Croky Cup 2021-2022

eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Croky Cup 2021-2022

Bericht door eSKaa »

DAVILA schreef: 15 aug 2021, 19:10 We liggen er uit: 2-2 penalties 8-7 :roll:
T is een detail, maar t was 7-6 ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Croky Cup 2021-2022 !

Bericht door DAVILA »

Slechte start van het post-Webers tijdperk… lang geleden dat we er zo rap uitlagen.
Trouwens heel ontroerend afscheid van Bart.
Heel eenvoudige en eerlijke toespraken, massale aanwezigheid van oud spelers, de charmante Webers familie, het zonnetje dat mee werkte… weemoed… (dat zal de leeftijd zijn zeker…) Nog eens bedankt Bart, moge het jullie goed gaan !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Croky Cup 2021-2022

Bericht door DAVILA »

Voetbal BEKER VAN BELGIË

Gisteren om 21:36

GANSHOREN / HEIST-OP-DEN-BERG - De Brusselaars haalden hun slag thuis met de strafschoppen en bekeren zondag op KVK Tienen.
Heist was voor de rust zeer dominant. Na twee afgekeurde doelpunten voor buitenspel opende bezoeker Carrasco verdiend de score op vrije trap.

In de tweede helft bracht Sermé evenwicht na hoekschop van Van Landschoot. Otu maakte er op tegenaanval 2-1 van. De ingevallen Bamona benutte aan de overkant een assist van Jutten.

Bij de strafschoppen toonde de thuisploeg zich de beste met 7-6.

DOELPUNTEN: 28’ Carrasco 0-1; 55’ Sermé 1-1; 68’ Otu 2-1; 76’ Bamona 2-2

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Croky Cup 2021-2022

Bericht door DAVILA »

Wedstrijdstatistieken Ganshoren - Heist
Goals
2
2
Balbezit
43%
57%
Gele kaarten
1
2
Schoten totaal
8
10
Schoten op doel
3
7
Aanvallen
58
75
Gevaarlijke aanvallen
27
37
Corners
4
5
Wissels
3
5

Op punten winnen we (eerste cijfer is Ganshoren)

Bron: voetbalvandaag

Die hebben enkele penalties gemist...
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Croky Cup 2021-2022

Bericht door eSKaa »

Tja, voetbalvandaag :roll:

En statistieken, dat zegt uiteraard nooit iets he. De uitslag, die telt jammer genoeg.

Bon, nu de teleurstelling van de match wat weg is, enkele puntjes:

-Ondanks de 2-2 vond ik dat we amper iets weggaven. Onze verdediging stond als een huis, zeker in de 1e helft. Absolute uitblinker daar was Maxime Nys. Zeer goeie wedstrijd gespeeld, een echte klasbak.
-De eerste speelminuten van Leslie Bamona. Zijn (quasi) eerste baltoets was prijs, en zijn dribbels en snelheid zijn er ook nog. Stilaan die jongen zijn ritme opbouwen en we hebben onze 2 snelle flanken.
-Kobe VD Cauter: zeer volwassen wedstrijd gespeeld. Hij werd in de tijd onthaald met een zekere scepsis bij de supporters, maar is intussen enorm gegroeid (figuurlijk he). Stuurde enkele mooie passes rond, waaronder 1 fantastische crosspass à là Kompany. Hier kwam een reuzenkans van voort, waar Orye net z'n hoofd niet tegen kon zetten.
-Orye zelf: 2x gescoord; 2x afgekeurd. Helaas, want toch zeer veel twijfel over de beslissingen die de refs daar namen. De match had eigenlijk gemakkelijk gewonnen geweest anders.
-Algemeen: ik heb de indruk dat we toch met een kleine kern zitten. Laten we hopen dat er zich de komende weken nog wat opportuniteiten voordoen, en we nog hier en daar een versterking kunnen binnenhalen.
-Nog een 3-tal weken tot de competitie: De concurrentie is na dat coronajaar moeilijk in te schatten ook. Ik schat (hoop) dat wij een rustig seizoen spelen in de middenmoot, hoop op een linkerkolom met enkele mooie uitschieters.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Croky Cup 2021-2022

Bericht door Dabo »

Fré Van Aerschot ziet Heist al na één match uit de beker gaan: “Niet leuk om zo naar competitiestart te moeten toewerken”

Na amper één wedstrijd zit het bekeravontuur van Heist er al op. Na een 2-2-gelijkspel bleek Ganshoren in de strafschoppenserie net een tikkeltje beter. Doelman Fré Van Aerschot baalde als een stekker.

“Ik had mijn dag niet bij het stoppen van de strafschoppen”, zegt Van Aerschot. “Normaal ben ik daar vrij goed in, maar nu gingen alle zeven de penalty’s van ­Gans­horen binnen. Onze enige misser werd ons dus fataal.”

Toch zag het er aanvankelijk niet naar uit dat Heist zou verliezen. “We speelden een degelijke eerste helft. Op een klein en vrij slecht veld lieten we de bal goed rondgaan. Na een vrije trap kwamen we verdiend op voorsprong en dan werden er ook nog twee doelpunten van Orye afgekeurd. De ene was een juiste beslissing, over de andere heb ik toch mijn twijfels. Maar de 0-1-ruststand was zeker terecht, we hadden uitzicht op kwalificatie.”

De tweede helft leek een verlengstuk van de eerste te worden. “Zeker in het begin, maar na een hoekschop maakte Ganshoren gelijk en wat later stuurde het een bal diep. Ik denk nog altijd dat het buitenspel was, maar de scheidsrechter floot niet en Ganshoren scoorde de 2-1. Wij maakten vrij snel gelijk en trapten ook nog eens op de paal. Het bleef 2-2 en zo gingen we dus uiteindelijk ten onder na strafschoppen.”

De nederlaag kwam toch hard aan bij de Heistse spelers. “Het is niet leuk omdat we nu nog drie weken moeten werken naar de competitiestart tegen Dender zonder één officiële match te spelen. Dit weekend zou Tienen, een reeksgenoot en goede waardemeter, onze tegenstrever zijn geweest.”

Zondagvoormiddag werd Van ­Aerschot nog verkozen tot doelman in de ploeg van het voorbije decennium bij KSK Heist. “Het is heel mooi om bij die elf te zitten, zeker als jonge keeper. Het is geen Gouden Schoen, maar het is toch een erkenning waar ik blij mee ben.”

Redouan Benhamou kreeg tegen Gans­horen een kniestoot en werd tijdens de rust gewisseld. De blessure lijkt mee te vallen.(gf)

Bron: HNB
Plaats reactie