider van de toekomst worden, al rekende Dury ongetwijfeld op Maxime Thiel. De 18-jarige verdediger kreeg in de voorbereiding al eens zijn kans, maar bleef voorlopig steken in de wachtkamer. Wellicht krijgt het grote publiek in Waregem hem echter zelfs nooit te zien.

Volgens Transfermarkt kan de jeugdinternational plots immers rekenen op heel wat interesse vanuit de Bundesliga. Daar zou FC Köln, waar vandaag al Sebastiaan Bornauw en Birger Verstraete aan de slag zijn, zelfs in gesprek zijn met Thiel zijn entourage. Ook Fortuna Düsseldorf en nog enkele andere Duitse teams lieten hun interesse al blijken in jonge verdediger, die straks gratis de deur van het Regenboogstadion achter zich dicht kan trekken. Een akkoord is voorlopig wel nog niet aan de orde.

Bron: internet één jaar geleden

Centrale verdediger 1.87m,wordt vandaag 20 jaar, jeugdinternational, debuteerde in een plaatselijk clubje in de buurt van Doornik, daar opgepikt door Moeskroen, daarna Lille (Fr.) Standard, Waregem

Een CV zoals Vandermieren indertijd, hopelijk even goed op het veld als op papier ;)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Dabo »

Tempo - Heist afgelast.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Dabo »

Extra oefenmatchen:

• zaterdag 21/8 op Houtvenne om 20u
• woensdag 25/8 thuis tegen Berchem om 19u30
• zaterdag 28/8 thuis tegen Nijlen om 19u30
• woensdag 1/9 ploeg en locatie nog te bepalen
• eerste weekend sept ploeg en locatie nog te bepalen
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door Johan Gazon »

KFC Houtvenne - KSK Heist.

Houtvenne liet zich niet onbetuigd en had, vooral in de eerste helft, zelfs een licht overwicht en scoorde dan niet onverwacht het eerste doelpunt van de wedstrijd. Het werd een natte en op het randje-harde wedstrijd, waar volgens mij de ref wat veel toeliet.
De tweede helft herpakte Heist zich en kwam Houtvenne er niet veel meer aan de pas, zodat de uitslag 1-2 zeker correct was.

Opvallend:
Carrasco warmde zich wel op...maar kwam niet tot spelen ! Gekwetst ?
Er waren nog voor mij twee onbekende spelers die vooral in de aanval acteerden. Testers ?
Spelers die me opvielen: Vooral: Ciryl Rosy...sterk verdedigend, stevig in de kontakten en goede pass !
Op de linkse backplaats: Maxim Nys...onze verdediging schijnt wel ok te zijn met Kobe,Erbem Sen,Englebert,David.
In de aanval: Xander Van Keilegom en Thomas Jutten !

Een goede wedstrijd van KSK Heist...maar wat te veel regen (vooral de tweede helft) en een verlaten en droevig sfeertje daar in Houtvenne. Het blijkt dat het eerste elftal zijn wedstrijden speelt in Westerlo..met uitzondering van deze oefenpartij dan.Ik hoorde wel wat thuissupporters daarover klagen.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door DAVILA »

Heist - Berchem 0 - 0
Gelijkopgaande match, bij balverlies kroop Berchem en eigenlijk ook Heist met iedereen achter de bal.
We durfden precies niet hoog druk zetten.
Bijzonderste feiten speelden zich af op het einde van beide helften: 44' afstandsschot (Benhamou ?) op de paal, 89' Orye een vlam tegen de lat.
Opmerkelijk: zeer goeie spits gezien bij Berchem (De Kuyffer ?), Kan Heist zo'n speler niet halen bij een armlastige ploeg als Berchem ? Of is de bodem van de kas ookbij ons zichtbaar ?
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door DAVILA »

KSK HEIST - BERCHEM 0-0
Beide ploegen creeerden weinig kansen en hadden vooral oog voor een goede organisatie. In het slot raakte Heist nog wel de lat. Berchem dat best tevreden was met het geleverde spel, eindigde de match met tien na twee keer geel vijf minuten voor tijd. (Gf)

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door DAVILA »

Heist - Nijlen 1-2
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Voorbereiding 2021-2022

Bericht door eSKaa »

Een uitslag, en meer niet. Veelzeggende stilte. Onze voorbereiding opt seizoen is niet 'je dat', om het zacht uit te drukken. Trust the process?? Of zijn we voorzichtig? We komen blijkbaar niet of zeer moeilijk tot scoren, en hebben het moeilijk tegen ploegen die 1 tot 2 reeksen lager staan..

Wordt de oefenmatch tegen Patro dé grote test om te zien hoe we ervoor staan? Vorig seizoen was het onze grote concurrent, ben benieuwd voor dit jaar.

En ik weet niet of ik het al ergens gezegd had, maar hier niet ver vandaan loopt een scorende spits rond, die mss een reeks hoger wil? Enige minpunt: ik vrees dat die het te hard naar zijn zin heeft bij zijn huidige club (en wa duur zal uitvallen 😅).
Plaats reactie