K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door Dabo »

Mathieu Troonbeeckx hoopt met KSK Heist het tij te keren na nederlaag in Luik: “We hebben iets recht te zetten na die verloren topper”

KSK Heist was de voorbije dagen aan bezinning toe. Negen punten bedraagt de oogst na zeven wedstrijden. Wie goed kan tellen komt dan uit bij een ‘lichte buis’. Moet anders, is dan het devies. De eerstvolgende tegenstander, in dit geval staartploeg Mandel United, moet dan het kind van de rekening worden. Heist gaat tegen de West-Vlamingen uit Izegem op zoek naar een derde (thuis)zege.

Met enkele nul-nulletjes op verplaatsing, aangevuld met twee uitnederlagen, schiet KSK Heist weinig op. Na de 2-0 nederlaag op het veld van de leider uit Luik is Heist afgedaald naar de negende plaats, de grijze middenmoot zeg maar. Om hier komaf mee te maken, is er maar één weg: de draad van de wedstrijden tegen Dender en Wezet oppikken. Gelukkig waren dat thuiswedstrijden. Met een nieuwe thuisoverwinning tegen Mandel United kan Heist wellicht opnieuw een flink sprongetje maken.

“Ja, we hebben wat recht te zetten”. Mathieu Troonbeeckx is niet te beroerd dat toe te geven. “Als ploeg hebben we in Luik ondermaats gepresteerd. Het was ook voor Luik zoeken naar openingen, veel hebben we dus niet weggegeven. Maar er waren ook die drie dolle minuten die voor die 2-0 hebben gezorgd. Het wedstrijdbeeld sloot helemaal niet aan bij wat we in eerdere wedstrijden hebben gepresteerd. Het ontbrak ons vooral aan grinta, terwijl net dat bij Luik, gesteund door zijn thuispubliek, veel meer aanwezig was.”

Zelf ben je dit seizoen al wel eens op de bank beland. Heb je daar vrede mee? “Onze trainer denkt af en toe aan roteren om iedereen aan bod te laten komen en iedereen tijdens dit lange seizoen een keer rust te gunnen. Ik heb daar vrede mee. Maar ik hoop wel dat ik dit seizoen nog een rol van betekenis kan spelen voor Heist, dat ik belangrijk kan worden voor de ploeg. Momenteel trainen we vooral om in de zone van de waarheid beslissender te zijn, want dat is voor mij een werkpunt.”

Orye trainde de voorbije dagen met de groep mee, en ook Wijns maakte zijn opwachting op training. “Ja, we kunnen eigenlijk op iedereen een beroep doen, waardoor we met onze sterkste elf aan de aftrap kunnen komen, wie dat dan ook mag zijn. Het levert onze coach positieve selectieproblemen op.”

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door Johan Gazon »

Was KSK Heist zo sterk...? Of was FC Mandel zo zwak ...?

De waarheid zal in het midden liggen. Niettemin een uitstekende wedstrijd van KSK. In het begin had FC Mandel wel wat overwicht vooral in het middenveld, maar bleken onnauwkeurig te zijn bij doelkansen, die er ook niet waren.
KSK werd stilaan beter en beter en onze spitsen waren bij de zaak !!!
Bamona begint zowaar te scoren en Oreye verhoogt zijn doelsaldo naar 6 !!!
Voor mij drie spelers voor de man van de match: Oreye sterk in bal-aanname en scoren, Bamona die twee maal het doel weet te staan, en uiteraard Maxime Nys met zijn ijzersterk verdedigingswerk en zijn oprukken naar doel.
Voor hetzelfde geld was het zelfs 6-0 met twee bijna-doelpunten (bal tegen de paal) van Benhamou. (grappige woordspeling: " Ben a ni moe !" )
Wij schuiven terug naar boven in de rangschikking !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door DAVILA »

Orye staat eerste in de topschutterslijst met 6 goals voor Perbet met 5 (ok die speelt vandaag nog)
Hoe lang is het geleden dat wij nog een topschutter hadden ?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door DAVILA »

Straffer nog:had Orye de penalty op Boom omgezet dan zat hij aan 7 goals in 7 matchen ( op Luik washij er niet bij).
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door Johan Gazon »

Misschien kan Davila een Orye-fanclub stichten !!! :roll: :ugeek: :roll:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door DAVILA »

Perbet scoorde op Winkel, dus gelijk met Orye
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door DAVILA »

Johan Gazon schreef: 31 okt 2021, 17:29 Misschien kan Davila een Orye-fanclub stichten !!! :roll: :ugeek: :roll:
Ik ben altijd blijven geloven in Saint Nicolas !
Ik voorspelde al dat als hij er 15 a 20 scoort hij onhoudbaar is voor ons.
Ik gun hem promotie naar hogerop maar… eerst die 20 voor Heist scoren he maat 😉
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door Johan Gazon »


KSK Heist boekt makkelijke zege tegen Mandel United (4-0) en houdt voor de vijfde keer de nul: “Het is leuk wakker worden op deze manier”


KSK Heist kwam zaterdag enigszins verzwakt maar geprikkeld aan de aftrap tegen Mandel United. Coach Stephane Demets was ziek, Carrasco geschorst en Absisan en Jutten gekwetst, maar dat weerhield de Heistenaars er niet van Mandel United gezwind opzij te zetten. 4-0 werd het, met twee goals van Orye en twee van Bamona.[/b]

Nicolas Orye was dus zaterdag goed voor twee doelpunten. De Waaslander genoot zondag duidelijk nog na van het resultaat dat hij met zijn ploeg had neergezet. “Ja, het is leuk wakker worden op deze manier. Al begonnen we nog ietwat aarzelend aan de wedstrijd, aan het eind van de rit stond er wel een verdiende overwinning op het bord. In cijfers misschien een tikkeltje overdreven, maar dat maakt onze zaak niet. In onze vorige wedstrijden kregen we soms wel eens te weinig.”

Puntjes op de i

Deze (ruime) overwinning volgt op de uitschuiver van vorige week in Luik, waar Heist om meerdere redenen niet zichzelf was. “Het klopt wel dat we na die wedstrijd bij de leider iets recht te zetten hadden”, beaamt Nicolas Orye. “In enkele van onze vorige wedstrijden hadden we ook telkens het gevoel dat er meer in zat. Daarom werden de puntjes weer op de i gezet. Tegen Mandel United hebben we een volwassen wedstrijd gespeeld, leverde onze eerste doelkans meteen een doelpunt op, bleven de kansen voor onze tegenstander tot een minimum beperkt en wisten we zelf ook vier keer te scoren. Meer hoeft dat niet te zijn op deze voor ons mooie avond.”

KSK Heist maakt dankzij die overwinning weer een klein sprongetje in de rangschikking. Wat volgt zijn wedstrijden tegen Thes Sport en Patro Eisden, twee ploegen die zich in de top van het klassement bevinden. “We beseffen dat dit weer moeilijke opdrachten worden, maar welke wedstrijden zijn dat niet? Het zal zaak zijn om op de ingeslagen weg verder te gaan en de zwakke punten van die twee tegenstanders optimaal uit te buiten. Voor de winterstop willen we nog zoveel mogelijk punten sprokkelen, in de hoop dat we op die manier onze huidige ranking kunnen vasthouden.”

Op 6 november - aanvangsuur om 20u30! - neemt KSK Heist het in Tessenderlo op tegen Thes Sport. Op vrijdag 12 november - eveneens om 20u30! - ontvangt KSK Heist Patro Eisden.

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Vande Cauter, Englebert, Nys, Lemti (86’ Quadflieg), Rosy, Benhamou (79’ Gilis), Troonbeeckx (62’ Van Keilegom), Bamona, Orye.

Mandel United: Laleman, Lorthiois (54’ Mézine), Van Hyfte, Ferber, Dhondt, Raes, Tamsin, Jalloh, Libbrecht, Zutterman (73’ Chayebi), Ritière (65’ De Smul).
Doelpunten: 14’ Orye (1-0), 51’ Bamona (2-0), 62’ Orye (3-0), 79’ Bamona (4-0).

Geel: Van Hyfte, Tamsin.

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door Dabo »

Nicolas Orye en Leslie Bamona bezorgen Heist een klinkende zege

“We kunnen nu weer naar boven kijken”

HEIST-OP-DEN-BERG Heist heeft tegen Mandel United nog eens als vanouds zwaar uitgehaald. In eigen huis werd het 4-0, meteen goed voor de grootste zege in de competitie. Uitblinkers waren Nicolas Orye en Leslie Bamona. Beide spelers waren goed voor twee doelpunten en bezorgden hun club zo de overwinning.

“Als aanvaller kan je alleen maar blij zijn met zo’n prestatie”, lachte Leslie Bamona zich de tanden bloot. Niet voor het eerst dit seizoen was de flankaanvaller bepalend. “Dat klopt, tegen Dender scoorde ik ook. En nu zelfs twee in één match. We wonnen heel overtuigend met zware cijfers en ik kon twee doelpunten maken. Tja, dan kan je match echt niet meer kapot natuurlijk. Ik ben blij met dit succes, we hebben nu twaalf punten en kunnen zo weer naar boven kijken.”

Ook Nicolas Orye behoorde met twee doelpunten tot de uitblinkers. De centrumspits heeft de goede vorm te pakken en pikt regelmatig zijn goaltje mee.

“Ik mag niet klagen”, blijft de spits nuchter. “Met deze twee erbij zit ik nu al aan zeven doelpunten.”

De man die niet kon scoren, maar wel twee keer tegen de paal trapte is Redouan Benhamou.

“Het mag blijkbaar niet zijn”, weet Benhamou. “Ik heb nog niet gescoord dit seizoen, maar eigenlijk is dat niet zo belangrijk. De overwinning is het belangrijkste. Aanvankelijk was het niet zo makkelijk, zeker in het begin van de wedstrijd was het wat zoeken naar de juiste posities. We konden wat later scoren en dat doelpunt werkte bevrijdend. Al vond ik dat Mandel United niet zo gevaarlijk was. Ze hebben weinig tot geen kansen gecreëerd. Maar het is zeker niet zo dat we deze match makkelijk wisten te winnen en dat de 4-0 de afspiegeling is van een enorm sterke wedstrijd van ons. Nee, we hebben afgewerkt aan een heel hoog percentage en gaven weinig kansen weg. Op basis van die elementen vind ik onze overwinning zeker terecht.”

Zege voor interim-coach Liekens

“Deze zege dragen we op aan interim-coach Glenn Liekens”, gaat Benhamou verder. “Hij stond vrijdagavond al op het trainingsveld om de zieke T1 Stéphane Demets te vervangen. Glenn heeft ons uitstekend begeleid naar de wedstrijd en tijdens de match en in de rust heeft hij ons op zijn manier de instructies gegeven. Ook voor hem was dit niet zo eenvoudig. Het was aanpassen, want het vertrouwde beeld van Demets en zijn aanpak van coachen was nu weg. Maar Glenn heeft dat heel goed gedaan, we hebben ook gespeeld om hem de zege te schenken. Dus iedereen was blij met deze overwinning. Na het verlies in Luik vorige week, was dit de goede reactie van ons.”

Bron: HNB
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door eSKaa »

Ik bedacht me in de week dat 4-0 een voor ons, KSK zijnde, 'grote uitslag' is, zeker thuis. Zelden maken we meer doelpunten. 't Zal zo ene keer per seizoen zijn dat er eens een klapper tussenzit.
(enkel thuismatchen!)

De vorigen waren:

16/11/2019: 4-0 winst tegen Ol. Charleroi
03/02/2018: 6-0 winst tegen Patro Eisden
28/01/2017: 5-0 winst tegen Sprimont

In 2e Klasse enkele keren 3-0
tegen
Roeselare op 20/04/2014
Tubize op 29/08/2012
Wetteren op 11/04/2012
Dender op 02/04/2011

Zelfs in ons kampioenenjaar in 3e zat er maar 1x een grote uitslag in:
5-0 tegen Ieper.

Dus: deze 4-0 tegen Mandel Utd is eigenlijk wel bijzonder. 't Kan wel een tijdje duren eer we zoiets nog ne keer te zien krijgen, maar liefst al rapper, bijvoorbeeld tegen Patro volgende thuismatch :-)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - FC Mandel United 4-0

Bericht door DAVILA »

Ik heb de match tegen Mandel niet gezien maar wel de beelden.Wat me verbaasd is dat verschillende spreken van overdreven cijfers:als ik zie hoe Benhamou twee keer vernietigend uithaalt maar telkens de paal treft…dan zie ik niks overdreven cijfers 😉
Wat me verder opviel: het afstandsschot is terug: naast Benhamou schiet ook Bamona
twee keer van buiten de zestien (deze keer wel raak…)
Is geleden van Napoleone en Webers. Benhamou speelt imo een sterk seizoen.
Plaats reactie