RFC Luik - KSK Heist 2-0

Plaats reactie
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Amir Lemti (KSK Heist) mag het zondag op het veld van leider FC Liège proberen waar te maken: “Als we een perfecte wedstrijd spelen, zit er misschien wel puntengewin in”

Bart Jacobs 20-10-21, 23:06

KSK Heist kreeg op de vorige speeldag, dankzij een 1-0 zege tegen Wezet, het wagonnetje weer aangehaakt bij de kopgroep in 1B. Heist heeft op de zevende plaats twee punten achterstand op vier leiders, en één van die leiders is FC Liège. De Luikenaars verloren tot nog toe één enkele keer, op eigen veld dan nog, tegen... Wezet. Die wedstrijd eindigde op een 2-3 score.

KSK Heist speelde tegen Wezet een bijna perfecte wedstrijd. Alleen was het aantal gescoorde doelpunten niet in verhouding tot het overwicht van blauw-wit-groen, waardoor het tot het laatste fluitsignaal en met een krappe voorsprong op het bord lang spannend bleef. Vertrouwen zal Heist ongetwijfeld getankt hebben tegen Wezet, maar of dat volstaat om ook tegen de leider in de prijzen te vallen, zal zondag moeten blijken. Stofzuiger Amir Lemti heeft er alleszins het volste vertrouwen in dat KSK Heist wat kan rapen aan de boorden van de Maas.

“Ik heb het nu even niet over die wedstrijd in Dessel (Heist verloor daar in extremis met 4-3, red.), maar verdedigend zit het goed bij ons. Fré Van Aerschot, onze doelman, kreeg de voorbije weken amper werk op te knappen, en wat hij moest doen, deed hij zeer goed. Op het vlak van organisatie staat het goed en is iedereen op de hoogte van zijn opdracht. Tegen Wezet speelden we bijna een perfecte wedstrijd vanuit defensief opzicht. Alleen misten we voorin een beetje efficiëntie, een manco waar heel wat ploegen mee kampen. Vooral voor de pauze creëerden we tegen Wezet 3, 4 open kansen, maar stond het 0-0 bij de rust. Ook tegen Charleroi waren we ziek in dat bedje. Maar als we ook tegen FC Liège een perfecte wedstrijd spelen, zit er misschien wel puntengewin in.”

Die overwinning tegen Wezet was belangrijk om niet nog verder achterop te hinken bij de kop van de rangschikking. “Inderdaad. Nu kunnen we met veel vertrouwen naar Luik afzakken. Dat FC Liège een goede ploeg heeft, mag wel duidelijk zijn. Het is niet voor niets dat ze nu al aan de leiding gaan, al hangt alles nog zeer kort bij mekaar”, aldus de in Brussel geboren, 21-jarige Amir Lemti. School liep hij in Woluwe, Frans is zijn moedertaal, zijn thuisbasis is Kampenhout, maar zijn voetbalgeluk zoekt hij, vreemd genoeg, in Vlaanderen, onder meer bij Woluwe-Zaventem, OH Leuven en momenteel dus KSK Heist.

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Luik - KSK Heist

Bericht door Dabo »

Kobe Vande Cauter miste dit seizoen nog geen minuut als basisspeler
“We moeten ook in Luik in staat zijn om een goed resultaat te behalen”


Heist trekt zondag naar leider FC Luik. Dat er op kunstgras wordt gespeeld, schrikt de Heistenaren nier af. Integendeel. Kobe Vande Cauter en zijn maats reizen, na de 1-0-winst van vorige zaterdag tegen Wezet, vol vertrouwen naar de ‘Vurige Stede’ af.

De winst tegen Wezet kwam op het juiste moment, niet?

Kobe Vande Cauter: “Na vier matchen zonder overwinning kwam die zege inderdaad als geroepen. We hebben het tegen Wezet goed gedaan, vind ik. We dwongen kansen af en we gaven niet veel weg. En als het toch wat warm voor ons doel werd, konden we nog altijd op onze doelman Fré Van Aerschot rekenen. We hebben het vertrouwen zeker kunnen opkrikken en dat was ook nodig, want met FC Luik wacht de leider.”

Is spelen in Luik toch iets speciaals?

“Ik denk van wel. Om meerdere redenen zelfs. Om te beginnen wordt er op kunstgras gespeeld. Daarom hebben we deze week ook altijd op kunstgras getraind. Bovendien is het een club met ambitie en staat het niet zomaar op de eerste plaats. Als je daar gaat spelen, is er ook altijd heel veel volk in het stadion. Zelfs als het met de ploeg wat minder gaat, zit het er vol. Het publiek hangt bijna met zijn neus tegen de borden, dat geeft altijd nog iets extra’s. En met Jeremy Perbet loopt dan nog eens een bekende naam bij hen in de spits. We gaan hen bekampen met onze middelen. We moeten in staat zijn een goed resultaat te behalen. Dat kan, als de scherpte er is en we collectief zo goed voor de dag komen als tegen Wezet.”

Jij speelde dit seizoen al elke minuut.

“Het loopt goed. Ik had gehoopt om veel te kunnen spelen. Dat lukt voorlopig. Dit is mijn derde jaar bij Heist, ik kwam van eersteprovincialer Bierbeek. Ik bekijk het jaar na jaar vanuit een realistisch perspectief. In mijn eerste jaar hoopte ik zo veel mogelijk te spelen, in te vallen en tot de kern te behoren. Dat was aanpassen, maar ik kon het niveau aan. Vorig jaar legde ik de lat hoger en ging ik voor een basisplaats en dat had ik voor dit seizoen ook in gedachte. Met succes, want voorlopig mag ik niet klagen.”

Jullie hielden al vier matchen de nul.

“Op de tandem met Thomas Englebert zit ik op een goed spoor. (lacht) Als je de nul houdt, is het als verdediger altijd goed natuurlijk. En als het even kan, wil je als centrale verdediger toch ook nog meevoetballen. Soms lukt dat, soms veel minder. Tegen Wezet werden we vanaf de eerste minuut onder druk gezet. Dan moesten we als ploeg weer op zoek naar andere oplossingen.”

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Schermafbeelding 2021-10-24 om 20.55.00.png
Schermafbeelding 2021-10-24 om 20.55.00.png (96.61 KiB) 4778 keer bekeken
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Slechts één kleine kans om te scoren...dat was alles in Luik voor KSK Heist !
Eigenlijk konden we geen aanspraak maken op een overwinning, misschien zelfs niet een gelijkspel !
RFC Luik is een verdiende eerste in het klassement ! Sterke ploeg en perfect op elkaar ingespeeld. Het is dan ook een echte profploeg: als je Perbet in je ploeg kan zetten en tijdens de dag trainen !
Was het beter met Oreye in de ploeg ? Bleek gekwetst te zijn.
Was het beter dat de wedstrijd niet werd geleid door een "thuisfluiter" !!! Floot de minste of helemaal geen fout...als de tegenstrever viel, was het fout !
Ongelooflijke en dol-komische momenten in de wedstrijd geacteerd door de "thuisfluiter" na de 2-O en nog tiental minuten te spelen: probeerde op alle mogelijke manieren tijd te winnen door alles te vertragen met als hoogtepunt: de "thuisfluiter" viel ineens zonder aanleiding ter gronde en acteerde een wonde (dit lijkt zelfs te rijmen) !!! Die actie heeft zomaar meer dan 5 minuten tijd geduurd , en hij bleek plots als bij wonder genezen en liep als "een konijn over de plein" !!(weer een rijm !!!)
:roll: :roll: :roll:
Gelukkig niet een grote ramp, wetende dat we de laatste wedstrijden tegen topploegen hebben gespeeld en nu de iets gemakkelijke (?) wedstrijden er aan komen. In het klassement hebben we nu een plaatsje in de middenmoot !
jawadde
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door jawadde »

Scheids is aangesloten bij Tilleur (Luik) en had 2 blokken
Dat dit nog kan zelfs in amateurklasse zegt genoeg over de voetbalbond en zijn scheidsrechters
Hiermee wil ik niet zeggen dat de overwinning van Luik niet verdiend was ,
integendeel
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door Dabo »

KSK Heist, dat geen supporters mee had naar Luik, keert zonder punten terug uit de Vurige Stede (2-0): “Onze minste wedstrijd van het seizoen”

Heist is van een kale reis uit Luik teruggekeerd. In drie dolle minuten werd KSK Heist door Jérémy Perbet met twee doelpunten knock-out gemept. Heist kon geen vuist maken en speelde een kansloze partij. Opvallend was ook dat Heist geen supporters mee had naar Luik. Omwille van een combiregeling zagen de fans van KSK af van deze verplaatsing. Alleen vijf leden van het bestuur waren aanwezig.

Er was nauwelijks wat gebeurd dat het vermelden waard was toen Kobe Vande Cauter op het halfuur een penaltyovertreding maakte op Nyssen, althans zo zag de scheidsrechter het. Vande Cauter had er zo zijn eigen mening over. “De bal botste en ik wilde ontzetten. In die beweging raakte ik het been van mijn tegenstrever. Je kan de bal hiervoor op de stip leggen, maar ik vond het toch een zeer zware sanctie. Niet veel later kon Perbet er met een bal die afweek op mijn lichaam 2-0 van maken. Zonde natuurlijk dat we in een mum van tijd deze wedstrijd verloren en dat het op deze manier moest gebeuren, maar dat hoort erbij zeker.”

Pech voor Jutten

Bij Heist ontbrak Nicolas Orye, die tegen Wezet een blessure had opgelopen aan de enkel. Daarom verkoos hij om uit voorzorg aan de kant te blijven. Zo verscheen Thomas Jutten voor het eerst aan de aftrap. Maar veel plezier heeft Jutten aan die basisplaats niet mogen beleven. Na twintig minuten moest hij al naar de kant en kwam Alexander Quadflieg in de spits te staan. “Ik voelde een pijnscheut in de bil en kon niet meer voort”, vertelde Jutten. “Ik vrees dat ik een scheur heb opgelopen, maar een echografie moet hierover meer duidelijkheid scheppen.”

Coach Stéphane Demets omschreef de prestatie van zijn elftal als ondermaats. “Dit was onze minste prestatie van het seizoen”, gaf hij toe. “Ik heb het raden naar de oorzaken, maar het ontbrak ons aan zuiverheid in de passing, te veel slordigheden ook. Alleen onze defensieve organisatie stond goed, want we gaven weinig weg. Maar als we zo spelen, zijn we maar een gewoon ploegje. Dat moet dus beter kunnen. Hopelijk zetten we volgende week, tegen Mandel United, de puntjes weer op de i.”

Omwille van zijn uitsluiting op het veld van Francs Borains kreeg Mylan Carrasco eerder een voorstel van drie speeldagen schorsing. Met succes pleitte Roel Grant aan de hand van wedstrijdbeelden voor een strafvermindering. “Aan de hand van die beelden konden we aantonen dat Mylan geen opzettelijke trap heeft uitgedeeld. De straf werd herleid tot één wedstrijd effectief en twee voorwaardelijk.”

Bron: HLN
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door eSKaa »

Dat van die blokken kwam vorige thuismatch ook even ter sprake bij ons. Het leek ons dat dat voornamelijk in Wallonie gebeurt, dat de arbiters van rond de kerktoren komen, en dan de bijhorende kuren krijgen. Op het wedstrijdblad bij thuiswedstrijden staan de blokken niet meer vermeld dacht ik gezien te hebben. Misschien ne keer terug invoeren.
De arbitrage die ik dit seizoen al mocht aanschouwen, was al meermaals beneden alle peil. En dan gaat het idd niet over matchen die we verloren, of moesten winnen, maar algemeen, ook bij bv. de gewonnen match van vorige week.

We staan idd in de middenmoot, maar volgende week toch beter 3 ptn pakken, anders dreigen we snel in de rechterkolom vast te geraken. Een overwinning en wat chance met de andere uitslagen zet ons mss ineens van plaats 9 naar plaats 4. Het kan nog steeds snel gaan. Maar ik zou toch liever een voorsprong willen uitbouwen op ploegen als Boom, Knokke en Mandel, want nu staan we er slechts 4 boven.

@johan gazon: als we al tegen topploegen gespeeld hebben (ja, Luik, ok), en nu de 'gemakkelijkere' wedstrijden er aan komen, dan zie ik wedstrijden tegen Patro (weekend 13 nov) en Thes (weekend 6nov)... Miskeken op de kalender? :-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door Dabo »

Omwille van een combiregeling zagen de fans van KSK af van deze verplaatsing.
Het 1ste dat ik daar van hoor dat het een combiregeling zou zijn geweest !!! Is ons nooit meegedeeld zou het waar zijn. Niet dat het enig verschil zou hebben gemaakt.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door eSKaa »

Was wel gemeld hoor, allee, ik heb dat toch ergens zien passeren.. Maar zoals je zegt: het had niets of weinig uitgemaakt.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door DAVILA »

@johan gazon: als we al tegen topploegen gespeeld hebben (ja, Luik, ok), en nu de 'gemakkelijkere' wedstrijden er aan komen, dan zie ik wedstrijden tegen Patro (weekend 13 nov) en Thes (weekend 6nov)... Miskeken op de kalender? :-)

5 van de 7 resterende matchen uit de heenronde zijn wel tege Winkel,Mandel, Knokke, La louviere en Tienen 😉
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: RFC Luik - KSK Heist 2-0

Bericht door Johan Gazon »

eSkaa schreef:
@johan gazon: als we al tegen topploegen gespeeld hebben (ja, Luik, ok), en nu de 'gemakkelijkere' wedstrijden er aan komen, dan zie ik wedstrijden tegen Patro (weekend 13 nov) en Thes (weekend 6nov)... Miskeken op de kalender? :-)
@eSkaa : De pintjes waren te lekker in Luik denk ik... :oops: :roll: ;)
Plaats reactie