DESSEL - HEIST 4-3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

DESSEL - HEIST 4-3

Bericht door Dabo »

Thomas Englebert hoopt goede start van Heist een verlengstuk te kunnen geven: “Wat we tegen Olympic lieten liggen, kunnen we misschien in Dessel oprapen”

Drie matchen ver en Heist verloor nog niet. In Dessel hopen de Heistenaren hun ongeslagen status te verlengen, al is dat geen sinecure want een verplaatsing naar Dessel is voor Heist nooit gemakkelijk. “Ik kan me zelfs niet herinneren dat we daar de voorbije jaren hebben gewonnen”, zegt Thomas Englebert.

De match tegen Olympic Charleroi leverde geen zege op?

Thomas Englebert: “Kansen om het verschil te maken zijn er geweest, zeker omdat we al na één minuut scoorden. Het was wel ons eerste puntenverlies dit seizoen in eigen stadion.”

Wat kon er tegen Olympic Charleroi beter?

“De nauwkeurigheid misschien, de zuiverheid in het spel. Op bepaalde momenten waren we wellicht ook niet altijd even doortastend en zo bleven we op een gelijkspel steken. We slikten ook ons eerste doelpunt.”

Als verdediger hecht je daar belang aan?

“Ja, zeker. Als centrale verdediger ben je toch zo’n beetje de chef achteraan. Je ziet heel veel voor je gebeuren, maar ook rondom. En het is toch altijd plezant als je de nul kan houden. Je ziet graag je club Heist bovenaan die statistieken verschijnen. Maar minstens zo belangrijk is het aantal kansen dat je weggeeft.”

Ben je tevreden met die vijf op negen?

“Ik denk dat we niet mogen klagen. We hebben al erg goeie dingen laten zien, zoals tegen Dender. En we hebben ook al getoond dat we tegen de ploegen waar we tegen speelden evenveel kansen hadden om er tegen te winnen. Dat opent perspectieven, want we beschikken best over een degelijke ploeg.”

Te beginnen in Dessel?

“Dat is voor Heist altijd moeilijk. Ik speel hier nu mijn vijfde jaar en ook ik kon dat al ervaren. Dessel en Heist liggen vaak vrij dicht bij elkaar in het spel en in het klassement. Ik kan me zelfs niet herinneren dat we daar de voorbije jaren hebben gewonnen. Misschien is dit het moment om met die traditie te breken. Wat we tegen Olympic lieten liggen, kunnen we misschien in Dessel weer oprapen.”

De week voordien in Boom was je aanvoerder?

“David Wijns was toen geblesseerd en ik droeg de aanvoerdersband. Dat is toch altijd een blijk van erkenning. Samen met Rosy en Bamona zijn wij de vreemde eenden in de bijt. Wij wonen in het Luikse en hebben daar ook gespeeld. Dan is het mooi om aanvoerder te zijn in Heist. Mijn laatste club voor Heist was Sprimont en ik begon te voetballen in Chaudfontaine.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: DESSEL - HEIST (ZATERDAG 19.30U)

Bericht door DAVILA »

Rust 2-1
Na 4’ 0-1 Orye
Na 15’in de tweede helft 3-1
65’ 3-2 Redouan
Penalty op Bamona Orye scoort 3-3
4-3
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: DESSEL - HEIST (ZATERDAG 19.30U)

Bericht door hesteneer »

Eerste goal gemist, 2de goal gemist...ja dat heb je voor als je nog een drive-in moet doen in de McDonalds :)

Mij viel hetzelfde op als voorbije matchen. Sommige spelers, als ze ingezet worden, worden NIET op hun sterkste punt gebruikt. Mathieu heeft op 30 minuten niet 1x de diepte opgezocht, maar wel steeds de bal in zijn voet gevraagd = niet zijn manier van spelen. Het is mij eerlijk gezegd ook een raadsel waarom Carrasco op dit moment de voorkeur krijgt.

Kan zijn dat ik iets gemist heb of niet helemaal bij ben:
Wijns nog geblesseerd? Waar was die kleine op het middenveld? geblesseerd?

MAAR het allerergste is de beleving rond het veld. Tristig. Zeer Tristig. 1ste amateur onwaardig! 10 man van heist die niets met de spelers te maken hebben, waarvan 6 van men eigen gezin. 2 politie mannen...Kben van armoede gaan vragen aan hen of ik niet even aan hekken moest gaan hangen...
Neen....dit is alarmfase 1 voor een club als de onze. Of je het nu wil inzien of niet...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: DESSEL - HEIST (ZATERDAG 19.30U)

Bericht door Dabo »

hesteneer schreef: 03 okt 2021, 08:28 Eerste goal gemist, 2de goal gemist...ja dat heb je voor als je nog een drive-in moet doen in de McDonalds :)

Mij viel hetzelfde op als voorbije matchen. Sommige spelers, als ze ingezet worden, worden NIET op hun sterkste punt gebruikt. Mathieu heeft op 30 minuten niet 1x de diepte opgezocht, maar wel steeds de bal in zijn voet gevraagd = niet zijn manier van spelen. Het is mij eerlijk gezegd ook een raadsel waarom Carrasco op dit moment de voorkeur krijgt.

Kan zijn dat ik iets gemist heb of niet helemaal bij ben:
Wijns nog geblesseerd? Waar was die kleine op het middenveld? geblesseerd?

MAAR het allerergste is de beleving rond het veld. Tristig. Zeer Tristig. 1ste amateur onwaardig! 10 man van heist die niets met de spelers te maken hebben, waarvan 6 van men eigen gezin. 2 politie mannen...Kben van armoede gaan vragen aan hen of ik niet even aan hekken moest gaan hangen...
Neen....dit is alarmfase 1 voor een club als de onze. Of je het nu wil inzien of niet...
Dat tweetal was inderdaad geblesseerd. Deze trainers is niet het type dat communiceert over wedstrijdselecties.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: DESSEL - HEIST 4-3

Bericht door DAVILA »

Live Events
Status: full , Score: 4 - 3 , Corner: 4 - 5

Corner: , Handicap: 0.0 , Goals: 2.5

6Shoot on target7
2Shoot off target2
76Attack96
44Dangerous Attack46
43Possession %57
Score: 2 - 1 , Corner: 2 - 4Half
Corner: , Handicap: 0.0 , Goals: 1.0

4Shoot on target4
0Shoot off target1
41Attack51
23Dangerous Attack25
45Possession %55
5' - 1st Corner - KSK Heist
5' - 1st Goal - KSK Heist
7' - 2nd Corner - KSK Heist
9' - 2nd Goal - Dessel Sport
Race to 3 Corners - KSK Heist
12' - 3rd Corner - KSK Heist
21' - 4th Corner - KSK Heist
22' - 5th Corner - Dessel Sport
36' - 6th Corner - Dessel Sport
42' - 3rd Goal - Dessel Sport
42' - 1st Yellow Card - KSK Heist
43' - 2nd Yellow Card - KSK Heist
2-1 score at the end of First Half
48' - 4th Goal - Dessel Sport
56' - 3rd Yellow Card - KSK Heist
63' - 5th Goal - KSK Heist
70' - 4th Yellow Card - Dessel Sport
71' - 6th Goal - KSK Heist
76' - 5th Yellow Card - Dessel Sport
78' - 7th Corner - Dessel Sport
89' - 8th Corner - Dessel Sport
89' - 7th Goal - Dessel Sport
Race to 5 Corners - KSK Heist
90+2' - 9th Corner - KSK Heist
4-3 score at the end of Second Half

De cijfers
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: DESSEL - HEIST 4-3

Bericht door DAVILA »

KSK Heist loopt eerste nederlaag op bij Dessel (4-3), nadat het een 3-1 achterstand ophaalde: “Zuur, héél zuur”

KSK Heist moest zaterdagavond door een erg zure appel bijten. Nadat Heist in de tweede helft een 3-1 achterstand kon ophalen, moest het bij een corner in de 88ste minuut toch nog een vierde doelpunt slikken. En zo moesten de jongens van Stéphane Demedts zonder punten naar huis en was de eerste nederlaag van het seizoen een feit. 5 op 9 wordt op die manier 5 op 12.

De goede start die KSK Heist nam in de openingswedstrijd tegen Dender (2-0 overwinning, red.), lijkt op die manier al helemaal uitgevaagd. Niet dat Heist plots drastisch het geweer van schouder hoeft te veranderen, want wie drie keer scoort in een uitwedstrijd, heeft het eigenlijk goed gedaan en moet in de ‘prijzen’ vallen. Alleen, zo luidde achteraf, was er bij de tegendoelpunten ook wel telkens iets aan de hand, en liet de scheidsrechter zich wijfelend en twijfelend uit over de geldigheid van enkele goals.

“Bij de eerste tegengoal werd vooraf handspel gemaakt, aan de tweede tegengoal ging een fout vooraf, maar de scheidsrechter greep niet in”, aldus Redouan Benhamou. “Dan ga je met 2-1 de rust in, nadat we, net als vorige week, al héél vroeg op voorsprong klommen, maar ook héél snel terug op 1-1 stonden. Bij de rust was ons gezegd dat we feller in de duels moesten zijn. Nadat we met frisse moed opnieuw het veld opkwamen, slikken we dan snel een derde goal. Die dubbele achterstand halen we op een goede manier op, waardoor je hoop krijgt om de wedstrijd zelfs nog te winnen. Die 3-3 voelde aan als een overwinning. En dan valt kort voor het einde die vierde goal. Sneu. Jammer. Zuur, héél zuur vooral.”

5 op 12 staat nu op het rapport. Is jullie start nu mislukt? “Het is nog vroeg, hé. Er komen nog voldoende wedstrijden om de opgelopen achterstand terug in te lopen. Maar dat die 5 op 12 magertjes oogt, kan ik natuurlijk niet ontkennen. Gelukkig staan alle ploegen nog dicht bij mekaar, maar met een nieuwe verplaatsing naar Francs-Borains voor de boeg, wordt het er niet makkelijker op, natuurlijk.”

David Wijns en Amir Lemti kwamen niet aan de aftrap. “Nee, beide spelers hebben een blessure opgelopen, maar dat mag zeker geen excuus zijn, want voor het overige is wel iedereen fit.”

Dessel Sport-KSK Heist 4-3

Dessel Sport: Kustermans, Verbeek, Kolen, Ghislain (89' Lenaerts), Breugelmans, Mathei (77' Colman), Versmissen, Cerigioni (46' Peeters), Sols, Haagen, Boujouh.

KSK Heist: Van Aerschot, Nys, Absisan, Carrasco (54' Troonbeeckx), Benhamou, Gilis (63' Jutten), Orye, Englebert, Meddour (85' Quadflieg), Vande Cauter, Bamona.

Doelpunten: 4' Orye (0-1), 9' Breugelmans (1-1), 42' Mathei (2-1), 47' Boujouh (3-1), 62' Gilis (3-2), 70' Orye (3-3), 88' Breugelmans (4-3).
Geel: Versmissen, Sols, Van Aerschot, Carrasco, Englebert.

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: DESSEL - HEIST 4-3

Bericht door Johan Gazon »

Een bericht via Dessel:


DESSEL - HEIST 4-3

De analyse van de trainer

Eind goed, al goed voor Dessel na een spannende partij waarin het een 3-1-voorsprong prijsgaf, maar de zege toch nog over de streep trok op de valreep. Na afloop spraken we met een uiteraard opgeluchte coach Benny Lunenburg. “We moesten al vroeg achtervolgen, maar scoorden gelukkig snel de gelijkmaker”, zei hij. “In de eerste helft presenteerden we goed voetbal dat kort voor de rust resulteerde in een 2-1-voorsprong. Nadien kwamen we vastberaden uit de kleedkamer, met de 3-1 als gevolg. Daarna gaven we de 3-2 op een al te goedkope manier weg en zo brachten we onszelf in de problemen. Bovendien gingen we iets minder vloeiend voetballen. We slikten de 3-3 met nog twintig minuten te gaan, maar in de slotfase lukten we toch nog de zegetreffer. Zeven op twaalf is een mooie balans. Er zat zelfs meer in. Bij Francs Borains hadden we nooit mogen verliezen. Onze verdediging stond er als een huis, maar aan één kans had de thuisploeg genoeg om ons in het verlies te duwen. We hebben een jonge ploeg waarin iedereen voor elkaar vecht. Onze doelman is in uitstekende doen. Ook onze tweede keeper is een kei en ze maken elkaar sterk.

Vanavond moesten we Cheprassov en Cinti missen door een blessure. Cerigioni had last van de hamstrings en daarom werd hij bij de rust vervangen uit voorzorg. Ik had Heist drie keer gezien en wist dus dat het een goed voetballende ploeg is. Maar dit keer hebben wij hun het voetballen belet en daar plukten we uiteindelijk de vruchten van.”

Een speler getuigt: Jasper Sols

Ook middenvelder Jasper Sols was blij met de tweede thuiszege op rij. Als nuttige pion valt hij misschien minder op, maar zijn rol is er niet minder belangrijk om. “Zoals het scoreverloop aantoont, stonden vanavond twee ploegen tegenover elkaar die de intentie hebben om te voetballen, in combinatie met veel strijd”, oordeelde hij. “Na de vroege tegengoal herpakten we ons meteen en we konden de stand ombuigen tot 3-1. Daarna schoten we onszelf in de voet bij de 3-2 die er kwam door onnodig balverlies. Twee tot drie keer hadden we de gelegenheid om de bal te ontzetten. De wedstrijd kantelde toen een beetje en we raakten de kluts wat kwijt. Na de 3-3 besloten we de match aan te pakken, alsof het 0-0 stond. Ons jeugdig enthousiasme en ons karakter zorgden ervoor dat de we de drie punten alsnog veroverden. We moeten tevreden zijn dat we de zege op de valreep pakten, maar we mogen het onszelf niet meer aandoen de match uit handen te geven. We moeten uit het wedstrijdverloop leren als jonge ploeg. We moeten nog altijd groeien. De foutjes moeten eruit, we moeten op dat vlak stappen zetten en er volwassener in worden. In ons team huist wel veel goesting en gedrevenheid.”

Sols werd in augustus 2020 geopereerd aan de kruisband van de knie. Een tiental maanden stond hij aan de kant. “Gelukkig kon ik de voorbereiding aanvatten met de groep”, vertelde hij. “Covid heeft me in dat verband wat geholpen. Ik kon zo alle aandacht aan mijn revalidatie besteden. Ik voel me elke week sterker worden. Ik heb nog altijd progressiemarge. Het is mijn taak te proberen evenwicht in de ploeg te brengen en mijn grinta over te brengen op mijn maats”, besloot Sols, die zijn zware blessure opliep op het trainingsveld bij Dessel.

RuNu
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: DESSEL - HEIST 4-3

Bericht door Johan Gazon »

Ik ben met Danneman naar de stille kempen gereden voor de match Dessel-Heist.
Goede sfeer en veel volk van Dessel op de tribunes en staanplaatsen...voetbal leeft daar nog !!

Wat de match betreft:
Opmerkelijk:
*weer een goede beurt voor Meddour..sterk verdedigend, maar vooral durven opschuiven en aanvallen.
*weer sterke prestatie van Nys
* Orye groeit elke match...misschien door de aanwezigheid van zijn papa(ex-doelman), zuster (?) en liefje (?) vlak voor ons op de tribune !

Wat Danneman terecht opmerkte: we missen Lemti, niet alleen op het middenveld , maar vooral verdedigend. Misschien daarom dat zo maar eventjes onze debet van clean sheets steeg van 1 naar 5, en dit op slechts een match !!!

Nochtans een goede match van KSK Heist..verdedigend wat steekjes laten vallen...maar vele pluspunten.
Plaats reactie