Royal Francs Borains – KSK Heist 0-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Royal Francs Borains – KSK Heist 0-0

Bericht door Dabo »

Het is mogelijk om online toegangskaarten aan te kopen voor de wedstrijd Royal Francs Borains – KSK Heist van zondag 10 oktober (15h00). Er is ook een kaartverkoop ter plaatse vanaf 13.30 uur.

Toepassing CovidSafe protocol. Breng uw identiteitskaart mee om tickets aan het stadion te kopen.

Online toegangskaarten: https://frontoffice.byemisys.com/.../vi ... fr/ticket/
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 10/10 15h00 Royal Francs Borains – KSK Heist

Bericht door Dabo »

Jo Gilis moet met Heist orde op zaken stellen op Francs Borains: “Met de hele ploeg veel scherper verdedigen”

KSK Heist hinkt met een 5 op 12 - een buis op het rapport - slechts 2 punten achterop bij de leiders, een sextet dat 7 punten wist te verzamelen. En dat is op zich natuurlijk goed nieuws voor KSK Heist, dat de top in het vizier houdt. Minder goed nieuws is de kwaliteit van de komende tegenstander, want Francs Borains is één van die zes ploegen. Bovendien moet Heist opnieuw de bus op, naar het verre Wallonië.

Om niet nog dieper weg te zakken in de rangschikking, zit er dus niets anders op dan een goed resultaat neer te zetten in Wallonië, één punt of drie. Maar makkelijk wordt dat allerminst. “De vaststelling dat elke ploeg al een steek heeft laten vallen, is op zich inderdaad goed nieuws”, weet Jo Gilis, de huurling van OHL. “Maar laat ons vooral op onze eigen prestaties focussen. Ik denk dat we toch meer verdienden dan die 5 op 12, nee? En bijgevolg zijn we eigenlijk verplicht om opnieuw met een goed resultaat uit te pakken.”

Jullie slikten op het veld van Dessel vier doelpunten in één wedstrijd, voordien één doelpunt in drie wedstrijden. Hoe verklaar je dat? “Het zat ons allemaal wat tegen, maar er zijn ook te veel kleine foutjes gemaakt die zijn afgestraft. Scherper verdedigen zal de boodschap zijn, en dan heb ik het niet alleen over de jongens die achterin staan, maar als ploeg. In die eerste drie wedstrijden gaven we weinig weg, op Dessel was het net iets te veel. Dat moet anders.”

Meer stabiliteit

Op zoek naar meer stabiliteit, zeg maar. “Ja, onder meer. We hebben er een groepsgesprek over gehad, en zullen er moeten voor zorgen dat we goed voorbereid zijn om Francs Borains partij te geven.”

Je bent een OHL-product. OHL gelooft wel in jou, maar toch ben je een ‘uitleenproduct’, vorig jaar bij Lierse-Kempenzonen, eerder ook bij Eendracht Aalst, nu bij Heist. “Dit parcours had ik inderdaad niet voor ogen als het op carrièreplanning aankomt (lacht). Maar het lijkt me beter wedstrijdminuten te maken op een iets lager niveau, dan alleen maar doordeweeks te trainen en als bankzitter door het weekend te moeten. Wanneer ik meer aan voetballen toekom, kan ik meer stappen zetten. Zelf heb ik er nog alle vertrouwen in dat ik hogerop aan de bak kan. Op mijn 18de mocht ik bij OHL mijn debuut maken in play-off 2, maar sindsdien kreeg ik geen kans meer.”

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Royal Francs Borains – KSK Heist 0-0

Bericht door Johan Gazon »

KSK Heist moet zich tevreden stellen met 0-0 tegen Francs Borains, vijf gele kaarten, één rode kaart en twee spelers met een hoofdwonde: “Het zat ons weer niet mee”

SK Heist keerde zondag met een 0-0-gelijkspel terug uit Francs Borains. De jongens van Stéphane Demedts betaalden zwaar voor dat ene punt: vijf gele kaarten, één rode kaart en twee spelers die na de wedstrijd naar het ziekenhuis moesten worden gebracht met een hoofdwonde. Coach Demedts was tevreden over de inzet en mentaliteit waarmee zijn spelers hadden gespeeld.
Een heel eind rijden en dan met 1 punt, heel wat kaarten en twee oorlogsslachtoffers moeten terugkeren, er zijn prettiger bezigheden dan op een zondag in het verre Francs Borains gaan voetballen. Maar goed, het hoort er dan maar bij, zeker? Heist had wat recht te zetten na de vier tegendoelpunten en nederlaag op de vorige speeldag in Dessel. Stéphane Demedts had zijn spelers dan ook gevraagd met het DNA van KSK Heist te spelen, en dat deden ze ook. Zo ontgoocheld hij vorige week was na de nederlaag in Dessel, zo tevreden was hij nu na dit gelijkspel over de taalgrens.

“Ik heb van mijn spelers een zeer goed antwoord gekregen op wat er in Dessel is gebeurd, toen ze niet volgens het DNA van de club hebben gevoetbald. Met dat DNA doel ik op inzet, mentaliteit en het uitvoeren van het strijdplan. Ik had deze wedstrijd uiteraard liever gewonnen, maar in tegenstelling tot vorige week hielden we nu wel de boel op slot.”

Toch had Stéphane Demedts ook alle redenen om te balen. Vooral de zware kaartenlast speelde de Heistse coach parten. “Troonbeeckx kreeg een elleboog in zijn gezicht, ik zag ook een speler van Francs Borains die met gestrekt been op één van mijn spelers tackelde. Dat mocht dan wel. En uiteindelijk zijn wij het nog die met meer kaarten huiswaarts keren dan onze tegenstander. Over de rode kaart van Carrasco kan ik mij niet uitspreken, want dat gebeurde aan de overzijde van het terrein.”

Opsteker

Eén van de gele zondaars was Jawad Absisan. Voor Absisan is het de tweede gele kaart van het seizoen, wat betekent dat hij, samen met Thomas Englebert, op één kaart van een schorsing staat. “We hebben de betere kansen gehad, en de tegenstander kreeg pas in de 92ste minuut een bal tussen de palen. Als er één ploeg deze wedstrijd verdiende te winnen, waren wij het wel. Maar dat gebeurde dus niet en dat is jammer. Dat we de nul konden houden, na de vier tegengoals in Dessel, is wel een opsteker. Dat was vooraf toch wel een doel. Ik heb wel de pest in mijn gele kaart, één van de vele. Vijf keer geel, en een rode voor Mylan, na een wedstrijdleiding die je niet meteen consequent kon noemen. Er werd ook een doelpunt van Heist niet goedgekeurd, terwijl heel wat spelers de bal over de lijn hadden gezien.”
Tot slot nog het toetje, noem het gerust een troostprijs, in ontvangst genomen door David Wijns en Maxim Nys. Wijns hield een letsel boven het oog over aan een kopduel met een speler van Francs Borains. Nys kreeg het hoofd van Absisan tegen zijn hoofd. Zowel Wijns als Nys speelden de wedstrijd met een tulband uit, maar werden nadien door een bestuurslid naar het ziekenhuis gebracht om de wonde daar te laten naaien.

Francs Borains: Vandermeulen, George, Chaabi, Caufriez (46’ Lavenant), Tall (78’ Habbas), Crolet, Alouache, Deschryver, Durieux (60’ Renquin), Niankou, Lauwrensens (46’ Stoca).
KSK Heist: Van Aerschot, Nys, Absisan, Rosy, Benhamou, Orye, Englebert, Troonbeeckx (68’ Carrasco), Meddour (55’ Wijns), Vande Cauter, Bamona.
Geel: Chaabi, Alouache, Durieux, Niankou, Absisan, Benhamou, Englebert, Vande Cauter, Wijns.
Rood: 90’ Carrasco.

HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Royal Francs Borains – KSK Heist 0-0

Bericht door DAVILA »

Met 6 punten zijn we matig beloond geworden na 5 matchen.
Op Boom missen we een strafschop, tegen Charleroi mikt Orye via de keeper op de paal, aan de andere kant valt een van de paal springende bal in de voeten van een Carolo, op Dessel krijgen we een tegengoal in de laatste minuten. Alles ligt dicht bij mekaar in onze reeks en dan maken zulke details het verschil. Voor hetzelfde geld hadden we zo maar 5 punten meer en dan hadden we dezelfde matchen gespeeld.

Geluk en ongeluk speelden ook hun rol bij de Duivels: Benzema scoort in een fase waar 9 op 10 keer het schot wordt afgeblokt, we krijgen een strafschop tegen die in pré VAR tijden nooit wordt gefloten, Lukaku scoort in nipte offside positie, Alderweireld devieert een bal die precies in de voeten van een Fransman valt.
Tegen Italië raken we drie keer het kader.
We speelden wel tegen de regerende wereld en Europese kampioenen;
Akkoord deze generatie is over zijn hoogtepunt maar we doen nog mee met de besten.
De media jut de massa zo danig op dat die echt gaan geloven dat we alles gaan winnen, Van Aert ging op een kinderfiets wereldkampioen worden, Evenepoel ging op één been de ronde van Lombardije winnen...
Een beetje realisme aub, een beetje respect voor de tegenstanders.
Plaats reactie