KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Bericht door DAVILA »

Voorbeschouwing

Zondag in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen zal onze T2 Tom Verhoeven de sportieve leiding hebben, net als op Thes vorige week. Greg Vanderidt is immers nog niet helemaal genezen.

Tom, hoe reageerde de groep na de nederlaag op Thes?

Tom Verhoeven: “Teleurgesteld. Anderzijds is Rupel Boom momenteel niet klaar om echt onze voet naast Thes te zetten. Daarvoor moet de groep compleet zijn en op hun best presteren.”
“Iedereen weet dat we heel wat spelers moesten missen maar daar gaan we ons niet achter verschuilen. Thes vertoeft nu eenmaal al jaren in de top van het klassement.”

En dan nu Heist.

T.V.: “Dat gaat uiteraard een andere wedstrijd worden. Gelukkig recupereren we enkele spelers.”

Hoe sterk is dit Heist?

T.V.: “Een ervaren team dat al heel wat jaren op dit niveau actief is. Zij beschikken over snelle flanken, een te duchten centrumspits en een solide defensie. Kortom, gemakkelijk zal het voor ons niet zijn. Maar is er één wedstrijd in deze reeks die dat wel is?”

Toch proberen de drie punten thuis te houden.

T.V.: “Uiteraard! Rupel Boom moet de voet naast Heist kunnen plaatsen en er alles aan doen om de punten thuis te houden.”

Succes!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM

Bericht door DAVILA »

Ziekenboeg

Emil Abaz en Holly Tshimanga zijn nog niet inzetbaar.
Joren Geudens was twijfelachtig door een contractuur die hij opliep in het slot van de partij op Thes. Hij is evenwel hersteld en inzetbaar.
Yannis Augustynen is eveneens hersteld.

Weetjes

Doelman Bout Van Opstal heeft al eens kunnen proeven van de groepstraining in een krachttraining parcours.

Selectie K.Rupel Boom FC

Vlogaert, Nolle, Kesteleyn, Bergiers, Geudens, F. Polizzi, Mapessa, Arrivas, Kanu, Augustynen, Peeters, Levibakio, L. Polizzi, Sula, Kyeremeh, Mrani, Monroy en Nzinga.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM

Bericht door DAVILA »

COVID SAFE TICKET EN ID KAART VERPLICHT
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM

Bericht door DAVILA »

Kan KSK Heist bevestigen op het veld van Rupel Boom? “Leuk om zo van start te gaan, maar in Boom beginnen we weer bij 0-0”
VOETBAL EERSTE NATIONALEBevestigen. Dat is het codewoord bij KSK Heist op de tweede speeldag, op het veld van Rupel Boom. KSK Heist ging als een sneltrein van start op de openingsspeeldag, en kruidde zijn wedstrijd met héél veel goede dingen. Bij KSK hoopt men die lijn nu door te trekken tegen Boom. En als een scoutingsverslag een wapen kan zijn, zoals tegen Dender, dan valt te hopen dat Boom net zo goed aan een kritisch oog werd onderworpen.

Bart Jacobs 15-09-21, 21:31 Laatste update: 16-09-21, 11:23
De verdediging, geleid door Kobe Vande Cauter en Thomas Englebert, gaf geen krimp tegen Dender. Terwijl de eerste helft nog vrank en vrij voor de aanval werd gekozen, met een 2-0-voorsprong als beloning, lag na de pauze de klemtoon op het verdedigende werk. De defensie hield de nul probleemloos op het bord.

“Ja, we zijn inderdaad scherp aan de competitie begonnen”, pikt Kobe Vande Cauter gretig in. “Het was moeilijk om er één iemand uit te pikken die niet bij de les was. Onze coach heeft ons allemaal op scherp gekregen. Iedereen was op de afspraak. En dan zullen we nu inderdaad moeten gaan bevestigen, want wat ben je met zo’n mooie overwinning als je de volgende wedstrijd verliest? Vergis je niet: Rupel Boom heeft ook z’n kwaliteiten. Het verloor dan wel de eerste wedstrijd, maar ik heb me wel laten vertellen dat het een goede wedstrijd heeft gespeeld en meer verdiende. Eén wedstrijd zegt ook niet alles, we zullen zeker op onze hoede moeten zijn. Het was leuk om met een sterke prestatie van start te gaan, maar in Boom beginnen we weer bij 0-0.”

Tegen Dender bleek dat de sportieve cel een sterk scoutingsrapport had opgesteld. Heist wist zeer goed waar de sterke en zwakke punten van Dender lagen. Op die manier moet je met het maximum van de punten kampioen kunnen spelen, zeg maar. “Was dat maar waar (lacht). Zo makkelijk is het nu ook weer niet. Voordeel van die scoutingsrapporten is wel dat je een hele week lang kan trainen op de zwakke punten van de eerstvolgende tegenstrever. Maar euh..., ik ga nu niet vertellen waar die zwakke punten van Rupel Boom liggen, hé. Want zij lezen hier ook mee. Na de wedstrijd van zaterdag hebben we al een recuperatietraining achter de rug, wat volgt zijn taktische trainingen en een videoanalyse van de komende tegenstander.”

David Wijns kwam tegen Dender in botsing met een tegenspeler. Het is nog niet duidelijk of hij de wedstrijd van zondag haalt. Thomas Jutten (hamstrings) heeft de training hervat. Ook Sen Erdem kan weer in de selectie worden opgenomen.

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM

Bericht door DAVILA »

Uitslag. 0-0
Eerste helft voor Boom, tweede voor ons.
Bamona dwingt een penalty af en trapt die op de paal.
de greize
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Bericht door de greize »

Gelukkig waren de The Beatles er nog :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Bericht door Dabo »

de greize schreef: 19 sep 2021, 20:10 Gelukkig waren de The Beatles er nog :D
:lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Bericht door Dabo »

NRUPEL BOOM - HEIST 0-0

Heist van Amir Lemti laat zege liggen door gemiste strafschop van Bamona: “Als die penalty zit, winnen we altijd”

Heist graaide een punt mee in Boom en daar was het achteraf niet helemaal tevreden mee. Vooral dan omdat Bamona halfweg de tweede helft een strafschop miste. Een cruciale fase was het, want in het Heistse kamp was iedereen ervan overtuigd dat dit een sleutelmoment was.
“We hebben twee punten verloren”, vond Amir Lemti. De werkmier op het middenveld sprak verder over een aarzelende start van zijn ploeg. “Het heeft toch een halfuur geduurd voor we goed in ons ritme kwamen. Ik moest bijvoorbeeld na tien minuten een bal van de lijn keren. Niet dat Rupel Boom zo’n druk op ons uitoefende, maar het duurde toch een tijd voor we ons aan hun spel hadden aangepast. We moesten tactisch wat bijsturen en daar ging wat tijd overheen. Veel kansen waren er in de eerste helft voor de twee ploegen niet. We kwamen wel beter in de match, maar zonder grote kansen te creëren. Dat er niet gescoord werd voor de rust, hoefde dan ook niet te verbazen.”

Aanvankelijk had ook de tweede helft niet veel spannende momenten in petto.

“In het eerste kwartier werden veel duels uitgevochten. Er werd veel druk gezet langs beide kanten, maar alweer bleven kansen uit.”

Tot Heist even voorbij het uur een gedroomde mogelijkheid kreeg om de score te openen en wellicht de match naar zich toe te trekken.

“Een penalty na een fout op Bamona werd helaas door hemzelf gemist. De bal vloog tegen de paal. Als we daar hadden gescoord, winnen we.”

In het slot van de match werden de bezoekers dominanter.

“We eindigden sterk, maar we konden het gaatje helaas niet vinden. Dat is jammer, want we konden een zege claimen.”

Lemti zelf mocht terugblikken op een bevredigende partij.

“Ik heb er een goeie voorbereiding opzitten en speelde veel. Ik vorm op het middenveld een goed duo met Jawad Absisan. We voelen elkaar heel goed aan, hij is een vriend voor mij. Het klikt, het schept een band en het geeft vertrouwen.”

Ook Maxim Nys baalt

Ook flankverdediger Maxim Nys baalde van het gelijkspel.

“Als je een strafschop mist en de match eindigt op 0-0, dan verspeel je twee punten. We hebben het ook voor een deel aan onszelf te wijten. We hebben tijdens de week stevig geoefend op de omschakelingsmomenten waar we in de match verschillende keren zouden kunnen op terugvallen en die counters hebben we niet goed genoeg uitgespeeld. Ik telde er vijf en die werden niet allemaal even secuur uitgevoerd. Dat had beter gekund. Op die manier waren we nog gevaarlijker geweest”, aldus Maxim Nys.

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Bericht door Dabo »

Reian Meddour en SK Heist blijven steken op 0-0 tegen Rupel Boom na penaltymisser Bamona

De wedstrijd tussen Rupel Boom en SK Heist baarde een muis. Kansen waren bijzonder kans in het Gemeentelijk Parkstadion en ook de beste voor de bezoekers, een strafschop voor Bamona die hij zelf afdwong na een fout van Kanu, werd op de paal getrapt. Lichtpunt bij de bezoekers was RWDM-huurling Reian Meddour die zijn eerste negentig minuten vol maakte.

“Dit zijn twee verloren punten”, zegt de flankverdediger die nog maar een tweetal weken deel uitmaakt van de Heistse kern. “Boom speelde een goede wedstrijd en heeft ons verrast met hun tactisch plan. Ook in de tweede helft voerde het een aantal positiewissels door waarop we ons even opnieuw moesten instellen. Zo werd het een kansarme wedstrijd waarin vooral veel strijd werd geleverd.”

“Naarmate de wedstrijd vorderde werd duidelijk dat wie scoorde, de wedstrijd ook zou winnen en jammer genoeg slaagden wij er niet in om de beste kans te verzilveren. Die gemiste penalty was bepalend, maar goed, dat gebeurt in voetbal. Wij moeten nu vooral het positieve onthouden. Met vier op zes is onze start dit seizoen meer dan behoorlijk en dat we nog geen tegengoal slikten, maakt het natuurlijk extra mooi.”

“Ikzelf ben ook blij met mijn eerste negentig minuten nadat ik vorige week een half uurtje mocht invallen. Mijn ontvangst bij Heist? Ik had ze me niet beter kunnen indenken. De spelers, de coach, de omkadering, alles is top en ik ben blij dat ik mijn steentje kan bijdragen. Elke week gaat het een beetje beter.”

Logische brilscore

Heist-coach Stéphane Demets kon zich na het laatste fluitsignaal vinden in de puntendeling. “0-0 is een logische uitslag”, zegt hij. “Rupel Boom zorgde voor een verrassing door niet in een 3-5-2 aan te treden, het systeem waarin we hen een paar keer aan het werk zagen, maar wel in een 4-2-2-2. Dat was even aanpassen en uiteindelijk kwamen we moeilijk tot kansen. Na afloop hinken we dus een beetje op twee gedachten. Een punt is beter dan geen, maar als je halfweg de tweede helft een strafschop krijgt, is dat natuurlijk een goed moment om de wedstrijd naar je toe te trekken. Jammer, maar we mogen niet ontevreden zijn.”

Rupel Boom - SK Heist 0-0

Rupel Boom - Nolle, Polizzi F. (69' Bergiers), Kanu, Polizzi L., Arrivas (80' Mapessa), Kyeremeh, Monroy (69' Nzinga), Sula (77' Lukebakio), Kesteleyn, Augustynen, Geudens

Heist - Van Aerschot, Nys, Absisan, Benhamou (77' Gilis), Orye, Englebert, Troonbeeckx (64' Ferreira), Lemti, Meddour, Vande Cauter, Bamona
Geel: Absisan, Augustynen, Bamona, Bergiers.

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Bericht door DAVILA »

In zijn eerste match in de basis deed Meddour wat hij niet kon in zijn invalbeurten op Patro en thuis tegen Dender: ons overtuigen dat hij een aanwinst is.
Sterke match !
Ook Gilis liet in zijn invalbeurt zien dat hij kwaliteiten heeft, in zijn streven zich te bewijzen soms iets te zelfzuchtig.
MVDM was opnieuw Bamona, pech van die bal op de paal. Wel vreemd dat hij zondigde tegen de stelling die zegt dat de man op wie de penalty gemaakt wordt die nooit zelf mag trappen (tenzij je Webers heet).
Ik kan mij niet voorstellen dat Lesley aangeduid werd als penaltytrapper.
Met David op het veld werden de afspraken mogelijk wel nageleefd.
Wil de leider nu opstaan aub.
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: KSK HEIST - RUPEL BOOM 0-0

Bericht door Danneman »

Dat is idd wat we missen een leider in onze rangen!
Plaats reactie